abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216942069
Een van mijn hoofdpijn dossiers bij Capital Circle lijkt tot een redelijk goed einde te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216943156
NOS Nieuws•
vandaag, 05:57
Zeker tien historische panden in brand in centrum Arnhem

quote:
Het vuur ontstond bij een een winkelpand van SoLow in de Jansstraat en is overgeslagen naar andere historische winkelpanden. Volgens de brandweer staan inmiddels meer dan tien historische panden in brand.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216943231
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 06:33 schreef Tjalala het volgende:
NOS Nieuws•
[..]
SPOILER
Het is te hopen dat er geen slachtoffers zijn (er zitten woningen boven) en dat ze goed verzekerd zijn want het pand is inmiddels opgegeven samen met nog 7 omliggende panden. De brand is nog niet onder controle en verdere uitbreiding is niet uitgesloten.

Aanvulling: De brandweer heeft zojuist besloten om zeker één compleet blok met eeuwenoude panden gecontroleerd te laten uitbranden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 06-03-2025 07:20:03 (Aanvulling ) ]
pi_216944770
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:05 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Bij uitgeleend speelt peildatum arbitrage niet. Logisch ook want de leenovereenkomst bepaald wanneer er wordt terugbetaald en die is zakelijk.
Zie IB 2001 art 5.24
Lid 1 beleggen vs sparen
Lid 2 sparen vs schulden
Uitgeleend geld komt er niet in voor
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar het betreffende wetsartikel spreekt over "overige bezittingen", waar uitgeleend geld dus wel onder valt.

Overigens ben ook ik van mening dat, hoewel er mogelijk stuaties denkbaar zijn waarin er bij CF in theorie sprake zou kunnen zijn van peildatumarbitrage (zie o.a. post van JP01 hierboven), dit niet het geval is wanneer je alleen maar een tijdje "niets doet" (i.e., niet in nieuwe projecten investeert). Dat is gewoon een zakelijke afweging waarbij je de te betalen belasting meeneemt in je investeringsbeslissing. Bij peildatumarbitrage moet er volgens de wetstekst sprake zijn van "handelingen" waardoor er een verschuiving plaatsvindt tussen banktegoeden en "overige bezittingen". "Niet handelen" valt daar volgens mij niet onder :)

[ Bericht 0% gewijzigd door OpDieFiets op 06-03-2025 10:13:42 ]
  donderdag 6 maart 2025 @ 10:57:15 #155
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_216945460
Volgende investeringskans van L*enferink á ¤3,3 miljoen:

- Herfinanciering Zorgvastgoed (Fraterhuis St.. J*zef in De Bilt)
- 8%
- 12 maanden aflossingsvrij
- 1e hypotheek

Linkje:
SPOILER
pi_216945513
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:49 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe slagerij met een 1e & 3e hypotheek via Collin:

Slagerij Philipsen V.O.F.
¤ 380.000 | 7,5 % rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/slagerij-philipsen-v-o-f/

Ondanks mijn niet al te beste ervaring met slagerijen en de vrij krappe rentevergoeding wil ik deze wel voor mijn basisbedrag meenemen.

* Persoonlijk lijkt het mij wel een hele grote investering voor dit pand.
* Zo te lezen staat het bedrijf goed aangeschreven
* Onderpand zit op een zo te zien nette plek
* 20 jaar ervaring
* Woonhuis ziet er oké uit en waarde lijkt in overeenstemming met omliggende panden
Staat nu open
Voor mijn basis bedrag meegenomen

Edit: En vol in 2 minuten

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 06-03-2025 11:06:57 ]
pi_216945529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:57 schreef boriq het volgende:

- 8%
- 1e hypotheek

Linkje:
SPOILER
Denk dat ik deze laat lopen , ik heb voorkeur voor wat langere looptijden.
pi_216945548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:57 schreef boriq het volgende:

- 8%
- 1e hypotheek

Linkje:
SPOILER
Ik zie De L*nf*ri*k G*ro*p regelmatig voorbij komen in verschillende BV's. Tot nu toe heb ik ervoor gekozen om niet in te stappen, mede omdat de financieringen vaak om grote bedragen gaan, waardoor het lastig is om een goed risico-inschatting te maken.

In de drie jaar dat ik dit topic op Fok volg, heb ik volgens mij nog nooit problemen gezien rondom deze geldnemer. Klopt dit beeld?
pi_216945757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:06 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ik zie De L*nf*ri*k G*ro*p regelmatig voorbij komen in verschillende BV's. Tot nu toe heb ik ervoor gekozen om niet in te stappen, mede omdat de financieringen vaak om grote bedragen gaan, waardoor het lastig is om een goed risico-inschatting te maken.

In de drie jaar dat ik dit topic op Fok volg, heb ik volgens mij nog nooit problemen gezien rondom deze geldnemer. Klopt dit beeld?
Bij mijn weten tot nu toe altijd zonder problemen ja. Ik heb er zelf ook maar 2, maar angezien eentje daarvan eind April meeloopt kan het zijn dat ik deze toch meepak.Helaas altijd/meestal aflossingsvrij en over het hele Lenferink-web aan vennootschappen krijg ik geen zicht, maar project per project volgens mij prima.
pi_216945856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:06 schreef Ricky86 het volgende:

[..]

Volgens mij ook.
Maar ook omdat ze financieringen steeds doorrollen én nieuwe locaties erbij kopen (met direct overwaarde door hogere taxatie of optimalisatie), waardoor de solvabiliteit op papier prima blijft.
Wat de echte waardes zijn is moeilijk te zeggen op zo'n enorme portefeuille.
pi_216945925
.

[ Bericht 50% gewijzigd door ovdm op 06-03-2025 11:32:02 ]
pi_216948939
Moeten cf belegginen niet bij overige bezittingen komen in plaats van uitgeleend geld?
pi_216949282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:28 schreef Belegger9 het volgende:
Moeten cf belegginen niet bij overige bezittingen komen in plaats van uitgeleend geld?
https://waardevoorjegeld.nl/artikelen/inkomstenbelasting
pi_216949345
quote:
helder, thanks voor het delen.
pi_216949885
Heeft iemand eigenlijk de tweede termijn van Lodg* Trading Company van KOM al ontvangen? Dit zou binnen enkele werkdagen overgemaakt worden, alleen is 'enkele' een niet classificeerbaar begrijp en kan dat in principe ook een paar jaar duren.
pi_216951048
PS PMM B.V.
¤ 40.000 | 9,0 % rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ps-pmm-b-v/

Reden financiering is bijzonder. Beslaglegging ex compagnon, maar zekerheen zijn prima. Linkje is welkom
pi_216951974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef mike79_n het volgende:
Heeft iemand eigenlijk de tweede termijn van Lodg* Trading Company van KOM al ontvangen? Dit zou binnen enkele werkdagen overgemaakt worden, alleen is 'enkele' een niet classificeerbaar begrijp en kan dat in principe ook een paar jaar duren.
Nee ik heb hem ook nog niet. Duurt wel erg lang.
pi_216952055
quote:
In dit linkje lees is: Sterker nog, een crowdfinance platform mag uw BSN nummer niet opslaan, dus is ook niet in staat om uw informatie aan de belastingdienst door te geven.

Lijkt me heel belangrijke informatie _O_
pi_216952092
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:35 schreef paardendokter het volgende:
In dit linkje lees is: Sterker nog, een crowdfinance platform mag uw BSN nummer niet opslaan, dus is ook niet in staat om uw informatie aan de belastingdienst door te geven.

:o
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_216952246
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:53 schreef mike79_n het volgende:
Staat er morgen op volgens kom.
pi_216952646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:35 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Lijkt me heel belangrijke informatie _O_
Maar de gekoppelde betaalprovider daarentegen... Momenteel wordt er geen info actief uitgewisseld zover ik weet, maar via de betaalprovider (als die in de toekomst misscien wel een "bewaaradministratie" gaan bijhouden voor de leningen :N ) zou het denk ik theoretisch wel kunnen. Maar soms is het wel prettig om te weten waar blijkbaar momenteel de grens ligt zodat je daar rekening mee kunt houden, regeren is vooruitzien :)
pi_216953136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:20 schreef KrekelJapie het volgende:
PS PMM B.V.
https://www.collincrowdfund.nl/ps-pmm-b-v/[quote]0s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2731520/7/25#p216951048]donderdag 6 maart 2025 18:20[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/485586]KrekelJapie[/url] het volgende:
PS PMM B.V.
https://www.collincrowdfund.nl/ps-pmm-b-v/

Reden financiering is bijzonder. Beslaglegging ex compagnon, maar zekerheen zijn prima. Linkje is welkom
[/quote]

Lijkt mij een beheer klant worden bij negatieve uitspraak rechtbank.
Vraagje ik heb nog nooit bij Collin een default meegemaakt. Stel dat je pas 7 maanden na vervaldatum betaald wordt krijg je dan ook 7 maanden extra rente?
pi_216953666
GVE Berg**jk gaat blijkbaar aflossen de 18e maart (zie betaalschema), en de normale termijn van de 18e is nu de 6e in de wallet gedaan.
pi_216956129
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 06:33 schreef Tjalala het volgende:
NOS Nieuws•
[..]
SPOILER
Wat een drama daar, o.a. bij Yoyo.

Normaliter zouden we dan ons geld kwijt zijn (toch?) maar in dit geval biedt de borgstelling door de franchiseorganisatie nog enig comfort. Het is alleen niet duidelijk of deze borgstelling een vast bedrag is of aflopend met de aflossingen.

De langlopende financieringsbehoefte komt daarmee uit op ¤160.000. De franchisegever geeft een borgstelling af van ¤50.000.

https://indebuurt.nl/arnh(...)r-moet-weten~329148/
Pecunia non olet
pi_216956278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat een drama daar, o.a. bij Yoyo.

Normaliter zouden we dan ons geld kwijt zijn (toch?) maar in dit geval biedt de borgstelling door de franchiseorganisatie nog enig comfort. Het is alleen niet duidelijk of deze borgstelling een vast bedrag is of aflopend met de aflossingen.

De langlopende financieringsbehoefte komt daarmee uit op ¤160.000. De franchisegever geeft een borgstelling af van ¤50.000.

https://indebuurt.nl/arnh(...)r-moet-weten~329148/
Ik mag toch ook hopen dat er een brandverzekering is en dat die uitkeert.
Ik zit niet in deze Yoyo, maar heb eerder wel een Foodmaster snackbar gehad die door brand verwoest werd, die betaalde gewoon iedere maand door en is enige tijd later vervroegd afgelost. Of die aflossing met verzekeringsgeld is gedaan weet ik niet, maar dat was toen wel mijn vermoeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')