abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216909808
quote:
3s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:40 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Mits men trouw blijft aan de dollar als wereldhandelsmunt. Sinds het begin van de oorlog in Oekraïne is in met name de BRICS-landen de-dollarisatie in gang gezet als reactie op het bevriezen van Russische tegoeden. Want als dat bij Rusland kan, dan kan het bij alle dollartegoeden.

Dit is ook de reden waarom je steeds meer stemmen hoort opkomen over het oprichten van een BRICS-munteenheid. Het oprichten van nieuwe valuta is niet eenvoudig, dus blijft voorlopig alleen de euro over als reëel alternatief voor de dollar.

https://money.usnews.com/(...)loses-reserve-status
Nee, man. De BRICS is een soort League of Nations. Het is een praatforum met jaarlijkse photo-ops. Ik weet niet eens of we het discussieforum mogen noemen vandaar in mijn bescheiden ogen het predicaat 'praatforum'. Ik neem ze pas serieus als ze echt iets serieus gaan ondernemen anders blijft het niet meer dan een praatforum. Niet dat een praatforum nutteloos is maar het is basic: het kan doelen dienen zoals spanningen een beetje kalmeren als die bestaan en dergelijke. Waar jij het over hebt is een zeer zware dossier dat coördinatie en meer vergt als het gaat om monetaire beleid. Ik zie dat niet gebeuren want het raakt de soevereiniteit van landen. Wie weet kunnen ze laag beginnen zoals een songfestival organiseren (alleen voor de Taliban is dat een controversiële onderwerp). Het lijkt mij realistischer maar ik zelf neem het vooralsnog niet serieus.
  maandag 3 maart 2025 @ 18:13:33 #252
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_216910644
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:54 schreef Peppert het volgende:

[..]
Nee, man. De BRICS is een soort League of Nations. Het is een praatforum met jaarlijkse photo-ops. Ik weet niet eens of we het discussieforum mogen noemen vandaar in mijn bescheiden ogen het predicaat 'praatforum'. Ik neem ze pas serieus als ze echt iets serieus gaan ondernemen anders blijft het niet meer dan een praatforum. Niet dat een praatforum nutteloos is maar het is basic: het kan doelen dienen zoals spanningen een beetje kalmeren als die bestaan en dergelijke. Waar jij het over hebt is een zeer zware dossier dat coördinatie en meer vergt als het gaat om monetaire beleid. Ik zie dat niet gebeuren want het raakt de soevereiniteit van landen. Wie weet kunnen ze laag beginnen zoals een songfestival organiseren (alleen voor de Taliban is dat een controversiële onderwerp). Het lijkt mij realistischer maar ik zelf neem het vooralsnog niet serieus.
Wij hebben een halve eeuw erover gedaan om een munteenheid in te voeren sinds de oprichting van (de voorlopers van) de EU. En dan zijn we als Europa nog redelijk homogeen vergeleken met de diversiteit van de BRICS-landen. Die nieuwe munt zie ik ook in geen 100 jaar verschijnen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_216912049
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Wij hebben een halve eeuw erover gedaan om een munteenheid in te voeren sinds de oprichting van (de voorlopers van) de EU. En dan zijn we als Europa nog redelijk homogeen vergeleken met de diversiteit van de BRICS-landen. Die nieuwe munt zie ik ook in geen 100 jaar verschijnen.
Ik denk niet dat een munteenheid het doel is van de voornaamste proponent Rusland. Het is meer de infrastructuur zodat men niet afhankelijk is van de 'internationale' bankeninfrastructuur (voornamelijk gedomineerd door de Amerikanen wat ze vaak genoeg inzetten als wapen om landen of bedrijven af te snijden of mee te dreigen waardoor banken doen wat ze willen) om met elkaar te handelen. Ik zie dat ook niet snel gebeuren. Te veel partijen en te veel belangen.
pi_216912551
Ik denk sowieso niet dat je BRICS moet zien als een al te hechte club. China en India zijn niet per se de beste vriendjes bijvoorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216915445
Wij moeten gewoon handel drijven met de hele wereld (met uitzondering van Rusland en Amerika) en elkaar op een fatsoenlijke manier behandelen.
Als de Amerikaanse economie ineen stort, dan moet Trump misschien maar eens kijken hoe dat zou komen? En dan mag die oranje Smurf nog zo kwaad zijn op alles en iedereen.

WAT JE ZAAIT, ZUL JE OOGSTEN ;)

Dat mag dan misschien erg zijn voor de gemiddelde Amerikaan, maar hopelijk ziet die gemiddelde Amerikaan dan ook wel in dat Trump precies toch geen zo'n goeie keuze was in het stemhokje!
Cindy De Vuyst
pi_216959970
Nu zullen de importtarieven voor Nederland ongetwijfeld geschrapt gaan worden *O* w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216960015
Klever *O* Klever *G* Klever
pi_216960512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu zullen de importtarieven voor Nederland ongetwijfeld geschrapt gaan worden *O* w/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou is Nederland overigens wel een van de landen die juist een negatieve handelsbalans heeft met de VS omdat wij meer van ze importeren dan naar ze exporteren, dus in die zin zijn wij in de ogen van Trump waarschijnlijk wel het braafste jongetje van de klas. :P
pi_216960529
Gewoon (net als in Canada al geopperd is) de import van Tesla's met 100% belasten.
pi_216960711
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
Gewoon (net als in Canada al geopperd is) de import van Tesla's met 100% belasten.
Die worden voor Europa toch al in Europa gemaakt? Dan heeft dat weinig zin.
pi_216960986
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die worden voor Europa toch al in Europa gemaakt? Dan heeft dat weinig zin.
Daar heb je op zich wel een punt :')

Je kunt natuurlijk ook de belasting op de verkoop van Tesla's zwaar belasten, laat zijn vriendje het maar voelen.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:58:43 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216961373
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:24 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Daar heb je op zich wel een punt :')

Je kunt natuurlijk ook de belasting op de verkoop van Tesla's zwaar belasten, laat zijn vriendje het maar voelen.
Alsof er nog Teslas verkocht worden. De verkoop daarvan in volledig ingestort.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:59:33 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216961381
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou is Nederland overigens wel een van de landen die juist een negatieve handelsbalans heeft met de VS omdat wij meer van ze importeren dan naar ze exporteren, dus in die zin zijn wij in de ogen van Trump waarschijnlijk wel het braafste jongetje van de klas. :P
Import of transito?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:02:42 #264
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216961405
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
Veel liever nog die wanstaltige pick-up trucks, daar mag wel 500% op.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216961422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Import of transito?
Dat durf ik niet met zekerheid te stellen, maar het zijn voor ruwe aardolie en LNG die hiervoor gezorgd hebben:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ncier-voor-nederland

Het tweede is naar ik aanneem grotendeels voor eigen consumptie, het eerste wellicht ook wat meer voor doorvoer.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:07:38 #266
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216961435
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Alsof er nog Teslas verkocht worden. De verkoop daarvan in volledig ingestort.
Komt door de introductie van een nieuw model.

gr gr
Tesla Webcare
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:09:47 #267
117098 Hathor
Effe niet
pi_216961454
quote:
16s.gif Op woensdag 26 februari 2025 21:16 schreef Tengano het volgende:
Ok, vanaf morgen gaan we niet meer naar de Mc Donalds, de Burger King en de KFC en Starbucks.

[ afbeelding ]
Daar kwam ik sowieso al nooit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216961672
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 16:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die van de EU want die is het meest fragiel.
Jij hebt echt een hekel aan wij, hè?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:48:35 #269
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216961811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat durf ik niet met zekerheid te stellen, maar het zijn voor ruwe aardolie en LNG die hiervoor gezorgd hebben:

Het tweede is naar ik aanneem grotendeels voor eigen consumptie, het eerste wellicht ook wat meer voor doorvoer.
Nederland is historisch een belangrijke distributeur voor aardgas omdat we door Groningen tot Italië toe gas verkochten
pi_216961900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zit een shitload aan raffinagecapaciteit rondom Rotterdam, en die hebben wat capaciteit over nu Rusland is weggevallen.

Overigens

quote:
Nederland importeerde in 2023 voor 64 miljard euro aan goederen uit de Verenigde Staten.........
De Verenigde Staten waren net als in voorgaande jaren de 5e grootste exportpartner van Nederland met een exportwaarde van 33,8 miljard euro in 2023.
:( De VS draait NL een loer :(
pi_216961913
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2025 18:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]
En het was poging nummer hoeveel... door de eeuwen heen zijn er vaker euro initiatieven geweest, maar altijd liep het vast door nationalisme
pi_216962777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jij hebt echt een hekel aan wij, hè?
Verre van maar ik ben wel realistisch.
Nog nooit zo veel incompetente prutsers bij elkaar gezien als in de west Europese regeringen.
En het enige waar ze in Brussel goed in zijn is graaien en zakken vullen..
pi_216963574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nog nooit zo veel incompetente prutsers bij elkaar gezien als in de west Europese regeringen.
Ja, dat is op andere plekken echt zoveel beter. :')
Tails tell tales
pi_216963627
McDonalds en al die Amerikaanse tenten verbannen uit Europa.
pi_216964417
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Noem eens een land waar het volgens jou beter geregeld is wat betreft competentie en zakken vullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')