Ik zou niet durvenquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:29 schreef pullup het volgende:
Tenzij je lelijk tegen Dees was natuurlijk
Maar... maar... Hoe post je dan?quote:
Ouderwets met een postzegel.quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Maar... maar... Hoe post je dan?
Huh, wat?quote:Zit je reversed cover op het account van Aiobi?
Hij heeft me gehacktquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Maar... maar... Hoe post je dan?
Zit je reversed cover op het account van Aiobi?
Dan ga ik gehackt van hem makenquote:
Geloof ik niets van, jij vredelievende vegaibhin.quote:
Dat zal hem leren!quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Geloof ik niets van, jij vredelievende vegaibhin.
Op zijn hoogst por je hem met je naaldhack!
Ik heb beeld.quote:
Domni in een zwartleren pakje.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
De vraag is van wie.. of van beide?
Dat vind ik ķķk een goed ideequote:Op woensdag 26 februari 2025 19:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Geloof ik niets van, jij vredelievende vegaibhin.
Op zijn hoogst por je hem met je naaldhack!
Ga je me nu vertellen dat gehakt gehacked is door de vegafrenzy?quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Maar gehackt is Vega hé?Met ck
quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ga je me nu vertellen dat gehakt gehacked is door de vegafrenzy?
Die zin moet je niet Googlenquote:Op woensdag 26 februari 2025 20:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Domni in een zwartleren pakje.
Zoveel fout aan die foto dat het gewoon ranzig isquote:
Geniale marketing, dat dan weer wel.quote:
Officieel mogen ze het niet gehakt noemen, vandaar dat ck.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Geniale marketing, dat dan weer wel.
Zolang je maar duidelijk weet wat je koopt en wat er in zit... prima!
(Xinds mijn vega dochter een paar maanden hier was... ben ik wat milder geworden)
Biefstuck is next ?quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Officieel mogen ze het niet gehakt noemen, vandaar dat ck.
Ze hebben ook kipstuckjes bijvoorbeeld
Ik ben ook wat milder geworden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Geniale marketing, dat dan weer wel.
Zolang je maar duidelijk weet wat je koopt en wat er in zit... prima!
(Xinds mijn vega dochter een paar maanden hier was... ben ik wat milder geworden)
Dat dus idd.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben ook wat milder geworden.
Maar ik krijg de hik van namen die op vleesproducten lijken. Zet er gewoon op wat het is.
Ze hebben een Ereburgerquote:Op woensdag 26 februari 2025 20:23 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Of toch eerst de Chamburger?
Een Gordon Blij?quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:30 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ze hebben een Ereburger![]()
En een Auf Wieder Schnitzel en een Cordon Blij
quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:30 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ze hebben een Ereburger![]()
En een Auf Wieder Schnitzel en een Cordon Blij
Zolang de control freaks de dienst niet uitmaken. Dus Gods gift taken in, 4 jaar.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:57 schreef chufi het volgende:
Hoe lang zou dit nog worden toegestaan daar in de US?
https://cdn.jwplayer.com/previews/d338zDPt
(vrije) uitloopstroock? Gemaakt van goede kippeneierenquote:Op woensdag 26 februari 2025 20:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Tis wel een leuk spelletje
Roockworst is te makkelijk
Rookgordijnworst te duidelijk
Rockworst?
Het is een beginquote:Op woensdag 26 februari 2025 21:02 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
(vrije) uitloopstroock? Gemaakt van goede kippeneieren![]()
Oh nee wacht, dan is het niet meer vegan
Opbockenworst.quote:
Ga dan, anders maken we eenden worstquote:
En jij denkt dat je langs mijn parkiet komt?quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ga dan, anders maken we eenden worst
Wie denk je dat dat gaat regelenquote:Op woensdag 26 februari 2025 21:37 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
En jij denkt dat je langs mijn parkiet komt?
Die bestaat alquote:
Binnenkort toch eens in DE een goede schnitzel gaan eten jaquote:
quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Tis wel een leuk spelletje
Roockworst is te makkelijk
Rookgordijnworst te duidelijk
Rockworst?
Een streepje voorquote:
Bij jou wel.quote:
Ja hoorquote:
Ach, ups en downs maar momenteel over het algemeen ups dus ik klaag nietquote:
Naar het land van de magische rummen?quote:
Cruisenquote:Op woensdag 26 februari 2025 21:51 schreef drakin het volgende:
[..]
Naar het land van de magische rummen?
Op naar nog meer ups!quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:49 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ach, ups en downs maar momenteel over het algemeen ups dus ik klaag niet
Op naar warme dus ook nogquote:
Ah, de stad van de pistachebolquote:
Gaat goedkomenquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ah, de stad van de pistachebol![]()
Veel plezier
Daar heb ik alle vertrouwen in.quote:
Sudan en Jemen zijn een fors stuk verderopquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Hoop geen piraten in die regio ....
Maar daar waar de rum is zijn toch de piraten?quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Sudan en Jemen zijn een fors stuk verderop
En waar de rum is is Koenquote:Op woensdag 26 februari 2025 22:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar daar waar de rum is zijn toch de piraten?
dus een beetje dobberen op een schip daar in de golf ...quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Sudan en Jemen zijn een fors stuk verderop
quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Hoop geen piraten in die regio ....
Wauwquote:Op woensdag 26 februari 2025 23:01 schreef drakin het volgende:
tijd voor avonddiertjes
Pompoenslang
[ afbeelding ]
beter dan jezus op je tostiquote:
Oh jeequote:
Ben ik de enige die dat steeds in beeld krijgt?quote:503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.
Ik heb er geen last van op mijn thuis pc.quote:Op donderdag 27 februari 2025 09:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dat steeds in beeld krijgt?
Dat jij er bent maakt een hoop goed.quote:Op donderdag 27 februari 2025 10:02 schreef Puzzie het volgende:
Niet te doen dit , dus likes voor vogeleins want ergens op klikken is of reageren is niet te doen..
Hellooo goodbye
Ik word hier niet vrolijk van maar dankquote:Op donderdag 27 februari 2025 10:09 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat jij er bent maakt een hoop goed.
Dat heb ik hier wel eens gehad inderdaad, maar de afgelopen dagen nietquote:Op donderdag 27 februari 2025 09:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Bizar, 5 jaar geleden alweer. Het lijkt korter geleden voor mijn gevoel.quote:Op donderdag 27 februari 2025 10:33 schreef Domnivoor het volgende:
5 jaar geleden kwamen de eerste coronamaatregelen
Het is wel grappig om nu de reacties in dit topic terug te lezen:
LIF / Hoe ga je op covid-19 terugkijken?
Neequote:Op donderdag 27 februari 2025 09:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Helaas gemist denk ikquote:Op donderdag 27 februari 2025 07:22 schreef Dotteke het volgende:
Morguh![]()
Mooie vogeltjes weer
Ik had van de week een eekhoorntje in de tuin in het vogelhuisje en toen er boven op. Had je dat gezien @:Pullup?
Ja heel traag, er wordt aan gewerktquote:Op donderdag 27 februari 2025 11:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Helaas gemist denk ik
Fok is nu wel heel erg traag idd
Nee joh, werkt voorbeeldig,quote:Op donderdag 27 februari 2025 11:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Helaas gemist denk ik
quote:Op donderdag 27 februari 2025 11:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Helaas gemist denk ik
Nicequote:
Eekhoorntjesquote:
Gezelliequote:Op donderdag 27 februari 2025 13:05 schreef pullup het volgende:
https://www.trouw.nl/spor(...)5-plussers~b28b93d6/
Helemaal hip dat roeien voor 45+
Polonaise!quote:
Versta de helft van de Nederlandse inzending nietquote:
Vooral zorgen dat ik schapboten doe morgen. Veel winkels zijn gewoon de halve week dicht hierquote:
Er is dan ook geen woord Nederlands bijquote:Op donderdag 27 februari 2025 17:20 schreef engine het volgende:
[..]
Versta de helft van de Nederlandse inzending niet![]()
En een kut nummer ook nog
Dit jaar geen Nederlandse inzending dus.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:46 schreef chufi het volgende:
[..]
Er is dan ook geen woord Nederlands bij
Dat was ook mijn eerste reactie.quote:
quote:
Dat gaat vast goed scorenquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:05 schreef chufi het volgende:
Lijkt wel een samenraapsel van bekend in de oren klinkende Franse zinnen/kreten etc ..
Ja die kans zit er in ..quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat vast goed scoren
Net zo goed als die randmongool van vorig jaar?quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:16 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat vast goed scoren
Die zou hebben gewonnen met een geweldig nummer.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Net zo goed als die randmongool van vorig jaar?
Dat zou mij niets verbaasd hebben.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die zou hebben gewonnen met een geweldig nummer.
Die scoorde iets té goed, dus die hebben ze gecanceldquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Net zo goed als die randmongool van vorig jaar?
Een corrupte bendequote:Op donderdag 27 februari 2025 19:26 schreef Superbadeendje het volgende:
Het ESF is één grote poppenkast.
Gelijk heb je hoor, vooral dat blijven volhoudenquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die scoorde iets té goed, dus die hebben ze gecanceld
quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die scoorde iets té goed, dus die hebben ze gecanceld
Zie je me liever in het cachot?quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:42 schreef Prisha het volgende:
Ik vind hem nog niet geweldig. Gewoon een “aardig” liedje.
Tevens: Free Domni?? Wtf
Relaxquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:42 schreef Prisha het volgende:
Ik vind hem nog niet geweldig. Gewoon een “aardig” liedje.
Tevens: Free Domni?? Wtf
quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zie je me liever in het cachot?
Geen streep geen streepquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
RelaxEr is geen streep door Domni
Jaaaaquote:
Net terug van een week vakantie met mijn zusje. Samen naar Lanzarote geweest. 30 jaar geleden afgesproken dat we dat zouden doen en nu eindelijk is het ervan gekomen. Dus het gaat goedquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:48 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Jaaaa![]()
Hoe gaat het met jou verder?
Je snapt toch wel dat je daar vanaf morgen zit he?quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:45 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zie je me liever in het cachot?
Leuk dat jullie dat dan eindelijk hebben gedaan samenquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:50 schreef Prisha het volgende:
[..]
Net terug van een week vakantie met mijn zusje. Samen naar Lanzarote geweest. 30 jaar geleden afgesproken dat we dat zouden doen en nu eindelijk is het ervan gekomen. Dus het gaat goed
Ssst, hij weet dat nog nietquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat je daar vanaf morgen zit he?
Anders slaat deze tt nergens op, en dat kan natuurlijk niet
Ja absoluut! Mijn zusje studeerde geo…iets. Geodesie, geofysica… anyway, gefascineerd van volcano’s en zo. Vandaar dat ze dat toen wilde en ik vond het ook wel interessant. Was geweldig. En quality sister timequote:Op donderdag 27 februari 2025 19:56 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Leuk dat jullie dat dan eindelijk hebben gedaan samen![]()
En, was het het 30 jaar wachten waard?
Balen zegquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:56 schreef Prisha het volgende:
Oh ja, weer eens een bod op een huis gedaan. We zaten 7000 euro naast van de drie biedingen
Balen Prishaquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:56 schreef Prisha het volgende:
Oh ja, weer eens een bod op een huis gedaan. We zaten 7000 euro naast van de drie biedingen
Echt superleukquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:58 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ja absoluut! Mijn zusje studeerde geo…iets. Geodesie, geofysica… anyway, gefascineerd van volcano’s en zo. Vandaar dat ze dat toen wilde en ik vond het ook wel interessant. Was geweldig. En quality sister time
quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Balen zegZit je weer zo dichtbij...
Ja schiet niet op zo.quote:
Geofysica denk ik, geodesie is landmeetkunde.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:58 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ja absoluut! Mijn zusje studeerde geo…iets. Geodesie, geofysica… anyway, gefascineerd van volcano’s en zo. Vandaar dat ze dat toen wilde en ik vond het ook wel interessant. Was geweldig. En quality sister time
Ik vergeet het steedsquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:01 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Geofysica denk ik, geodesie is landmeetkunde.
Ik onthoud het ook maar omdat een kennis geodesie studeerde.quote:
Dat moet ik ook googlen nuquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:02 schreef Aoibhin het volgende:
Een vriendin van mij van de middelbare school ging Geoarcheologie studeren. Daarvan moest ik destijds ook even Googelen wat het verschil was met gewone archeologie
Geo betekend aarde, als je dat weet dan kom je al ver.quote:
Geologiequote:Op donderdag 27 februari 2025 20:07 schreef tong80 het volgende:
Mijn schoonzus studeerde geo nog iets. Geeft nu Aardrijkskunde op middelbare school.
Aarde archeologie?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:07 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Geo betekend aarde, als je dat weet dan kom je al ver.
Ja maar dan net wat anders. Iets met kaarten/atlas dacht ik. Ze moest daarna omgeschoold worden.quote:
Geocartografie?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja maar dan net wat anders. Iets met kaarten/atlas dacht ik. Ze moest daarna omgeschoold worden.
Geografiequote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja maar dan net wat anders. Iets met kaarten/atlas dacht ik. Ze moest daarna omgeschoold worden.
Ze studeerde idd in Utrecht. Oh shit, die andere zou het dus ook geweest kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:10 schreef Domnivoor het volgende:
Hier in Utrecht is (of was) er een opleiding Geofysica en een opleiding Fysische Geografie. De beschrijvingen van deze opleidingen in de studiegids lijken op elkaar. Maar ze vallen onder verschillende faculteiten.
Ik heb gewoon maar eens aan studenten van beide opleidingen gevraagd wat de verschillen zijn
Dat is Geodesie.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
En?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:10 schreef Domnivoor het volgende:
Hier in Utrecht is (of was) er een opleiding Geofysica en een opleiding Fysische Geografie. De beschrijvingen van deze opleidingen in de studiegids lijken op elkaar. Maar ze vallen onder verschillende faculteiten.
Ik heb gewoon maar eens aan studenten van beide opleidingen gevraagd wat de verschillen zijn
Ik wou het net zeggen.quote:
Kijk eens aanquote:
Geofysica is meer theoretisch en richt zich vooral op ondergrondse processen.quote:
quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:23 schreef Superbadeendje het volgende:
Ik speelde vroeger in de zandbak, ik ben een geoducky.
Had DoeMaar een geo liedje?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat doet me dan weer denken aan een liedje van Doe Maar
Bitchquote:
Ze komen elkaar tegen op breuklijnenquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Geofysica is meer theoretisch en richt zich vooral op ondergrondse processen.
Fysische geografie richt zich meer op het aardoppervlak, en heeft ook een praktische component.
Het zijn heel verschillende disciplines, maar er zijn ook raakvlakken.
Ik trek de haren uit d’r kop en plak ze onder dr kinquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Want? dit is wat de vs wil toch?
Waarom dat?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:37 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik trek de haren uit d’r kop en plak ze onder dr kin
Dat lijkt me leukquote:
Maar waarom,quote:
Ze irriteert me met haar domme geblaat. Laten we het daar maar op houden.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar waarom,
waarom is ze bitch en waarom is het nodig dat je haar gezicht opnieuw in model brengt?
Dan ben je nog wel even bezig daarquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:42 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ze irriteert me met haar domme geblaat. Laten we het daar maar op houden.
Dit volgens mij.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat doet me dan weer denken aan een liedje van Doe Maar
Voor Marjorie is dat een upgradequote:Op donderdag 27 februari 2025 20:37 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik trek de haren uit d’r kop en plak ze onder dr kin
Ze heeft in Utrecht gestudeerd. Ik zal het eens navragenquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:10 schreef Domnivoor het volgende:
Had W.F. Hermans geen Fyschische geografie gestudeerd ?quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:11 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ze studeerde idd in Utrecht. Oh shit, die andere zou het dus ook geweest kunnen zijn.
Ik zou het ook gewoon kunnen vragen aan haar, natuurlijk.
Om geok van te worden.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:38 schreef Prisha het volgende:
Ah! Ze heeft geofysica en geodesie/geoinformatica gedaan. Dat heb je dus ook.
Veel geo’s wel
Dat is doom-scenario.... 4 jaar geleden is er naast de uitbarsting toen ook niets in zee geschoven ... (op wat hete lava na dan)quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:45 schreef Prisha het volgende:
Effe verder La Palma kijken. Als daar een uitbarsting komt, dan schuift het halve eiland de zee in met een enorme tsunami als gevolg.
Ik ga in april naar la Palma. Dan weet ik wat me te wachten staat
Dat gaat mogelijk nog spannend wordenquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:45 schreef Prisha het volgende:
Effe verder La Palma kijken. Als daar een uitbarsting komt, dan schuift het halve eiland de zee in met een enorme tsunami als gevolg.
Ik ga in april naar la Palma. Dan weet ik wat me te wachten staat
Klopt. Die tsunami zou dan de oostkust van de VS treffen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat is doom-scenario.... 4 jaar geleden is er naast de uitbarsting toen ook niets in zee geschoven ... (op wat hete lava na dan)
Reptilians bestaan ook niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Dat Youtube je bij Covid filmpjes probeerde te indoctrineren met een disclaimer was al erg genoeg...
Nu voelen ze zich zelfs geroepen om uit te leggen dat "Reptillians" niet bestaan... maar het word nog erger... hun bron: Wikipedia![]()
Wat een wereld.. en dan later het raar vinden dat mensen zich afkeren van dit soort betutteling en programmering.
[ afbeelding ]
Tis idd een breuk die wat ongelukkig loopt als dat gaat schuiven ...quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:05 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Klopt. Die tsunami zou dan de oostkust van de VS treffen.
Zou goed kunnen uiteraard. Kan volgende maand gebeuren of over 1000 jaar
Dat is niet het punt, het punt is dat YT zich schijnbaar geroepen voelt om dat te moeten meedelen... en dan ook nog eens een bron gebruikt die openlijk toe geeft dat de waarheid ondergeschikt is aan het doel.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:16 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Reptilians bestaan ook niet.
Niet in de zin van de BNW afdeling.
Grootste vloedgolf ooit, was die van de Middellandse Zee.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:17 schreef chufi het volgende:
[..]
Tis idd een breuk die wat ongelukkig loopt als dat gaat schuiven ...
Ik was ooit op excursie in Italia bij een stuwmeer met aan de overkant een heel glad vlak over een hele bergwand. Daar was dus een tiental jaar daarvoor een groot stuk het stuwmeer ingeschoven en de stuwdam doen nreken met als gevolg dat het stadje dat daar achter in het dal lag vompleet werd overspoeld met een aantal duizenden doden
Ik snap het probleem niet?quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat is niet het punt, het punt is dat YT zich schijnbaar geroepen voelt om dat te moeten meedelen... en dan ook nog eens een bron gebruikt die openlijk toe geeft dat de waarheid ondergeschikt is aan het doel.
Dat staat los van het feit of reptillians, als dan niet in figuurlijke zin bestaan. Who knows? Zij in ieder geval niet.
Rechte lijnen op kaarten zijn vaak een bijeffect van het knippen en plakken van satellietfoto's, en niet iets wat daadwerkelijk in het landschap te vinden is.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wat mij op de kaarten van Google al jaren fascineert is de bijna rechte lijn van Sardinië naar Zuid Spanje..
Alsof er voor de zondvloed een kanaal was.. of een muur.
[ afbeelding ]
Ja, maar zķ recht is de lijn ook weer niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Rechte lijnen op kaarten zijn vaak een bijeffect van het knippen en plakken van satellietfoto's, en niet iets wat daadwerkelijk in het landschap te vinden is.
Ik weet niet of dat hier ook zo is, maar het ligt wel voor de hand.
80% van de zeebodem is nog niet eens ontdekt blijkbaar.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wat mij op de kaarten van Google al jaren fascineert is de bijna rechte lijn van Sardinië naar Zuid Spanje..
Alsof er voor de zondvloed een kanaal was.. of een muur.
[ afbeelding ]
Zeggen ze jaquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:34 schreef RedShoe het volgende:
[..]
80% van de zeebodem is nog niet eens ontdekt blijkbaar.
Maak er een youtube kanaal van en je hebt een goudmijn in handenquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik fantaseer weleens om een soort klein autonoom duikbootje te maken met een zonnepaneel.
Wat je de zee op stuurt... en dat ding gaat dan gewoon varen.. als de batterijen genoeg opgeladen zijn duikt hij naar de bodem ( al filmend) en zijn ze bijna leeg drijft hij weer naar boven... is ie weer vol genoeg... weer naar beneden... en zo voort.
En dan iedere keer boven stuurt hij de beelden met Starlink naar GoA
Technisch haalbaar tegenwoordig.
Ik ben in een stadje in Griekenland geweest waar een complete verzonken haven voor de kust ligt. Fascinerend om te zien.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:35 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zeggen ze jaFascinerend!! Nog genoeg te ontdekken !
Precies... ! Zo ook voor Egypte en eigenlijk de hele mediterrane. Dus denk aan die oude kustlijn.. en dan aan die lijnquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben in een stadje in Griekenland geweest waar een complete verzonken haven voor de kust ligt. Fascinerend om te zien.
Ik vond dat soort feitjes altijd wel interessant. Het diepste punt b.v. in de oceaan is in lengte nog meer dan de hoogste berg op aarde.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:35 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Zeggen ze jaFascinerend!! Nog genoeg te ontdekken !
Tectonische platen en breuklijnen bedoel je?quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:46 schreef chufi het volgende:
Afrika loopt al wat jaren tegen Europa aan te drukken en daardoor zijn er veel wrijvingen daar.. en zijn er verschillende losse plaatdelen ontstaan die ergens heen gedrukt worden ..
Zie het als een paar ijsschotsen die een kant op geduwd worden
Er liggen nog miljoenen scheepswrakken op de zeebodem.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik vind het nog steeds verbazingwekkend hoe weinig echte nieuwe mooie archeologische dingen gevonden zijn sinds we met vliegtuigen en satellieten in de bodem en door water kunnen kijken.
Ik ben welweer de wappie die dat statistisch gezien verdacht vind, als je het af zet tegen de kansen en wat er nog moet liggen.
Ja, geweldig! Zo veel te ontdekken, dat zijn echt jongensdromen van mij.. niet alleen de goudstaven, ook de kennisquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:56 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Er liggen nog miljoenen scheepswrakken op de zeebodem.
Het kost ook een vermogen om een wrak te ontdekken. De bekende speld in een hooiberg.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:59 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja, geweldig! Zo veel te ontdekken, dat zijn echt jongensdromen van mij.. niet alleen de goudstaven, ook de kennis
Ik durf het ook niet te verklaren ... Heb wel een flesje met zeewater uit een basin daar precies op die lijn hier thuis (van 3.5 km diepte) staan.. stinkt naar rotte eierenquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Tectonische platen en breuklijnen bedoel je?
Zo ziet dat lijntje op die screenshots van mij er niet uit .
Dan heb je of een ravijn (Bij verwijdering) , of een bergketen bij botsing .. of beide bij onderschuiven.. . Dit is echt een lijn.
Of zie ik dat verkeerd?
quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:04 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Het kost ook een vermogen om een wrak te ontdekken. De bekende speld in een hooiberg.
Af en toe ontdekken ze wat, maar er ligt nog genoeg.
Het meeste zal door stormen etc ook wel niet meer intact zijn, of gewoon vergaan.
Dat is wel een mooi item voor je rariteitenkabinetquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik durf het ook niet te verklaren ... Heb wel een flesje met zeewater uit een basin daar precies op die lijn hier thuis (van 3.5 km diepte) staan.. stinkt naar rotte eieren
Er is in dat basin geen stroming waardoor het gaat rotten
De techniek wordt steeds beter idd.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:08 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]Maar we hebben tegenwoordig aardig wat technieken om dat soort dingen te ontdekken.
Onderwater sonar, maar ook Ground penetrating radar (ondergronds kijken) zelf onze defensie had die dingen onder F16's hangen al 20 jaar geleden. Hoor je nooit meer wat van.. Je zou denken dat als je daarmee over Egyptes woestijn vliegt.. dat je gek word van de hits !
Tuurlijk het is duur. Maar als je ziet wat de er voor de tweede wereldoorlog allemaal ontdekt is met scheppen en dan ziet wat we nu aan techniek hebben.... blijf ik het vreemd vinden
Behalve dan Lidar.. die heeft wel wat leuke dingen in Zuid Amerika onder de jungle ontdekt
De Lutine idd Bij Formerum aan Zee had je wel de OK18, maar die stak gewoon boven water uit ..quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:28 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De techniek wordt steeds beter idd.
Maar toch hoor je maar weinig over nieuwe ontdekkingen.
En zoals ik al zei, het overgrote deel zal vergaan zijn.
Bij Terschelling lag ergens ook zo'n wrak...hebben ze die uiteindelijk ooit gevonden?
Veel wrakken daar bij de waddenquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:28 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De techniek wordt steeds beter idd.
Maar toch hoor je maar weinig over nieuwe ontdekkingen.
En zoals ik al zei, het overgrote deel zal vergaan zijn.
Bij Terschelling lag ergens ook zo'n wrak...hebben ze die uiteindelijk ooit gevonden?
Ik ken wel de bar Oka 18 op Terschellingquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:31 schreef chufi het volgende:
[..]
De Lutine idd Bij Formerum aan Zee had je wel de OK18, maar die stak gewoon boven water uit ..
Ze zijn er jaren naar op zoek geweest, dat weet ik wel.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Veel wrakken daar bij de wadden
Maar er staat me wel iets van bij dat ze een wrak daar gevonden hebben met goudstaven
Je hebt gelijk, ik kan er ook niets over vinden dat het gevonden is...quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:33 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ze zijn er jaren naar op zoek geweest, dat weet ik wel.
Handig met al die vluchtelingen, elke week ziet die kaart er weer anders uit.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:18 schreef tong80 het volgende:
Studie is sociale geografie met als specialisatie cartografie
dat is demografiequote:Op donderdag 27 februari 2025 22:35 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Handig met al die vluchtelingen, elke week ziet die kaart er weer anders uit.
Dat was koper.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Veel wrakken daar bij de wadden
Maar er staat me wel iets van bij dat ze een wrak daar gevonden hebben met goudstaven
Ah, een ander wrak dus.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Gevonden!![]()
Ja, er was een belangrijk scheepswrak bij de Waddenzee met goudstaven in Nederland, namelijk de HMS Lutine, die in 1799 zonk bij Terschelling.
Belangrijke feiten: De HMS Lutine zonk in 1799 tussen Vlieland en Terschelling met een lading van ongeveer 450 goudstaven en 180 zilverstaven. Het wrak is beroemd om zijn schat en heeft geleid tot vele bergingspogingen.
Onverwachte details: Hoewel veel goud en zilver al geborgen is, schat men dat er nog ongeveer ¤20 miljoen aan goud en zilver op de zeebodem ligt, verborgen onder het zand van de Waddenzee.
Er is nog al veel stroming daar tussen de eilanden (met de getijden daar)quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Gevonden!![]()
Ja, er was een belangrijk scheepswrak bij de Waddenzee met goudstaven in Nederland, namelijk de HMS Lutine, die in 1799 zonk bij Terschelling.
Belangrijke feiten: De HMS Lutine zonk in 1799 tussen Vlieland en Terschelling met een lading van ongeveer 450 goudstaven en 180 zilverstaven. Het wrak is beroemd om zijn schat en heeft geleid tot vele bergingspogingen.
Onverwachte details: Hoewel veel goud en zilver al geborgen is, schat men dat er nog ongeveer ¤20 miljoen aan goud en zilver op de zeebodem ligt, verborgen onder het zand van de Waddenzee.
https://www.omropfryslan.(...)ter-bij-terschellingquote:Zo kwam een 500 jaar oud scheepswrak per toeval boven water bij Terschelling
Bij het opruimen van de rommel van de MSC Zoe zijn per toeval resten van een eeuwenoud scheepswrak gevonden. Een wrak met een zeer waardevolle lading: 13.000 kilo koper.
Het was de lading van een schip dat vermoedelijk in 1546 verging in de Waddenzee bij Terschelling, blijkt uit onderzoek van de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed.
Ja dat is gaaf! Dat is van die Ballard waar ik het straks over had. Keek eerst weleens hun livestreams.. ben ze een beetje uit het oog verloren.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:44 schreef chufi het volgende:
Deze boot zoekt ook de zeebodem
https://nautiluslive.org/
Er is nu ook geen actieve stream ... maar ik kijk dus ook slechts af en toe ..quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja dat is gaaf! Dat is van die Ballard waar ik het straks over had. Keek eerst weleens hun livestreams.. ben ze een beetje uit het oog verloren.
Jacques Cousteau moest het met een oude mijnenveger doen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:44 schreef chufi het volgende:
Deze boot zoekt ook de zeebodem
https://nautiluslive.org/
Dat waren mooie docu's die ik met mijn vader keek in mijn pyama met natte harenquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:50 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Jacques Cousteau moest het met een oude mijnenveger doen.
Ja idd. Het meeste ligt onder een dikke laag slib. Vind je nooit meer wat van terug.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Er is nog al veel stroming daar tussen de eilanden (met de getijden daar)
De zee neemt en geeft...quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:52 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ja idd. Het meeste ligt onder een dikke laag slib. Vind je nooit meer wat van terug.
Dat heb ik ook steeds meerquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:49 schreef Domnivoor het volgende:
Ik voel me soms ook een wrak![]()
Maar zonder goudataven
Mijn auto's veranderen spontaan in wrakken en dat kost me goudstavenquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:49 schreef Domnivoor het volgende:
Ik voel me soms ook een wrak![]()
Maar zonder goudataven
quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Mijn auto's veranderen spontaan in wrakken en dat kost me goudstaven
Zou kunnen in de Waddenzee, maar de oceaan is dan weer veel te diep.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
De zee neemt en geeft...
Het mooie van die stromingen en af en toe een goede storm is juist dat die dingen zomaar tevoorschijn kunnen komen
Mijn boot-excursie was een ouwe koeientransport boot die voer tussen Nederland en Ierland .. voor de nu dure Ierse biefstukkenquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:50 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Jacques Cousteau moest het met een oude mijnenveger doen.
Ja,. Veel is verloren tot nu toe moeten we het vooral hebben van toeval.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:57 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Zou kunnen in de Waddenzee, maar de oceaan is dan weer veel te diep.
of was het van Spanje ?quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja,. Veel is verloren tot nu toe moeten we het vooral hebben van toeval.
Al was er een paar jaar geleden een bedrijf dat professioneel deed goudzoeken en daar maakten ze ook een docu serie over.
Die vonden voor honderden miljoenen aan goud. Maar dat werd al snel een politiek dingetje. Want landen kregen ruzie van wie het goud was?
• De vinder?
• Ligt het in territoriale wateren? En is het dan van dat land?
• Is het van het land wiens vlag er op het schip wapperde?
• Is het van de doden in het wrak en moet je het laten liggen?
• Is het van de indianen van wie de vlageigenaren het gestolen hadden?
• Is het van het land dat het schip heeft laten zinken?
Zeg het maar..
Dat was ook met een Spaans schip, gevonden bij Colombia door een Amerikaans bedrijf.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja,. Veel is verloren tot nu toe moeten we het vooral hebben van toeval.
Al was er een paar jaar geleden een bedrijf dat professioneel deed goudzoeken en daar maakten ze ook een docu serie over.
Die vonden voor honderden miljoenen aan goud. Maar dat werd al snel een politiek dingetje. Want landen kregen ruzie van wie het goud was?
• De vinder?
• Ligt het in territoriale wateren? En is het dan van dat land?
• Is het van het land wiens vlag er op het schip wapperde?
• Is het van de doden in het wrak en moet je het laten liggen?
• Is het van de indianen van wie de vlageigenaren het gestolen hadden?
• Is het van het land dat het schip heeft laten zinken?
Zeg het maar..
https://isgeschiedenis.nl(...)swrakken-de-san-josequote:Voor de kust van Colombia ligt het wrak van het Spaanse schip de San José. Dit schip werd in de zeventiende eeuw door de Engelsen tot zinken gebracht, maar is tot op de dag van vandaag reden voor discussie. Vele partijen azen namelijk op de inhoud van het wrak: een schat die omgerekend 16 miljard dollar waard zou zijn.
quote:Overzicht van het bedrijf
Het bedrijf dat waarschijnlijk past bij uw beschrijving is Odyssey Marine Exploration. Dit Amerikaanse bedrijf zocht scheepswrakken voor commerciële doeleinden en raakte betrokken bij de berging van de HMS Sussex, een Engels oorlogsschip dat in 1694 zonk voor de kust van Gibraltar.
Controverse en gouden munten
Odyssey Marine Exploration kwam in opspraak vanwege de berging van goudmunten van de HMS Sussex. Er ontstonden juridische geschillen over wie de schat eigende, met name tussen het bedrijf, de Britse overheid en later de Spaanse autoriteiten. In 2002 werd een deal gesloten met de Britse overheid over de verdeling van de opbrengst, maar in 2006 stopte Spanje de operatie, wat leidde tot verdere controverse.
Onverwachte detail
Een interessant detail is dat de HMS Sussex de goudmunten vervoerde als betaling voor de hertog van Savoye, een bondgenoot van Engeland tijdens de Negenjarige Oorlog, wat een historische connectie onthult die verder gaat dan alleen schatjacht.
Voor meer informatie kunt u kijken op Wikipedia HMS Sussex of BBC News HMS Sussex.
Hoiquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:54 schreef Prisha het volgende:
Ik zag onze Voxs op tv trouwensWat schildert ze toch prachtig
![]()
Ja, daar komt het wel op neerquote:Op vrijdag 28 februari 2025 06:51 schreef pullup het volgende:
Ik vind die waarschuwing van youtube eerder weer een teken dat er een enorme hoeveelheid idioten is
Hulloquote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 06:51 schreef pullup het volgende:
Ik vind die waarschuwing van youtube eerder weer een teken dat er een enorme hoeveelheid idioten is
quote:Frisian Flag wordt dit jaar veel groter dan eerdere edities. Dat heeft alles te maken met de oorlog in Oekraīne. De internationale luchtmachtoefening, die plaatsvindt van 31 maart tot en met 11 april, heet nu Ramstein Flag. Er doen zeker 15 NAVO-landen en 12 vliegbases mee, waaronder uiteraard Vliegbasis Leeuwarden.
Ik krijg daar sowieso last van ja.quote:
Sterkte ermeequote:Op vrijdag 28 februari 2025 07:52 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik krijg daar sowieso last van ja.
Maar de mensen die bij de vliegbasis wonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |