Als Hamas niet wordt uitgeroeid komen ze de eerstvolgende keer weer gijzelaars halen en Israelische dorpen verdelgen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:10 schreef Yasmin__x het volgende:
Als Hamas na dit die gijzelaars niet vermoord... Kan het me bijna niet voorstellen, denk dat ze eraan gaan.
Zo ver ik weet kunnen niet alle inwoners uit bijvoorbeeld Oost Jerusalem stemmen bij de nationale verkiezingen. De Palestijnen daar hebben een permanente verblijfsstatus, zolang ze de stad niet uitgaan, en hebben geen Israëlische burgerschap. Met als gevolg dat ze niet kunnen stemmen bij de nationale verkiezingen...quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Alle Israëlische burgers in Israël mogen natuurlijk wél stemmen. Er zijn dan ook allerlei partijen in het land, van links tot rechts, van Joods tot Arabisch en van seculier tot religieus. Kortom, waar heb je het over?
nee het is kiezen tussen licht en duisternisquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Hamas niet wordt uitgeroeid komen ze de eerstvolgende keer weer gijzelaars halen en Israelische dorpen verdelgen.
Het is kiezen tussen twee kwaden.
Als die empathie er is dan is het selectieve empathie. Mij persoonlijk boeit het welzijn van Palestijnen niet bijzonder veel, ik begrijp ook niet waarom westerlingen zich druk maken om dat volk.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
In dit topic praten mensen wel heel makkelijk over alle Palestijnse doden. Is enig empathie richting de burgers in Gaza dan fout?
Bijzonder om Bijbelse termen te gebruiken voor een oorlog tussen twee groepen mensen die al tientallen jaren gaande is met aan beide kanten veel burgerdoden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:49 schreef GoldenAge het volgende:
[..]
nee het is kiezen tussen licht en duisternis
De oorspronkelijke bewoners zijn geen palestijnen. Het land was palestina, een streeknaam als het zwarte woud. Er was echter geen volk met de naam. (anders noem aub eens een leider van de palestijnen voor 1948)quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke probleem is natuurlijk dat joden daar niet mogen wonen omdat het joden zijn (van de eigenlijke eigenaren van dat land; de Palestijnen).
Maar dat doet er niets aan af. Ze wonen daar illegaal. OF Israël annexeert het gebied, OF de joodse inwoners trekken er weg. Dit geouwehoer heeft niemand wat aan. Ik bedoel, aparte wegen...? Doe eens even normaal.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als die empathie er is dan is het selectieve empathie. Mij persoonlijk boeit het welzijn van Palestijnen niet bijzonder veel, ik begrijp ook niet waarom westerlingen zich druk maken om dat volk.
Maakt het zoveel uit waar ter wereld dit soort dingen gebeuren? In Afrika gebeuren ook de meest vreselijke zaken, en daar is bijna geen aandacht voor.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als die empathie er is dan is het selectieve empathie. Mij persoonlijk boeit het welzijn van Palestijnen niet bijzonder veel, ik begrijp ook niet waarom westerlingen zich druk maken om dat volk.
dus het zijn geen israelische burgers. Dus irrelevantquote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ver ik weet kunnen niet alle inwoners uit bijvoorbeeld Oost Jerusalem stemmen bij de nationale verkiezingen. De Palestijnen daar hebben een permanente verblijfsstatus, zolang ze de stad niet uitgaan, en hebben geen Israëlische burgerschap. Met als gevolg dat ze niet kunnen stemmen bij de nationale verkiezingen...
En welke autoriteiten besturen het gebied waar ze wonen?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk logisch. Het zijn geen Israëlische staatsburgers. Dus kun je ook niet stemmen in een verkiezing.
Misschien is het dan eens tijd dat je bedenkt waarom er in de media zo weinig aandacht uitgaat naar al die andere situaties, maar dat als het omquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Maakt het zoveel uit waar ter wereld dit soort dingen gebeuren? In Afrika gebeuren ook de meest vreselijke zaken, en daar is bijna geen aandacht voor.
Het zou fijn zijn wanneer beide partijen eens normaal gingen doen en elkaar respecteren.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is oktober 7 ook het resultaat van je hele samenleving afstellen op een apartheidsstaat met om de paar jaar vanuit de lucht een massamoord onder de buren, martelgevangenissen en ongelijke rechten?
Terroristen en een partij met een doodscultuur respecteren? Dat is natuurlijk geen optie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn wanneer beide partijen eens normaal gingen doen en elkaar respecteren.
Tja, daar zeg je iets. Dat is Arabische moslims in deze regio helaas zelden tot nooit gelukt met Joden. Niet voordat Israël bestond en niet na de oprichting van het land. Bruut geweld jegens Joden is de norm geweest.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn wanneer beide partijen eens normaal gingen doen en elkaar respecteren.
Jup. Alleen in dit ongelijke conflict waarin Israël zoveel machtiger is en met onze oranje vredesduif met zijn etnische zuivering plan aan de ene kant en een terreurclub aan de andere kant lijkt de cyclus van geweld niet snel doorbroken te worden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En omgedraaid was het altijd liefde en vrede.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar zeg je iets. Dat is Arabische moslims in deze regio helaas zelden tot nooit gelukt met Joden. Niet voordat Israël bestond en niet na de oprichting van het land. Bruut geweld jegens Joden is de norm geweest.
Die zijn niet voor niets zo geworden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Terroristen en een partij met een doodscultuur respecteren? Dat is natuurlijk geen optie.
"Irrelevant" is het dagelijkse bestuur. Zoals het uitgeven van bouwvergunningen. En zo heeft een aantal jaar geleden nog een Israëlisch rechtbank bepaald dat een aantal Palestijnse gezinnen hun woning in Oost Jerusalem moet verlaten omdat dit gebied voor 1948 in joodse eigendom zou zijn. Dat is niet irrelevant.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk irrelevant. Zo vallen Joden op de Westelijke Jordaanoever in principe onder een gebied waar de Palestijnse Autoriteit de bestuurlijke leiding heeft en kunnen ook niet stemmen in Palestijnse verkiezingen (natuurlijk niet dat die überhaupt ooit worden gehouden, maar goed, details ..)
Hadden ze zich op 7 oktober moeten bedenken. Plat bombarderen en er een riviera van maken. Ik wil in 2027 daar aan het strand liggen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jup. Alleen in dit ongelijke conflict waarin Israël zoveel machtiger is en met onze oranje vredesduif met zijn etnische zuivering plan aan de ene kant en een terreurclub aan de andere kant lijkt de cyclus van geweld niet snel doorbroken te worden.
Je hebt voor 2026 al iets geboekt?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Hadden ze zich op 7 oktober moeten bedenken. Plat bombarderen en er een riviera van maken. Ik wil in 2027 daar aan het strand liggen.
Dit.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:30 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
[ x ]
Maakt mij niet uit wat er met Hamas gebeurd.
Verzetsbewegingen steken geen levende burgers in de hens. Die pakken autoriteiten en leiding, saboteren infra. Never nooit niet pakken ze ongewapende burgers.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, volgens velen is dat allemaal onschuldig, Hamas acht men immers slechts een verzetsbeweging als reactie op Israël dat zogenaamd een 'koloniale staat' is. In bepaalde media kan men dan ook niet uitgeschreven raken over dit bijzondere verzinsel.
Het is ook eigenlijk wel fascinerend en tegelijkertijd schrikbarend. Westerse mensen die boos zijn op een legitiem land, dat de enige liberale democratie in de regio is en zichzelf al decennialang moet verdedigen tegen barbaars Islamitisch terrorisme.
Helaas weten we dat men in zulke kringen maar één video hoeft te zien van een snikkende vrouw met een hoofddoekje en het is klaar, dan zit men zelf ook te snikken, want niets is zo confronterend als het vermeende leed van moslims.
De NOS doet in hun liveblog alweer driftig mee aan het verder aanwakkeren van deze sentimenten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'Zo zielig!![]()
'
Ja, óf dit is natuurlijk allemaal het resultaat van je hele samenleving afstellen op terrorisme en antisemitisme. Maar dit komt bij de heldere lichten van bepaalde media niet op, daar ziet men moslims en mensen van kleur per definitie als quasi heilig, dus die kunnen zelf nooit de aanleiding zijn, dat is simpelweg onmogelijk.
Squashed watermelon.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:57 schreef Tengano het volgende:
Is er al een catchy naam bekend/bedacht van deze tweede assertiviteitsronde van Israël?
Wat moeten we doen met regeringsleiders die Hamas hebben gesteund?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Hadden ze zich op 7 oktober moeten bedenken. Plat bombarderen en er een riviera van maken. Ik wil in 2027 daar aan het strand liggen.
https://www.timesofisrael(...)-strength-and-sword/quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:57 schreef Tengano het volgende:
Is er al een catchy naam bekend/bedacht van deze tweede assertiviteitsronde van Israël?
De gijzelaars gaan eraan.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Hamas niet wordt uitgeroeid komen ze de eerstvolgende keer weer gijzelaars halen en Israelische dorpen verdelgen.
Het is kiezen tussen twee kwaden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |