SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr
Mijn vriendin plaatste zich vorig jaar voor de Spelen, na jaren ellende en knokken, maar testte direct daarna positief op COVID-19 en kreeg na hersteld te zijn letterlijk op weg naar de Spelen een zwaar ongeluk: chauffeur dood, zij zwaargewond. Jaar lang hersteld, ze is - naast haar baan bij de lokale fietsenmaker - weer volop aan het trainen en gaat volgende maand meedoen aan het WK in Slovenië, met de Spelen van 2026 als uiteindelijk doel. Er is financiële hulp nodig om ons/haar te ondersteunen bij het hele traject richting die Spelen, dus voor de komende ruim drie jaar, en daar is een collega van haar een crowdfundingsactie voor gestart.
De FOK!-gemeenschap heeft haar kort na het ongeluk enorm gesteund, er stonden echt tig kaarten en chocolaatjes en kleinigheidjes en leuke dingen thuis, wat haar enorm goed heeft gedaan. Bij dezen dus nog een vraag om een klein beetje hulpHet zou voor FOK! natuurlijk ook leuk zijn als het lukt, want we zouden dan in 2026 iemand op de Spelen en in het olympisch dorp hebben die we - buiten haar wedstrijden om - als echte razende reporter in kunnen zetten om al onze prangende vragen te beantwoorden en smeuige nieuwtjes op te vangen!
De actie is hier te vinden:
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Hier zijn wat recente interviews te zien, inclusief filmpje:
https://www.gld.nl/nieuws(...)val-alsnog-waarmaken
https://www.rtvnunspeet.n(...)maar-niet-onmogelijk
En wat artikelen van een klein jaar geleden, kort na het ongeluk:
https://www.ad.nl/olympis(...)haar-leven~af2ead05/
https://nos.nl/artikel/24(...)n-door-zwaar-ongeluk
Zij gaat in elk geval verder met trainen, werken en nog meer integreren hier op de fraaie Veluwe (ze wilde het meest recente Omroep Gelderland-interview in het Nederlands doen, maar was toch net even te verlegen om het te proberen, hoewel haar Nederlands er inmiddels echt wel goed genoeg voor is!). Mocht er een klein beetje hulp komen: heel erg bedankt!
Een fijne dag en fijn weekeinde gewenst, iedereen
Bruna in actie in het Zwitserse Sparenmoos vorig jaar, het weekeinde waarin ze zich definitief kwalificeerde voor de Spelen:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Om het parcours op de wedstrijddag op te mogen moet je een wedstrijdhesje hebben. Dat is doorgaans geen probleem: de coach haalt die 's ochtends op, dat is het eerste wat 'ie doet, en dan kunnen de atleten die arriveren het hesje ophalen en hun warmup en dergelijken gaan beginnen, vrij simpel en tot nu toe geen probleem.quote:
Ze hebben een favoriete atlete, die is jonger en luistert naar alles wat de bond wil (die weet zelf niet eens naar welke wedstrijden ze het volgende weekeinde gaat), dus die kunnen ze helemaal 'vormen' naar wat zij willen. Zij start waar de bond/de coach wil dat ze start, ook in het biatlon, puur omdat dat startgeld oplevert.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:02 schreef de_boswachter het volgende:
@:heywoodu Even een managementsamenvatting want heb topic even niet gevolgd en OP is niet up to date. Ze wordt door Braziliaanse bond tegengewerkt, maar waarom precies?
Ik weet dat het niet lekker gaat met de bond maar als ik het objectief bekijk begrijp ik het ergens ook wel van de coach. Bruna is bij de kwalificatiewedstrijd voor de 10k tot stilstand gekomen met een mogelijk medisch issue. Het valt niet uit te sluiten dat dit bij een langere wedstrijd dan de sprint zoals de estafette weer gebeurd. Om die reden kan ik me voorstellen dat hij dit beslist.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:57 schreef heywoodu het volgende:
Oh ja, en op de estafette hoeven we vrijdag niet op Bruna te rekenen. Om totaal onverklaarbare redenen zetten ze haar op de vierde plek in de startlijst. Niet op plek één of twee is op basis van de afgelopen week prima te verklaren en is prima: die doen de klassieke stijl, wat voor Bruna's voet het kutst is, dus Bruna op plek drie...prima. Maar nee, ze zetten Mika Picin (die met afstand de traagste is, het hele seizoen al) op de derde plek en Bruna op de vierde plek. Dan is Brazilië al uit de wedstrijd, want Mika gaat sowieso ingehaald worden (als het voor die tijd niet al is gebeurd).
Nu ga ik even verder psycholoog spelen, want de boel is nu echt ontploft. En dit is dus de shit waar we (en natuurlijk vooral Bruna) tegen moeten vechten, deze kleinzerige, debiele onzin. Dan ben je het hele seizoen de beste en krijg je nog altijd, net als al jarenlang, alle shit en tegenwerking van de bond over je heen, keer op keer op keer op keer op keer. He-le-maal klaar mee (en kun je nagaan hoe het voor Bruna is).
Dus ja, ik ga denk ik maar even aan een tekst werken voor de crowdfunding waar users hier me van proberen te overtuigen voor de SkiErg, zodat ze alles kan geven richting volgend seizoen en de Spelen en tegen al deze bullshit.
Nederland heeft geen OS plek, dus heeft weinig zinquote:
En bovendien extreem strenge kwalificatie-eisenquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Nederland heeft geen OS plek, dus heeft weinig zin
België heeft ook geen OS plek lijkt mequote:Op woensdag 5 maart 2025 20:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En bovendien extreem strenge kwalificatie-eisen
Hoe is het Vlaams van Bruna
Reserve bij de biatlon-damesquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:23 schreef franklop het volgende:
[..]
België heeft ook geen OS plek lijkt me
Nou ja, niet als eerste of tweede starten is volkomen logisch inderdaad (dat wil ze ook niet eens), maar dit is ook niet de manier waarop ze het uitleggen. Ze komen er nu, uit het niks, ineens mee dat de startvolgorde is gebaseerd op die kwalificatiewedstrijd, iets wat nergens in de verder uitgebreide documentatie staat. Ze langlauft al het hele seizoen rondjes om Picin heen...quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet lekker gaat met de bond maar als ik het objectief bekijk begrijp ik het ergens ook wel van de coach. Bruna is bij de kwalificatiewedstrijd voor de 10k tot stilstand gekomen met een mogelijk medisch issue. Het valt niet uit te sluiten dat dit bij een langere wedstrijd dan de sprint zoals de estafette weer gebeurd. Om die reden kan ik me voorstellen dat hij dit beslist.
Dat maakt het niet minder klote, de coach heeft de schijn al langere tijd tegen en je wil dit misschien ook niet horen maar je kunt het in dit geval wel echt van twee kanten bekijken. Hoe dan ook: sterkte want het is geen leuk WK op deze manier.
Bij de mannen wel gok ik, maar een vrouwelijke langlaufster hebben ze niet neequote:Op woensdag 5 maart 2025 20:23 schreef franklop het volgende:
[..]
België heeft ook geen OS plek lijkt me
Misschien wil Lotte Lie een keertje een 10k lopen voor het goede doelquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij de mannen wel gok ik, maar een vrouwelijke langlaufster hebben ze niet nee
Nou ja, de biatletes zouden het zeker wel halen, maar die richten zich logischerwijze op het biatlon.
Waarom nu dan toch als 3e?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:55 schreef heywoodu het volgende:
Vanaf 13.15u estafette, Bruna is nummer drie voor Brazilië. 50/50 of ze in actie komt of dat Brazilië dan al op een ronde achterstand staat en uit de race ligt. Enfin, ze heeft haar ski's niet echt laten prepareren en heeft gisteren geen rust genomen, lekker gegeten etc, want haar was verteld dat ze als vierde op de lijst zou staan en dus realistisch gezien niet in actie zou komen (wat einde seizoen zou betekenen)![]()
We gaan het zien, ze maakt zich er in elk geval niet druk om en áls ze in actie komt zal het niet lang duren tot Johaug haar inhaalt.
