Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Ik kan het volledige filmpje ook wel posten hoor, de strekking blijft hetzelfde. Oekraïne blijven ondersteunen en doorvechten tot Rusland dusdanig verzwakt is en dan hopen ze dat er vrede gesloten kan worden. Heb je het volledige filmpje zelf wel gezien vraag ik mij af?quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:00 schreef Sanvi het volgende: Lekker weer fake news verspreiden van Chivaz. Tekst van de tweet komt totaal niet overeen met inhoud van het fragment zelf. Macron geeft juist aan dat Rusland zelf helemaal geen vrede wil. Nergens wijst hij zelf vrede af. Wat mij betreft hard optreden tegen dit soort misselijkmakend verspreiden van valse, onjuiste berichtgeving. @:mods
quote:"To remain a spectator in this dangerous world would be crazy," Macron said. "The initiatives for peace are going in the right direction, and I welcome them, and we need to continue to help Ukrainians resist until they can negotiate with Russia a solid and lasting peace for themselves and for all of us. The path to peace cannot be achieved by abandoning Ukraine."
Macron reiterated remarks made by British Prime Minister Keir Starmer over the weekend at a defense summit in London that Europe may have to put boots on the ground in Ukraine.
"Our forces will be there if necessary to guarantee peace, not before a peace agreement is signed," Macron said Wednesday. "We will continue to meet with allies to move toward the signing of such an agreement. It's a plan for a lasting, solid, verifiable peace agreement, which we're working on with European partners and Ukraine."
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aal-ernstig-probleemquote:
En je hebt niets aan een vredesakkoord zonder garantie voor de handhaving daarvan. Dat is Chamberlain all over again.quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)aal-ernstig-probleem
Het is dus alleen GB die dus eventueel troepen willen sturen. Ik riep een jaar geleden al dat de manschappen op beginnen te raken in Oekraïne en dit bericht van december bevestigd dat alleen maar.
Dat Macron dus blijkbaar niet verder komt dan geld en wapens sturen hebben de Oekraïners niet zo heel veel aan. Althans Zelensky gelooft van wel maar ik heb het idee dat hij net zoals Adolf in de film der Untergang met troepen zit te schuiven die er hoogst waarschijnlijk niet zijn. Tenzij Zelensky andere toezeggingen heeft gehad zie ik niet in waarom hij in 24 uur weer gedraaid is en claimt dat hij door wil vechten.
Bespaar je alsjeblieft de moeite.quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En je hebt niets aan een vredesakkoord zonder garantie voor de handhaving daarvan. Dat is Chamberlain all over again.
Hoe sterk is de positie van Oekraïne om een vredesakkoord te onderhandelen met Rusland als de bovenliggende partij terwijl de situatie op de grond niet kan veranderen zolang er geen extra manschappen worden gestuurd?quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En je hebt niets aan een vredesakkoord zonder garantie voor de handhaving daarvan. Dat is Chamberlain all over again.
Macron ziet zijn kans schoon. Ik dacht dat hij op nogal wankel zat hiervoor maar nu zal hij toch best lekker scoren lijkt me. Hadden we in Nederland ook maar lui die een beetje initiatief tonen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:13 schreef Kijkertje het volgende:
En terecht. Trump sluit geen 'vredes'akkoord, Trump gooit Oekraine onder de Russische bus. Cadeautje voor Putin.
Emmanuel Macron says Europe must be ready to defend Ukraine without U.S. assistance
[..]
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Maar het plan van Macron is dus te prefereren, doorvechten en geld en wapens blijven sturen en dan hopen dat het tij op een of andere manier ineens gaat keren?quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:42 schreef Kijkertje het volgende:
Hoe mensen het beleid van Trump kunnen verdedigen is me een raadsel. Hij wil Zelensky dwingen een waardeloos akkoord te tekenen door Oekraine weerloos achter te laten. Dat laat wel zien hoe 'begaan' hij is met die vele doden.
Het enige wat hem echt interesseert is de Nobelprijs.
Ik hoop een beetje op Duitsland. Tijd om de weerstand tegen het opbouwen van een leger na WOII op te geven.quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Macron ziet zijn kans schoon. Ik dacht dat hij op nogal wankel zat hiervoor maar nu zal hij toch best lekker scoren lijkt me. Hadden we in Nederland ook maar lui die een beetje initiatief tonen.
Jij prefereert een bondgenoot weerloos achter te laten (die wil vechten voor zijn vrijheid) om hem zo te dwingen een waardeloos vredesakkoord af te sluiten waarvan je nu al kan bedenken dat die geschonden gaat worden door een onbetrouwbare meedogenloze dictator zodat die clown van een president zijn Nobelprijs kan claimen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar het plan van Macron is dus te prefereren, doorvechten en geld en wapens blijven sturen en dan hopen dat het tij op een of andere manier ineens gaat keren?
Als hij denkt die te krijgen door Oekraïne te dwingen en zorgen voor extra doden door alle hulp en inlichtingen stop te zetten, dan is die nog gestoorder dan ik al dacht.quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:42 schreef Kijkertje het volgende:
Hoe mensen het beleid van Trump kunnen verdedigen is me een raadsel. Hij wil Zelensky dwingen een waardeloos akkoord te tekenen door Oekraine weerloos achter te laten. Dat laat wel zien hoe 'begaan' hij is met die vele doden.
Dat is hij. Zo deed hij ook altijd zaken. 'The Art of the Deal!'quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als hij denkt die te krijgen door Oekraïne te dwingen en zorgen voor extra doden door alle hulp en inlichtingen stop te zetten, dan is die nog gestoorder dan ik al dacht.
Je maakt hier echt dezelfde denkfout als Zelensky. Als de VS het recht krijgt om mineralen te ontginnen dan gebeurt dat hoogstwaarschijnlijk door Amerikanen zelf. Kortom de Amerikanen hebben er belang bij om Oekraïne/hun belangen te verdedigen. Tel daar bij op dat de Europeanen al hebben toegezegd dat ze eventueel troepen willen sturen met Amerikaanse steun en daar heb je je veiligheidsgaranties. Maar buiten dat om, wat is het alternatief?quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jij prefereert een bondgenoot weerloos achter te laten (die wil vechten voor zijn vrijheid) om hem zo te dwingen een waardeloos vredesakkoord af te sluiten waarvan je nu al kan bedenken dat die geschonden gaat worden door een onbetrouwbare meedogenloze dictator zodat die clown van een president zijn Nobelprijs kan claimen.
Hoe bedenk je het
Schoof heeft vandaag imo vanuit de Kamer een aardig mandaat meegekregen. Itt een Macron kan Schoof (net als indirect Zelensky) alleen datgene doen dat het parlement hem toestaat.quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Macron ziet zijn kans schoon. Ik dacht dat hij op nogal wankel zat hiervoor maar nu zal hij toch best lekker scoren lijkt me. Hadden we in Nederland ook maar lui die een beetje initiatief tonen.
Wat we hebben, Schoof die het toch allemaal aan Amerika over wil laten schiet werkelijk niets op.
blablabla...quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je maakt hier echt dezelfde denkfout als Zelensky. Als de VS het recht krijgt om mineralen te ontginnen dan gebeurt dat hoogstwaarschijnlijk door Amerikanen zelf. Kortom de Amerikanen hebben er belang bij om Oekraïne/hun belangen te verdedigen. Tel daar bij op dat de Europeanen al hebben toegezegd dat ze eventueel troepen willen sturen met Amerikaanse steun en daar heb je je veiligheidsgaranties. Maar buiten dat om, wat is het alternatief?
Macron heeft hier weinig tot niets te bieden, hij zegt toe dat hij de Oekraïners wil blijven steunen met wapens en geld en dat hij na een eventuele deal troepen wil sturen. Als Zelensky kiest voor de Europeanen kiest hij gewoon voor voortzetting van het huidige beleid.
Kortom geld en wapens en hopen dat de Russen op een of andere manier sneller verzwakken dan de Oekraïners. Je kan toch niet met droge ogen beweren dat Macron hier iets beters aanbied dan Trump?
Precies. Het is ook niet of Trump dat nou zo belangrijk vindt. Dat is lange termijn denken (hij had beloofd die vrede snel te regelen) en daar profiteert hij bovendien zelf financieel niet van. Het gaat om zijn eigen winst: de Nobelprijs en de afrekening met Zelensky.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:11 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
blablabla...
Het word een investeringsfonds voor later en van eventuele winsten is 50 procent voor de VS als de deal zou doorgaan.
Er komt geen enkele Amerikaan daar een schep in de grond steken.
Bovendien werden troepen ook afgewezen door Vance die daarbij ook nog even het VK en Frankrijk schoffeert.
Poetin wil dat namelijk helemaal niet dus is de VS ook tegen.
Tja dat zijn mensen die voor anderen over hun lijden beslissen en dan nog overtuigd zijn dat ze helpen omdat de ander eerder z'n bekomst gaat krijgen.quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als hij denkt die te krijgen door Oekraïne te dwingen en zorgen voor extra doden door alle hulp en inlichtingen stop te zetten, dan is die nog gestoorder dan ik al dacht.
Wat een rare fantasieën hou je erop na.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:11 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
blablabla...
Het word een investeringsfonds voor later en van eventuele winsten is 50 procent voor de VS als de deal zou doorgaan.
Er komt geen enkele Amerikaan daar een schep in de grond steken.
Bovendien werden troepen ook afgewezen door Vance die daarbij ook nog even het VK en Frankrijk schoffeert.
Poetin wil dat namelijk helemaal niet dus is de VS ook tegen.
Zou hij bereid zijn om op te stappen als ze hem de Nobelprijs geven?quote:Op donderdag 6 maart 2025 00:42 schreef Kijkertje het volgende:
De 'meest fantastische' president ooit kan natuurlijk niet opstappen. Dat past niet bij zijn (narcistische) zelfbeeld.quote:Op donderdag 6 maart 2025 01:29 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Zou hij bereid zijn om op te stappen als ze hem de Nobelprijs geven?
In dat geval verdient hij hem ook nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |