quote:Duitse media: automobilist rijdt in op menigte in centrum Mannheim
In de Duitse stad Mannheim is een auto ingereden op een groep mensen, melden lokale media. De politie meldt dat er een grootschalige operatie gaande is. "De binnenstad moet vermeden worden."
Op beelden op X is te zien dat er hulpdiensten aanwezig zijn. Op de grond lijken gewonden te liggen.
quote:Mannheim: Automobilist rijdt in op voetgangers
In het centrum van de Duitse stad Mannheim is een automobilist op voetgangers ingereden. Het is niet bekend om hoeveel slachtoffers het gaat en wat hun toestand is.
De politie laat weten dat er een politieactie bezig is in het centrum van de stad. Burgers worden opgeroepen de binnenstad te vermijden vanwege een "levensgevaarlijke situatie".
Verschillende lokale media melden dat een automobilist met hoge snelheid op een mensenmassa ingereden is. Er zou minstens één persoon zijn overleden en meerdere personen zouden zwaargewond zijn, melden Rhein-Neckar Zeitung en Mannheimer Morgen. De politie heeft daar nog geen informatie over gedeeld.
De auto zou over de Planken hebben gereden, de belangrijkste winkelstraat van Mannheim. Daar staat op het moment een markt in verband met carnaval, dat deze dagen uitgebreid in de stad wordt gevierd.
Het is niet bekend of de politie arrestaties heeft verricht. Op verschillende plekken in de stad staan zwaarbewapende agenten.
De hoeveelste (auto)aanslag is dit nou in de afgelopen 2/3 maand in DL/Oostenrijk? 5?quote:Op maandag 3 maart 2025 13:22 schreef herverwijderd het volgende:
Gaat wel lekker daar de laatste tijd.
Iets wat je roept ten gevolge van een natuurlijke ramp, zoals massamigratie.quote:
Grotere bevolking.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:29 schreef Fok-it het volgende:
Vraag me toch wel af waarom vooral Duitsland en Frankrijk hier slachtoffer van zijn. Hier lopen ook genoeg verwarde/geradicaliseerde types rond.
Wat denk je zelf?quote:
@GGMM snapt hier ook helemaal niks van.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:30 schreef HSG het volgende:
En toch is het raar dat AfD verdubbelt is sinds de laatst verkiezingen.
Heel vreemd.
Meer dan genoeg mensen op straat ook in Brabant en Limburg #carnavalquote:Op maandag 3 maart 2025 13:29 schreef Fok-it het volgende:
Vraag me toch wel af waarom vooral Duitsland en Frankrijk hier slachtoffer van zijn. Hier lopen ook genoeg verwarde/geradicaliseerde types rond.
Dat is geen reden want dan zou Nederland er alsnog last van moeten hebben alleen in mindere matequote:Op maandag 3 maart 2025 13:30 schreef HSG het volgende:
Heel vreemd.
[..]
Grotere bevolking.
Misschien is het ook wel zo omdat Duitsland en Frankrijk de grootmachten van de EU zijn.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is geen reden want dan zou Nederland er alsnog last van moeten hebben alleen in mindere mate
quote:
Geen idee daarom vraag ik het ook hierquote:Op maandag 3 maart 2025 13:30 schreef maily het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Ik denk dan aan heeeel veel gewonden en.dat er mensen gevraagd wordt om bloed te komen geven?
Oh ja dat was toen bij een Afd kraampje toch?quote:
7 of 8 maanden terug iddquote:Op maandag 3 maart 2025 13:42 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Oh ja dat was toen bij een Afd kraampje toch?
Kan me de beelden nog herinneren dat de politie de Afd man naar de grond werkte en de agent door de terrorist in de nek werd gestoken.
Nee, juist tijdens de ramadan. De score van vorig jaar:quote:Op maandag 3 maart 2025 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meestal worden de aanslagen toch juist na Ramadan gepleegd?
Ik denk dat ze bij zoiets in het hospitaal meteen opschalen.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Geen idee daarom vraag ik het ook hier![]()
Bloedtransfusies? Zou best kunnen
Plus steekpartijen uit naam van de "religion of peace"?quote:Op maandag 3 maart 2025 13:24 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De hoeveelste (auto)aanslag is dit nou in de afgelopen 2/3 maand in DL/Oostenrijk? 5?
Misschien kunnen we er een centraal topic van maken, net als het algemene steektopicquote:Op maandag 3 maart 2025 13:47 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Plus steekpartijen uit naam van de "religion of peace"?
Voelt nu bijna wekelijks dat er een aanslag is
Ja.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:48 schreef LaDaDiDa het volgende:
Heeft Duitsland nu zoveel meer religekkies binnengelaten? Of is het vooral omdat zij gewoon absoluut meer vluchtelingen hebben binnengelaten?
Dan is het aantal slachtoffers bovengemiddeld hoog?quote:Op maandag 3 maart 2025 13:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij zoiets in het hospitaal meteen opschalen.
Dus bepaalde procedures worden in gang gezet om een grote groep gewonden meteen te kunnen helpen op de trauma/spoedhulp, operatiekamers vrij gemaakt, bestaande afspraken verzetten, bijv vrije artsen opgeroepen om te komen ofzo.
Er zijn vooral signalen dat de Duitse regering decennialang nauwelijks iets gedaan heeft aan integratie van hun nieuwkomers in de samenleving.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:48 schreef LaDaDiDa het volgende:
Heeft Duitsland nu zoveel meer religekkies binnengelaten? Of is het vooral omdat zij gewoon absoluut meer vluchtelingen hebben binnengelaten?
Naja, we weten nog niet of dit een vluchteling is of een religekkie.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:48 schreef LaDaDiDa het volgende:
Nog niet idd.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, we weten nog niet of dit een vluchteling is of een religekkie.
Nee. Maar de laatste 5 keer dat dit gebeurde was de uitkomst telkens hetzelfde.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja, we weten nog niet of dit een vluchteling is of een religekkie.
Meeste binnengehaald. Google maar de aantallen.. of je kan eens gaan shoppen in een grote duitse stad. Je waant je al jaren in het midden oosten.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:29 schreef Fok-it het volgende:
Carnavalshaterquote:Op maandag 3 maart 2025 13:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee. Maar de laatste 5 keer dat dit gebeurde was de uitkomst telkens hetzelfde.
Zo kun je ze ook noemenquote:
Voor zo'n reactie kreeg ik afgelopen week een banquote:Op maandag 3 maart 2025 13:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoop dat ze hem uitroeien. Wat een ellende weer zeg...
Het lijkt daar veel te gebeuren. Waar zijn ze ontevreden over?quote:
Zij je Hem of Hen?quote:Op maandag 3 maart 2025 14:00 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Voor zo'n reactie kreeg ik afgelopen week een ban
Over het aantal aanslagen uit naam van Islam.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lijkt daar veel te gebeuren. Waar zijn ze ontevreden over?²
Ik vrees over de anders denkenden, christenen, atheisten etcquote:Op maandag 3 maart 2025 14:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het lijkt daar veel te gebeuren. Waar zijn ze ontevreden over?²
quote:Op maandag 3 maart 2025 14:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vrees over de anders denkenden, christenen, atheisten etc
Nee, die zijn er niet.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:29 schreef Fok-it het volgende:
Welke precies?quote:Op maandag 3 maart 2025 14:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, die zijn er niet.
Niet teveel de racistische groeperingen geloven.
Nee, dat is niet vreemd.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:30 schreef HSG het volgende:
Heel vreemd.
[..]
Grotere bevolking.
Moet je eens uitzoeken hoe ze die vrede willen bewerkstelligen: alleen nog maar moslims op de wereld (de rest moet dood)quote:Op maandag 3 maart 2025 13:47 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Plus steekpartijen uit naam van de "religion of peace"?
Voelt nu bijna wekelijks dat er een aanslag is
Het bestrijden van moslims :quote:Op maandag 3 maart 2025 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Rusland is het gevaar en Orange Man Bad roepen ze allemaal in koor. Dat geïmporteerde moslims al jaren in heel Europa steden lopen te terroriseren, mensen lopen lek te steken en op ze in te rijden met auto's dan valt er alleen maar stilte en holle frasen. Volgende week zal het wel weer raak zijn, en anders die week daarop wel. Ze zijn daar vooral bezig om een partij die wat aan dit probleem wil doen buiten de macht te houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Hijquote:Op maandag 3 maart 2025 14:02 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Zij je Hem of Hen?
[..]
Over het aantal aanslagen uit naam van Islam.
Zijn motief: wij zijn volgens de Koran allemaal minderwaardige varkens en hebben geen recht om te leven.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.´
Volgens hem is de kans dat een Jehova getuige de volgende aanslag pleegt net zo groot als een moslim en is iedere aanslag gepleegd door een moslim juist ondanks de Islam ipv dat de Islam er iets mee te maken heeft.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Goh, ik moet het toch maar eens hebben met BansheeBoy over die geesteszieke figuren die al die aanslagen plegen. Dit loopt totaal uit de klauw.