"Foutje in het systeem", ofzo.quote:
Pas nou op met wat je zegt, de Braziliaanse media leest hier ook mee!quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Foutje in het systeem", ofzo.
Enfin, ze hoeft er niet op te rekenen dat ze in actie komt. Ze hoorde net Duda met iemand bellen en die zei ongeveer dit: "Ik heb niks te winnen vandaag, dus als je me op TV ziet doe ik lekker rustig aan, geen zin om nog een keer mijn best te doen."
Dus ja, Bruna gaat zo voor de vorm even een korte warmup doen voor zover het echt lukt (beide voeten schreeuwen het uit van de pijn vandaag).
Er staat niks geheimsquote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:27 schreef mitt het volgende:
[..]
Pas nou op met wat je zegt, de Braziliaanse media leest hier ook mee!
@heywoodu legt BOM onder Braziliaans teamquote:
Zou er nu nog een Braziliaan bestaan die verbaast is als een landgenoot "een beetje moe" is.quote:
Strijdlust is voor nu even weg, maar goed, het is een lang seizoen geweest en 90% daarvan ging heel goed. Dinsdag kan ze weer gewoon even normaal zijn en fietsen sleutelen enzo op haar werk, batterijen opladen en dan komt die strijdlust volle bak terugquote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:50 schreef Viv het volgende:
@:heywoodu wat kut en oneerlijk van die bond/coach weer.Het is allemaal al moeilijk genoeg zonder dat ze actief wordt tegengewerkt.
Ja, Duda deed op het oog gelukkig toch gewoon haar best. Jaque ging er echt als een dolle vandoor, maar moest dat bekopen tegen de Kroatische. Verder prima, top-30 in de landenranglijst en daarmee een tweede startbewijs voor de Spelen kan nagenoeg niet meer fout gaan nu.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:49 schreef Starflyer het volgende:
Eerste ronde overleefd en nu 2 plekken gewonnen op Kroatië en Litouwen.
Warmup met hesje?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus ja, Bruna gaat zo voor de vorm even een korte warmup doen voor zover het echt lukt (beide voeten schreeuwen het uit van de pijn vandaag).
Jij begint met 450 toch? Echt fantastisch.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:45 schreef superniger het volgende:
1000 kunnen we wel bij elkaar krijgen.
Dat is wel 1000 gulden!quote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jij begint met 450 toch? Echt fantastisch.
Dat moet dan nog aangepast worden ja, maar er lijkt vandaag ineens een kansje te zijn ontstaan dat het niet nodig gaat zijn. Nog even afwachten op een antwoord, maar mogelijk heeft mijn vader wat geregeld voor een SkiErgquote:Op vrijdag 7 maart 2025 16:49 schreef superniger het volgende:
In de OP straat nog de oude gofundme van 2 jaar geleden? Is dat ook voor de hometrainer?
Ditquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:59 schreef mitt het volgende:
Kan je even laten zien hoe het werkt, @:heywoodu
Trekken met je handen(ben je wel bekend mee) aan die gele(?) handvattenquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit
Ik kan echt totaal geen visualisatie verzinnen van hoe dit werkt
Dit jaquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Trekken met je handen(ben je wel bekend mee) aan die gele(?) handvatten
Moet toch prima in je woonkamer passen?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De eckte eckte hebben ook nog zo'n soort hele brede loopband waar je op kunt skiën, maar dat is écht niet te betalen en daar hebben we überhaupt ook de ruimte niet voor
Donkerbruin vermoeden dat hij het wat minder goed naar de sneeuw weet om te zettenquote:
Ja dat zal niet best gaanquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Donkerbruin vermoeden dat hij het wat minder goed naar de sneeuw weet om te zetten
Top!! Wij hebben een roeimachine van hetzelfde merk, dat is ook al jaren dé standaard. Heeft hetzelfde vliegwiel, zo te zien.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:50 schreef heywoodu het volgende:
Supertoffe shit, van alles wat je naast 'gewoon trainen' kunt doen, tests over X kilometer/minuten, spelletjes als training, eigen trainingen maken, alles
Concept2-goden
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |