abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216942923
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 01:58 schreef Vallon het volgende:
Interessante site die enigszins inzichteljk maakt waarom USA zich zo lijkt in te willen laten met Rusland. Daarmee haar handen meer vrij krijgt om zich te richten op komend China.
China dat door een Trump wordt gezien als de volgende vijand die de hegemonie van USA zou bedreigen.

https://www.globalfirepower.com/countries-listing.php

In dat lijstje, millitair gezien, is USA ongeveer even sterk als Rusland maar China daarin haar gelijke.
USA kan niet tegelijk tegen beiden op.
Wanneer Rusland op een eigen zijspoor zich koest houdt, kan USA zich beter concentreren op China.
NB: dat lijstje is ook handig om krachten en coalities van o.a. Oekrane anno nu 2025 en NATO met elkaar te vergelijken.

Ok, ik geef toe dat ik nooit goed ben geweest in stratego maar wanneer ik de denkwijze van Trump & Co wat op mij laat inwerken, kan dat best eens een verklaring zijn. waarom China wordt gezien als 'next enemy on the block'.
Dan ga je natuurlijk niet zo opzettelijk je economie om zeep helpen en vooral ook veteranen in de kou zetten, het vertrouwen slopen en je bondgenoten tegen je in het harnas jagen.
Bovendien de VS is NAVO en staat natuurlijk niet alleen, tenminste, zo was het.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216942932
En om het nog aan te vullen, het lijkt me sterk dat Rusland slechts aan het kietelen was in Oekrane, dus mogen we ons afvragen hoe kloppend de cijfers ook zijn.
Niet dat Rusland onderschat moet worden en zeker niet omdat ze natuurlijk veel hulp krijgen van China en Iran en Korea.
Verder nog genoeg kanonvoer voer en vooral ook nukes.
Maar na 3 jaar hebben ze in feite nog weinig voor elkaar, wat we vooral ook zien zijn meatwaves en raketten op woonwijken in Oekrane.
pi_216942945
Musk het 'genie' :')

Government AI, defending DOGE and more: Takeaways from Elon Musk’s three-hour interview with Joe Rogan

Deze ook:

quote:
"It could be the kind of thing where you sort of fund Ebola prevention, but it turns out that actually you're funding a lab that develops new Ebola," Musk said, providing no evidence that the U.S. government was funding a lab doing as much. "They claim it's Ebola prevention, but it's actually Ebola creation."
|:(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 6 maart 2025 @ 03:02:22 #29
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216942946
quote:
Interessante site die enigszins inzichteljk maakt waarom USA zich zo lijkt in te willen laten met Rusland. Daarmee haar handen meer vrij krijgt om zich te richten op komend China.
China dat door een Trump wordt gezien als de volgende vijand die de hegemonie van USA zou bedreigen.

In dat lijstje, millitair gezien, is USA ongeveer even sterk als Rusland maar China daarin haar gelijke.
Wanneer Rusland op een eigen zijspoor zich koest houdt, kan USA zich beter concentreren op China.
NB: dat lijstje is ook handig om krachten en coalities van o.a. Oekrane anno nu 2025 en NATO met elkaar te vergelijken.

Ok, ik geef toe dat ik nooit goed ben geweest in stratego maar wanneer ik de denkwijze van Trump & Co wat op mij laat inwerken, kan dat best eens een verklaring zijn. waarom China wordt gezien als 'next enemy on the block'.
En toch denk ik dat China en Rusland in een mogelijk conflict met Amerika uiteindelijk altijd met elkaar samen gaan zweren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216942957
Omdat de Republikeinen het nog steeds niet voor elkaar hebben gekregen om een eigen Budget Bill te produceren gaan ze maar weer voor een CR (van de Budget Bill van de Democraten van jaren geleden toen ze nog de meerderheid in het Huis hadden).

Maar Trump brengt het natuurlijk alsof de Democraten dwarsliggen en zij daar een hele slimme 'oplossing' voor gevonden hebben. Weet het volgvolk veel ... (you just tell them and they believe you)

Alsof Trump daar ook maar enig 'werk' aan heeft :|W

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 06-03-2025 04:08:11 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216942972
quote:
6s.gif Op donderdag 6 maart 2025 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
Omdat de Republikeinen het nog steeds niet voor elkaar hebben gekregen om een eigen Budget Bill te produceren gaan ze maar weer voor een CR (van de Budget Bill van de Democraten van jaren geleden toen ze nog de meerderheid in het Huis hadden).

Maar Trump brengt het natuurlijk alsof de Democraten dwarsliggen en zij daar een hele slimme 'oplossing' voor gevonden hebben. Weet het volgvolk veel ... (you just tell them and they believe you)

[ afbeelding ]

Alsof Trump daar ook maar enig 'werk' aan heeft :|W

Zouden ze er opzettelijk op aan sturen? ik dacht dat die begroting al goed gekeurd was door het huis.
pi_216942976
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2025 04:32 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Zouden ze er opzettelijk op aan sturen? ik dacht dat die begroting al goed gekeurd was door het huis.
Nee dat was pas de eerste fase. Het is een ingewikkeld proces dat via 'reconciliation' moet gaan.

quote:
However, there are still a number of steps the spending plan must go through in order to become law.

The budget will have to be merged with a separate one that is under consideration by the US Senate, in a process called reconciliation.

And even if both chambers ultimately agree on a spending plan, many finer details will need to be negotiated before it can be sent to President Trump's desk to be signed.

BBC
pi_216942978
Donderdag een EO om het Department of Education volledig af te schaffen.

https://www.wsj.com/polit(...)t-5315c3a4?st=cBSPZb
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_216942979
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 04:43 schreef nostra het volgende:

Ook zo'n voorspelde actie (uit Project 2025) waar de Trumpfans je om uitlachten. Dat zou hij NOOOOIT doen!

Reminder: in een stiekem opgenomen (vertrouwelijk) interview met Russ Vought (de architect van Project 2025 die nu door Trump is benoemd als Director of the Office of Management and Budget) nog voor de verkiezingen legde hij uit dat Trump zich weliswaar distancieerde van deze plannen maar dat was alleen maar omdat ze slecht vielen bij de kiezertjes.

Wat fragmenten:

Bekijk deze YouTube-video

Trump had hem nog nooit teleurgesteld verzekerde hij en dat klopt dus ook gewoon. Nou heeft Trump natuurlijk zelf helemaal geen visie (behalve zelfverrijking) dus moet hij het sws van ideeen van anderen hebben en de steun uit christen-nationalistische hoek (The Heritage Foundation) heeft hij hard nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 06-03-2025 05:20:42 ]
pi_216942999

En dat is niet omdat ze allemaal zelf denken dat Biden cognitief beperkt was, het is vooral om de aanhang het idee te geven dat ze hard aan het werk zijn met 'belangrijke' zaken zoals de imaginaire corruptheid van de Democraten die verzwegen dat Biden niet alleen corrupt maar ook dement was want dat is ze wijsgemaakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 06-03-2025 05:46:46 ]
pi_216943018
Groot succes dat voorzitterschap van Trump van het Kenndy Center.

De zoveelste afzegging:

pi_216943024
Intussen in Oekraine:

Dit had voorkomen kunnen worden als Zelensky wat meer respect had getoond voor Trump!
pi_216943120
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 01:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat een rare fantasien hou je erop na.
Natuurlijk gaan er Amerikanen betrokken zijn bij het ontginnen van die grondstoffen. En er moet wel over vrede gesproken worden anders kunnen er geen grondstoffen ontgonnen worden.
Wat heb je aan een deal over grondstoffen als het land vervolgens nog jaren in een conflict zit. Hoe kun je dat een win noemen?
Je geeft nu zelf toe dat de deal waardeloos is.
pi_216943138
quote:

Ik verwacht niet dat Rusland buurland China zal laten vallen voor een partnerschap met de VS.
Rusland gaat hooguit alles halen wat er nu te halen valt bij Trump maar zal de VS keihard laten vallen bij een conflict met China.
pi_216943321
quote:

Houd meer mensen dom en je kunt ze blijven voorliegen. :')

Helaas voor trump dat er geen speciale Nobelprijs voor afbraak van een democratisch land is, anders zou die deze echt wel winnen.
pi_216943489
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 06:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat Rusland buurland China zal laten vallen voor een partnerschap met de VS.
Rusland gaat hooguit alles halen wat er nu te halen valt bij Trump maar zal de VS keihard laten vallen bij een conflict met China.
Rusland hoeft de VS helemaal niet te 'laten vallen'. Ze zijn en worden geen vriendjes. De VS is de grote boeman die Poetin in eigen land nodig heeft. En als die sukkels zich dan volledig buitenspel laten zetten zoals ze nu aan het doen zijn, des te beter voor Rusland. Geef je Trump een leuk fotomomentje en hij is weer helemaal content.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216943729
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
En volgens Fox and Friends heeft de Nobelprijs voor de Vrede geen enkele waarde meer als hij niet naar deze rancuneuze narcist met bloed aan zijn handen gaat.
Is de Nobelprijs voor de vrede ook van toepassing als je n van de partijen constant met van alles en nog wat aan het chanteren bent en ze eigenlijk een mes in de rug steekt?
pi_216943733
Bekijk deze YouTube-video

Een opsomming van de massa ontslagen die weer worden terug gedraaid, en andere presidentile orders die weer worden terug gedraaid.

Het blijkt dat de nieuwe diplomatie is dat je hard moet reageren op de besluiten van Trump.
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:36:48 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216943960
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2025 02:16 schreef bedachtzaam het volgende:
En om het nog aan te vullen, het lijkt me sterk dat Rusland slechts aan het kietelen was in Oekrane, dus mogen we ons afvragen hoe kloppend de cijfers ook zijn.
Niet dat Rusland onderschat moet worden en zeker niet omdat ze natuurlijk veel hulp krijgen van China en Iran en Korea.
Verder nog genoeg kanonvoer voer en vooral ook nukes.
Maar na 3 jaar hebben ze in feite nog weinig voor elkaar, wat we vooral ook zien zijn meatwaves en raketten op woonwijken in Oekrane.
Na een paar jaar volle kracht hun leger opbouwen zijn ze helaas weer klaar voor de volgende veroveringsoorlog. De economie is daar ingericht op oorlog en meer oorlog.

twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door Perrin op 06-03-2025 08:42:38 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:38:02 #45
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216943999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 07:48 schreef Monolith het volgende:

[..]
Rusland hoeft de VS helemaal niet te 'laten vallen'. Ze zijn en worden geen vriendjes. De VS is de grote boeman die Poetin in eigen land nodig heeft. En als die sukkels zich dan volledig buitenspel laten zetten zoals ze nu aan het doen zijn, des te beter voor Rusland. Geef je Trump een leuk fotomomentje en hij is weer helemaal content.
De rest van het liberale Westen, de EU dus, gaat nu dat vijandbeeld invullen. Grote boemannen te over voor Putin, daar heeft hij de komende jaren de VS niet voor nodig.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:38:36 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216944017
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 04:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ook zo'n voorspelde actie (uit Project 2025) waar de Trumpfans je om uitlachten. Dat zou hij NOOOOIT doen!
Daarom dus: uitgaan van het ergste.

Mensen die nog steeds wat er daar gebeurt wegwuiven en mompelen dat het allemaal wel zal loslopen, zijn ontzettend naef.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216944137
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:38 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
De rest van het liberale Westen, de EU dus, gaat nu dat vijandbeeld invullen. Grote boemannen te over voor Putin, daar heeft hij de komende jaren de VS niet voor nodig.
Ik denk dat je je daarin vergist. Europa speelt voor Poetin geen rol van betekenis. "Het westen" of "NAVO" zijn gewoon termen waarmee feitelijk de VS wordt bedoeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:47:08 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216944182
quote:

Wat me na het lezen van dit artikel nog het meest verbaast is dat het departement pas sinds 1979 bestaat.

Het biedt in elk geval nog enige hoop dat er een 60%-meerderheid nodig is in het Huis, die er natuurlijk niet gaat komen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:57:50 #49
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_216944255
Oh @Chivaz is terug, benieuwd of hij nu wel reageert *O*
Zullen wel weer whataboutisms zijn

quote:
Op dinsdag 4 maart 2025 22:40 schreef @Chivaz het volgende:

[..]
Hier ging het over toch?
[..]
Hier laat hij toch blijken dat hij zich houd aan de wet. De titel van dat artikel suggereert dat hij zich niet aan de wet zou houden.
[..]
Dus hier ging het dus allemaal om, nu is de president uiteraard verantwoordelijk en wellicht heeft hij gezegd dat betalingen weer gestart moesten worden maar is dat op een of andere reden niet gebeurt.
Als jij dit zich gewoon aan de wet houden vindt denk ik dat we snel uitgepraat zijn.

quote:
"Maar in het weekend zei hij nog over een vonnis: 'Geen rechter zou eerlijk gezegd deze beslissing mogen nemen." Vicepresident JD Vance liet op social media weten dat 'het niet is toegestaan dat rechters de wettelijk positie inperken van de uitvoerende macht'."
Dit is absoluut zagen aan de rechterlijke macht, o.a. via intimidatie.

Los daarvan blijf je elke actie behandelen als een gesoleerde casus.
- oke, hij zegt dat rechters hun bek moeten houden, maar hij erkent wel dat ze er zijn.
- oke, hij volgt het rechterlijke bevel niet op, maar misschien speelde er wat
- oke, hij heeft misschien wel een pardon uitgedeeld aan alle veroordeelde bestormers van het Capitool die op zoek waren naar zijn tegenstanders
- oke, hij heeft misschien wel 15 topjuristen van het DOJ gereassigned naar plekken waar ze minder macht hebben
- oke, hij heeft misschien de juridische top van het Pentagon eruit gegooid
- oke, hij heeft misschien de aanklagers eruit laten gooien die aan de rechtzaken tegen hem gewerkt hebben
- oke, hij heeft misschien de Foreign Influence task force, die toezicht houdt op buitenlandse inmenging in de democratie ontbonden
- oke, hij heeft misschien de regel dat de president niet direct met de DOJ over specifieke zaken overlegt ontbonden
- oke, hij heeft misschien een decreet getekend dat hem en de AG (onder Trump's supervisie) als enige de wet mogen interpreteren voor overheidsbeleid.
..
So what?

Je kan je elke keer beroepen op whataboutisms, maar volgens mij zijn er twee mogelijkheden. Of je bent daadwerkelijk niet in staat dit te zien als een patroon (lijkt me sterk) of je bent bewust aan het doen alsof dat patroon er niet is. Om dan vervolgens elke keer te kunnen zeggen dat Trump zich aan de wet gaat houden. Lol, welke wet?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216944277
twitter

Die arme astronauten zitten daar dus al maanden in het ISS vanwege politieke redenen.
Zit je daar dan 9 maanden opgesloten terwijl het de bedoeling was dat ze daar maar 8 dagen zouden zitten. Zoals echte professionals janken ze er niet over maar Biden zou zich diep moeten schamen voor dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')