abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216952913
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
pi_216953006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh dus dat versta jij onder misdrijven. Die lingerie foto's heb ik wel gezien. Ach, een verzetje voor die jongens.

Die brandende wijken heb ik niet gezien en nee ik heb niet mijn best gedaan dat te ontwijken. Wat een negatieve basishouding.
Diefstal is een misdrijf. Lingerie heeft een extra randje van seksuele vernedering. Het massale karakter van het posten is een teken van heel weinig discipline en wetteloosheid.

Of een leuk verzetje voor de mannen. :')
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:18:44 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216953861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Diefstal is een misdrijf. Lingerie heeft een extra randje van seksuele vernedering. Het massale karakter van het posten is een teken van heel weinig discipline en wetteloosheid.

Of een leuk verzetje voor de mannen. :')
Als soldaten die met wat lingerie poseren het ergste is dat uit een oorlogsgebied naar buiten komt zou de lokale bevolking ervoor tekenen.
pi_216954801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als soldaten die met wat lingerie poseren het ergste is dat uit een oorlogsgebied naar buiten komt zou de lokale bevolking ervoor tekenen.
Maar daar bleef het niet bij en dus zijn IDF soldaten al uit meerdere landen gevlucht.
  donderdag 6 maart 2025 @ 22:06:54 #5
396550 Richestorags
pi_216954829
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar daar bleef het niet bij en dus zijn IDF soldaten al uit meerdere landen gevlucht.
Als ik zie hoe "objectief" het anti-Isral kamp met informatie omgaat verbaast me dat niks.

Maar goed, misschien heb je een voorbeeld zodat ik er een iets beter beeld bij heb?

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 06-03-2025 22:43:15 ]
pi_216955846
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als ik zie hoe "objectief" het anti-Isral kamp met informatie omgaat verbaast me dat niks.

Maar goed, misschien heb je een voorbeeld zodat ik er een iets beter beeld bij heb?
Echt nog nooit heeft dat geholpen in dit sub forum en deze reactie zegt ook al genoeg. Als je echt wat nieuws wil weten Google je zelf maar.
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:01:40 #7
396550 Richestorags
pi_216955904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Echt nog nooit heeft dat geholpen in dit sub forum en deze reactie zegt ook al genoeg. Als je echt wat nieuws wil weten Google je zelf maar.
Nee, jij komt met claims die geen algemene kennis zijn. Dan is het aan jou om daar een goed voorbeeld van te geven.

Ik vraag het je uit interesse. Wat jij in je blinde haat niet ziet, is dat ik regelmatig kritiek uit op Isral.
pi_216955938
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, jij komt met claims die geen algemene kennis zijn. Dan is het aan jou om daar een goed voorbeeld van te geven.

Ik vraag het je uit interesse. Wat jij in je blinde haat niet ziet, is dat ik regelmatig kritiek uit op Isral.
/Care
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:08:10 #9
396550 Richestorags
pi_216956003
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
/Care
Ja ga dan maar met je Pallie vlaggetje zwaaien net als die andere schapen op straat ofzo. Een serieuze discussie waarin je je claims onderbouwt ben je niet op uit.
pi_216956040
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja ga dan maar met je Pallie vlaggetje zwaaien net als die andere schapen op straat ofzo. Een serieuze discussie waarin je je claims onderbouwt ben je niet op uit.
Ja echt de reactie van iemand die open staat voor nieuwe info.
pi_216956070
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
:')
Prima ^O^

Zoals gewoonlijk was het weer een enerverend en goed gesprek. :Y

:')
Intolerant voor intolerantie
pi_216956103
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij moeite met taalbegrip.
Volgens mij heb jij moeite met discussiren.

En dat wisten we al. Mijn fout is dat ik me af en toe toch laat verleiden tot discussies met mensen als jij. Het is z onvolwassen, allemaal. Zo amateuristisch. Maar ja, wat doe je eraan.
pi_216956139
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:15 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij moeite met discussiren.

En dat wisten we al. Mijn fout is dat ik me af en toe toch laat verleiden tot discussies met mensen als jij. Het is z onvolwassen, allemaal. Zo amateuristisch. Maar ja, wat doe je eraan.
Je account opzeggen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 23:19:54 #14
396550 Richestorags
pi_216956143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja echt de reactie van iemand die open staat voor nieuwe info.
Als reactie op jouw /care en je weigering om je fact free claims te onderbouwen.

Wie stelt, bewijst. Dat kan je niet nadat ik daar normaal om vraag. Dus schroef ik je niveau naar beneden naar dat van een blauwharige sit inner. Of ben je bekeerd?
pi_216956286
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als reactie op jouw /care en je weigering om je fact free claims te onderbouwen.

Wie stelt, bewijst. Dat kan je niet nadat ik daar normaal om vraag. Dus schroef ik je niveau naar beneden naar dat van een blauwharige sit inner. Of ben je bekeerd?
Ik heb de filmpjes gepost. Gewoon een beetje terugkijken.
pi_216956366
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je account opzeggen.
Lololololol.

Ik denk dat je deze discussie beter kan laten voor wat het is. En misschien dit hele topic. Je doet je zaak geen goed.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 00:31:08 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216956632
https://www.telegraaf.nl/(...)-hamas-in-te-trekken

Tja met AI is internet niet meer anoniem
En men iedere post van je vergelijken en iedere nickname van je kan men aan elkaar knopen en dan krijg je een brief thuis van de overheid dat ze een ticket voor je gekocht hebben

quote:
’VS zetten AI in om visa van studenten die sympathiseren met Hamas in te trekken’
1 uur geledenin Buitenland

WASHINGTON - Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gaat kunstmatige intelligentie gebruiken om de sociale media na te gaan van buitenlandse studenten, bericht nieuwssite Axios.

Het doel is volgens hooggeplaatste medewerkers van het ministerie om studenten te identificeren die sympathiseren met groepen als Hamas. Hun visum kan dan worden ingetrokken.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:35:33 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216957601
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:31 schreef michaelmoore het volgende:

En men iedere post van je vergelijken en iedere nickname van je kan men aan elkaar knopen en dan krijg je een brief thuis van de overheid dat ze een ticket voor je gekocht hebben
[..]

Ik vind het een beetje op het randje.. op zich zie ik elke hamas sympathisant het liefst terug in het originele land van herkomst. Maar ik zie dat er ook wel mensen zijn die zonder geweld en zonder openlijk haatdragende en opeisende teksten steun willen geven aan de palestijnse zaak. Vind ik ook nogal misplaatst en afkeurenswaardig, maar geen reden genoeg om mensen meteen het land uit te gooien. Ook al zijn ze als gast op een studie visum of dergelijke, er moet ook voor deze mensen een mogelijkheid tot meningsuiting zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:49:16 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216957688
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:35 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje op het randje.. op zich zie ik elke hamas sympathisant het liefst terug in het originele land van herkomst. Maar ik zie dat er ook wel mensen zijn die zonder geweld en zonder openlijk haatdragende en opeisende teksten steun willen geven aan de palestijnse zaak. Vind ik ook nogal misplaatst en afkeurenswaardig, maar geen reden genoeg om mensen meteen het land uit te gooien. Ook al zijn ze als gast op een studie visum of dergelijke, er moet ook voor deze mensen een mogelijkheid tot meningsuiting zijn.
Daar schuurt het voor mij ook. Ik vind er echt wel een verschil tussen zitten als jij daar zit en je mening uit en of je met gezichtsbedekking gecordineerde vernielingen en geweld pleegt. Daarboven zitten dan nog mensen die die organisatie uitvoeren en daarboven de geldschieters uit bijvoorbeeld Qatar.

Dus daar mag ook verschillend op gereageerd worden en in het geval van beeld op geldstromen en instructies vanuit het buitenland mag er ook op geanticipeerd worden wmb.

Maar om potentile demonstranten op te gaan pakken en uit te zetten zonder dat ze iets strafbaars hebben gedaan, nee.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:34:20 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216958088
Als je mensen het land uit wil zetten die niets strafbaars gedaan hebben dan kan dat natuurlijk ook wel, maar dan moet je er maar voor uitkomen waarom je het doet.

Kan zijn dat je zegt dat je studie visa voor bepaalde landen intrekt, of dat je die mensen op een andere manier als bedreiging voor veiligheid of openbare orde ziet. Is in de VS denk ik veel makkelijker dan hier in Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 7 maart 2025 @ 10:24:31 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216958721
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Heel goed.

Immers, waarom zou de VS ruimte moeten bieden aan studenten die Islamitisch en antisemitisch terrorisme verheerlijken, (indirect) oproepen voor geweld tegen Joden en universiteiten onderkladden met slogans als 'Death to America'?

Zie bijvoorbeeld ook deze pamfletten die worden uitgedeeld bij Columbia:

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 7 maart 2025 @ 10:32:42 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216958820
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 10:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heel goed.

Immers, waarom zou de VS ruimte moeten bieden aan studenten die Islamitisch en antisemitisch terrorisme verheerlijken, (indirect) oproepen voor geweld tegen Joden en universiteiten onderkladden met slogans als 'Death to America'?

Zie bijvoorbeeld ook deze pamfletten die worden uitgedeeld bij Columbia:

[ x ]
[ x ]
Dus heeft men het department van education gesloten

Het bedrijfsleven geeft jou na een testje, zelf wel een op het werk toegspitste opleiding
Ik had toen ik nog werkte , collegas met een opleiding als bioloog en socialoog ,die na hun opleiding 30 jaar zaten te suffen zonder een wezenlijke bijdrage te leveren aan de maatschappij

Die werden dan ook allemaal voorbij gesjeesd door collegas een lage of geen relevante basis hebben,
maar wel allerlei werkgerelateerde opleidingen volgen in de tijd en betaald door de werkgever

De Drs heren en dames, die zitten er 20 jaar later nog steeds op hun stoel te suffen met hun basis salaris

Na een schok om het ministerie van onderwijs te sluiten kan ik dat wel begrijpen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 07-03-2025 10:38:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_216959246
Met het omkopen van politici kan je ver komen, zoals we weten van AIPAC oa, die jaarlijks miljoenen doneert aan Amerikaanse politici die hun propaganda papegaaien, maar op een gegeven moment kan je niet om de publieke opinie heen.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216959556
Toen de Britten de Ottomanen hadden verdreven uit Palestina/Syri ging de Britse commandant naar de graf tombe van Saladin in Damascus en zei " wij zijn terug". Wij zijnde de kruisvaarders uiteraard. Mede daarom noem ik Isral dan ook een moderne kruisvaarders staat. De beeldvorming dat Rubio heeft gecreerd, met een kruis op zijn voorhoofd en de herhaling van de genocidale belofte van trump aan de gehele bevolking van Gaza, ontgaat niemand in de islamitische wereld.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 7 maart 2025 @ 11:31:50 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216959614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:03 schreef egayalS het volgende:
Met het omkopen van politici kan je ver komen, zoals we weten van AIPAC oa, die jaarlijks miljoenen doneert aan Amerikaanse politici die hun propaganda papegaaien, maar op een gegeven moment kan je niet om de publieke opinie heen.

[ x ]
Tja, de Islamitische en Arabische propaganda, die driftig wordt verspreid door naeve Westerlingen, heeft inderdaad de nodige schade weten te berokken. Dit is een zorgwekkende ontwikkeling, maar precies wat veel moslims willen natuurlijk. Als het niet via oorlogsvoering kan, dan maar via leugens, propaganda en het aanmeten van een collectief slachtofferschap.

Gelukkig weten we dat de waarheid de leugen altijd zal achterhalen. Dit gebied is niet Islamitisch en Arabisch, de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' noemen zijn hier niet de inheemse bewoners en Joden zijn geen bekeerde 'Khazaren'.

Deze statistiek is ook veelzeggend, de partij waarin moreel en cultureel relativisme heerst, waar men denkt dat eindeloze ongecontroleerde migratie goed is en jongetjes meisjes kunnen worden en vice-versa, schaart zich achter de Palestijnen:

Dit wordt ook benadrukt in het artikel:
quote:
Americans’ sympathies with the Israelis continue to decline, largely because of Democrats’ dwindling support for the Israelis in the long-standing conflict with the Palestinians. Republicans remain overwhelmingly sympathetic toward the Israelis.

Meanwhile, the establishment of an independent Palestinian state is still supported by a majority of Americans, though by far more Democrats than Republicans. Discussion of a two-state approach for achieving peace in the region is largely on hold following the Oct. 7, 2023, attack, as world leaders wrestle with how Israel’s safety will be secured after the war, what role Hamas will play in Gaza and how the West Bank will be governed.
Dit sluit aan bij de radicalisatie die er binnen die partij heeft plaatsgevonden in de eerste twee decennia van deze eeuw:

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216959816
Misschien kunnen de Isral adepten wel lachen om zijn "humor".

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216959923
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:49 schreef egayalS het volgende:
Misschien kunnen de Isral adepten wel lachen om zijn "humor".

[ x ]
Misschien. Misschien ook niet met je 'adepten'. Of ben jezelf een adept? Apart woord.

En by the way, wordt het niet eens om je laptop eens dicht te klappen en naar buiten te gaan? Neem een weekje vakantie. Even geen internet, vier het leven in de buitenlucht. Kan erg therapeutisch werken.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 12:13:17 #28
396550 Richestorags
pi_216960174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:03 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Die natuurlijk niet is gekocht door Qatar en via TikTok etc.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 12:26:32 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216960327
Slayage is het schoolvoorbeeld van ordinair tribalisme.

Werkelijk niets interesseert hem - mensenrechten, democratie, vrijheid, vrede - zolang het niet gekoppeld is aan islam.

Daarom dien je zijn dagelijkse epistels met een korreltje zout te nemen. Wat er met Palestijnen gebeurt is niet eens relevant; zolang het religieuze narratief maar verspreid kan worden.

Christenen, Amerikanen, Westerlingen... ze deugen enkel en alleen, nee, zijn het enkel waard uberhaupt genoemd te worden, wanneer ze op een of andere manier zijn tribalisme dienen. Wegwerpartikelen, net als de Palestijnen zelf, waar hij enkel interesse in heeft omdat het gros daarvan islamitisch is.

Ergens best ziekelijk.

Het fijne is, is dat we dat tribalisme ook bij Amerikaanse evangelicals zien. Hun 'liefde' voor Isral en de Joden gaat niet verder dan dat het past bij hn religieuze waanbeelden, waarbij dat nu eenmaal moet, want dan komt Jezus eerder terug, of zo. De Joden en Isral interesseert hen net zoveel als al die Slayage-types Palestina interesseert.

Ordinaire primitieve stammenstrijd op basis van eeuwenoude boeken.

Met oprechte empathie heeft het allemaal geen flikker van doen.

[ Bericht 28% gewijzigd door EttovanBelgie op 07-03-2025 12:35:06 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216960396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Slayage is het schoolvoorbeeld van ordinair tribalisme.

Werkelijk niets interesseert hem - mensenrechten, democratie, vrijheid, vrede - zolang het niet gekoppeld is aan islam.

Daarom dien je zijn dagelijkse epistels met een korreltje zout te nemen. Wat er met Palestijnen gebeurt is niet eens relevant; zolang het religieuze narratief maar verspreid kan worden.

Christenen, Amerikanen, Westerlingen... ze deugen enkel en alleen, nee, zijn het enkel waard uberhaupt genoemd te worden, wanneer ze op een of andere manier zijn tribalisme dienen. Wegwerpartikelen, net als de Palestijnen zelf, waar hij enkel interesse in heeft omdat het gros daarvan islamitisch is.

Ergens best ziekelijk.
Toch is het belangrijk een kijkje te blijven houden in zijn informatiebubbel; net zoals hij hier ook alles meekrijgt vanuit de onze.

Anders kom je voor verrassingen te staan.
pi_216960590
Hoe was de uitdrukking ook alweer? Keep your friends close, keep your enemies closer?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:10:36 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216960807
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:54 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Hoe was de uitdrukking ook alweer? Keep your friends close, keep your enemies closer?
Keep the retarded religious people closer zou ik zeggen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_216961460
:Y)

twitter
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:23:01 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216961572
Ah, weer verschrikkelijke beelden van de "hongersnood" en de "genocide" daar.
pi_216963443
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, weer verschrikkelijke beelden van de "hongersnood" en de "genocide" daar.
Voel mij er ook helemaal niet goed bij zal voortaan overwegen het in een spoiler te doen.
pi_216963499
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216972782
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216973141
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216985352
Zakelijk bekeken is het natuurlijk verstandiger om directe gesprekken te hebben met Hamas ipv met Isral als tussenpersoon. Een tussenpersoon dat non stop alle onderhandelingen heeft gesaboteerd. En zakelijk is hoe Trump naar alles kijkt, hoe kan je het beste een deal bewerkstelligen.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216985883
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216985960
Mooie boodschap van Trudeau en dit moet vaker benadrukt worden door westerse leiders. Groetjes een trotse zionist.
pi_216987275
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216987613
quote:
9s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:03 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Kunnen die terroristen helemaal niks zelf? :')

De 59 gegijzelden vrijlaten en je kan weer eten en drinken met op de achtergrond al jazeera op je tv scherm.
pi_216987969
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:24 schreef Nober het volgende:

[..]

De 59 gegijzelden vrijlaten en je kan weer eten en drinken met op de achtergrond al jazeera op je tv scherm.
Goed voor onderhandelingen die gegijzelden. Je snapt ook dat ze hun niet zomaar gaan loslaten he
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 9 maart 2025 @ 18:43:20 #45
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216989167
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:57 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Deze groep Arabieren is zelf een burgeroorlog begonnen tegen de aanwezige Joden daar en hebben deze verloren. Kortom, waarom zouden deze mensen moeten 'terugkeren'?

Moeten de nakomelingen van de uit Turkije verdreven Grieken ook weer toegang krijgen tot hun huizen in Turkije? Er zijn daar nu nog allerlei totaal verlaten steden en dorpen, waar ooit grote groepen etnische Grieken woonde (Kayakoy bijvoorbeeld).

Om natuurlijk nog maar te zwijgen over de honderdduizenden Joden die zijn verdreven uit Islamitische landen. Moeten die ook kunnen terugkeren? Of wat te denken van de Grieks sprekende Cyprioten in Noord-Cyprus? Nee h, dan gelden er ineens andere regels.

Het is dan ook bijzonder dat als moslims een gebied veroveren, dan is dat van hen maar als men een gebied verliest, oh jee, krokodillentranen en voor eeuwig woede en wrok. Vanwaar toch altijd die dubbele standaard?
  zondag 9 maart 2025 @ 18:44:33 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216989181
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 16:24 schreef Nober het volgende:

[..]

Haha, het is ook meteen weer voorpaginanieuws bij de NOS.
  zondag 9 maart 2025 @ 19:07:39 #47
396550 Richestorags
pi_216989519
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:26 schreef egayalS het volgende:
Toen de Britten de Ottomanen hadden verdreven uit Palestina/Syri
Die hadden daar dan ook niks te zoeken.

quote:
ging de Britse commandant naar de graf tombe van Saladin in Damascus en zei " wij zijn terug". Wij zijnde de kruisvaarders uiteraard.
Wat een epische commandant.

quote:
Mede daarom noem ik Isral dan ook een moderne kruisvaarders staat.
Ok.

quote:
De beeldvorming dat Rubio heeft gecreerd, met een kruis op zijn voorhoofd en de herhaling van de genocidale belofte van trump aan de gehele bevolking van Gaza, ontgaat niemand in de islamitische wereld.

[ x ]
Dat is niet wat de boodschap van Rubio was maar goed.
  zondag 9 maart 2025 @ 19:08:44 #48
396550 Richestorags
pi_216989534
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 14:04 schreef oblo het volgende:
Mooie boodschap van Trudeau en dit moet vaker benadrukt worden door westerse leiders. Groetjes een trotse zionist.
Wat zei die?

Edit: laat maar stond in de post erboven.
pi_216990197
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2025 18:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Vanwaar toch altijd die dubbele standaard?
Omdat Joden ("zionisten") al 80 jaar bezig zijn de suprematie van de islam te nullificeren en daardoor van Mohammed een leugenaar te maken.

Wat dacht je anders?
pi_216990760
Als Isral dwarszitten belangrijker is dan je eigen bevolking. Groetjes Hamas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')