Dacht dat dat wel algemeen bekend was, dat die theorie van eieren alweer onder uit was gehaald..quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:44 schreef D. het volgende:
[..]
Heb je een bron?
Overal waar ik kijk is een beperking het advies
Da’s alsnog een beperkingquote:Op woensdag 19 maart 2025 12:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Je moet niet elke dag 10 eieren gaan eten, maar wie doet dat? Het is prima om elke dag een ei te eten of om de dag.
Mja..wat niet? 10L water ga je ook dood...1200 wortels is ook een kg aan kcalorien...quote:
Iik doel ook vooral op het laatste stukje.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mja..wat niet? 10L water ga je ook dood...1200 wortels is ook een kg aan kcalorien...
ja ok..quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:27 schreef D. het volgende:
[..]
Iik doel ook vooral op het laatste stukje.
Als je zegt ‘geen beperking’, en dan ‘1 per dag of om de dag is prima’ zeggen
Ik heb er soms 5 per dag (uitzondering, dat wel), maar lees dan graag waar staat dat dát geen probleem isquote:
Ik eet er 3-4 per dagquote:Op maandag 17 maart 2025 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel eieren per week is geen probleem om te eten?
Ik hou van ei.
Je kunt toch gewoon naar beneden schalen (en bijv 80% van het oude gewicht pakken, of meer ondersteuning gebruiken). En eerst even kijken hoe je lijf er op reageert. Want zo hard tekeer gaan dat je dagen spierpijn hebt, is een recept voor overbelasting en blessures. Dan lig je er straks helemaal uit.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:17 schreef Pinuts het volgende:
Wat zijn jullie tips voor het sporten weer oppakken na vakantie/ziekte/rust? Ik heb 10 dagen niet getraind vanwege vakantie. Daarna afgelopen zondag en dinsdag getraind. De eerste training zaten 2 nieuwe oefeningen bij (RDL en chinup) en daar heb ik echt extreme spierpijn van gehad. Echt dat ik me amper kon bewegen. Nu ben ik sinds woensdag ook ziek en dus moet ik helaas de training die vandaag gepland stond skippen.
Zondag staat de volgende gepland, even kijken of die haalbaar is en hoe ik me dan voel. Maar nu ben ik een beetje bang omdat het dan ook weer even geleden is dat ik getraind heb weer deze extreme spierpijn krijg.
Hoe pakken jullie het op na een tijdje eruitliggen/vakantie/nieuwe oefening? Bewust even met een wat lager gewicht om je lichaam te laten wennen? Want het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat je zo lang spierpijn hebt dat de volgende training weinig zin heeft.
Toen ik ging trainen was ik nog niet ziek, ofja ik had alleen een lichte verkoudheid. Daarna werd ik pas ziek.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:38 schreef Cockwhale het volgende:
Trainen als je nog ziek bent is sowieso een slecht idee. Vooral voor het herstel van je spieren. Daarom had je mogelijk nog meer spierpijn dan normaal.
Verder, opbouwen. Luisteren naar je lichaam.
Ja precies. Daarom train ik vandaag ook niet hoe graag ik ook gewoon 3x per week zou willen gaan. Vandaag is gewoon niet verstandig. Ik ga dadelijk inderdaad wel even buiten een rondje lopen. En hopelijk kan ik zondag weer maar dat zal er aan liggen hoe ik me dan voel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon naar beneden schalen (en bijv 80% van het oude gewicht pakken, of meer ondersteuning gebruiken). En eerst even kijken hoe je lijf er op reageert. Want zo hard tekeer gaan dat je dagen spierpijn hebt, is een recept voor overbelasting en blessures. Dan lig je er straks helemaal uit.
En bij ziekte train je gewoon niet. Of heel licht. Ga lekker buiten vitamine D opdoen met een wandeling of een stukje fietsen of zo.
Dat is wat ik altijd deed.
Als je 4x per week sport, waarom dan maar 50 gram eiwitten per dag? Vanwaar die keuze?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 10:57 schreef TheInnocent het volgende:
Ik (vrouw/35 jr) ben zelf 166cm en weeg 55 kg. Dat was 20 jaar geleden 65 kilo. Ik was nooit dik, want ben geobsedeerd met uiterlijke schoonheid. Vroeger was ik erg gespierd en sportte ik 2 uur per dag (kracht en cardio training) en had ik een hoge calorie inname. In mijn studietijd nam ik daar afscheid van en viel ik 10 kilo af. Ik at en eet nog steeds gezond, nooit gerookt, ik drink niet en eet geen rood vlees. Ik heb geen six pack, maar heb heel weinig vet en mijn buikspieren zijn goed te zien. Ben heel blij met hoe ik eruit zie en dat wil ik behouden.
Ik sport de laatste 10 jaar consistent 4x in de week en doe aan intermittent fasting. Ik eet in totaal niet veel op een dag, omdat ik het ontbijt oversla en geen tussendoortjes eet. Ik lunch uitgebreid en eet niet later dan 19:00. Ik probeer 50 gram eiwitten per dag te eten. Dat is het enige wat ik tel aan aantal gram en hou verder geen rekening met mijn calorie inname.
Minstens 50 gram. Dat zou goed moeten zijn voor mijn gewicht. Ik wil wel meer eiwitten eten, maar ik eet sowieso best weinig op een dag. Ik wil ook niet teveel kip/ vlees eten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:06 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Als je 4x per week sport, waarom dan maar 50 gram eiwitten per dag? Vanwaar die keuze?
Ik zit momenteel in de laatste 5 kg van mijn cut. Eet 1750 kcal met 130 gram eiwitten. Qua sport 3x per week full body kracht, 2 a 3x volleybal (nog 3 weken tot einde seizoen) en 2x boksenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:16 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Minstens 50 gram. Dat zou goed moeten zijn voor mijn gewicht. Ik wil wel meer eiwitten eten, maar ik eet sowieso best weinig op een dag. Ik wil ook niet teveel kip/ vlees eten.
Wat is jouw eetpatroon?
Van dat dagelijkse eten wat je postte, het verbaast mij nogal dat daar 130 gram eiwitten in zou zitten...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:48 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in de laatste 5 kg van mijn cut. Eet 1750 kcal met 130 gram eiwitten. Qua sport 3x per week full body kracht, 2 a 3x volleybal (nog 3 weken tot einde seizoen) en 2x boksen
1,5 tot 2,5x je lichaamsgewicht aan eiwitten is alleen belangrijk als je flink en snel in spiermassa wil groeien (en tegelijkertijd minstens 4x per week traint)quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:06 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Als je 4x per week sport, waarom dan maar 50 gram eiwitten per dag? Vanwaar die keuze?
Wow, dat is wel heel veel.. ik denk dan dat je meer weegt dan ik en je meer spieren wilt opbouwen. Mijn doel is meer spierbehoud, slanke armen/ smalle schouders behouden en ik wil maatje 34-36 niet uitgroeien eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 11:48 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in de laatste 5 kg van mijn cut. Eet 1750 kcal met 130 gram eiwitten. Qua sport 3x per week full body kracht, 2 a 3x volleybal (nog 3 weken tot einde seizoen) en 2x boksen
Oh jawel hoor, kan je MFP laten zien. Haha.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:06 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Van dat dagelijkse eten wat je postte, het verbaast mij nogal dat daar 130 gram eiwitten in zou zitten...
Maar ook als je spiermassa wil behouden tijdens het afvallen. En daarnaast merk ik dat het me gewoon goed verzadigd.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
1,5 tot 2,5x je lichaamsgewicht aan eiwitten is alleen belangrijk als je flink en snel in spiermassa wil groeien (en tegelijkertijd minstens 4x per week traint)
Ik weeg nu rond de 60 kg. Ik kom van 80 af en deze 20kg afgevallen de afgelopen 1,5 jaar. Ik wil nu naar de 55 kg (laagste wat ik ga) en vanuit daar weer opbouwen met wat meer spiermassa. Ik wil zeker geen 'hulk' worden maar wel een 'atletisch' lichaam. Heb van nature ook best brede schouders etc.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:46 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Wow, dat is wel heel veel.. ik denk dan dat je meer weegt dan ik en je meer spieren wilt opbouwen. Mijn doel is meer spierbehoud, slanke armen/ smalle schouders behouden en ik wil maatje 34-36 niet uitgroeien eerlijk gezegd.
Alleen maar complimenten voor jou. Wouw. Wat een resultaat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, kan je MFP laten zien. Haha.
Ontbijt is altijd 500 gram kwark (=45 gram eiwit). Lunch vaak tussen de 30 en 35 gram eiwit. Avondeten verschilt vaker. Of AVG en dan kom ik wel op 40+ per maaltijd of pasta en dan heb ik er vaak wel iets van een proteine mousse of clear whey shake bij.
[..]
Maar ook als je spiermassa wil behouden tijdens het afvallen. En daarnaast merk ik dat het me gewoon goed verzadigd.
[..]
Ik weeg nu rond de 60 kg. Ik kom van 80 af en deze 20kg afgevallen de afgelopen 1,5 jaar. Ik wil nu naar de 55 kg (laagste wat ik ga) en vanuit daar weer opbouwen met wat meer spiermassa. Ik wil zeker geen 'hulk' worden maar wel een 'atletisch' lichaam. Heb van nature ook best brede schouders etc.
En als je niet flink en snel wil groeien, maar rustig over langere tijd? je lichaamsgewicht, of toch nog iets meer?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
1,5 tot 2,5x je lichaamsgewicht aan eiwitten is alleen belangrijk als je flink en snel in spiermassa wil groeien (en tegelijkertijd minstens 4x per week traint)
Wij vrouwen groeien niet zomaar flink en snel in spiermassa. Daar helpt geen eiwit aan.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als je niet flink en snel wil groeien, maar rustig over langere tijd? je lichaamsgewicht, of toch nog iets meer?
Jeetje wat goed! Werk je ook fulltime trouwens? Ik vind het wel een uitdaging na werk om weer te sporten soms.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:25 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, kan je MFP laten zien. Haha.
Ontbijt is altijd 500 gram kwark (=45 gram eiwit). Lunch vaak tussen de 30 en 35 gram eiwit. Avondeten verschilt vaker. Of AVG en dan kom ik wel op 40+ per maaltijd of pasta en dan heb ik er vaak wel iets van een proteine mousse of clear whey shake bij.
[..]
Maar ook als je spiermassa wil behouden tijdens het afvallen. En daarnaast merk ik dat het me gewoon goed verzadigd.
[..]
Ik weeg nu rond de 60 kg. Ik kom van 80 af en deze 20kg afgevallen de afgelopen 1,5 jaar. Ik wil nu naar de 55 kg (laagste wat ik ga) en vanuit daar weer opbouwen met wat meer spiermassa. Ik wil zeker geen 'hulk' worden maar wel een 'atletisch' lichaam. Heb van nature ook best brede schouders etc.
Ja ik werk ook fulltime. Geen kinderen of partner dus dat help wellicht ietsquote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:34 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Jeetje wat goed! Werk je ook fulltime trouwens? Ik vind het wel een uitdaging na werk om weer te sporten soms.
Iets meer kan geen kwaad, maar lijkt mij niet nodig. Ligt er ook een beetje aan wat je voor ogen hebt. Om ietsje gespierder te worden, hoef je echt geen massa's eiwitten te eten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als je niet flink en snel wil groeien, maar rustig over langere tijd? je lichaamsgewicht, of toch nog iets meer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |