Dit geldt toch net zo goed voor de Russen?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Ik zou de oorloghitsers hier willen adviseren om te praten met veteranen die oorlog hebben meegemaakt. Ik ken er persoonlijk drie, eentje was een huurling en die heeft er niet zo heel veel last van. Die is sowieso zo gek als een deur geen idee of dat komt van die dingen die hij heeft gezien.
De ergste had gediend in het voormalige Joegoslavië die loopt nu nog steeds bij het GGZ, voor het leven emotioneel beschadigd en dan is hij niet eens zelf gewond geraakt.
Oorlog is hel op aarde, vooral als je in een positie zit waar je niet meer kan winnen maar wel gesommeerd word om door te vechten door helden die uiteraard zelf nooit hoeven te vechten.
Waarom negeer je mijn vraag?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Ik zou de oorloghitsers hier willen adviseren om te praten met veteranen die oorlog hebben meegemaakt. Ik ken er persoonlijk drie, eentje was een huurling en die heeft er niet zo heel veel last van. Die is sowieso zo gek als een deur geen idee of dat komt van die dingen die hij heeft gezien.
De ergste had gediend in het voormalige Joegoslavië die loopt nu nog steeds bij het GGZ, voor het leven emotioneel beschadigd en dan is hij niet eens zelf gewond geraakt.
Oorlog is hel op aarde, vooral als je in een positie zit waar je niet meer kan winnen maar wel gesommeerd word om door te vechten door helden die uiteraard zelf nooit hoeven te vechten.
Oorlog wordt beëindigd door:quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Oorlog is verschrikkelijk. Ook ik ken iemand die in Joegoslavië heeft gediend en sindsdien arbeidsongeschikt is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:52 schreef Chivaz het volgende:
Als ik het me goed herinner, was er vorig jaar een onderzoek dat uitwees dat 1/3 van de Nederlandse jongeren een dictatuur best ziet zitten.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:26 schreef Sanvi het volgende:
Wow, sommige mensen in dit topic zouden echt zó ontzettend fout zijn geweest in de Tweede Wereldoorlog.
Echt niet te harden/bevatten.
Kortom een non antwoord, je kent mijn standpunt en je weet heel goed dat Oekraïne de manschappen niet heeft. Dit heeft niets met de VS of de EU te maken ik stel je een simpele vraag die je weigert te beantwoorden en ik weet wel waarom.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus Oekraïne moet in analogie van de jou ingefluisterde trump logica maar capituleren tegen de russen omdat Nederland dat ook gedaan heeft tegen toen een extreme overmacht van de Duitsers?
Het mega grote verschil in dit huidige is alleen dat Rusland die extreme overmacht niet heeft en de huidige extreme beperking door de VS in slagkracht van Oekraïne. Is dat nu zo moeilijk om te doorgronden?
Kun je ons ook een vertellen waarom je van een neutraal benoemde veroordeling meteen een executie moet maken?
Omdat hij hier niet is om te goeder trouw te discussiëren. Hij is hier om zijn propaganda te spuien.quote:
Het is voor hen niet eens een belediging.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:26 schreef Sanvi het volgende:
Wow, sommige mensen in dit topic zouden echt zó ontzettend fout zijn geweest in de Tweede Wereldoorlog.
Echt niet te harden/bevatten.
Tegen welke prijs? Het is niet dat alle Oekraïners worden geëxecuteerd als er een staakt het vuren word afgedwongen met als mogelijk gevolg vrede.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bezet worden door een nietsontziende bezetter waar je al je vrijheden moet inleveren, iedereen die zich verzet wordt afgeslacht en je zonen worden gerecruteerd om in nieuwe veroveringsoorlogen te vechten is ook hel op aarde.
Sommige mensen vinden het de moeite waard om zich daartegen te verzetten.
Hij zou als vredesduif die oorlog zo verschrikkelijk vindt juist moeten pleiten voor een heel goed vredesakkoord waardoor de kans dat de oorlog weer op start minimaal is. Hij weet echter ook dat dit voorstel van Trump die garantie totaal niet biedt en houdt daarom wijselijk zijn mond.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat hij hier niet is om te goeder trouw te discussiëren. Hij is hier om zijn propaganda te spuien.
Ach het niet gewenste narratief wordt nu maar als non antwoord benoemd. Simpel door te prikken propaganda truukje.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom een non antwoord, je kent mijn standpunt en je weet heel goed dat Oekraïne de manschappen niet heeft. Dit heeft niets met de VS of de EU te maken ik stel je een simpele vraag die je weigert te beantwoorden en ik weet wel waarom.
Oekraïners gaan in het 'nieuwe' Rusland tweederangs burgers worden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tegen welke prijs? Het is niet dat alle Oekraïners worden geëxecuteerd als er een staakt het vuren word afgedwongen met als mogelijk gevolg vrede.
Oekraïne heeft de manschappen wel. Wat Oekraïne tekort komt is geavanceerde wapens en luchtafweer.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom een non antwoord, je kent mijn standpunt en je weet heel goed dat Oekraïne de manschappen niet heeft.
Vind je dat je voorouders hadden moeten doorvechten ondanks de overmacht? Want dat is wat de users hier en alle westerse regeringsleiders op Trump, Fico en Orban na eisen van Oekraïne.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oorlog is verschrikkelijk. Ook ik ken iemand die in Joegoslavië heeft gediend en sindsdien arbeidsongeschikt is.
Maar dat een land geen onderdeel wil worden van Rusland en dat wij ze daarbij steunen, maakt ons nog geen "oorloghitsers". Wees heel voorzichtig met dat soort aantijgingen.
Toen Nederland binnengevallen is, hebben onze voorouders ook gevochten voor ons land. Helaas werden wij toen wel overrompeld en was het in enkele dagen afgelopen.
Zonder hulp van de Amerikanen en Canadezen, zouden we nu nog steeds Duits spreken.
Waren dat ook "oorloghitsers"? Of is het soms gewoon nodig om te vechten voor jouw vrijheid of die van iemand anders?
Als jij Mike Tyson zou zijn en ik Peter McNeely dan had ik het inderdaad opgegeven. Vechten tot de dood is nobel maar uiteindelijk niets waard als je niet tot een goed resultaat kan komen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Als ik jou in elkaar begin te slaan, kun je terugslaan of meteen je geld afgeven. In elk geval, ben ik hoe dan ook een lul en jij het slachtoffer. Maar in geen enkel geval is het dan toch logisch als mensen boos op jou worden dat je terugslaat en niet meteen je geld hebt afgegeven en dan ook nog eens mij (de lul) gaan steunen in het feit dat ik geen andere keuze had in mijn handelen , totdat jij je geld eens af zou geven? Sowieso eraan voorbijgaande dat ik je misschien sowieso niet eens had aan moeten vallen?
Toch........?
Nee. We waren kansloos, we zijn in enkele dagen overlopen. Onze waterlinies waren achterhaald en na het bombardement op Rotterdam was snel duidelijk dat we geen stand konden houden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vind je dat je voorouders hadden moeten doorvechten ondanks de overmacht?
Anders situatie. Rusland heeft na 3 jaar vechten ongeveer 20% van Oekraïne bezet.quote:Want dat is wat de users hier en alle westerse regeringsleiders op Trump, Fico en Orban na eisen van Oekraïne.
Het was ook een constatering en geen belediging.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is voor hen niet eens een belediging.
Vind jij dat Oekraïne aan Rusland toebehoort?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als jij Mike Tyson zou zijn en ik Peter McNeely dan had ik het inderdaad opgegeven. Vechten tot de dood is nobel maar uiteindelijk niets waard als je niet tot een goed resultaat kan komen.
Of sta jij hier toch anders in?
Het punt van mijn reactie gaat volledig aan je voorbij. Kies je hier bewust voor?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als jij Mike Tyson zou zijn en ik Peter McNeely dan had ik het inderdaad opgegeven. Vechten tot de dood is nobel maar uiteindelijk niets waard als je niet tot een goed resultaat kan komen.
Of sta jij hier toch anders in?
Is het je eerste keer in het topic? Je kunt toch niet verwachten van Chivaz dat hij opeens na 100den posts waar hij precies de MAGA lijn volgen opeens zegt ja Trump doet ook wel eens iets minder dan perfect.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:01 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Het punt van mijn reactie gaat volledig aan je voorbij. Kies je hier bewust voor?
31 maart tot en met 11 april staat er een NAVO training op de planning in Leeuwarden.quote:
Kun je eens laten zien waar users dit eisen van de Oekraïne of is dit weer de zoveelste verdraaide propaganda leugen waarop we je hier betrappen?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vind je dat je voorouders hadden moeten doorvechten ondanks de overmacht? Want dat is wat de users hier en alle westerse regeringsleiders op Trump, Fico en Orban na eisen van Oekraïne.
Ik heb toch heel andere berichten gelezen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oekraïne heeft de manschappen wel. Wat Oekraïne tekort komt is geavanceerde wapens en luchtafweer.
Het mooiste zou vrede zijn maar Rusland lijkt daar nog niet aan toe te zijn, anders waren ze wel gestopt met het aanvallen van Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |