abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:04:49 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216829758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er is ook nog een middenweg. Er moet absoluut van alles gebeuren. Maar heb weinig om ervan uit te gaan dat het 'allemaal wel goedkomt'.

Zonder de VS is de NAVO een samenraapsel van 29 individuele landen.
31

Met de VS is het een samenraapsel van 32 landen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216829815
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3liyvw7plls27

⚡️🇵🇱 Poland will provide Ukraine with more Starlink terminals. An additional 5,000 terminals have already been ordered, according to Poland's Minister of Digital Affairs Krzysztof Gawkowski.

https://www.pb.pl/polska-(...)kow-ukrainie-1236574
Musk heeft weinig keus. Starlink uitzetten betekent ruzie met Polen en er komt geheid een concurrent die wel die functionaliteit gaat bieden. En dus verlies van klanten.
pi_216829839
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wie zegt dat het daar niet op uitdraait?

Europa is vorige week definitief wakker geschud. Sinds een paar dagen wordt er serieus gesproken over een rigoureuze koerswijziging, waar ook het VK en Canada bij worden betrokken. We staan dus aan het begin van een nieuw proces.

Hoe dat eindigt, niemand die het weet. Want de kans is aanzienlijk dat landen zoals Hongarije en Slowakije dwars gaan liggen en vergaande veranderingen proberen te saboteren. Misschien leidt tot wel tot een schifting binnen de EU.

De toekomst ligt het open, het zijn onzekere en spannende tijden.
Qua samenwerking kunnen Australië en Nieuw-Zeeland zich ook bij ons aansluiten? En Japan?
Tails tell tales
pi_216829888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
31

Met de VS is het een samenraapsel van 32 landen
Klopt. Nog erger !
pi_216829902
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Musk heeft weinig keus. Starlink uitzetten betekent ruzie met Polen en er komt geheid een concurrent die wel die functionaliteit gaat bieden. En dus verlies van klanten.
We kunnen toch beter nu al een alternatief verzinnen.
pi_216829918
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Van zo’n clown als Musk moet je sowieso niet afhankelijk willen zijn.
pi_216829950
quote:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/IRIS%C2%B2
pi_216829955
quote:

[..]
Lijkt mij ook ja.
Tails tell tales
pi_216829996
quote:
Ah kijk aan. Dit zijn wel goede zaken.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:33:27 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216830085
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Nog erger !
lijkt vooralsnog te werken
pi_216830087
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ze stelt terecht dat Poetin niet is te vertrouwen, dat hij eigenlijk geen vrede wil. Dat lijkt mij geen gekke aanname. Als je nu vol inzet op een vredesdeal die er enkel toe leidt dat Rusland zich kan hergroeperen en op een later moment de invasie kan hervatten, dan ben je nog veel verder van huis.
Er moet dus worden gezorgd dat dit niet kan gebeuren. En hergroeperen kan natuurlijk aan beide zijde gebeuren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Musk wil Starlink ook helemaal niet uitzetten.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 25 februari 2025 @ 15:35:40 #137
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216830105
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Luister nou gewoon eens naar wat Trump zelf zegt, en kijk naar z'n eerdere acties. Hij blijft erop hameren dat tarieven voor welvaart zorgen, hij houdt z'n aanhangers voor dat de inkomsten uit importheffingen de inkomstenbelasting in z'n geheel kunnen vervangen.

Tijdens zijn eerste termijn vocht hij op meerdere fronten handelsoorlogen uit, terwijl dat overduidelijk nadelig uitpakte voor de Amerikaanse economie.
Het kan allebei natuurlijk. Vrijwel alle landen gebruiken tarieven en deze kunnen zeker voor stabiliteit en welvaart zorgen. Trump zet ze echter in als politiek- en niet als economisch middel waardoor de resultaten eerder zullen leiden tot een toename in inflatie en hogere kosten op de interne markt.

Je krijgt dan vreemde situaties als in bijvoorbeeld San Francisco, waar je toch minimaal 10 á 11 duizend euro per maand nodig hebt om redelijk te kunnen leven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216830137
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
Elke econoom weet dat tarieven slecht zijn voor je economie. Ook Trump.
Hij maakt aan jou en mij duidelijk dat hij bereid is die in te zetten als dat nodig is. Maar daar zal zijn voorkeur niet naar uitgaan.
Dat weet hij niet. Trump is ook geen econoom en heeft weinig kennis van wat dan ook behalve zichzelf als merk verkopen. Mexico en Canada hebben naar zijn eisen geluisterd en hem een marketing-win gegeven voor zijn achterban. En toch gaat hij met tarieven starten. Uit elk interview met Trump is gebleken dat hij gewoon niet weet hoe tarieven werken. Telkens wordt het hem uitgelegd en telkens denkt hij dat het land waar hij tarieven voor instelt betaalt. Dat is gewoon een hard feit voor iedereen zichtbaar. Geef anders een voorbeeld waarin Trump aangeeft dat tarieven door Amerikanen betaald gaat worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:40:58 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216830159
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wie zegt dat het daar niet op uitdraait?

Europa is vorige week definitief wakker geschud. Sinds een paar dagen wordt er serieus gesproken over een rigoureuze koerswijziging, waar ook het VK en Canada bij worden betrokken. We staan dus aan het begin van een nieuw proces.

Hoe dat eindigt, niemand die het weet. Want de kans is aanzienlijk dat landen zoals Hongarije en Slowakije dwars gaan liggen en vergaande veranderingen proberen te saboteren. Misschien leidt tot wel tot een schifting binnen de EU.

De toekomst ligt het open, het zijn onzekere en spannende tijden.
ik zie de noodzaak niet zo eerlijk gezegd, in 2024 gaf de EU 326 biljoen euro uit aan defensie 1.9% van het collectieve gdp, daar komen dan de UK, Canada en Noorwegen bij uit mijn hoofd

dat moet meer dan genoeg zijn om de iets minder dan twee miljoen militairen dusdanig op te leiden en te bewapenen dat niemand het in zijn hoofd haalt om interessant te gaan lopen doen

die blinde paniek die er nu heerst is gevaarlijk
pi_216830160
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er moet dus worden gezorgd dat dit niet kan gebeuren. En hergroeperen kan natuurlijk aan beide zijde gebeuren.
Hoe je het ook wendt of keert, Rusland beschikt onderaan de streep over meer poppetjes. Een adempauze en de mogelijkheid tot hergroeperen is dus vooral in het voordeel van Rusland.

Dat je moet zorgen dat dit niet gebeurt, is nogal een open deur. Een permanente vredesmacht zou een oplossing kunnen zijn, eventueel in combinatie met NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne. Ik zou Poetin in ieder geval niet op zijn woord geloven, wanneer hij belooft zich te committeren aan de gemaakte afspraken.

Verder maken de recente uitlatingen van Trump én de stemming in de Algemene Vergadering van de VN duidelijk dat we niet hoeven te rekenen op steun van de Amerikanen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:41:38 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216830166
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, Rusland beschikt onderaan de streep over meer poppetjes.
nope
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:42:32 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216830175
oh meer dan Oekraine, dat klopt

niet meer genoeg om ervan te winnen
  Forum Admin dinsdag 25 februari 2025 @ 15:44:49 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216830202
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zie de noodzaak niet zo eerlijk gezegd, in 2024 gaf de EU 326 biljoen euro uit aan defensie 1.9% van het collectieve gdp, daar komen dan de UK, Canada en Noorwegen bij uit mijn hoofd

dat moet meer dan genoeg zijn om de iets minder dan twee miljoen militairen dusdanig op te leiden en te bewapenen dat niemand het in zijn hoofd haalt om interessant te gaan lopen doen

Je moet er voor waken dat er niet mee aan de haal word gegaan door mensen met een andere agenda. Ik ben voor een sterk en verenigd Europa, ook op militair gebied. Alleen zie en hoor ik nu ook likkenbaardende mensen die dit zien naar een opmaat voor een federaal Europa, om maar wat te noemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 25 februari 2025 @ 15:45:57 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216830210
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 14:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ervan uitgaan dat het allemaal wel goedkomt is natuurlijk onzinnig.

Sowieso moeten Europa de armen flink uit de mouwen steken als zij een eigen koers hoopt te kiezen. Er moeten enorme sommen geld worden geïnvesteerd, onder meer in defensie en innovatie. De EU zal financieel en politiek nader tot elkaar moeten komen. Kortom, er moet nog een groot aantal hordes worden genomen.

En niet alleen is het onzeker of Europa erin slaagt om die hordes te nemen, het is ook de vraag of het genoeg is.

Maar dat betekent niet dat we het niet moeten proberen. Liever strijdend ten onder dan onszelf neerleggen bij het gebully van mannen zoals Trump en Poetin.
Of ons er gewoon bij neerleggen nu al. Dan hoeven wij ook niet te strijden.
Tegen wie wil jij strijden, en voor welke waarden wil jij strijden?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216830215
quote:
88s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wat Defensie betreft ben ik niet deskundig (verre van). Of het nodig is om honderden miljarden extra in Defensie te pompen durf ik niet te zeggen. Wel lijkt het mij raadzaam om mensen en materieel beter op elkaar af te stemmen - zeg ik als leek. En steek die Defensiegelden vooral in Europese bedrijven, in plaats van te spenderen aan Amerikaanse spulletjes.

Ik ben persoonlijk vooral geïnteresseerd in een sterker en zelfverzekerder Europa. Durf flink te investeren in innovatie en de eigen economie, zoals is voorgesteld door Draghi. Neem daarin een voorbeeld aan de Amerikanen en Chinezen, die daar niet voor terugdeinzen.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:46:40 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216830219
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
we gaan helemaal niet strijden

niemand wil dat, we hebben geen vijanden en niemand is sterk genoeg om het te proberen
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:47:25 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216830226
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat Defensie betreft ben ik niet deskundig (verre van). Of het nodig is om honderden miljarden extra in Defensie te pompen durf ik niet te zeggen. Wel lijkt het mij raadzaam om mensen en materieel beter op elkaar af te stemmen - zeg ik als leek. En steek die Defensiegelden vooral in Europese bedrijven, in plaats van te spenderen aan Amerikaanse spulletjes.

Ik ben persoonlijk vooral geïnteresseerd in een sterker en zelfverzekerder Europa. Durf flink te investeren in innovatie en de eigen economie, zoals is voorgesteld door Draghi. Neem daarin een voorbeeld aan de Amerikanen en Chinezen, die daar niet voor terugdeinzen.
we investeren al flink in innovatie en de eigen economie

we kopen alleen geen klote
pi_216830228
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 15:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voor woke. Ik wil dat een Europese regering jou straks dwingt om jurken te dragen en mensen aan te spreken als onzijdige schepsels.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 15:47:58 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216830235
iig tot recent

er is niks mis met investeren in Amerikaans materiaal als dat daadwerkelijk beter is dan de alternatieven, ze zijn niet ineens de vijand ofzo
pi_216830237
ik ben voor een verenigd westen onder Christus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')