Het zijn apenfossielen. Dat is al lang en breed aangetoond.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Maar mocht je bewijzen hebben die het tegendeel bewijzen: leg ze voor in academia.
Je hebt aangegeven geheel geleerd te zijn in de wetenschappelijke methode.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het zijn apenfossielen. Dat is al lang en breed aangetoond.
Natuurlijk zeg jij andere dingen over mij dan dat ik over jou zeg. Wat maakt het uit. Ik beargumenteer het in ieder geval nog.quote:Op zondag 2 maart 2025 20:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, dat is wat anders dan constant herhale ndat ik een 'rotgodje' aanbidt enz.
Dat weten we nou onderhand wel.
Omdat ik niet als onderzoeker werk. Het leven is anders gelopen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt aangegeven geheel geleerd te zijn in de wetenschappelijke methode.
Waarom leg je je bevindingen niet voor in het academisch discours? Waarom publiceer je je bevindingen niet in vakbladen?
Maar je hebt voldoende bewijs en kennelijk een wetenschappelijke opleiding genoten.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat ik niet als onderzoeker werk. Het leven is anders gelopen.
Ik weet niet eens meer wat je gelooft eerlijk gezegd. Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:33 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg jij andere dingen over mij dan dat ik over jou zeg. Wat maakt het uit. Ik beargumenteer het in ieder geval nog.
Als je wil dat ik het niet meer benoem stop dan zelf een als eerste.
Wat me let is een leven dat ik intussen heb opgebouwd.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar je hebt voldoende bewijs en kennelijk een wetenschappelijke opleiding genoten.
Dus wat let je. Zend je artikelen in.
Me dunkt dat je nogal wat kunt brengen, met al die bewijzen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat me let is een leven dat ik intussen heb opgebouwd.
Dan heb ik geen tijd meer om jouw vragen te beantwoorden.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Me dunkt dat je nogal wat kunt brengen, met al die bewijzen.
Wat let je om te publiceren?
Natuurlijk wel; ook ik publiceer namelijk.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan heb ik geen tijd meer om jouw vragen te beantwoorden.
Oh echt? Heb je een linkje?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel; ook ik publiceer namelijk.
Dus: wat let je.
Nee, prive houd ik gescheiden...quote:
PM? Zal er vertrouwelijk mee omgaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, prive houd ik gescheiden...
Nu bezig met onderzoek naar Unie-sentiment in Oost-Tennessee en hoe dat de Republikeinse dominantie van die staat in de 20e eeuw in gang heeft gezet.
zal er over nadenken.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
PM? Zal er vertrouwelijk mee omgaan.
Daar ben ik toch vaak duidelijk over. Dus dat zal dan aan jou liggen.quote:Op zondag 2 maart 2025 21:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet eens meer wat je gelooft eerlijk gezegd. Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
Een morele Jezus, maar verder?
Geloof je dit?
2Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God;
Gods zoon:quote:Op zondag 2 maart 2025 22:13 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Daar ben ik toch vaak duidelijk over. Dus dat zal dan aan jou liggen.
Om te kunmen zeggen of ik in die tekst geloof moet ik eerst weten wat betreffende schrijver met het woord Christus bedoelde.
quote:Op zondag 2 maart 2025 22:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gods zoon:
10Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons heeft liefgehad en Zijn Zoon zond als verzoening voor onze zonden.
15Al wie belijdt dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God.
er is nog een mooiere tho;quote:1 Korinthiërs 3:16
"Weet u niet dat u Gods tempel bent en dat de Geest van God in u woont?"
1 Korinthiërs 6:19
"Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u is en die u van God hebt ontvangen?"
2 Korinthiërs 6:16
"Wij zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: 'Ik zal bij hen wonen en onder hen wandelen, en Ik zal hun God zijn en zij zullen Mijn volk zijn.'”
Want in Hem leven wij <-- God == the all, zoals het Hermetisme zegt in zn eerste principle; "The all is Mind", álles wat er is, is Universal consciousness, en dus God, alles bestaat eruit, niets uitgezonderd.quote:Handelingen 17:28
"Want in Hem leven wij, bewegen wij ons en zijn wij, zoals ook enkele van uw dichters gezegd hebben: 'Wij zijn ook van Zijn geslacht.'”
Psalmen, ergens.quote:"Ik heb gezegd: U bent goden, en allen bent u zonen van de Allerhoogste."
Die twee teksten geven geen uitleg aan wat de schrijver met het Woord Christus bedoelde.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gods zoon:
10Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons heeft liefgehad en Zijn Zoon zond als verzoening voor onze zonden.
15Al wie belijdt dat Jezus de Zoon van God is, God blijft in hem, en hij in God.
Christus is Christos... "the chosen one".quote:Op zondag 2 maart 2025 23:58 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Die twee teksten geven geen uitleg aan wat de schrijver met het Woord Christus bedoelde.
Met die betekenis kun je alle kanten op en het geeft geen antwoord op m'n vraagstuk.quote:Op maandag 3 maart 2025 00:08 schreef Mijk het volgende:
[..]
Christus is Christos... "the chosen one".
Eens, en wat je dan vaak te horen krijgt is "maar God's 7 dagen hoeven niet gelijk te staan aan de 7 dagen van een mens"... tja, ga dan dat ook niet op deze manier benoemen, noem het geen "dagen", en waarom dit dan weer NIET letterlijk nemen, en de rest wel? Dát gedeelte alleen al, laat álle flaws zien in het Christendom. Het is het passend maken van iets wat vrijwel geheel symbolisch is, en amper IETS letterlijk, op sommige zaken na.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:35 schreef Panterjong het volgende:
Ik geloof wel. Ik denk zelfs dat mijn geloof wat verder ontwikkelt is dan jou geloof. Jouw geloof lijkt nog in de kinderschoenen te staan. Het is prematuur. Jij gelooft als een kleuter die voor het eerst het verhaal van de ark van Noach hoort. Het is allemaal letterlijk gebeurt. Jezus is letterlijk na zijn dood weer opgestaan. God heeft letterlijk met Jakob gevochten. De aarde is letterlijk in 7 dagen geschapen. Het is zo kinderlijk.
Ook eens, álles is Satanisch (de 3000 andere religies en stromingen), behálve die van jou, sounds legit.quote:Voor wat betreft het christelijk geloof:
Op basis van je 1844 verhaal, je aansluiting bij een sektarische groep met een duidelijke valse leer, het door jou verspreiden van haat tegen een christelijke groep, het als satanisch bestempelen van andere gelovigen, je blasfemische uitspraken, het door jou verkleinen van die grote God tot een klein persoonlijk rotgodje concludeer ik zelf dat mijn geloof christelijker is dan jouw geloof.
(Wellicht zie je dit als beledigend, ik besef dat een conclusie soms beledigend kan overkomen, ik wil je niet kleineren maar wil wel benoemen hoe je overkomt en weet dat je een goed mens bent. Dat je voor wat betreft het christelijk geloof op een dwaalspoor zit op het moment dat jij zegt dat ik niet zou geloven wil ik echter niet laten te benoemen)
Eens, Symboliek noemen ze het, de meest lastige taal ter wereld.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:35 schreef Panterjong het volgende:
Ik zei: Je kunt gewoon geloven in het verhaal. Verhalen hoeven niet exact zo gebeurd te zijn om erin te geloven.
Hiermee maak ik duidelijk dat ik geen enkele tekst negeer.
Het zouden zomaar eens lagen kunnen zijn en dan komen we weer bij bewustzijn, yggdrasil, het achtvoudig pad van Boeddhisten, Hindoeïsme, al hebben zij er 6 geloof ik maar weet dat niet zeker.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:48 schreef Mijk het volgende:
God's 7 dagen hoeven niet gelijk te staan aan de 7 dagen van een mens
Dan heb je het over de Ṣaḍ-dharma denk ik, wat in relatie staat tot de Varna-dharma. Ygdrassil staat verder erbuiten voor zover ik weet, dat is de tree of life.quote:Op maandag 3 maart 2025 01:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het zouden zomaar eens lagen kunnen zijn en dan komen we weer bij bewustzijn, yggdrasil, het achtvoudig pad van Boeddhisten, Hindoeïsme, al hebben zij er 6 geloof ik maar weet dat niet zeker.
Wellicht is het omdat er to-taal voorbij gegaan wordt aan natuurwetten, er geen enkele logica in te vinden is als je het letterlijk leest, het een harry-potter/LOTR alike verhaal vertelt wat nul fundering heeft.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat mensen aangeleerd zijn dat het belachelijk is om daarin te geloven.
Dit is een interessanet, jou vast een welbekende. Want waarom zouden we "fear for the Lord" moeten hebben? Wat is die logica daarin als God enkel liefde is?quote:"Since, then, we know what it is to fear the Lord, we try to persuade others. What we are is plain to God, and I hope it is also plain to your conscience."
Of dacht je (als je dit letterlijk neemt) ook dat "duisternis" begrip ergens voor op kan brengen of niet?!quote:"Het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |