Je komt met je ogen dicht thuis?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn idd. En wij hoeven zelf niet echt tegen de voorkant aan te kijken. Kan zijn dat ik ChatGPT nog ff aan het werk zet binnenkort.
Waar mondt ie dan op uit?quote:
Ziet goed en flitsend uit zeg!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:22 schreef Seven. het volgende:
De lange wand van de schuur en overkapping staat. Allereerst een hack om de bekleding aan de buitenkant erop te zetten en tegelijkertijd om ook die wand met slechts 1 persoon op z'n plek te krijgen:
[ link | afbeelding ]
Goedkoop damwand geschroefd:
[ link | afbeelding ]
En de hele wand op z'n plek gezet:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Onze schuur en de overkapping staan iets van 5cm uit elkaar. Met de buren heeft Six. afgesproken tussen de schuren een profiel te zetten zodat het niet inregent.
Haha, Six. zei al dat dit wel opgemerkt zou worden. Dat is een foutje maar omdat het alleen onder de overkapping verkeerd zit ipv in de schuur (en dus ook niet kan inregenen), kan het volgens Six. geen kwaad. Er komt ook geen isolatie tussen of zo.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:43 schreef bleiblei het volgende:
Misschien rare vraag, maar waarom dampdichte folie aan de buitenkant van het frame? Als er isolatie tussen het frame komt, hoort die aan de binnenkant. Als de isolatie in die damwand zit, is het dacht ik al dampdicht omdat er aan 2 zijden staal zit.
Wel een verrekte handig karretje trouwens, en ben de constructie goed aan het bestuderen. Want zal ook zoiets moeten gaan bouwen dadelijk. Hoe heeft Six de onderregels vast gemaakt? Want daar ben ik zelf nog niet over uit hoe ik dat wil doen.
Yes, hebben we overwogen. Een betonwagen laten komen is pas interessant vanaf een bepaalde hoeveelheid. Dus als je dan alsnog beton wil, dan moet je zelf gaan slepen met zakken en betonmolen regelen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:44 schreef 2172619626795 het volgende:
@:Seven. Hebben jullie voor de schuur een betonvloer overwogen? Zoja; wat was de reden om uiteindelijk toch voor straatwerk te gaan?
Ahh ja op die manier, zelfde euvel waar ik nu mee zitquote:Op zondag 18 mei 2025 09:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, hebben we overwogen. Een betonwagen laten komen is pas interessant vanaf een bepaalde hoeveelheid. Dus als je dan alsnog beton wil, dan moet je zelf gaan slepen met zakken en betonmolen regelen.
Slepen met zakken is veel zwaarder dan betontegels, en bovendien duurder om te doen. Je moet ook in één keer door, dus het storten zelf wordt dan automatisch een hele zware klus. We hadden ook nog wel uit budget overwegingen ergens gratis af kunnen halen maar dan moet je ze zelf vaak weghalen dus dubbele handelingen.
Om Six. te ontlasten was betontegels laten bezorgen uiteindelijk de meest efficiënte manier.
Amen.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, hebben we overwogen. Een betonwagen laten komen is pas interessant vanaf een bepaalde hoeveelheid. Dus als je dan alsnog beton wil, dan moet je zelf gaan slepen met zakken en betonmolen regelen.
Slepen met zakken is veel zwaarder dan betontegels, en bovendien duurder om te doen. Je moet ook in één keer door, dus het storten zelf wordt dan automatisch een hele zware klus. We hadden ook nog wel uit budget overwegingen ergens gratis af kunnen halen maar dan moet je ze zelf vaak weghalen dus dubbele handelingen.
Om Six. te ontlasten was betontegels laten bezorgen uiteindelijk de meest efficiënte manier.
7x5 is groot hoor. Er vanuit gaande dat je dan nog een vorstrand omheen stort, heb je daar zeker een volle betonwagen voor nodig.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:09 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ahh ja op die manier, zelfde euvel waar ik nu mee zit
Ik wil ook een schuur bouwen (~7x5) met het liefst een betonvloer, maar alle logistiek eromheen staat me ook een beetje tegen.
Wat waren voor jullie de kosten van een betonwagen ongeveer?
Voor 15m, iets van 3300 euro voor een levering met betonpomp. Met kruiwagen 2800 euro. De tegels en het zand zijn nog geen 300 euro.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:09 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ahh ja op die manier, zelfde euvel waar ik nu mee zit
Ik wil ook een schuur bouwen (~7x5) met het liefst een betonvloer, maar alle logistiek eromheen staat me ook een beetje tegen.
Wat waren voor jullie de kosten van een betonwagen ongeveer?
quote:Op zondag 18 mei 2025 12:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
7x5 is groot hoor. Er vanuit gaande dat je dan nog een vorstrand omheen stort, heb je daar zeker een volle betonwagen voor nodig.
Voor beton ben je al gauw 100euro m3 kwijt. Dus dan heb je het over plm 700euro.
Maar slagpluggen, thanks! Neem ik mee. Scheelt wel een bak werk tov. draadeind.
Dankjulliewel! Ik ga nog ff prakkiserenquote:Op zondag 18 mei 2025 23:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voor 15m, iets van 3300 euro voor een levering met betonpomp. Met kruiwagen 2800 euro. De tegels en het zand zijn nog geen 300 euro.
Hier ¤7000 voor een 4 x 7 atelier, incl. wapening, 3//4 vorstrand, voorbereiding en bekisting. Die bekisting is wel een puntje; als dat misgaat (althans bij hoogteverschil in de tuin), is de ramp niet te overzien. Reden dat ik de hele betonvloer, incl. afgraven en egaliseren, heb uitbesteed.quote:Op zondag 18 mei 2025 10:19 schreef manny het volgende:
Zo een garagevloer met beton zelf doen (mixen, storten) is wel te doen, maar je hebt iemand nodig die dat een paar keer eerder gedaan heeft (links en rechts best wat kleine handigheidjes die je moet weten en waarmee het resultaat veel beter wordt), en zoals je zelf al schrijft: erg zwaar om met 1,2 personen te doen. Is een klusje voor een vriendengroep / voetbalteam ofzo. Paar uurtjes buffelen, pilsjes en chinees achteraf... betontegels: prima toch.
Doe mij ook zo'n held...quote:
Bohh ja, het is duur en technisch gezien ook gewoon best lastig om uit te voeren met beton storten (zelf of laten doen).quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Hier ¤7000 voor een 4 x 7 atelier, incl. wapening, 3//4 vorstrand, voorbereiding en bekisting. Die bekisting is wel een puntje; als dat misgaat (althans bij hoogteverschil in de tuin), is de ramp niet te overzien. Reden dat ik de hele betonvloer, incl. afgraven en egaliseren, heb uitbesteed.
Het uiteindelijke storten (met pomp) was welgeteld 2,5 uur werk. De voorbereidingen duurden meerdere dagen met 3 - 4 man. Het ontkisten ook nog een secuur en lastig werkje.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bohh ja, het is duur en technisch gezien ook gewoon best lastig om uit te voeren met beton storten (zelf of laten doen).
Ik vind het een geweldig idee, en ik heb het verschillende keren geopperd. Helaas wil Six. er niet aan.quote:Op woensdag 21 mei 2025 23:19 schreef oppiedoppie het volgende:
Hebben jullie ook overwogen om sedum op de daken van de aanbouw te doen? Wij hebben dat op het dak van ons huisje en dat bevalt supergoed. Goede isolatie, mooi om te zien, er bloeit al een deel nu, en weer beetje natuur erbij.
De hele constructie moet verzwaard worden (en ooit moet er ws een warmtepomp komen).quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:21 schreef AnneX het volgende:
Team @:Seven.
Wat zijn de bezwaren? De argumenten?
Wij willen een poll 😉
Edit: in before @:flipsen sorry. Not sorry. 💐
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |