abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216849772
quote:
❗️ North Korea sends reinforcements to Russia’s Kursk region – South Korean intel

Up to 3,000 North Korean troops deployed in Jan-Feb, including motorized infantry, sappers & electronic warfare units not seen in October’s contingent.

https://www.reuters.com/w(...)ency-say-2025-02-27/
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lj5g3mrmq22j
Het is nu twee atoommachten tegen Oekraïne.
pi_216849773
Dit dus. Rusland verzwakken middels Oekraine is ene veel betere strategie.
Dan ze paaien want:
1. Dat vergeten ze en ze geven je vervolgens de schuld (zie de miljarden die we aan Rusland gegeven hebben in de jaren 90);
2. Ze kennen alleen kracht als taal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216849801
quote:
Alles is projectie.
Maar goed als Medvedev zegt dat je goed bezig bent dan moet je uitkijken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_216849853
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 09:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is nu twee atoommachten tegen Oekraïne.
Levensgevaarlijk.
pi_216849874
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 08:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zelenksy wint hier niets mee. Maar het kan ook zijn om erger te voorkomen.
Wat dan?
pi_216849890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 09:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat dan?
De gehele deal doet al beetje 'maffia' aan. Zou mij niets verbazen als iemand aan Trump zijn kant Zelensky duidelijk heeft gemaakt dat Amerika Rusland ook actief kan gaan steunen.
pi_216850212
Meteen 1 van mijn favoriete columns van het jaar https://www.volkskrant.nl(...)-riyad-toe~bef4f004/

Wat een louche samenzwering, het gezelschap Russen, Amerikanen en Saoedi’s rond een gepolitoerde tafel in Riyad. Drie nationale vlaggen aan de kop ervan, waar het geelblauw van zowel Oekraïne als de EU schittert door afwezigheid. Groepsportret van leugen en terreur. Autocraten en hun epigonen die vergaderen over het lot van een land dat hartstochtelijk zijn vrijheid verdedigt en daar zijn beste mensen voor heeft gegeven. Dat in een zee van ellende en verdriet is gestort, maar waar je hoort zeggen: ‘We moeten van ijzer zijn, anders worden we allemaal vermoord.’ Dat zich een lichtend voorbeeld voor de vrije wereld heeft betoond en nu wordt vermorzeld tussen twee leugenimperia.
...
Het is maar zelden dat ik naar een speciaal plekje in de hel verlang, waar dit soort mensen zullen worden geroosterd tot het einde der dagen, liefst op een zacht vuurtje van eigen olie- en gasreserves.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216850296
Als altijd met een korreltje propaganda-zout nemen, maar er is een erg sterk trend neerwaarts te zien:

twitter

Er zullen ongetwijfeld andere factoren meespelen, zoals het weer bijvoorbeeld. Maar volgens mij is het weer daar nu ook niet zo veel slechter als dat het in december of januari was.
pi_216850341
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:35 schreef egayalS het volgende:
Meteen 1 van mijn favoriete columns van het jaar https://www.volkskrant.nl(...)-riyad-toe~bef4f004/

Wat een louche samenzwering, het gezelschap Russen, Amerikanen en Saoedi’s rond een gepolitoerde tafel in Riyad. Drie nationale vlaggen aan de kop ervan, waar het geelblauw van zowel Oekraïne als de EU schittert door afwezigheid. Groepsportret van leugen en terreur. Autocraten en hun epigonen die vergaderen over het lot van een land dat hartstochtelijk zijn vrijheid verdedigt en daar zijn beste mensen voor heeft gegeven. Dat in een zee van ellende en verdriet is gestort, maar waar je hoort zeggen: ‘We moeten van ijzer zijn, anders worden we allemaal vermoord.’ Dat zich een lichtend voorbeeld voor de vrije wereld heeft betoond en nu wordt vermorzeld tussen twee leugenimperia.
...
Het is maar zelden dat ik naar een speciaal plekje in de hel verlang, waar dit soort mensen zullen worden geroosterd tot het einde der dagen, liefst op een zacht vuurtje van eigen olie- en gasreserves.
Ik las gisteren iets van een quote uit de 19de eeuw:
Vrijheid is geen geschenk, elke generatie zal er voor moeten vechten.

Bij Rusland zijn 2 generaties het al kwijt en de VS lijkt de opmaat voor een andere generatie.
pi_216850793
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Bij Rusland zijn 2 generaties het al kwijt en de VS lijkt de opmaat voor een andere generatie.
Euh en de EU dan?
Amerikanen en Russen vechten nog, de EU kent alleen economische politiek en laat zijn grenzen open.
Vakman pur sang
pi_216850815
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wij nemen zoveel voor lief vrijheid, democratie rechtstaat. Zo nemen de tankies/rechts populisten (horse shoe theory) hier in het westen voor lief, dat ze überhaupt hun overheid te kunnen bekritiseren. Probeer dat in Putin Rusland maar.

Nooit sinds 1945 zijn vrijheid en democratie in Europa zozeer in gevaar geweest als nu. Om de bedreigingen te weerstaan die nu (anders dan na 1945) vanuit Oost én West beide op ons afkomen – en gezien de economische en militaire macht van Amerika misschien zelfs meer vanuit het Westen dan het Oosten – is absolute Europese eenheid naar buiten toe geboden.
...https://www.nrc.nl/nieuws(...)door-de-pvv-a4884518
Bovendien heeft Wilders zich in het verleden herhaaldelijk vanuit het Kremlin laten fêteren. Ook nu fungeert hij als heimelijke Poetinpraatpaal door steevast te proberen elke serieuze steunverlening aan Oekraïne te frustreren. Waar de veiligheid van Europa, en dus ook van Nederland, direct met het voortbestaan van Oekraïne verbonden is, komen zijn stelselmatige pogingen om de Europese eenheid tegenover Oost en West te ondermijnen bijna neer op landverraad. In het aangezicht van Poetins agressie met de PVV regeren, is zo alsof in 1938 de NSB in het kabinet opgenomen was geweest.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216850820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 09:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De gehele deal doet al beetje 'maffia' aan. Zou mij niets verbazen als iemand aan Trump zijn kant Zelensky duidelijk heeft gemaakt dat Amerika Rusland ook actief kan gaan steunen.
Dan raakt de VS in een keer de steun van Europa kwijt. En moeten ze de bevoorrading van Rusland via Alaska-Siberië gaan doen.
  donderdag 27 februari 2025 @ 12:34:31 #113
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_216850906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:50 schreef MaxMark het volgende:
Als altijd met een korreltje propaganda-zout nemen, maar er is een erg sterk trend neerwaarts te zien:

[ x ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Er zullen ongetwijfeld andere factoren meespelen, zoals het weer bijvoorbeeld. Maar volgens mij is het weer daar nu ook niet zo veel slechter als dat het in december of januari was.
Rusland heeft geen mobilisatie zoals de Oekraïne. Het is aannemelijker dat de Donbass meatgrinder inmiddels door de laatste Oekraïnse manschappen heen is en het hele offensief op z'n gat ligt.

Waarom zou Rusland trouwens nu nog een offensief starten terwijl er hard gewerkt wordt aan een diplomatieke oplossing?
pi_216850990
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:34 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Rusland heeft geen mobilisatie zoals de Oekraïne. Het is aannemelijker dat de Donbass meatgrinder inmiddels door de laatste Oekraïnse manschappen heen is en het hele offensief op z'n gat ligt.

Waarom zou Rusland trouwens nu nog een offensief starten terwijl er hard gewerkt wordt aan een diplomatieke oplossing?
Diplomatieke oplossing met wie?
  donderdag 27 februari 2025 @ 12:52:15 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216851077
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 10:35 schreef egayalS het volgende:

...
Nee, eeuwige marteling wensen is heel normaal...
pi_216851139
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik keek had Ukraine een leger dat het land verdedigde tegen een invasie. En dat blijft zo, ook als Zelensky ergens miljoenen aan het tellen is.
Als de VS stopt met wapens en geld leveren hooguit een maand.
Zonder VS stelt Oekraine niets voor.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_216851173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:55 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ze schieten de raffinaderijen in Rusland niet met Amerikaanse wapens in puin.
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:20:06 #118
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_216851365
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:55 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Wat een flauwekul, ik raad je aan om de laatste aflevering van de podcast van Rob de Wijk te luisteren waarin met cijfers wordt onderbouwd dat het wegvallen van de Amerikaanse wapensteun absoluut geen probleem is en prima kan worden opgevangen. Dit vanwege de toegenomen productie in zowel Europa als Oekraïne zelf.
pi_216851435
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:20 schreef RichardHammond het volgende:

[..]
Wat een flauwekul, ik raad je aan om de laatste aflevering van de podcast van Rob de Wijk te luisteren waarin met cijfers wordt onderbouwd dat het wegvallen van de Amerikaanse wapensteun absoluut geen probleem is en prima kan worden opgevangen. Dit vanwege de toegenomen productie in zowel Europa als Oekraïne zelf.
Als je met Rob de Wijk komt aanzetten weet ik meer dan genoeg.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_216851448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:26 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Begrijpelijk, want daarmee 2he argument van tafel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:35:15 #121
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_216851495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:26 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Want? Cijfers zijn cijfers lijkt mij.
pi_216851626
quote:
Na pieperaanval op Hezbollah saboteert Oekraïne Russische dronepiloten met explosieve brillen
Oekraïne heeft Rusland eerder deze maand een loer gedraaid met een opvallende sabotageactie. De Oekraïense militaire inlichtingendienst verstopte explosieven in brillen waarmee Russische soldaten een bepaald type drone besturen. Door de ontploffingen zouden meerdere dronepiloten blind geworden zijn. De sabotageactie lijkt geïnspireerd op de Israëlische pieperaanval tegen Hezbollah.

Het Russische staatspersbureau Tass berichtte op 7 februari als eerste over de vermoedelijke sabotage. Vorige week donderdag meldde de Oekraïense openbare omroep Suspilne vervolgens dat er verschillende brillen waren ontploft. Volgens The New York Times bevestigde een Oekraïense topfunctionaris diezelfde dag dat de Oekraïense militaire inlichtingendienst achter de actie zat.

De Oekraïners lieten zich inspireren door Israël, beweerde de functionaris. Op 17 september 2024 ontploften duizenden piepers van leden van de Libanese militie Hezbollah. Israël liet die piepers op afstand ontploffen. Hezbollah had de toestellen onbewust gekocht van Israël via schijnbedrijven. Bij het incident vielen negen doden en bijna 3000 gewonden.

Aangezien het Russische leger geen piepers gebruikt, zochten de Oekraïners een ander toestel om te saboteren. Ze kwamen uiteindelijk bij de FPV-drones (‘first person view’). De toestellen hebben een camera en kunnen draadloos videobeelden doorsturen. Dronepiloten gebruiken een speciale bril, vergelijkbaar met een VR-bril, om de drone te besturen.

De Oekraïense inlichtingendienst schafte een lading van tachtig FPV-brillen van het type Skyzone Cobra X V4 aan om ze vervolgens uit te rusten met kleine explosieven. In januari werden de brillen via Russische vrijwilligers naar drone-eenheden gestuurd onder het mom van een donatie. Het is niet duidelijk of de vrijwilligers op de hoogte waren van de actie. De brillen werden zo gemanipuleerd dat ze op afstand tot ontploffing konden worden gebracht zodra ze werden aangezet.

Op het berichtenkanaal Telegram deelde een Russisch kanaal eerder deze maand een video waarin een soldaat een gemanipuleerde FPV-bril ontmantelt en het explosief in het toestel aantreft.

Russen ontmantelen dronebrillen en vinden explosieven
Slachtoffers
De sabotageactie zou verschillende slachtoffers hebben gemaakt, onthulde een anonieme Oekraïense functionaris aan The New York Times. Aantallen wilde de bron niet geven. Nieuwssite Politico verwijst echter naar Russische bloggers, die op hun beurt beweren dat zeker acht dronepiloten in de Russische provincie Koersk en de Oekraïense regio’s Donetsk en Loehansk blind geworden zijn nadat hun bril ontplofte.

De Russische inlichtingendiensten voeren op dit moment een onderzoek naar de sabotage, zo laat politicus Vladimir Rogov weten. ,,We zullen hoe langer hoe meer gelijkaardige incidenten tegenkomen”, vreest hij
AD

Dat hadden ze niet zien aankomen
pi_216851649
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 12:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dan raakt de VS in een keer de steun van Europa kwijt. En moeten ze de bevoorrading van Rusland via Alaska-Siberië gaan doen.
Neuh. Dat raakt de VS dan niet. Kom op. Wees niet zo naïef.
  Forum Admin donderdag 27 februari 2025 @ 13:57:58 #124
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216851660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is een compleet bullshit scenario
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:57:59 #125
307622 Perox
(niet de echte)
pi_216851661
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat beweer je hier nou? Dat Europa zou toestaan dat via Europees grondgebied door de US militaire steun wordt verleend aan Rusland? Dat kan je toch niet serieus bedoelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')