Het zou fijn zijn wanneer beide partijen eens normaal gingen doen en elkaar respecteren.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is oktober 7 ook het resultaat van je hele samenleving afstellen op een apartheidsstaat met om de paar jaar vanuit de lucht een massamoord onder de buren, martelgevangenissen en ongelijke rechten?
Terroristen en een partij met een doodscultuur respecteren? Dat is natuurlijk geen optie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn wanneer beide partijen eens normaal gingen doen en elkaar respecteren.
Tja, daar zeg je iets. Dat is Arabische moslims in deze regio helaas zelden tot nooit gelukt met Joden. Niet voordat Israël bestond en niet na de oprichting van het land. Bruut geweld jegens Joden is de norm geweest.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn wanneer beide partijen eens normaal gingen doen en elkaar respecteren.
Jup. Alleen in dit ongelijke conflict waarin Israël zoveel machtiger is en met onze oranje vredesduif met zijn etnische zuivering plan aan de ene kant en een terreurclub aan de andere kant lijkt de cyclus van geweld niet snel doorbroken te worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En omgedraaid was het altijd liefde en vrede.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar zeg je iets. Dat is Arabische moslims in deze regio helaas zelden tot nooit gelukt met Joden. Niet voordat Israël bestond en niet na de oprichting van het land. Bruut geweld jegens Joden is de norm geweest.
Die zijn niet voor niets zo geworden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Terroristen en een partij met een doodscultuur respecteren? Dat is natuurlijk geen optie.
"Irrelevant" is het dagelijkse bestuur. Zoals het uitgeven van bouwvergunningen. En zo heeft een aantal jaar geleden nog een Israëlisch rechtbank bepaald dat een aantal Palestijnse gezinnen hun woning in Oost Jerusalem moet verlaten omdat dit gebied voor 1948 in joodse eigendom zou zijn. Dat is niet irrelevant.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk irrelevant. Zo vallen Joden op de Westelijke Jordaanoever in principe onder een gebied waar de Palestijnse Autoriteit de bestuurlijke leiding heeft en kunnen ook niet stemmen in Palestijnse verkiezingen (natuurlijk niet dat die überhaupt ooit worden gehouden, maar goed, details ..)
Hadden ze zich op 7 oktober moeten bedenken. Plat bombarderen en er een riviera van maken. Ik wil in 2027 daar aan het strand liggen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jup. Alleen in dit ongelijke conflict waarin Israël zoveel machtiger is en met onze oranje vredesduif met zijn etnische zuivering plan aan de ene kant en een terreurclub aan de andere kant lijkt de cyclus van geweld niet snel doorbroken te worden.
Je hebt voor 2026 al iets geboekt?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Hadden ze zich op 7 oktober moeten bedenken. Plat bombarderen en er een riviera van maken. Ik wil in 2027 daar aan het strand liggen.
Dit.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:30 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
[ x ]
Maakt mij niet uit wat er met Hamas gebeurd.
Verzetsbewegingen steken geen levende burgers in de hens. Die pakken autoriteiten en leiding, saboteren infra. Never nooit niet pakken ze ongewapende burgers.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, volgens velen is dat allemaal onschuldig, Hamas acht men immers slechts een verzetsbeweging als reactie op Israël dat zogenaamd een 'koloniale staat' is. In bepaalde media kan men dan ook niet uitgeschreven raken over dit bijzondere verzinsel.
Het is ook eigenlijk wel fascinerend en tegelijkertijd schrikbarend. Westerse mensen die boos zijn op een legitiem land, dat de enige liberale democratie in de regio is en zichzelf al decennialang moet verdedigen tegen barbaars Islamitisch terrorisme.
Helaas weten we dat men in zulke kringen maar één video hoeft te zien van een snikkende vrouw met een hoofddoekje en het is klaar, dan zit men zelf ook te snikken, want niets is zo confronterend als het vermeende leed van moslims.
De NOS doet in hun liveblog alweer driftig mee aan het verder aanwakkeren van deze sentimenten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'Zo zielig!![]()
'
Ja, óf dit is natuurlijk allemaal het resultaat van je hele samenleving afstellen op terrorisme en antisemitisme. Maar dit komt bij de heldere lichten van bepaalde media niet op, daar ziet men moslims en mensen van kleur per definitie als quasi heilig, dus die kunnen zelf nooit de aanleiding zijn, dat is simpelweg onmogelijk.
Squashed watermelon.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:57 schreef Tengano het volgende:
Is er al een catchy naam bekend/bedacht van deze tweede assertiviteitsronde van Israël?
Wat moeten we doen met regeringsleiders die Hamas hebben gesteund?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Hadden ze zich op 7 oktober moeten bedenken. Plat bombarderen en er een riviera van maken. Ik wil in 2027 daar aan het strand liggen.
https://www.timesofisrael(...)-strength-and-sword/quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:57 schreef Tengano het volgende:
Is er al een catchy naam bekend/bedacht van deze tweede assertiviteitsronde van Israël?
De gijzelaars gaan eraan.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Hamas niet wordt uitgeroeid komen ze de eerstvolgende keer weer gijzelaars halen en Israelische dorpen verdelgen.
Het is kiezen tussen twee kwaden.
We gaan het zien hoe ziek dit volk is.quote:
Netanyahu is ziek.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
We gaan het zien hoe ziek dit volk is.
https://x.com/ApostateProphet/status/1901871139917369381quote:Let's remember the timeline of Gaza:
1516 - Ottomans rule Gaza
1917 - Britain takes control
1947 - UN proposes Arab state alongside Jewish state. Arabs reject it and attack the Jews.
1948 - Egypt takes control
1948-1967 - Gaza becomes a terror hub
1967 - Israel takes control
1994 - Israel grants Arabs autonomy over Gaza
2000-2005 - Gaza becomes center for brutal violence and terrorism leading Israel to build a barrier around Gaza and impose blockades.
2005 - Israel leaves Gaza, offers path to self-governance
2006 - Gaza elects Hamas as leader
2007 - Hamas takes full control over Gaza and begins attacking Israel. Israel imposes complete blockade. Hamas makes "destruction of Israel" the primary goal of Gaza.
2008-2009 - War
2009-2014 - Years of violence
2014 - War
2014-2023 - Violence
2023 - Hamas and Gazans invade Israel
2023-2025 War
2025: End of Gaza
At no point did these people ever work toward peace.
Ik vind het wel bijzonder hoe een heel volk verantwoordelijk is voor een terreurorganisatie, maar het onbegrijpelijk is dat Palestijnen een beetje radicaal geworden zijn terwijl alleen al de afgelopen 24 uur meer 20x meer mensen vermoord zijn dan er aan gijzelaars over zijn om te vermoorden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
We gaan het zien hoe ziek dit volk is.
(Voor zover we al niet genoeg van hun zieke shit hadden gezien.)
Nou ja goed. Het is in principe natuurlijk ook niet nodig wat Israel nu doet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder hoe een heel volk verantwoordelijk is voor een terreurorganisatie, maar het onbegrijpelijk is dat Palestijnen een beetje radicaal geworden zijn terwijl alleen al de afgelopen 24 uur meer 20x meer mensen vermoord zijn dan er aan gijzelaars over zijn om te vermoorden.
We zijn aangekomen bij fase 2 maar Israël weigert dat. Dat is de kern van de huidige problematiek.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja goed. Het is in principe natuurlijk ook niet nodig wat Israel nu doet.
Als Hamas die gijzelaars gewoon overdraagt dan zijn zulke acties volkomen overbodig. Maar ja....
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder hoe een heel volk verantwoordelijk is voor een terreurorganisatie, maar het onbegrijpelijk is dat Palestijnen een beetje radicaal geworden zijn terwijl alleen al de afgelopen 24 uur meer 20x meer mensen vermoord zijn dan er aan gijzelaars over zijn om te vermoorden.
Top.quote:
Je bent lid van een doodscult. Tientallen kinderen dood en verminkt voor het leven en jij vindt het grappig.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja goed. Het is in principe natuurlijk ook niet nodig wat Israel nu doet.
Als Hamas die gijzelaars gewoon overdraagt dan zijn zulke acties volkomen overbodig. Maar ja....
1 per hoeveel honderd burgerslachtoffers vind je wel oke denk je?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Top.
Hoe meer van dat spul weg is, hoe beter.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, daar zeg je iets. Dat is Arabische moslims in deze regio helaas zelden tot nooit gelukt met Joden.
Dat gaat vooral op voor het overgrote merendeel van de Palestijnen, de partij die jij probeert te verdedigen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent lid van een doodscult. Tientallen kinderen dood en verminkt voor het leven en jij vindt het grappig.
Waarom zou een legitiem land überhaupt moeten onderhandelen een Islamitische terreurbeweging?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We zijn aangekomen bij fase 2 maar Israël weigert dat. Dat is de kern van de huidige problematiek.
Ik vind het vrij schokkend om te zien hoe mijn medelanders (ik elk geval online) als totale harteloze horken overkomen. De mensheid op zijn lelijkst.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent lid van een doodscult. Tientallen kinderen dood en verminkt voor het leven en jij vindt het grappig.
Oké, omdat je het na 100x uitleggen nog steeds niet snapt: Hamas is niet hetzelfde als Palestijn. Zoals Israëliet of Jood ook niet hetzelfde is als de regering Netanyahu. De eerste en de laatste zijn terroristen. De gewone burgerbevolking is niet schuldig aan hun daden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat vooral op voor het overgrote merendeel van de Palestijnen, de partij die jij probeert te verdedigen.
[..]
Waarom zou een legitiem land überhaupt moeten onderhandelen een Islamitische terreurbeweging?
Jazeker wel, er is grootschalige steun onder de Palestijnen voor de Palestijnse terreurbewegingen daar. Zo steunde bijna 75% de aanslagen van 7 oktober en zijn terreurbewegingen als Hamas en Palestijnse Jihad samengesteld uit Palestijnse burgers.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oké, omdat je het na 100x uitleggen nog steeds niet snapt: Hamas is niet hetzelfde als Palestijn. Zoals Israëliet of Jood ook niet hetzelfde is als de regering Netanyahu. De eerste en de laatste zijn terroristen. De gewone burgerbevolking is niet schuldig aan hun daden.
Aan de ene kant presenteer je jezelf als conservatief. Een echte liefhebber van de Joods-Christelijke waardes( wat dat ook mag inhouden, maar dat is een andere discussie).quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Kun je dit ook verder onderbouwen?
Ik vind het niet meer schokkend. Online is er een grote groep mensen die boosaardig en dom zijn, maar wel een groepje gelijkgestemden hebben gevonden en dat is een hele giftige mix.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij schokkend om te zien hoe mijn medelanders (ik elk geval online) als totale harteloze horken overkomen. De mensheid op zijn lelijkst.
Dat zal best. Ik heb tenminste geen moeite met zeggen dat kinderen doodmaken en met lijken handelen als politiek dwangmiddel slecht is en dat we niks met dat soort mensen te maken zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat vooral op voor het overgrote merendeel van de Palestijnen, de partij die jij probeert te verdedigen.
[..]
En die studeren vooral aan de UVA. En met baby’s in ovens hadden ze op 7 oktober minder moeite mee.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer schokkend. Online is er een grote groep mensen die boosaardig en dom zijn, maar wel een groepje gelijkgestemden hebben gevonden en dat is een hele giftige mix.
[..]
Dat zal best. Ik heb tenminste geen moeite met zeggen dat kinderen doodmaken en met lijken handelen als politiek dwangmiddel slecht is en dat we niks met dat soort mensen te maken zouden moeten hebben.
Maar kunnen we het dan eindelijk gewoon noemen zoals het is en dat is de genocide van 2 miljoen Gazanen? Zijn toch allemaal terroristen dus niemand die ze mist toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
Het idee dat er zogenaamd een groot verschil zou zijn tussen de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnen zelf is één van de grootste leugens in dit conflict, die veel naïeve pro-Palestijnse Westerlingen zichzelf voorhouden om hun geweten wat op te poetsen. De realiteit blijft echter dat deze mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
Altijd maar weer doen alsof dit conflict op 7 oktober begonnen is. Alsof dat een op zichzelf staande gebeurtenis is. Alsof er daarvoor niks gebeurd is. Vermoeiend. Laat ook maar. Ik begin steeds meer af te knappen op online discussiëren.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jazeker wel, er is grootschalige steun onder de Palestijnen voor de Palestijnse terreurbewegingen daar. Zo steunde bijna 75% de aanslagen van 7 oktober en zijn terreurbewegingen als Hamas en Palestijnse Jihad samengesteld uit Palestijnse burgers.
Ben je bovendien de verschrikkelijk beelden van 7 oktober vergeten of heb je de bizarre ceremonies gemist bij de vrijlating van de gijzelaars? Duizenden dolenthousiaste Palestijnen, waarvan velen meededen aan de aanslagen op 7 oktober of Hamas stonden toe te juichen bij de vrijlating van de gijzelaars.
En dan hebben we natuurlijk ook nog de vele getuigenissen van Israëliërs die de aanslagen overleefden of zijn vrijgekomen als gijzelaars. Sommigen zijn gegijzeld door Palestijnse burgers en van familie naar familie gegaan.
Het idee dat er zogenaamd een groot verschil zou zijn tussen de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnen zelf is één van de grootste leugens in dit conflict, die veel naïeve pro-Palestijnse Westerlingen zichzelf voorhouden om hun geweten wat op te poetsen. De realiteit blijft echter dat deze mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
@theunderdog is backquote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:15 schreef theunderdog het volgende:
Ohja. Dit conflict is er ook nog. Nog steeds geen vrede begrijp ik?
Weer een jaar maar hunnie waren niet verdrietig genoeg post terwijl je medestanders in dit topic grappen maken over tientallen dode kinderen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:41 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
En die studeren vooral aan de UVA. En met baby’s in ovens hadden ze op 7 oktober minder moeite mee.
Ik denk dat je deze mening toch eens moet gaan herzien. Die is namelijk niet vol te houden voor de Palestijnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oké, omdat je het na 100x uitleggen nog steeds niet snapt: Hamas is niet hetzelfde als Palestijn. Zoals Israëliet of Jood ook niet hetzelfde is als de regering Netanyahu. De eerste en de laatste zijn terroristen. De gewone burgerbevolking is niet schuldig aan hun daden.
Maar ik heb helemaal geen 'mening' over dit conflict. Behalve dat ik zie dat twee zandvolkeren ruzie hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
@:theunderdog is back![]()
Niet dat ik het altijd met je eens ben, maar ik kan je mening in deze reeks wel waarderen. Eindelijk iets anders dan het eeuwige circeljerk wat je hier regelmatig ziet![]()
Geen vrede nee en vrede zal er alleen komen wanneer er geen moslims meer in de regio wonen
Meer dan genoeg voor mij, ik ben niet zo veeleisendquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ik heb helemaal geen 'mening' over dit conflict. Behalve dat ik zie dat twee zandvolkeren ruzie hebben.
Ik benadruk vaak de Joods-Christelijke inslag van het Westen, maar dat maakt iemand niet meteen een Christen. Het is simpelweg het benoemen van wat historisch gezien de culturele fundamenten van het Westen zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Aan de ene kant presenteer je jezelf als conservatief. Een echte liefhebber van de Joods-Christelijke waardes( wat dat ook mag inhouden, maar dat is een andere discussie).
Tegelijkertijd doe je uitspraken die een christen nooit zou doen. Zoals de post over de Russen die zijn omgekomen in het theater
Maar dit sluit niet echt aan bij de geschiedenis van het Christendom. Dat heeft natuurlijk een hele lange periode van behoorlijk veel bloedvergieten en geweld gekend. Daarnaast (correct me if I'm wrong ..) maar zit jij ook niet op het puntje van je stoel als Iran de raketten afvuurt op Israël? Hoe rijmt dat met wat je hier nu schrijft?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:39 schreef Ali_boo het volgende:
Het leven binnen het christendom is heilig, aangezien we allemaal gemaakt zijn God's beeld. Wat betekend dat wij inherente waarde- en inherente waardigheid hebben, precies om die reden. Als Christenen bidden wij voor onze vijanden en hebben we onze vijanden lief. Het laatste wat een christen zou doen is juichen om onschuldige slachtoffers die gevallen zijn. Staat in scheef contrast voor alles waar christendom voor staat
Blijf het treurig vinden dat van de drie grote religies, het christendom degene is waar je het minst van af weet
De oorsprong van dit conflict ligt inderdaad niet op 7 oktober, dat ligt bij bruut geweld van Arabieren jegens Joden in deze regio dat eeuwen teruggaat. Het lijkt er dus vooral op dat je zelf niet veel van de geschiedenis weet. Zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Altijd maar weer doen alsof dit conflict op 7 oktober begonnen is. Alsof dat een op zichzelf staande gebeurtenis is. Alsof er daarvoor niks gebeurd is. Vermoeiend. Laat ook maar. Ik begin steeds meer af te knappen op online discussiëren.
quote:This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023.
However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Bron
Harteloos voor de hartelozen. Intolerantie voor intolerantie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij schokkend om te zien hoe mijn medelanders (ik elk geval online) als totale harteloze horken overkomen. De mensheid op zijn lelijkst.
Nee, dat volgt er niet uit, maar ik snap dat je dat graag wil denken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben Gvir woest over het staakt het vuren; stapt uit de coalitie.
Staakt het vuren voorbij en bombarderen weer begonnen; Ben Gvir stapt weer terug in de coalitie.
Kan me nog herinneren dat mensen als Howard types als Ben Gvir omschreven als extremisten maar dit is weer typisch zo'n voorbeeld dat als je voorstander bent van het bombarderen van Gaza je eigenlijk geen haar beter bent en eigenlijk gewoon op één lijn ligt met zo'n figuur.
Je moet in deze topic reeks naar de user namen kijken om te weten of ze wel of niet bezig zijn met oktober 7 goedpraten. Je post hier is een voorbeeld.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Harteloos voor de hartelozen. Intolerantie voor intolerantie.
Ben-Gvir is nogal radicaal, dat klopt zeker. Maar waarom zou het voorstander zijn van het bombarderen van de Gazastrook, meteen willen zeggen dat iemand volledig op één lijn ligt met Ben-Gvir? Dat is natuurlijk een rare drogredenering.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben Gvir woest over het staakt het vuren; stapt uit het kabinet.
Staakt het vuren voorbij en bombarderen weer begonnen; Ben Gvir stapt weer terug in het kabinet.
Kan me nog herinneren dat mensen als Howard types als Ben Gvir omschreven als extremisten maar dit is weer typisch zo'n voorbeeld dat als je voorstander bent van het bombarderen van Gaza je eigenlijk geen haar beter bent en eigenlijk gewoon op één lijn ligt met zo'n figuur.
Goed verhaal.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je moet in deze topic reeks naar de user namen kijken om te weten of ze wel of niet bezig zijn met oktober 7 goedpraten. Je post hier is een voorbeeld.
Het gaat niet om het hebben van dezelfde mening an sich. Het gaat er om dat je dezelfde mening hebt over iets waar een radicale idioot als Ben Gvir de coalitie voor verliet omdat het stopte en weer terug kwam omdat het weer hervat werd. Het zou je aan het denken moeten zetten hoe idioot en radicaal deze specifieke mening is.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ben-Gvir is nogal radicaal, dat klopt zeker. Maar waarom zou het voorstander zijn van het bombarderen van de Gazastrook, meteen willen zeggen dat iemand volledig op één lijn ligt met Ben-Gvir? Dat is natuurlijk een rare drogredenering.
Zo zijn de Palestijnse terroristen schijnbaar voor een staakt-het-vuren. Moeten we dan ook concluderen dat iedereen die voor een staakt-het-vuren is op één lijn ligt met de Palestijnse terroristen?
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik benadruk vaak de Joods-Christelijke inslag van het Westen, maar dat maakt iemand niet meteen een Christen. Het is simpelweg het benoemen van wat historisch gezien de culturele fundamenten van het Westen zijn.
En waar heb ik iets gezegd over Russen in een theater?
[..]
Momo gaf aan dat ze meeleeft met de Russen die waren omgekomen in het theater, dit was jouw antwoord^^quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zijn er niet zoveel, de steun voor Poetin is simpelweg heel erg groot. En je weet natuurlijk zelf ook wel dat de empathie voor Russische burgers nihil zou zijn. Volledig terecht vind ik.
Mocht Israël haar zin krijgen dan krijgen we een nucleair armageddon. Met honderden miljoenen doden als gevolg. Vandaar dat ik een lichte paniek schiet wanneer er nieuwe ontwikelingen zijn op dat gebiedquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Maar dit sluit niet echt aan bij de geschiedenis van het Christendom. Dat heeft natuurlijk een hele lange periode van behoorlijk veel bloedvergieten en geweld gekend. Daarnaast (correct me if I'm wrong ..) maar zit jij ook niet op het puntje van je stoel als Iran de raketten afvuurt op Israël? Hoe rijmt dat met wat je hier nu schrijft?
-Dit een een combinatie van de scofield bijbelquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
En vergeet natuurlijk ook niet dat er heel erg veel Christenen zijn die juist Israël steunen, nu zal dit misschien verschillen per stroming, maar neem bijvoorbeeld al die Amerikaanse Christenen. Ik ben dan ook wel benieuwd hoe je dat wil verklaren ..
Nee, dat ging over omgekomen Russen in de oorlog met Oekraïne. Dat ook Rusland te maken heeft Islamitische terrorisme is erg vervelend, het benadrukt maar eens te weer dat overal waar die religie land, het voor kommer en kwel weet te zorgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Momo gaf aan dat ze meeleeft met de Russen die waren omgekomen in het theater, dit was jouw antwoord^^
Joods-Christelijk. Het Christendom is immers ook voortgekomen uit het Jodendom en is tijdlang ook nog een vertakking van het Jodendom geweest. Alle individuen die Christenen aanbidden, zijn nota bene Joden. Beide religies zijn van grote invloed geweest als het gaat om de cultuur in het Westen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
Het fundament waarop het westen is gebouwd is christelijk van top tot teen. De joden hebben compleet andere waardes in de tegenovergestelde richting, Joods-christelijk is een oxymoron. Simpeler kan ik het niet maken, kan je wel wat info sturen mocht je interesse hebben. Maar voorlopig houd ik het hierbij, anders wordt het heel erg offtopic.
Het spreekt voor zich dat Israël geen nucleaire oorlog wil. Men is niet voor niets zo hysterisch bezig mbt de faciliteiten die Iran heeft voor de ontwikkeling van kernwapens. Israël (en de VS) zou(den) die liever vandaag dan morgen volledig met de grond gelijk willen maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
Mocht Israël haar zin krijgen dan krijgen we een nucleair armageddon. Met honderden miljoenen doden als gevolg. Vandaar dat ik een lichte paniek schiet wanneer er nieuwe ontwikelingen zijn op dat gebied
Interessant, hier zal ik eens wat meer over gaan lezen. Hoe ziet het Orthodoxe Christendom dit dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
-Dit een een combinatie van de scofield bijbel
-ww2 guilt
- Blind staren op de bijbelsverses waar de joden in een postief daglicht staan, tegelijkertijd alle versen negeren die daar niet op aansluiten
Cobineer die drie samen en je hebt de evagelische gemeenschap. En ja die staan 100% achter de Joodse volk. Want als je niet de seculiere staat van Israel steunt dan zal God je straffen!!!!! Wil je dus gezegend worden door God dan moet je achter de staat in het midden oosten staan
Scofield had een significante invloed op de Christelijk Zionistische beweging. In de Scofield Bijbel schreef hij dat antisemitisme een zonde was . Onder verwijzing naar Genesis 12:3 - "Ik zal zegenen wie u zegenen" - betoogde Scofield dat "de man of natie die een stem of hand opheft tegen Israël, de toorn van God uitlokt."
https://en.wikipedia.org/wiki/Scofield_Reference_Bible
Ik denk dat het rode kruis dat niet weet omdat ze gegijzeld zijn. Dat had Aviva ook kunnen bedenken.quote:
Ik denk dat elke organisatie wel beschuldigd wordt van sympathie voor Hamas of zelfs samenwerking met Hamas.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:38 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ik denk dat het rode kruis dat niet weet omdat ze gegijzeld zijn. Dat had Aviva ook kunnen bedenken.
Doe mij een plezier en click op deze videoquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Joods-Christelijk. Het Christendom is immers ook voortgekomen uit het Jodendom en is tijdlang ook nog een vertakking van het Jodendom geweest. Alle individuen die Christenen aanbidden, zijn nota bene Joden. Beide religies zijn van grote invloed geweest als het gaat om de cultuur in het Westen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het spreekt voor zich dat Israël geen nucleaire oorlog wil. Men is niet voor niets zo hysterisch bezig mbt de faciliteiten die Iran heeft voor de ontwikkeling van kernwapens. Israël (en de VS) zou(den) die liever vandaag dan morgen volledig met de grond gelijk willen maken.
Dit is het korte antwoord: Hence, Dispensationalists believe that there is one mode of salvation for Gentiles, and another for Jews. This goes against the soteriology taught by the Churchquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:37 schreef HowardRoark het volgende:
Interessant, hier zal ik eens wat meer over gaan lezen. Hoe ziet het Orthodoxe Christendom dit dan?
Ontkennen is wegkijken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ x ]
Humor die perfect de absurditeit van de genocide-ontkenners blootlegt.
Ik blijf me erover verbazen hoe gemakkelijk en hoe volgzaam blanken het narratief van terroristen napraten.quote:Imagine if all those who are silent about the terrible evil being committed in Gaza spoke up
No crime in history has been so well documented by its victims. And yet inaction and censorship reign![]()
Israel’s genocide was only on pause: for Palestinians woken on Monday night by a vicious wave of airstrikes, the resumption was no less shocking. More than 400 people – many of them children – were slaughtered in a matter of hours, in an assault that reportedly received the “green light” from Donald Trump. This mayhem was swiftly followed by evacuation orders – that is, forced displacement – raising the possibility of renewed ground operations. Israel’s excuse? A confected claim that Hamas hasn’t observed the terms of January’s so-called ceasefire agreement – the terms of which Israel itself has broken over and over again.
The Guardian doet dit al vanaf het begin van deze oorlog; het Hamas-narratief trouw nababbelen en zich superhuilerig afvragen waarom het westen eigenlijk zo lauw reageert op de oorlog.quote:In the wake of the attacks, CNN reported that Israel’s onslaught threw “doubt on the fragile ceasefire”. Orwellian doesn’t even begin to describe such framing. As it is, there was no “ceasefire”: not if your definition is firing ceasing. A single Israeli has been reported to have died in Gaza during the “ceasefire”: a contractor killed by the Israeli army, who mistook him for a Palestinian. A reported 150 Palestinians have been killed in Gaza during this “ceasefire”, and dozens others butchered in the West Bank.
-knip gigantisch jankverhaal-
Many of the silent undoubtedly feel guilt, and they should. Through their cowardice, they have played a pivotal role in normalising some of the worst barbarism of the 21st century. Ending silence doesn’t involve handwringing and platitudes about how sad you are about civilians dying: it means calling a crime for what it is, and demanding accountability for those who facilitated it. Time is running out for the traumatised, maimed, starving people of Gaza. So is time for those who want to salvage their conscience.
Zie je nou écht niet in dat je jezelf tegenspreekt hiermee?quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:46 schreef opgebaarde het volgende:
Avond vol aanvallen, vermeend 400 doden en verhouding doden vrouw/kind vs man ongeëvenaard, volgens Gaza. Enigzsins logisch want Hamassers dachten veilig te zijn
dag er na wordt er een evacuatie order verstuurd.
De fans: zie je wel, Israël waarschuwt burgers en burgers worden dus gespaard.
Putin komt overal mee weg, dus win win voor Israelquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Als Israël hier mee weg gaat komen, dan gaat Poetin er ook zeker mee wegkomen.
Dat staaf er niet. Burgers zijn geen doelwit inderdaad, dat betekent alleen niet dat IDF heel hard haar best doet om de onschuldige burgers te ontzien (sparen). Dat is een 'fabel'. Dat zou jij ook gezien kunnen hebben aan de strategie om burgers bewust te pakken door noodhulp/water/electriciteit met alle gevolgen van dien m te blokkeren, of zoals gisteren aangekondigd dat als Hamas de gijzelaars niet vrijlaat er grond van burgers geannexeerd wordt, of het aantal burgerslachtoffers tijdens de fase 1 staakt het vuren of daarvoor de gigantische hoeveelheid burgerwoningen die in de fik zijn gezet, of opgeblazen of met machines (D9 en/of graafmachines) zijn gesloopt. En met dien verstande dat Netanyahu nog steeds meldt dat alle militairen doelen gehaald gaan worden en dit nog steeds pas de beginfase is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Zie je nou écht niet in dat je jezelf tegenspreekt hiermee?
Waarom zouden ze bevel geven om te vertrekken, als ze de avond ervoor rücksichtlos 400 burgers met babies en al hebben gedood? Dat klópt dan toch niet? Denk nou eens na!
Er had al veel eerder afgerekend moet worden met de Arabische moslims in deze regio die het simpelweg niet kunnen laten om iedere keer opnieuw Joden en Israël aan te vallen. Dat het decennialang is geprobeerd en velen in de internationale gemeenschap nog altijd denkt dat iedere keer opnieuw hetzelfde proberen de oplossing is, blijft bizar.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:06 schreef havanagila het volgende:
Israël is sinds 7 oktober gewoon helemaal klaar met Hamas/Palestina. Als dat nu nog niet duidelijk is.
Mooi excuses voor Bibi en zijn regering om langer aan de macht te blijven en onder de corruptie schandalen uit te komen. Het argument dat ze op die manier nog gijzelaars willen redden is natuurlijk lulkoek. Als ze niet al dood waren, zullen ze het dan wel zeker snel zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:06 schreef havanagila het volgende:
Israël is sinds 7 oktober gewoon helemaal klaar met Hamas/Palestina. Als dat nu nog niet duidelijk is.
Tja, deze drogredenering moet ook maar eens worden getackeld. De realiteit is namelijk dat Bibi helemaal niet zijn best hoeft te doen om langer aan de macht te blijven want Likud staat in de peilingen bovenaan en de eerstvolgende verkiezingen staan pas gepland tegen het einde van 2026. De mensen die je dus ziet demonstreren zijn (ondanks de aantallen) in de minderheid.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mooi excuses voor Bibi en zijn regering om langer aan de macht te blijven en onder de corruptie schandalen uit te komen. Het argument dat ze op die manier nog gijzelaars willen redden is natuurlijk lulkoek. Als ze niet al dood waren, zullen ze het dan wel zeker snel zijn.
De Israëlische bevolking heeft dit ook door en heeft flink geprotesteerd tegen Netanyahu en zijn oorlog die weer wordt opgevoerd, er waren indrukwekkende foto’s van te zien, de mensenmassa’s in Jerusalem en tel Aviv waren enorm.
Je vraagt je toch ook af of men ondertussen niet weet waar de rest van de gijzelaars worden vasthouden. Met alle vernuftige intel daar zou je toch zeggen van wel.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:28 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen is drie uur geleden weer een nieuwe fase, een grondoperatie, ingegaan waarbij de corridor tussen Noord- en Zuid-Gaza wordt bezet en verbreed.
[ x ]
Als er één ding duidelijk is geworden is dat zelfs één van de best geïnformeerde en bewapende strijdkrachten ter wereld niet alles in de gaten kan houden op een opmerkelijk klein stukje land. Soms hebben ze een geweldige actie door een aantal gijzelaars te bevrijden (of door een complete top van een paramilitaire organisatie weg te vagen met piepers) en ze kunnen aardig precies bombarderen gezien de verhoudingen militanten:burgers maar dit is het hoogst haalbare en het is niet genoeg.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vraagt je toch ook af of men ondertussen niet weet waar de rest van de gijzelaars worden vasthouden. Met alle vernuftige intel daar zou je toch zeggen van wel.
Ik vermoed dat die niet meer leven, dus ook niet vrijgelaten, dan wel overhandigd kunnen worden. Dat geeft Israël een redelijke vrijbrief om gewoon door te gaan. Ik denk dat Gaza gewoon helemaal verdwijnt en het bij Israël komt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vraagt je toch ook af of men ondertussen niet weet waar de rest van de gijzelaars worden vasthouden. Met alle vernuftige intel daar zou je toch zeggen van wel.
Die demonstraties zijn er voornamelijk omdat ze van mening zijn dat Israel eerst pure prioriteit moet hebben om de gijzelaars te bevrijden. Maar Gaza moet daarna nog steeds boeten, hoor.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mooi excuses voor Bibi en zijn regering om langer aan de macht te blijven en onder de corruptie schandalen uit te komen. Het argument dat ze op die manier nog gijzelaars willen redden is natuurlijk lulkoek. Als ze niet al dood waren, zullen ze het dan wel zeker snel zijn.
De Israëlische bevolking heeft dit ook door en heeft flink geprotesteerd tegen Netanyahu en zijn oorlog die weer wordt opgevoerd, er waren indrukwekkende foto’s van te zien, de mensenmassa’s in Jerusalem en tel Aviv waren enorm.
Of men heeft gewoon allang de analyse gemaakt dat de vernietiging van Gaza veel belangrijker is dan het bevrijden van de gijzelaars. Zeg niet dat het zo is, maar kan he. Er zijn allerlei verschillende strategieën mogelijk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als er één ding duidelijk is geworden is dat zelfs één van de best geïnformeerde en bewapende strijdkrachten ter wereld niet alles in de gaten kan houden op een opmerkelijk klein stukje land. Soms hebben ze een geweldige actie door een aantal gijzelaars te bevrijden (of door een complete top van een paramilitaire organisatie weg te vagen met piepers) en ze kunnen aardig precies bombarderen gezien de verhoudingen militanten:burgers maar dit is het hoogst haalbare en het is niet genoeg.
Dit zei ik al vanaf het begin. Het is ook het enige dat een (onderdeel van de) oplossing is. Het nemen van gijzelaars moet niet meer werken, anders blijft dit doorgaan. Hamas en de andere terroristen moeten uit (het bestuur van) Gaza worden verdreven, zodat de rest van het volk de kans kan krijgen te genezen van hun eigen dodelijke ziekte.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Of men heeft gewoon allang de analyse gemaakt dat de vernietiging van Gaza Hamas en de andere terreurorganisaties veel belangrijker is dan het bevrijden van de gijzelaars. Zeg niet dat het zo is, maar kan he. Er zijn allerlei verschillende strategieën mogelijk.
Hasbara-correctie. Gaza=Hamas. Dit wil niet zeggen dat elke Gazaan een sympathisant van Hamas is, maar wel dat het onderscheid niet te maken is. De enige oplossing is dus volledige annexatie.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:59 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dit zei ik al vanaf het begin. Het is ook het enige dat een (onderdeel van de) oplossing is. Het nemen van gijzelaars moet niet meer werken, anders blijft dit doorgaan. Hamas en de andere terroristen moeten uit (het bestuur van) Gaza worden verdreven, zodat de rest van het volk de kans kan krijgen te genezen van hun eigen dodelijke ziekte.
Ik counter met Taqiyya en gooi daar een Pallywood bovenop. BAM! 2-1, ik win.quote:
Je nuances zijn gewoon saai. Natuurlijk is niet letterlijke elke Gazaan een sympathisant van Hamas. Alleen al vanwege het gegeven dat er heel wat kinderen zijn. Maar Hamas zit diep in de Gazaanse samenleving. Op zo'n klein stukje land is het onderscheid nauwelijks te maken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:04 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik counter met Taqiyya en gooi daar een Pallywood bovenop. BAM! 2-1, ik win.
Ah dat weegt wel op tegen de rest van de slachtoffers.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:10 schreef Aether het volgende:
IDF says it killed two senior Hamas leaders in Gaza strikes
https://www.timesofisrael(...)ers-in-gaza-strikes/
Zeker. Het staat ondertussen de Palestijnen vrij om een scheiding aan te brengen tussen strijders en burgers. Dat heeft men na 1,5 jaar nog altijd niet gedaan, je vraagt je af waarom ..quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:28 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ah dat weegt wel op tegen de rest van de slachtoffers.
Lekker zwart-wit denken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker. Het staat ondertussen de Palestijnen vrij om een scheiding aan te brengen tussen strijders en burgers. Dat heeft men na 1,5 jaar nog altijd niet gedaan, je vraagt je af waarom ..
het is afschuwelijk. en ik denk dat elk normaal mens het leed snapt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:57 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit denken.
Jij suggereert dat er een bewuste keuze wordt gemaakt om geen scheiding aan te brengen. Wat dacht je van een gebrek aan veilige zones en het feit dat Israël aanvallen uitvoert op plaatsen waar ook burgers aanwezig zijn zoals ziekenhuizen, scholen en vluchtelingenkampen. Daarnaast hebben de burgers niet de controle over hoe Hamas opereert. Je kan niet zomaar een gebouw met 50 man opblazen omdat er (misschien) 2 Hamas zitten.
Je legt de verantwoordelijkheid volledig bij de Palestijnse burgers, maar zo zit het natuurlijk niet in elkaar en dat snapt iedereen wel lijkt me. Israël heeft de nog steeds de controle over de grenzen en bombardeert dichtbevolkte gebieden waardoor je nu al zoveel onnodig leed veroorzaakt hebt.
Zo simpel denken over het lot van onschuldige mensen en kinderen. Empatisch vermogen is bij sommige mensen ver te zoeken of gewoonweg niet aanwezig.
Iedereen vindt dat, toch?quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:44 schreef pokkerdepok het volgende:
nou nou, israel zegt nietd at het leeg moet. z zeggend at gaza moet gaan kiezen. hamas moet weg. of anders.
ik neem aan dat de mensen die voor de paletsijnen zijn, ook vinden dat hamas weg moet, toch?
Het merendeel van dit topic steunt terroristen. Heb het onderstaande al meerdere keren gevraagd en nog nooit een bevestigend antwoord gekregen van niemand niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Iedereen vindt dat, toch?
Niemand steunt terroristen.
israel probeert iedereen, en dus ook de palestijnen, van hamas te bevrijden. het zou leuk zijn als de palestijnen zelf ook mee zouden helpen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Iedereen vindt dat, toch?
Niemand steunt terroristen.
Er zou inderdaad geen steun meer moeten zijn richting de Palestijnen en hun tactiek van het gijzelen van mensen, waarbij zelfs lichamen als drukmiddel worden gebruikt (zie de situatie familie Bibas). Fijn dat je dit zelf ook eens inziet.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het merendeel van dit topic steunt terroristen. Heb het onderstaande al meerdere keren gevraagd en nog nooit een bevestigend antwoord gekregen van niemand niet.
Nederland moet alle banden verbreken met mensen die lijken jarenlang gijzelen en gebruiken als politiek drukmiddel. Ben je het daarmee eens?
Fijn dat je iets van een morele standaard hebt! Kunnen we eindelijk ook de banden doorsnijden met de Israëlische overheid die sommige lijken al decennia gegijzeld heeft.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zou inderdaad geen steun meer moeten zijn richting de Palestijnen en hun tactiek van het gijzelen van mensen, waarbij zelfs lichamen als drukmiddel worden gebruikt (zie de situatie familie Bibas). Fijn dat je dit zelf ook eens inziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |