Dan ga je natuurlijk niet zo opzettelijk je economie om zeep helpen en vooral ook veteranen in de kou zetten, het vertrouwen slopen en je bondgenoten tegen je in het harnas jagen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:58 schreef Vallon het volgende:
Interessante site die enigszins inzichteljk maakt waarom USA zich zo lijkt in te willen laten met Rusland. Daarmee haar handen meer vrij krijgt om zich te richten op komend China.
China dat door een Trump wordt gezien als de volgende vijand die de hegemonie van USA zou bedreigen.
https://www.globalfirepower.com/countries-listing.php
In dat lijstje, millitair gezien, is USA ongeveer even sterk als Rusland maar China daarin haar gelijke.
USA kan niet tegelijk tegen beiden op.
Wanneer Rusland op een eigen zijspoor zich koest houdt, kan USA zich beter concentreren op China.
NB: dat lijstje is ook handig om krachten en coalities van o.a. Oekrane anno nu 2025 en NATO met elkaar te vergelijken.
Ok, ik geef toe dat ik nooit goed ben geweest in stratego maar wanneer ik de denkwijze van Trump & Co wat op mij laat inwerken, kan dat best eens een verklaring zijn. waarom China wordt gezien als 'next enemy on the block'.
quote:"It could be the kind of thing where you sort of fund Ebola prevention, but it turns out that actually you're funding a lab that develops new Ebola," Musk said, providing no evidence that the U.S. government was funding a lab doing as much. "They claim it's Ebola prevention, but it's actually Ebola creation."
En toch denk ik dat China en Rusland in een mogelijk conflict met Amerika uiteindelijk altijd met elkaar samen gaan zweren.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:58 schreef Vallon het volgende:
Interessante site die enigszins inzichteljk maakt waarom USA zich zo lijkt in te willen laten met Rusland. Daarmee haar handen meer vrij krijgt om zich te richten op komend China.
China dat door een Trump wordt gezien als de volgende vijand die de hegemonie van USA zou bedreigen.
In dat lijstje, millitair gezien, is USA ongeveer even sterk als Rusland maar China daarin haar gelijke.
Wanneer Rusland op een eigen zijspoor zich koest houdt, kan USA zich beter concentreren op China.
NB: dat lijstje is ook handig om krachten en coalities van o.a. Oekrane anno nu 2025 en NATO met elkaar te vergelijken.
Ok, ik geef toe dat ik nooit goed ben geweest in stratego maar wanneer ik de denkwijze van Trump & Co wat op mij laat inwerken, kan dat best eens een verklaring zijn. waarom China wordt gezien als 'next enemy on the block'.
Zouden ze er opzettelijk op aan sturen? ik dacht dat die begroting al goed gekeurd was door het huis.quote:Op donderdag 6 maart 2025 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
Omdat de Republikeinen het nog steeds niet voor elkaar hebben gekregen om een eigen Budget Bill te produceren gaan ze maar weer voor een CR (van de Budget Bill van de Democraten van jaren geleden toen ze nog de meerderheid in het Huis hadden).
Maar Trump brengt het natuurlijk alsof de Democraten dwarsliggen en zij daar een hele slimme 'oplossing' voor gevonden hebben. Weet het volgvolk veel ... (you just tell them and they believe you)
[ afbeelding ]
Alsof Trump daar ook maar enig 'werk' aan heeft![]()
Nee dat was pas de eerste fase. Het is een ingewikkeld proces dat via 'reconciliation' moet gaan.quote:Op donderdag 6 maart 2025 04:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zouden ze er opzettelijk op aan sturen? ik dacht dat die begroting al goed gekeurd was door het huis.
quote:However, there are still a number of steps the spending plan must go through in order to become law.
The budget will have to be merged with a separate one that is under consideration by the US Senate, in a process called reconciliation.
And even if both chambers ultimately agree on a spending plan, many finer details will need to be negotiated before it can be sent to President Trump's desk to be signed.
BBC
Ook zo'n voorspelde actie (uit Project 2025) waar de Trumpfans je om uitlachten. Dat zou hij NOOOOIT doen!quote:Op donderdag 6 maart 2025 04:43 schreef nostra het volgende:
Donderdag een EO om het Department of Education volledig af te schaffen.
https://www.wsj.com/polit(...)t-5315c3a4?st=cBSPZb
Je geeft nu zelf toe dat de deal waardeloos is.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een rare fantasien hou je erop na.
Natuurlijk gaan er Amerikanen betrokken zijn bij het ontginnen van die grondstoffen. En er moet wel over vrede gesproken worden anders kunnen er geen grondstoffen ontgonnen worden.
Wat heb je aan een deal over grondstoffen als het land vervolgens nog jaren in een conflict zit. Hoe kun je dat een win noemen?
Ik verwacht niet dat Rusland buurland China zal laten vallen voor een partnerschap met de VS.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:58 schreef Vallon het volgende:
Houd meer mensen dom en je kunt ze blijven voorliegen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 04:43 schreef nostra het volgende:
Rusland hoeft de VS helemaal niet te 'laten vallen'. Ze zijn en worden geen vriendjes. De VS is de grote boeman die Poetin in eigen land nodig heeft. En als die sukkels zich dan volledig buitenspel laten zetten zoals ze nu aan het doen zijn, des te beter voor Rusland. Geef je Trump een leuk fotomomentje en hij is weer helemaal content.quote:Op donderdag 6 maart 2025 06:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Rusland buurland China zal laten vallen voor een partnerschap met de VS.
Rusland gaat hooguit alles halen wat er nu te halen valt bij Trump maar zal de VS keihard laten vallen bij een conflict met China.
Is de Nobelprijs voor de vrede ook van toepassing als je n van de partijen constant met van alles en nog wat aan het chanteren bent en ze eigenlijk een mes in de rug steekt?quote:Op woensdag 5 maart 2025 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En volgens Fox and Friends heeft de Nobelprijs voor de Vrede geen enkele waarde meer als hij niet naar deze rancuneuze narcist met bloed aan zijn handen gaat.
Na een paar jaar volle kracht hun leger opbouwen zijn ze helaas weer klaar voor de volgende veroveringsoorlog. De economie is daar ingericht op oorlog en meer oorlog.quote:Op donderdag 6 maart 2025 02:16 schreef bedachtzaam het volgende:
En om het nog aan te vullen, het lijkt me sterk dat Rusland slechts aan het kietelen was in Oekrane, dus mogen we ons afvragen hoe kloppend de cijfers ook zijn.
Niet dat Rusland onderschat moet worden en zeker niet omdat ze natuurlijk veel hulp krijgen van China en Iran en Korea.
Verder nog genoeg kanonvoer voer en vooral ook nukes.
Maar na 3 jaar hebben ze in feite nog weinig voor elkaar, wat we vooral ook zien zijn meatwaves en raketten op woonwijken in Oekrane.
De rest van het liberale Westen, de EU dus, gaat nu dat vijandbeeld invullen. Grote boemannen te over voor Putin, daar heeft hij de komende jaren de VS niet voor nodig.quote:Op donderdag 6 maart 2025 07:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rusland hoeft de VS helemaal niet te 'laten vallen'. Ze zijn en worden geen vriendjes. De VS is de grote boeman die Poetin in eigen land nodig heeft. En als die sukkels zich dan volledig buitenspel laten zetten zoals ze nu aan het doen zijn, des te beter voor Rusland. Geef je Trump een leuk fotomomentje en hij is weer helemaal content.
Daarom dus: uitgaan van het ergste.quote:Op donderdag 6 maart 2025 04:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook zo'n voorspelde actie (uit Project 2025) waar de Trumpfans je om uitlachten. Dat zou hij NOOOOIT doen!
Ik denk dat je je daarin vergist. Europa speelt voor Poetin geen rol van betekenis. "Het westen" of "NAVO" zijn gewoon termen waarmee feitelijk de VS wordt bedoeld.quote:Op donderdag 6 maart 2025 08:38 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De rest van het liberale Westen, de EU dus, gaat nu dat vijandbeeld invullen. Grote boemannen te over voor Putin, daar heeft hij de komende jaren de VS niet voor nodig.
Wat me na het lezen van dit artikel nog het meest verbaast is dat het departement pas sinds 1979 bestaat.quote:Op donderdag 6 maart 2025 04:43 schreef nostra het volgende:
Als jij dit zich gewoon aan de wet houden vindt denk ik dat we snel uitgepraat zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:40 schreef @Chivaz het volgende:
[..]
Hier ging het over toch?
[..]
Hier laat hij toch blijken dat hij zich houd aan de wet. De titel van dat artikel suggereert dat hij zich niet aan de wet zou houden.
[..]
Dus hier ging het dus allemaal om, nu is de president uiteraard verantwoordelijk en wellicht heeft hij gezegd dat betalingen weer gestart moesten worden maar is dat op een of andere reden niet gebeurt.
Dit is absoluut zagen aan de rechterlijke macht, o.a. via intimidatie.quote:"Maar in het weekend zei hij nog over een vonnis: 'Geen rechter zou eerlijk gezegd deze beslissing mogen nemen." Vicepresident JD Vance liet op social media weten dat 'het niet is toegestaan dat rechters de wettelijk positie inperken van de uitvoerende macht'."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |