abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 11:27:15 #1
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216945887
Niet mijn OP:

Ik kan het mezelf niet vergeven als ik de volgende twee video's niet deel:

Bekijk deze YouTube-video

Ik heb ongelooflijk veel geleerd. Het heeft me veel antwoorden gebracht. Sharing is caring!
As above, so below.
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 11:27:47 #2
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216945893
LAPO vorige deel;

quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:26 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, maar zoals ik t nu allemaal even samen vat he Ali, noem jij dus álles "valse paden" behalve jouw eigen leer, en dat vind ik behoorlijk kwalijk, want daarmee zeg je dat iedereen een Satanich pad heeft gekozen, behalve jij. Dat gaat wel erg ver he, want it is niet de eerste keer dat we het hier over hebben.

Verder,diagnoses stellen (hier zijn regels voor op FOK overigens), zijn not done, in andere fora al niet, in spiritualiteit iljkt het me helemaal uit de bocht, aangezien we hier helemaal niet praten over onomstootbare zaken. Dus dat "andere leren" demonisch zijn (ook dit heb je vaker gezegd) vind ik al beledigend genoeg. Je hebt wél een punt dat ik daar naar vroeg, maargoed ik verwachtte een wat meer psychologisch gericht antwoord. Geen diagnose van wat voor Djinn er mij over neemt.

Dus eigenlijk, als ik je goed begrjip, heeft God ook een soort van "valse Nirvana" staat gemaakt (anders kan de duivel je daar niet in brengen, of een demoon) die een gigantische oase van rust geeft, waar het lijkt dat er 100K KG van je schouders afvalt, je een oorverdovende stilte krijgt, en je doorziet dat je ziel Eternal is (zie quote over oneindigheid in vorige post ergens). Waarom zou een demoon of duivel je in zo'n hemel-alike staat brengen, want het komt éxact overeen met wat er over hemel/nirvana/paradijs wordt gezegd, indien je die óók leest als beeldspraak?
As above, so below.
pi_216945978
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:56 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dus wat jouw betreft maakt het niet zo gek veel uit welke tak van het Christendom je aanhangt?

En je vindt ook dat moslims dus het eens waren met het doden van Jezus? Of zie je dat anders?
Al die takken zijn mensenwerk, het enige dat belangrijk is, is dat het woord en Christus centraal staan, en dat er gemeenschap is.
Niemand wordt door de Geest geleid, anders was er niet zo veel verwarring en denominaties. Macht, geld en exclusiviteit lijkt eerder een leidraad, maar bijvoorbeeld Luther werd wel door de waarheid dus Geest geleid.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 11:37:07 #4
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216945985
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:36 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Al die takken zijn mensenwerk, het enige dat belangrijk is, is dat het woord en Christus centraal staan, en dat er gemeenschap is.
Niemand wordt door de Geest geleid, anders was er niet zo veel verwarring en denominaties. Macht, geld en exclusiviteit lijkt eerder een leidraad, maar bijvoorbeeld Luther werd wel door de waarheid dus Geest geleid.
Elke religie is mensenwerk.

"Every religion is an attempt to describe the Mystery" - Ram Dass.

En over dat 2e, dat is het Ego versus het Bewustzijn ja. Luister jij naar je ego, dan kijk je enkel voor individueel gewin, dat is de reden waarom de wereld een chaos is.
As above, so below.
pi_216946036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:27 schreef Mijk het volgende:
LAPO vorige deel;
[..]

Als Christus inderdaad de enige weg en waarheid is, dan is dit wel de manier door mensen iets beters aan te bieden zodat ze van Christus wegblijven.
Het is interessante materie, helemaal omdat het door ervaring bevestigd wordt, maar is het op waarheid berust of is het misleiding.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 11:46:11 #6
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216946115
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:40 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Als Christus inderdaad de enige weg en waarheid is, dan is dit wel de manier door mensen iets beters aan te bieden zodat ze van Christus wegblijven.
Ja, en Christus (als in; de niet-historische-persoon maar zoals hij nu bedoeld wordt) zou dus best wel ns een andere tem kunnen hebben in een andere leer. Dat is het label probleem wat ik al even benoem. Welk label je eraan hangt maakt niet zoveel uit, zolang je t in de praktijk over hetzeflde hebt.

quote:
Het is interessante materie, helemaal omdat het door ervaring bevestigd wordt, maar is het op waarheid berust of is het misleiding.
Ja, en dat zal niemand met zekerheid kunnen zeggen, als er meerdere valse Hemels zijn gecreeerd ook, zoals ik in m'n post naar Ali aangaf. Je zult dan nooit zeker weten of je in de juiste zit, tenzij je denkt dat het een plek is waar je terecht komt na je fysieke dood, met witte palmbomen en blauwe stranden en 72 maagden. Maargoed, dan is de logica al snel bijster imo, daar is geen fundering voor behalve verhalen van mensen, en nog meer verhalen van mensen, en dan krijg je het mug>olifant effect.

Er is eens een experiment gedaan in klassen, waarbijj iemand een kort verhaal verteld werd, die dat dan door moest fluisteren naar de volgende, en die weer naar de volgende enz. 14 personen verder, léék t verhaal niet eens meer op het origineel. Now, dit was in een half uurtje. Laat staan wat er gebeurt over een paar eeuwen heen, kun je je die voorstellen?

Voor mij is hemel/hel een state of mind. Nirvana versus Samsara (of Hemel versus Hel, hoe je het noemen wilt).
As above, so below.
pi_216946119
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:37 schreef Mijk het volgende:

[..]
Elke religie is mensenwerk.

"Every religion is an attempt to describe the Mystery" - Ram Dass.

En over dat 2e, dat is het Ego versus het Bewustzijn ja. Luister jij naar je ego, dan kijk je enkel voor individueel gewin, dat is de reden waarom de wereld een chaos is.
Dus hindoeisme is mensenwerk afkomstig uit de menselijke geest dat de mysterie probeert te omschrijven met sprookjes en fabelachtige goden?

Volgens mij draait het nieuwe bewustzijn des te meer om ego.

quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:46 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, en Christus (als in; de niet-historische-persoon maar zoals hij nu bedoeld wordt) zou dus best wel ns een andere tem kunnen hebben in een andere leer. Dat is het label probleem wat ik al even benoem. Welk label je eraan hangt maakt niet zoveel uit, zolang je t in de praktijk over hetzeflde hebt.
[..]
Ja, en dat zal niemand met zekerheid kunnen zeggen, als er meerdere valse Hemels zijn gecreeerd ook, zoals ik in m'n post naar Ali aangaf. Je zult dan nooit zeker weten of je in de juiste zit, tenzij je denkt dat het een plek is waar je terecht komt na je fysieke dood, met witte palmbomen en blauwe stranden en 72 maagden. Maargoed, dan is de logica al snel bijster imo, daar is geen fundering voor behalve verhalen van mensen, en nog meer verhalen van mensen, en dan krijg je het mug>olifant effect.

Er is eens een experiment gedaan in klassen, waarbijj iemand een kort verhaal verteld werd, die dat dan door moest fluisteren naar de volgende, en die weer naar de volgende enz. 14 personen verder, léék t verhaal niet eens meer op het origineel. Now, dit was in een half uurtje. Laat staan wat er gebeurt over een paar eeuwen heen, kun je je die voorstellen?

Voor mij is hemel/hel een state of mind. Nirvana versus Samsara (of Hemel versus Hel, hoe je het noemen wilt).
Christus is het Griekse woord voor het hebreeuwse messias wat gezalfd betekent. De Geest van God is Christus en Jezus was door dezelfde geest gezalfd en met krachten en waarheid bekrachtigd.

[ Bericht 28% gewijzigd door Alarmonoff op 06-03-2025 11:51:42 ]
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 11:48:30 #8
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216946153
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:46 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dus hindoeisme is mensenwerk afkomstig uit de menselijke geest dat de mysterie probeert te omschrijven met sprookjes en fabelachtige goden?
Ja, correct, met symboliek, en als je dat letterlijk leest lijkt dat heel veel op een sprookje ja, net als de bijbel. Ook bijv, als je Disney films goed bestudeert, en dan bedoel ik écht goed analyseert dan zul je zien dat daar ook altijd wel een bepaalde boodschap in zit. Zo is dat bij meer films, zoals The Wizard of Oz.

Iets wat tijdloos is (zoals het mystery (dus god)) móet met symboliek besproken worden, anders kun je niet iets tijdloos neerzetten. Ik heb meer voorbeelden gegeven over hoe symboliek werkt in het vorige topic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Volgens mij draait het nieuwe bewustzijn des te meer om ego.
Eens, als je het najaagt wel.
As above, so below.
pi_216946238
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 11:55:45 #10
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216946264
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:46 schreef Alarmonoff het volgende:
Christus is het Griekse woord voor het hebreeuwse messias wat gezalfd betekent. De Geest van God is Christus en Jezus was door dezelfde geest gezalfd en met krachten en waarheid bekrachtigd.
Ja, Christos, "the chosen one", of de gezalfde idd.

Ik gaf eerder een voorbeeld van Eckhart Tolle, over the 2nd coming of Christ. Aardige benadering wel;
quote:
The “second coming” of Christ is a transformation of human consciousness, a shift from time to presence, from thinking to pure consciousness, not the arrival of some man or woman. If “Christ” were to return tomorrow in some externalized form, what could he or she possibly say to you other than this: “I am the Truth.
Hier ben ik het mee eens, naast dat ik er ook zo tegen aan kijk; er is een bewustzijnsrevolutie nodig om de wereld te gaan redden (zie de staat van de wereld, ,deze wordt gerund door Ego (satan)), heb ik Eckhart Tolle (en zo ook Adyashanti en Alan Watts) zijn methodieken in de praktijk zien werken voor mezelf. Dus zoals jij zegt; het wordt bevestigt door ervaring. 14.gif
As above, so below.
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 11:56:48 #11
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216946280
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:46 schreef Alarmonoff het volgende:
Hoe denk jij dan dat het ontstaan is, de bijbel, het hindoeisme en wat het verschil daartussen is?
As above, so below.
pi_216946460
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:56 schreef Mijk het volgende:

[..]
Hoe denk jij dan dat het ontstaan is, de bijbel, het hindoeisme en wat het verschil daartussen is?
Bijbel is geschreven door mensen onder leiding en inspiratie van God's geest, OT is een verzameling boeken bestaande uit geschiedenis, wet, profetie en psalmen.
David zegt in de geschiedenisboeken dat hij sprak door de heilige Geest of gezalfde Geest en dat de psalmen het resultaat is, en die wijzen en getuigen vervolgens naar de gezalfde die in het NT geopenbaard wordt.
Het doel van het OT is getuigen van de komende gezalfde zoon van God, geïnspireerd door de gezalfde Geest. Pas als je gaat graven en onderzoeken wordt dit duidelijk.

Hindoeïsme is volgens mij een hervertelling van de mysteriereligie van babylon, vandaar dat de goden zoveel overeenkomsten hebben en dat elke religie een slang, stier of koe en moeder-zoon element heeft. Noorse, roomse, griekse, egyptische, kanaanitische idem. Maar de laatste is een vervloekte variant.
pi_216946538
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:55 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, Christos, "the chosen one", of de gezalfde idd.

Ik gaf eerder een voorbeeld van Eckhart Tolle, over the 2nd coming of Christ. Aardige benadering wel;
[..]
Hier ben ik het mee eens, naast dat ik er ook zo tegen aan kijk; er is een bewustzijnsrevolutie nodig om de wereld te gaan redden (zie de staat van de wereld, ,deze wordt gerund door Ego (satan)), heb ik Eckhart Tolle (en zo ook Adyashanti en Alan Watts) zijn methodieken in de praktijk zien werken voor mezelf. Dus zoals jij zegt; het wordt bevestigt door ervaring. 14.gif
Adam was de eerste Adam , Jezus de tweede en laatdte Adam , en dit is een derde Adam, de kosmische Christus waar alle religies naar wijzen.
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 12:20:34 #14
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216946557
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:13 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Bijbel is geschreven door mensen onder leiding en inspiratie van God's geest, OT is een verzameling boeken bestaande uit geschiedenis, wet, profetie en psalmen.
Ja, en daar "Gods geest" in de tempel (lichaam/brein) kwam van deze mensen is het zomaar mogelijk dat diezelfde geest van God, in de tempel kwam van Hinduisten, en zij dit op een andere symbolische wijze opschreven dan wat we in de Bijbel zien. Het blijft nog steeds hersen-werk van mensen. Als je uit het ego komt en dus puur bewustzijn wordt (of God) dan handel je nog steeds zelf (échte zelf, Self (Atta/Anatta) alleen vanuit een ander niveau. (Higher Consciousness)

quote:
David zegt in de geschiedenisboeken dat hij sprak door de heilige Geest of gezalfde Geest en dat de psalmen het resultaat is, en die wijzen en getuigen vervolgens naar de gezalfde die in het NT geopenbaard wordt.
Het doel van het OT is getuigen van de komende gezalfde zoon van God, geïnspireerd door de gezalfde Geest. Pas als je gaat graven en onderzoeken wordt dit duidelijk.
Ja, hiermee kan ik het eens zijn, en dit sluit bovenstaande ook niet uit. Hij sprak dóór de heilige geest, niet mét de heilige geest waarna hij het opschreef.

quote:
Hindoeïsme is volgens mij een hervertelling van de mysteriereligie van babylon, vandaar dat de goden zoveel overeenkomsten hebben en dat elke religie een slang, stier of koe en moeder-zoon element heeft. Noorse, roomse, griekse, egyptische, kanaanitische idem. Maar de laatste is een vervloekte variant.
Hindu was eerder dan Babylon, daar heb ik je gister ook een behoorlijke post van laten zien. En dat je Egyptische religie aanhaalt vind ik een interessante, want daar liggen hoogstwaarschijnlijk de roots van jouw bijbel, daar waar ook Hermeticism vandaan komt (Alexandrie, met hun library of wisdom).

Wat is er volgens jou zo verschillend aan Hindu dan?
As above, so below.
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 12:22:09 #15
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216946584
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:19 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Adam was de eerste Adam , Jezus de tweede en laatdte Adam , en dit is een derde Adam, de kosmische Christus waar alle religies naar wijzen.
Zo zegt Islam dat ze het 3e en laatste woord van God doorkregen, waarom wordt dat niet geloofd door Christenen? En de andere inspiraties wel, die vanuit diezelfde God werden opgeschreven? Wat is het verschil dat Mohammed dat te horen (lees; door) kreeg of David?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 06-03-2025 12:29:16 ]
As above, so below.
pi_216946973
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:22 schreef Mijk het volgende:

[..]
Zo zegt Islam dat ze het 3e en laatste woord van God doorkregen, waarom wordt dat niet geloofd door Christenen? En de andere inspiraties wel, die vanuit diezelfde God werden opgeschreven? Wat is het verschil dat Mohammed dat te horen (lees; door) kreeg of David?
Omdat het doel van de koran duidelijk is, als het kruis het symbool van satan's nederlaag is dan is islam zijn poging om die nederlaag te verhullen door het kruis te verijdelen.
Iedereen gelooft of het oudste of het nieuwste.

Van Mohammed is het bekend dat de openbaringen van een driftige engel was die zich identificeerde als de Gabriel van de bijbel, welke overigens in de bijbel omschreven wordt als 'man'.
pi_216947143
quote:
11s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:20 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, en daar "Gods geest" in de tempel (lichaam/brein) kwam van deze mensen is het zomaar mogelijk dat diezelfde geest van God, in de tempel kwam van Hinduisten, en zij dit op een andere symbolische wijze opschreven dan wat we in de Bijbel zien. Het blijft nog steeds hersen-werk van mensen. Als je uit het ego komt en dus puur bewustzijn wordt (of God) dan handel je nog steeds zelf (échte zelf, Self (Atta/Anatta) alleen vanuit een ander niveau. (Higher Consciousness)
[..]
Ja, hiermee kan ik het eens zijn, en dit sluit bovenstaande ook niet uit. Hij sprak dóór de heilige geest, niet mét de heilige geest waarna hij het opschreef.
[..]
Hindu was eerder dan Babylon, daar heb ik je gister ook een behoorlijke post van laten zien. En dat je Egyptische religie aanhaalt vind ik een interessante, want daar liggen hoogstwaarschijnlijk de roots van jouw bijbel, daar waar ook Hermeticism vandaan komt (Alexandrie, met hun library of wisdom).

Wat is er volgens jou zo verschillend aan Hindu dan?
Misschien is hindoeïsme een herinnering uit een ver verleden, een herinnering en niet geinspireerd of geopenbaard.
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 12:54:46 #18
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216947211
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:50 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Misschien is hindoeïsme een herinnering uit een ver verleden, een herinnering en niet geinspireerd of geopenbaard.
Tja, misschien het christendom ook wel.... wie zal t zeggen. Niemand kan van een ander zeggen dat ze een vals pad bewandelen, dat is subjectief, speculatie en mening.
As above, so below.
pi_216947250
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:54 schreef Mijk het volgende:

[..]
Tja, misschien het christendom ook wel.... wie zal t zeggen. Niemand kan van een ander zeggen dat ze een vals pad bewandelen, dat is subjectief, speculatie en mening.
Dat is het ook, maar niet voor de auteurs die interactie hadden met Christus voor het kruis (volgens de tekst).
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 13:02:17 #20
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216947309
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:57 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dat is het ook, maar niet voor de auteurs die interactie hadden met Christus voor het kruis (volgens de tekst).
Dat waren in voor Hinduism Rishi's, Vyasa en Valmika.

Ik geloof uit mn hoofd dat de Bhagavad Gita geschreven is of iig samengesteld/gevoegd, door Vyasa.

Rishi's zijn "zieners", dit zou je kunnen vergelijken in christendom met "profeten", al is het geen exacte parallel.

quote:
Jezus zelf kan in sommige opzichten worden gezien als een Rishi, omdat hij directe kennis van God bezat en zijn leringen vaak in symbolische parabels overbracht, vergelijkbaar met de Vedische geschriften.
Edit; hierom zie je ook vaak de titel Sri Sri vóór de namen;

quote:
Één "Sri" (????) -> Respectvolle titel (zoals "Meneer" of "Mevrouw").
Twee keer "Sri Sri" (???? ????) -> Voor spirituele meesters of wijzen (zoals "Zeer eerbiedwaardige").
Drie keer "Sri Sri Sri" -> Zeer zeldzaam, alleen voor goddelijke of extreem hoge heiligen.
Edit, de vraagtekens zijn dus Sanskrit, wat het FOK-font niet lijkt te bevatten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mijk op 06-03-2025 13:11:26 ]
As above, so below.
  donderdag 6 maart 2025 @ 13:22:52 #21
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_216947503
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:13 schreef Alarmonoff het volgende:
Bijbel is geschreven door mensen onder leiding en inspiratie van God's geest
Waar merk je dat aan? Een dusdanig geschreven handwerk dat er geen discussie over kan bestaan vwb de uitleg?
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 13:24:55 #22
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216947528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Waar merk je dat aan? Een dusdanig geschreven handwerk dat er geen discussie over kan bestaan vwb de uitleg?
Ik geloof hier echt in, maar wel in het juiste perspectief gezien;

Dus leven vanuit "the whole" (egoloos) en dus vanuit higher consciousness, voorbij ego, dus je bent het nog steeds zelf, alleen zit je ego niet meer in de weg, je opereeert vanuit bewustzijn (wat je dus als god zou zien dan), en dán kun je wel degelijk zeggen dat dat geschreven, of iig geinspireerd is door "god".

Maar zo lezen theisten dit niet, ergo; dit zou godslastering zijn.
As above, so below.
pi_216947776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Iedereen heeft juist een andere interpretatie en uitleg, er zijn duizend bijbel commentaren en de talmoed is dat ook voor het OT. Joden zeggen zelf dat het geïnspireerd is, David zegt dat over de psalmen, Christus zegt dat de geschriften van hem getuigen, Paulus en Petrus bevestigen het. Profeten zeggen wat God hun opdroeg te zeggen via 'het woord van de heere kwam tot mij (in een nachtgezicht etc)'.
Als jood zou je eerder de tanakh verwerpen als je kijkt hoe het tegen hen en vooral hen getuigt en hoe vooral zij gestraft werden (oordeel begint bij het buis van God staat ergens).
Paulus schrijft weer dat het nu allemaal dient ter lering en onderwijs.

Kwam deze tegen
S is for Science and Statistical Probability
H is for History
A is for Archeology
P is for Prophesy fulfilled
E is for Eye Witnesses who died for the faith and recorded their observations.
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:31:06 #24
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_216948344
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:46 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Iedereen heeft juist een andere interpretatie en uitleg, er zijn duizend bijbel commentaren en de talmoed is dat ook voor het OT. Joden zeggen zelf dat het geïnspireerd is, David zegt dat over de psalmen, Christus zegt dat de geschriften van hem getuigen, Paulus en Petrus bevestigen het. Profeten zeggen wat God hun opdroeg te zeggen via 'het woord van de heere kwam tot mij (in een nachtgezicht etc)'.
Als jood zou je eerder de tanakh verwerpen als je kijkt hoe het tegen hen en vooral hen getuigt en hoe vooral zij gestraft werden (oordeel begint bij het buis van God staat ergens).
Paulus schrijft weer dat het nu allemaal dient ter lering en onderwijs.
Soortgelijke zaken kun je ook zeggen van de koran
quote:
Kwam deze tegen
S is for Science and Statistical Probability
H is for History
A is for Archeology
P is for Prophesy fulfilled
E is for Eye Witnesses who died for the faith and recorded their observations.
Geen idee wat je hier wilt zeggen. De archeologie bijvoorbeeld heeft aangetoond dat een deel van de zog. historische verhalen op zijn minst zeer twijfelachtig zijn en zeer waarschijnlijk zelfs onwaar.
pi_216948492
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Soortgelijke zaken kun je ook zeggen van de koran
[..]
Geen idee wat je hier wilt zeggen. De archeologie bijvoorbeeld heeft aangetoond dat een deel van de zog. historische verhalen op zijn minst zeer twijfelachtig zijn en zeer waarschijnlijk zelfs onwaar.
Koran is net zo samenhangend als de openbaringen van yussuf smith met z'n book of mormon, dat lukt wel met één auteur.
Mormonen geloven dat indianen israel zijn door wat ze zingen dat klinkt als yah weh hah weh lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')