Hoezo irrelevant?quote:Op zondag 2 maart 2025 15:13 schreef ricky3 het volgende:
Huisregels zelf lijken me behoorlijk irrelevant? Weet niet of het klopt.
In Amerika mag iedere gek ook een pistool dragenquote:Op zondag 2 maart 2025 15:10 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Jazeker! Bedankt. Ja vroeg mij vooral af hoe het in NL werkt. In de VS mogen ze gewoon overal filmen in de openbare ruimten. Is daar een stuk simpeler geregeld. Ik was niets van plan hoor maar was gewoon nieuwsgierig hoe het hier geregeld is.
Amerikaquote:Op zondag 2 maart 2025 15:10 schreef ricky3 het volgende:
In de VS mogen ze gewoon overal filmen in de openbare ruimten. Is daar een stuk simpeler geregeld.
Ik zou er als mede bezoeker van bv het gemeentehuis ook niet op zitten te wachten dat iemand een camera in mijn smoel drukt, of daar andere fratsen gaat uithalen.quote:Op zondag 2 maart 2025 15:13 schreef ricky3 het volgende:
Alleen naar binnen lopen en gaan filmen is nog steeds geen lokaalvredebreuk zoals hier gezegd wordt
Mijn overbuurvrouw is vorige week bevallenquote:
Sommige gemeentehuizen zijn bouwkundig, architectonisch en historisch gezien best interessant om een docu-filmpje over te maken. Als dat de intentie is kan daar in overleg waarschijnlijk best toestemming voor gegeven worden. Mits de nieuwe documentaire meerwaarde heeft ten opzichte van reeds bestaande documentaires. Want als het betreffende gemeentehuis zo interessant is zal TS niet de eerste zijn die er wat mee wil doen.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:00 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En denkt dat er iets interessants te filmen valt in een gemeentehuis...
Als dat in een bos is (buiten de bebouwde kom dus), krijg je echt geen boete. Want dat mag gewoon.quote:Op zondag 2 maart 2025 01:25 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Als je niet mag filmen mag het niet!
Als ze daar sancties opzetten van 500 euro tot 1000 euro zou ik daar niet van schrikken.
Ik heb hoge boetes gezien voor zaken die ik eigenlijk als faits divers zou zien en waarvan je dan denkt dat zo'n buitenproportionele boetes gewoon niet kunnen.
Je zou maar tegen een boom pissen en 400 euro boete krijgen, het kan dus
Lijkt me normaal. Waarom zou het niet mogen?quote:Op zondag 2 maart 2025 15:43 schreef Evangelion het volgende:
[..]
In Amerika mag iedere gek ook een pistool dragen
FUCK YEAH
Bekijk deze YouTube-video
Zou het zo doen hoor. Wel verborgen dan natuurlijk, blijkbaar is Nederland een land waar je niet eens videoopnames mag maken in gebouwen die door ons zelf betaald worden ')quote:Op zondag 2 maart 2025 16:56 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon doen en laat ons live meekijken.
Datzou eenn optie zijn idd. We betalen een hoop geld voor zo'n gebouw als inwoner van Nederland. Moeten we beet een beetje kunnen documenteren als we dat willen. Overigens zijn er ook gemeentehuizen waar filmen wel mag trouwens.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:48 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon met zulks een camerabril naar binnen gaan, kunnen ze niks van zeggen.
[ afbeelding ]
Er is niets van jou bij, dat scheelt alvast. Dus waarom zou je dat willen?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:14 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Want? Waarom zou ik niet een beeldopname willen maken van mijn eigen gebouwen?
Je denkt dat elke ambtenaar naar jouw bevelen moet luisteren omdat je hun salaris betaald?quote:Op zondag 2 maart 2025 21:14 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Want? Waarom zou ik niet een beeldopname willen maken van mijn eigen gebouwen?
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:05 schreef Mikeytt het volgende:
Een gemeentehuis is geen volledig openbare ruimte, en het bestuur mag dus huisregels opstellen. Als ze je zien filmen, mogen ze je vragen te vertrekken. Hier geen gehoor aan geven is huis lokaalvredebreuk, dus de politie mag dan gewoon optreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |