abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2025 @ 10:18:23 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216970569
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Ik zou de oorloghitsers hier willen adviseren om te praten met veteranen die oorlog hebben meegemaakt. Ik ken er persoonlijk drie, eentje was een huurling en die heeft er niet zo heel veel last van. Die is sowieso zo gek als een deur geen idee of dat komt van die dingen die hij heeft gezien.
De ergste had gediend in het voormalige Joegoslavië die loopt nu nog steeds bij het GGZ, voor het leven emotioneel beschadigd en dan is hij niet eens zelf gewond geraakt.
Oorlog is hel op aarde, vooral als je in een positie zit waar je niet meer kan winnen maar wel gesommeerd word om door te vechten door helden die uiteraard zelf nooit hoeven te vechten.
Dit geldt toch net zo goed voor de Russen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216970693
Wow, sommige mensen in dit topic zouden echt zó ontzettend fout zijn geweest in de Tweede Wereldoorlog.
Echt niet te harden/bevatten.
pi_216970771
quote:
Ik zou de oorloghitsers hier willen adviseren om te praten met veteranen die oorlog hebben meegemaakt. Ik ken er persoonlijk drie, eentje was een huurling en die heeft er niet zo heel veel last van. Die is sowieso zo gek als een deur geen idee of dat komt van die dingen die hij heeft gezien.
De ergste had gediend in het voormalige Joegoslavië die loopt nu nog steeds bij het GGZ, voor het leven emotioneel beschadigd en dan is hij niet eens zelf gewond geraakt.
Oorlog is hel op aarde, vooral als je in een positie zit waar je niet meer kan winnen maar wel gesommeerd word om door te vechten door helden die uiteraard zelf nooit hoeven te vechten.
Waarom negeer je mijn vraag?
pi_216970793
quote:
Oorlog wordt beëindigd door:
a) Eén partij verslaat de andere partij en is de duidelijke winnaar
b) De partijen gaan in onderhandeling en het komt tot een akkoord.

Partijen gaan pas in onderhandeling wanneer ze meer te verliezen hebben met doorvechten, dan wat ze nog te winnen hebben met doorvechten! In dit geval heeft Trump de deur wagenwijd opengezet voor Poetin om door te vechten, of in ieder geval zijn eisen fors op te schroeven. Want een kansloos bevroren gevecht is in één keer veranderd in een enorme mogelijkheid om nog veel meer te veroveren. Dat zie je ook in de retoriek van de Russen en in de eisen die Poetin stelt in aanloop naar de onderhandelingen. Hij eist nu zelfs land op dat Rusland überhaupt nog niet eens veroverd heeft!

Trump heeft dit inmiddels (te laat) gezien en probeert die balans nu weer recht te trekken door Rusland te dreigen met sancties als ze door blijven vechten. Maar we weten allang dat die sancties nauwelijks effect hebben, dus dat is een vrij kansloos dreigement. Blijft dus over dat hij de machtsbalans permanent verschoven heeft in het voordeel van Rusland, en dat vrede alleen maar verder weg is door zijn acties.
pi_216970836
quote:
Oorlog is verschrikkelijk. Ook ik ken iemand die in Joegoslavië heeft gediend en sindsdien arbeidsongeschikt is.

Maar dat een land geen onderdeel wil worden van Rusland en dat wij ze daarbij steunen, maakt ons nog geen "oorloghitsers". Wees heel voorzichtig met dat soort aantijgingen.

Toen Nederland binnengevallen is, hebben onze voorouders ook gevochten voor ons land. Helaas werden wij toen wel overrompeld en was het in enkele dagen afgelopen.

Zonder hulp van de Amerikanen en Canadezen, zouden we nu nog steeds Duits spreken.

Waren dat ook "oorloghitsers"? Of is het soms gewoon nodig om te vechten voor jouw vrijheid of die van iemand anders?
pi_216970853
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:26 schreef Sanvi het volgende:
Wow, sommige mensen in dit topic zouden echt zó ontzettend fout zijn geweest in de Tweede Wereldoorlog.
Als ik het me goed herinner, was er vorig jaar een onderzoek dat uitwees dat 1/3 van de Nederlandse jongeren een dictatuur best ziet zitten.
In die wereld leven we nu.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216970905
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus Oekraïne moet in analogie van de jou ingefluisterde trump logica maar capituleren tegen de russen omdat Nederland dat ook gedaan heeft tegen toen een extreme overmacht van de Duitsers? :')

Het mega grote verschil in dit huidige is alleen dat Rusland die extreme overmacht niet heeft en de huidige extreme beperking door de VS in slagkracht van Oekraïne. Is dat nu zo moeilijk om te doorgronden?

Kun je ons ook een vertellen waarom je van een neutraal benoemde veroordeling meteen een executie moet maken?
Kortom een non antwoord, je kent mijn standpunt en je weet heel goed dat Oekraïne de manschappen niet heeft. Dit heeft niets met de VS of de EU te maken ik stel je een simpele vraag die je weigert te beantwoorden en ik weet wel waarom.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 10:46:47 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216970946
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waarom negeer je mijn vraag?
Omdat hij hier niet is om te goeder trouw te discussiëren. Hij is hier om zijn propaganda te spuien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 10:47:29 #284
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216970954
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:26 schreef Sanvi het volgende:
Het is voor hen niet eens een belediging.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216970992
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bezet worden door een nietsontziende bezetter waar je al je vrijheden moet inleveren, iedereen die zich verzet wordt afgeslacht en je zonen worden gerecruteerd om in nieuwe veroveringsoorlogen te vechten is ook hel op aarde.

Sommige mensen vinden het de moeite waard om zich daartegen te verzetten.
Tegen welke prijs? Het is niet dat alle Oekraïners worden geëxecuteerd als er een staakt het vuren word afgedwongen met als mogelijk gevolg vrede.
pi_216970999
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Omdat hij hier niet is om te goeder trouw te discussiëren. Hij is hier om zijn propaganda te spuien.
Hij zou als vredesduif die oorlog zo verschrikkelijk vindt juist moeten pleiten voor een heel goed vredesakkoord waardoor de kans dat de oorlog weer op start minimaal is. Hij weet echter ook dat dit voorstel van Trump die garantie totaal niet biedt en houdt daarom wijselijk zijn mond.
pi_216971003
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom een non antwoord, je kent mijn standpunt en je weet heel goed dat Oekraïne de manschappen niet heeft. Dit heeft niets met de VS of de EU te maken ik stel je een simpele vraag die je weigert te beantwoorden en ik weet wel waarom.
Ach het niet gewenste narratief wordt nu maar als non antwoord benoemd. Simpel door te prikken propaganda truukje. :D

Worden moderne oorlogen met manschappen of met geavanceerde wapens gevoerd?

Het manschappen standpunt is natuurlijk ook vreemd gekozen want ook daar heeft Rusland er blijkbaar veel te weinig van, anders hoeft een andere dictatuur genaamd noord Korea niet te hulp te schieten toch? En dat zouden juist reden te meer zijn om nog wat extra moderne wapens naar de gemoderniseerde Oekraïners te sturen en zo de Russische agressor wat meer pijn te laten voelen.
pi_216971018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tegen welke prijs? Het is niet dat alle Oekraïners worden geëxecuteerd als er een staakt het vuren word afgedwongen met als mogelijk gevolg vrede.
Oekraïners gaan in het 'nieuwe' Rusland tweederangs burgers worden.
Er zijn oudere Oekraïners die precies weten wat dat inhoudt.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216971032
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom een non antwoord, je kent mijn standpunt en je weet heel goed dat Oekraïne de manschappen niet heeft.
Oekraïne heeft de manschappen wel. Wat Oekraïne tekort komt is geavanceerde wapens en luchtafweer.

Het mooiste zou vrede zijn maar Rusland lijkt daar nog niet aan toe te zijn, anders waren ze wel gestopt met het aanvallen van Oekraïne.
pi_216971036
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oorlog is verschrikkelijk. Ook ik ken iemand die in Joegoslavië heeft gediend en sindsdien arbeidsongeschikt is.

Maar dat een land geen onderdeel wil worden van Rusland en dat wij ze daarbij steunen, maakt ons nog geen "oorloghitsers". Wees heel voorzichtig met dat soort aantijgingen.

Toen Nederland binnengevallen is, hebben onze voorouders ook gevochten voor ons land. Helaas werden wij toen wel overrompeld en was het in enkele dagen afgelopen.

Zonder hulp van de Amerikanen en Canadezen, zouden we nu nog steeds Duits spreken.

Waren dat ook "oorloghitsers"? Of is het soms gewoon nodig om te vechten voor jouw vrijheid of die van iemand anders?
Vind je dat je voorouders hadden moeten doorvechten ondanks de overmacht? Want dat is wat de users hier en alle westerse regeringsleiders op Trump, Fico en Orban na eisen van Oekraïne.
pi_216971049
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
Als ik jou in elkaar begin te slaan, kun je terugslaan of meteen je geld afgeven. In elk geval, ben ik hoe dan ook een lul en jij het slachtoffer. Maar in geen enkel geval is het dan toch logisch als mensen boos op jou worden dat je terugslaat en niet meteen je geld hebt afgegeven en dan ook nog eens mij (de lul) gaan steunen in het feit dat ik geen andere keuze had in mijn handelen , totdat jij je geld eens af zou geven? Sowieso eraan voorbijgaande dat ik je misschien sowieso niet eens had aan moeten vallen?

Toch........?
Als jij Mike Tyson zou zijn en ik Peter McNeely dan had ik het inderdaad opgegeven. Vechten tot de dood is nobel maar uiteindelijk niets waard als je niet tot een goed resultaat kan komen.
Of sta jij hier toch anders in?
pi_216971059
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vind je dat je voorouders hadden moeten doorvechten ondanks de overmacht?
Nee. We waren kansloos, we zijn in enkele dagen overlopen. Onze waterlinies waren achterhaald en na het bombardement op Rotterdam was snel duidelijk dat we geen stand konden houden.

quote:
Want dat is wat de users hier en alle westerse regeringsleiders op Trump, Fico en Orban na eisen van Oekraïne.
Anders situatie. Rusland heeft na 3 jaar vechten ongeveer 20% van Oekraïne bezet.

Wij eisen niet dat Oekraïne blijft vechten.

Oekraïne wil zelf het land bevrijden en daar bieden we hulp bij.
Als Oekraïne vandaag stopt met vechten, is het binnen een paar dagen onderdeel van Rusland.

Als Rusland stopt met vechten, is de oorlog afgelopen.

Zo simpel kan het zijn.
pi_216971068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is voor hen niet eens een belediging.
Het was ook een constatering en geen belediging.

:P
pi_216971074
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als jij Mike Tyson zou zijn en ik Peter McNeely dan had ik het inderdaad opgegeven. Vechten tot de dood is nobel maar uiteindelijk niets waard als je niet tot een goed resultaat kan komen.
Vind jij dat Oekraïne aan Rusland toebehoort?
pi_216971077
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het punt van mijn reactie gaat volledig aan je voorbij. Kies je hier bewust voor?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_216971139
twitter
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_216971145
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 11:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]
Het punt van mijn reactie gaat volledig aan je voorbij. Kies je hier bewust voor?
Is het je eerste keer in het topic? Je kunt toch niet verwachten van Chivaz dat hij opeens na 100den posts waar hij precies de MAGA lijn volgen opeens zegt ja Trump doet ook wel eens iets minder dan perfect.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 11:07:18 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216971157
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 11:05 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[ x ]
31 maart tot en met 11 april staat er een NAVO training op de planning in Leeuwarden.
https://www.defensie.nl/o(...)fenen-de-vliegtuigen

Benieuwd of VS er dan bij is...
pi_216971159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vind je dat je voorouders hadden moeten doorvechten ondanks de overmacht? Want dat is wat de users hier en alle westerse regeringsleiders op Trump, Fico en Orban na eisen van Oekraïne.
Kun je eens laten zien waar users dit eisen van de Oekraïne of is dit weer de zoveelste verdraaide propaganda leugen waarop we je hier betrappen? :D

Eisen onze regeringsleiders dit van de Oekraïne of wilt men in oekraine gewoon hun democratisch land verdedigen tegen een onbetrouwbare zichtbaar verzwakte agressor en faciliteren wij de Oekraïne hierin met wapens en inlichtingen?
pi_216971162
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oekraïne heeft de manschappen wel. Wat Oekraïne tekort komt is geavanceerde wapens en luchtafweer.

Het mooiste zou vrede zijn maar Rusland lijkt daar nog niet aan toe te zijn, anders waren ze wel gestopt met het aanvallen van Oekraïne.
Ik heb toch heel andere berichten gelezen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aal-ernstig-probleem
Buiten dit om word er volop geronseld, busjes die door straten rijden om niets vermoedende mannen van straat te plukken om die vervolgens te laten vechten.
Als er genoeg manschappen waren dan hoefde Oekraïne zich niet te bedienen van dit soort praktijken.
Ik neem het die mannen absoluut niet kwalijk, als je zo lang aan het front staat en er is geen einde in zicht dan kan ik mij goed voorstellen dat je er geen trek meer in hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')