Hij zal je er dan ongetwijfeld aan herinneren dat de aanslagplegers niet alleen moslims zijn, maar ook homo sapiens, zonen, voormalig scholieren, automobilisten, wandelaars, en wie weet liefhebbers van Modern Talking. Dat heel toevallig een bepaald geloof een heel vaak terugkerend verband is tussen al die aanslagplegers, ja ach puur toeval natuurlijk.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Goh, ik moet het toch maar eens hebben met BansheeBoy over die geesteszieke figuren die al die aanslagen plegen. Dit loopt totaal uit de klauw.
En het leuke is dat de grenzen nog steeds wagenwijd open staan, iedere dag stromen er weer nieuwe potentiële criminelen en terroristen vermomd als vluchteling binnen en worden ze op de rode loper hier naartoe gehaald met eten, opvang, uitkeringen en een verblijfsvergunning in het vooruitzicht gesteld.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:18 schreef Lemmeb het volgende:
Gewoon weer een islamofascist natuurlijk. Heel West-Europa zit vol met zulke idioten die hiertoe in staat zijn.
Er staat gewoon in de Koran dat dit allemaal dikke prima is, dus we gaan hier nog veel meer van zien.
Nee hoor. Dat is volgens hem ondanks hun geloof ipv dankzij de Islam. Zonder Islam zou het blijkbaar nog veel vaker voorkomen ofzo.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat heel toevallig een bepaald geloof een heel vaak terugkerend verband is tussen al die aanslagplegers, ja ach puur toeval natuurlijk.
Misschien omdat je meer mensen ineens kan raken. Als ik me even in de man of vrouw in de auto verplaats, dan.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:29 schreef Fok-it het volgende:
Ja. Na een korte klopjacht is er 1 jonge man gepakt. Nog niet zeker is of hij de enige dader is.quote:
quote:Op maandag 3 maart 2025 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is volgens hem ondanks hun geloof ipv dankzij de Islam. Zonder Islam zou het blijkbaar nog veel vaker voorkomen ofzo.
quote:Op maandag 3 maart 2025 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens hem is de kans dat een Jehova getuige de volgende aanslag pleegt net zo groot als een moslim en is iedere aanslag gepleegd door een moslim juist ondanks de Islam ipv dat de Islam er iets mee te maken heeft.
Jouw discussie met hem gaat niet veel zin hebben gok ik.
Dit is wel waar natuurlijk, voor de grote vluchtelingenstromen op gang kwamen waren op menigten inrijdende Duitsers een dagelijks fenomeen.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is volgens hem ondanks hun geloof ipv dankzij de Islam. Zonder Islam zou het blijkbaar nog veel vaker voorkomen ofzo.
Nou ik wil eigenlijk weten hoe er in de islam tegen geesteszieken wordt aangekeken.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens hem is de kans dat een Jehova getuige de volgende aanslag pleegt net zo groot als een moslim en is iedere aanslag gepleegd door een moslim juist ondanks de Islam ipv dat de Islam er iets mee te maken heeft.
Jouw discussie met hem gaat niet veel zin hebben gok ik.
Ah dus omdat Europa een ander groot probleem heeft moet de toon richting Trump en Putler maar wat minderquote:Op maandag 3 maart 2025 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Rusland is het gevaar en Orange Man Bad roepen ze allemaal in koor. Dat geïmporteerde moslims al jaren in heel Europa steden lopen te terroriseren, mensen lopen lek te steken en op ze in te rijden met auto's dan valt er alleen maar stilte en holle frasen. Volgende week zal het wel weer raak zijn, en anders die week daarop wel. Ze zijn daar vooral bezig om een partij die wat aan dit probleem wil doen buiten de macht te houden.
quote:Op maandag 3 maart 2025 14:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik hoop dat dat een laars is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is pas echt crisis als het bier op is.
Geen idee wat het officiële standpunt in de Koran is en of dat er wel is, maar heel veel moslims zien geestesziektes als een straf van bovenaf of als een invloed van duistere zaken zoals djinns of 'het Boze Oog'.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik wil eigenlijk weten hoe er in de islam tegen geesteszieken wordt aangekeken.
Hoe dan ook, ze lopen nu over straat. Da’s niet de bedoeling.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen idee wat het officiële standpunt in de Koran is en of dat er wel is, maar heel veel moslims zien geestesziektes als een straf van bovenaf of als een invloed van duistere zaken zoals djinns of 'het Boze Oog'.
Ik kan me dat niet heugen. Maar als een Moslim iets doet wil het nog niet zeggen dat het komt omdat hij Moslim is. Jullie moeten je verdiepen in de woorden "causaal verband" en "correlatie". Er zijn Moslims die dealen in drugs. Waarschijnlijk meer dan die aanslagen plegen. Ondanks de islam, want die verbiedt het, en niet dankzij de Islam.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit is wel waar natuurlijk, voor de grote vluchtelingenstromen op gang kwamen waren op menigten inrijdende Duitsers een dagelijks fenomeen.
Ach ja een paar aanslagen per jaar, boeehoeee wat een gevaar.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ja, dat is heel vreemd.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:30 schreef HSG het volgende:
Heel vreemd.
Waarom zouden de grenzen dicht moeten dan?quote:Op maandag 3 maart 2025 14:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En het leuke is dat de grenzen nog steeds wagenwijd open staan, iedere dag stromen er weer nieuwe potentiële criminelen en terroristen vermomd als vluchteling binnen en worden ze op de rode loper hier naartoe gehaald met eten, opvang, uitkeringen en een verblijfsvergunning in het vooruitzicht gesteld.
Ik zou willen dat de EU eens gezamelijk en stevig gaat onderkennen dat wij een groot probleem hebben met radicale moslims en dat deze mensen met alle mogelijke middelen gaan worden tegengehouden en uiteindelijk de toegang binnen de EU wordt ontzegd. Met dezelfde daadkracht, voortvarendheid, middelen en taal als ze het conflict in Oekraïne aanvliegen. Want ook dit is een vorm van ideologische hybride oorlogvoering tussen wat ook zo mag worden aangevlogen.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ah dus omdat Europa een ander groot probleem heeft moet de toon richting Trump en Putler maar wat minder
Weet je ook weer meteen aan welke kant jij staat.
Maar Moslims plegen toch aanslagen in de naam van God? ( Allahoe akbar)quote:Op maandag 3 maart 2025 14:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet heugen. Maar als een Moslim iets doet wil het nog niet zeggen dat het komt omdat hij Moslim is. Jullie moeten je verdiepen in de woorden "causaal verband" en "correlatie". Er zijn Moslims die dealen in drugs. Waarschijnlijk meer dan die aanslagen plegen. Ondanks de islam, want die verbiedt het, en niet dankzij de Islam.
Louis Pasteur.²
Vluchtelingen bij wie je bij voorbaat al weet dat ze niet mogen intregeren mogen wat mij betreft standaard geweigerd worden.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zouden de grenzen dicht moeten dan?
Vluchtelingen horen gewoon te komen.
‘Horen’, hoezo?quote:Op maandag 3 maart 2025 14:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zouden de grenzen dicht moeten dan?
Vluchtelingen horen gewoon te komen.
Misschien liet ik me ook een beetje gaan, maar dit soort figuren zijn het predikaat 'mens' niet waard.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:00 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Voor zo'n reactie kreeg ik afgelopen week een ban
Dit.quote:Op maandag 3 maart 2025 14:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Misschien liet ik me ook een beetje gaan, maar dit soort figuren zijn het predikaat 'mens' niet waard.
Weet je nog die aanslagen in Frankrijk, een paar jaar geleden? Die aanslagplegers bleken uit Brussel te komen. Belgen.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:29 schreef Fok-it het volgende:
quote:Op maandag 3 maart 2025 14:20 schreef Kim-Holland het volgende:
Been van dichtbij.Eerst maar eens wachten op foto's van betrouwbare bronnen voordat je dit als waar gaat aanmerken. Kun jij me vertellen welke dag en hoe laat deze foto genomen is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speelt gelijk op de man en heeft zelf nul zelfreflectie....quote:Op maandag 3 maart 2025 14:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach ja een paar aanslagen per jaar, boeehoeee wat een gevaar.
Dat is niets in vergelijking met wat gekkie Trump doet. Laat staan met Rusland.
[..]
Ja, dat is heel vreemd.
Er gebeurt bijna nooit wat. En de AfD is alleen maar groot in gebieden waar bijna geen vluchtelingen zijn.
Dus slaat inderdaad gewoon nergens op.
Maar ja racisme he.....
Wat vreemder is is de steun VOOR genocide, zoals jij ook doet.
Aanslag in het midden-oostenquote:Op maandag 3 maart 2025 14:33 schreef bianconeri het volgende:
Ach ja een paar aanslagen per jaar, boeehoeee wat een gevaar.
Dat is niets in vergelijking met wat gekkie Trump doet. Laat staan met Rusland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |