abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216836619
Egg prices predicted to soar more than 41% in 2025: USDA

Promises made promises kept *O*

Oh wacht -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216836620
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2025 03:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar dan wel alleen de eerste vier weken.

Kan je nagaan, er is nog 4 jaar - 4 weken te gaan met dat propagandapoppetje :X
Die houdt het geen 4 jaar vol hoor. Durf ik wel een kratje bier op in te zetten :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216836621
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 03:33 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Trump de absolute puppet master van de wereld. Overal gehaat en tegelijkertijd eindigt die oorlogen, zorgt voor lagere prijzen, zorgt voor de eliminatie van gevaren en laat Amerika weer rijzen tot de absolute wereldmacht als vanouds. Amerika wordt weer gevreesd en gerespecteerd dankzij Trump. Nu weer ~500 miljard op een presenteerblaadje voor Zelensky, die die eerst als geniale onderhandelingstactiek beschimpte. Ondertussen krijgt de EU alle kosten voor de werderopbouw van Oekraine en niets aan baten. Hij kan zelfs bloeddorstige dictators aan de onderhandelingstafel krijgen en hun oorlog stoppen. Trump is een revolutie, enorm indrukwekkend mee te maken:

https://archive.is/CpQzh
Ah ja de mening van Leon de Winter. Ik ben om!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216836624
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 03:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Die houdt het geen 4 jaar vol hoor. Durf ik wel een kratje bier op in te zetten :P
Maar daar komt vast niet echt iets beters voor terug.
pi_216836627
  woensdag 26 februari 2025 @ 03:58:47 #181
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216836628
quote:
82s.gif Op woensdag 26 februari 2025 03:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei: het gaat mij helemaal niet om Democraten vs Republikeinen, het zijn vooral de Trumpisten.
Iemand merkt mijns inziens terecht op dat het veel 'Trump good, previous administration bad' en 'boo-hoo' is. Daar reageer ik slechts op dat ik dat inderdaad niet erg sterk vind, maar dat dat qua vorm echt weinig verschilt met KJP de afgelopen vier jaar. Kortom: dat is (naar mijn mening) hoe er politiek bedreven wordt, zeker de laatste tien jaar.

Hoef je het niet mee eens te zijn hoor, maar jij plaatst een reactie op mijn post waarin je uitsluitend wilt benadrukken dat Leavitt slechts klakkeloos leugens van haar baas herhaalt en KJP "het beleid van haar baas zo duidelijk mogelijk weergaf zonder te liegen".

En hoewel vrijwel iedereen kon zien dat KJP ook totaal ongeschikt was voor die functie en die persco's vooral heel veel nietszeggendheid, awkward momenten en ronduit dramatische antwoorden opleverde (waarbij het zelfs zo ver ging dat KJP in plaats van antwoorden geven op vragen, vragen terug ging stellen aan journalisten wat ze ergens van vonden), plaats jij een plaatje om haar kwaliteiten i.t.t. die van Leavitt aan te tonen.

Kortom: het is weer het klassieke "Democraten altijd goed, Republeiken altijd slecht"-verhaal. Nogmaals: prima hoor. :)
pi_216836631
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 03:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Iemand merkt mijns inziens terecht op dat het veel 'Trump good, previous administration bad' en 'boo-hoo' is. Daar reageer ik slechts op dat ik dat inderdaad niet erg sterk vind, maar dat dat qua vorm echt weinig verschilt met KJP de afgelopen vier jaar. Kortom: dat is (naar mijn mening) hoe er politiek bedreven wordt, zeker de laatste tien jaar.

Hoef je het niet mee eens te zijn hoor, maar jij plaatst een reactie op mijn post waarin je uitsluitend wilt benadrukken dat Leavitt slechts klakkeloos leugens van haar baas herhaalt en KJP "het beleid van haar baas zo duidelijk mogelijk weergaf zonder te liegen".

En hoewel vrijwel iedereen kon zien dat KJP ook totaal ongeschikt was voor die functie en die persco's vooral heel veel nietszeggendheid, awkward momenten en ronduit dramatische antwoorden opleverde (waarbij het zelfs zo ver ging dat KJP in plaats van antwoorden geven op vragen, vragen terug ging stellen aan journalisten wat ze ergens van vonden), plaats jij een plaatje om haar kwaliteiten i.t.t. die van Leavitt aan te tonen.

Kortom: het is weer het klassieke "Democraten altijd goed, Republeiken altijd slecht"-verhaal. Nogmaals: prima hoor. :)
Nope dus niet het klassieke verhaal. Wel Trump & Co incl Leavitt.

Ik zeg ook nergens dat ze alleen maar liegt. Ik zeg dat ze Trump's (en Musk's) leugens herhaalt.

Wat dat betreft had KJP het een stuk makkelijker. Biden loog niet aan de lopende band. Maar ja ze zou ook nooit voor zo'n schertsfiguur gewerkt hebben, daar moet je voor bij propagandapoppetjes als Leavitt zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 26-02-2025 04:12:21 ]
  woensdag 26 februari 2025 @ 04:07:40 #183
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216836633
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 03:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wat jij met droge ogen suggereert is dat Jean-Pierre minimaal net zoveel onzin de ether inslingerde als dat Leavitt nu doet. Nog even helemaal los van het feit dat dat niks van doen heeft met de opmerking wie van de 2 het meest geschikt zou zijn voor die functie: dat is een boude claim. Dus onderbouw deze even als je kunt.
Ik zei alleen dat het "de regering waar ik onderdeel van ben is geweldig en doet uitstekend werk, alles dat verkeerd gaat komt door de vorige regering"-verhaal weinig verschilt van dat van KJP. Nogmaals: het is net politiek, als woordvoerder het beleid van je eigen regering de hemel inprijzen en alle zaken die slecht gaan op anderen afschuiven.

Daarnaast zeg ik niet dat de een geschikter is dan de ander, ik maak die claim of het vergelijk helemaal niet. Ik zeg alleen dat KJP ook niet bepaald vanwege haar kwaliteiten op die positie zat. Of je vindt dat ze het als woordvoerder uitstekend deed, dat kan.
pi_216836636
  woensdag 26 februari 2025 @ 04:22:28 #185
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216836638
quote:
81s.gif Op woensdag 26 februari 2025 04:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nope dus niet het klassieke verhaal. Wel Trump & Co incl Leavitt.

Ik zeg ook nergens dat ze alleen maar liegt. Ik zeg dat ze Trump's (en Musk's) leugens herhaalt.

Wat dat betreft had KJP het een stuk makkelijker. Biden loog niet aan de lopende band. Maar ja ze zou ook nooit voor zo iemand gewerkt hebben, daar moet je voor bij propagandapoppetjes als Leavitt zijn.
Jouw reactie op mij was:

quote:
81s.gif Op woensdag 26 februari 2025 00:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je begrijpt dat er een verschil is tussen aantoonbare leugens klakkeloos herhalen omdat je baas een pathologische leugenaar is en het beleid van je baas zo duidelijk mogelijk weergeven zonder te liegen?

Dat interpreteer ik als: er zijn twee verschillende manieren waarop de functie wordt uitgeoefend.

- Hoe Leavit het doet: klakkeloos aantoonbare leugens van haar baas herhalen
- Hoe KJP het deed: het beleid van haar baas zo duidelijk mogelijk weergeven zonder te liegen

Je maakt het zelf zo smal in je reactie.
pi_216836639
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 04:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jouw reactie op mij was:
[..]
Dat interpreteer ik als: er zijn twee verschillende manieren waarop de functie wordt uitgeoefend.

- Hoe Leavit het doet: klakkeloos aantoonbare leugens van haar baas herhalen
- Hoe KJP het deed: het beleid van haar baas zo duidelijk mogelijk weergeven zonder te liegen

Je maakt het zelf zo smal in je reactie.
Djeez zo moeilijk is het toch niet? Het is niet voor niks dat iemand als Leavitt voor Trump werkt en KJP voor Biden.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lizijbzgtk2v

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lizkhtabys2l

Wie is nou als persvoorlichter bereid zoiets aan te kondigen? Dat zegt iets over haar (gebrek aan) kwaliteiten.

Ik denk ook niet dat Leavitt Trump adviseert itt tot KJP bij Biden :D

Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet dat je moeite hebt dat onderscheid te maken. Kijk je die briefings wel eens :?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 26-02-2025 04:49:56 ]
pi_216836646
  woensdag 26 februari 2025 @ 05:00:31 #188
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216836664
quote:
82s.gif Op woensdag 26 februari 2025 04:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Djeez zo moeilijk is het toch niet? Het is niet voor niks dat iemand als Leavitt voor Trump werkt en KJP voor Biden.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lizijbzgtk2v

[ afbeelding ]

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lizkhtabys2l

[ afbeelding ]

Wie is nou als persvoorlichter bereid zoiets aan te kondigen? Dat zegt iets over haar (gebrek aan) kwaliteiten.

Ik denk ook niet dat Leavitt Trump adviseert itt tot KJP bij Biden :D
Tja, hier wordt het weer duidelijk en dit ligt volledig in het verlengde van onze discussie hiervoor: jouw graadmeter voor kwaliteiten van een persvoorlichter is niet hoe je je werk uitvoert, maar slechts voor wie je werkt en welke boodschap je verkondigt.

Alleen dát bepaalt bij voorbaat al of je wel of geen kwaliteiten hebt. Werk je voor Biden, heb je wel kwaliteiten. Werk je voor Trump, heb je daar een gebrek aan.

Een persvoorlichter moet in staat zijn het beleid van de regering te verdedigen en vragen daarover adequaat te beantwoorden. Of jij het wel of niet eens bent met een bepaald beleid (wat je goed recht is uiteraard), is niet bepalend voor iemands kwaliteiten.
pi_216836667
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 05:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, hier wordt het weer duidelijk en dit ligt volledig in het verlengde van onze discussie hiervoor: jouw graadmeter voor kwaliteiten van een persvoorlichter is niet hoe je je werk uitvoert, maar slechts voor wie je werkt en welke boodschap je verkondigt.

Alleen dát bepaalt bij voorbaat al of je wel of geen kwaliteiten hebt. Werk je voor Biden, heb je wel kwaliteiten. Werk je voor Trump, heb je daar een gebrek aan.

Een persvoorlichter moet in staat zijn het beleid van de regering te verdedigen en vragen daarover adequaat te beantwoorden. Of jij het wel of niet eens bent met een bepaald beleid (wat je goed recht is uiteraard), is niet bepalend voor iemands kwaliteiten.
Nee die graadmeter is er niet. Trump zou toevallig een keertje een kwalitatief goede persvoorlichter aan kunnen stellen nietwaar? Probleem is alleen dat die dan niet lang meegaat vrees ik :D
  woensdag 26 februari 2025 @ 05:07:21 #190
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216836668
quote:
85s.gif Op woensdag 26 februari 2025 05:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee die graadmeter is er niet. Trump zou toevallig een keertje een kwalitatief goede persvoorlichter aan kunnen stellen nietwaar? Probleem is alleen dat die dan niet lang meegaat vrees ik :D
En wanneer is een persvoorlichter van Trump kwalitatief goed in jouw optiek?
pi_216836676
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 05:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
En wanneer is een persvoorlichter van Trump kwalitatief goed in jouw optiek?
Eeeeeh eentje die niet klakkeloos Trump's (aantoonbare) leugens verkondigt? Maar ja dat moet ze wel anders stond ze daar niet natuurlijk.

Voorbeeldje:

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lhysqzaxpz2b

Dit is zo dom. Een beetje kwalitatief goede persvoorlichter zou weten dat die uitbetaalde fondsen via contracten niets met fraude te maken hebben. Dat zijn beleidskeuzes goedgekeurd door het Congres.

Of deze:

https://bsky.app/profile/snarky-op.bsky.social/post/3lii4kgilmc2u

Een beetje goede persvoorlichter zou weten dat deze beschuldiging al lang onderzocht is door de Inspector General (die Trump overigens ontslagen heeft) en daar geen reet van klopt.

Oh ja en bij haar eerste optreden blaatte ze al dat ze geen leugens van pers zou accepteren om vervolgens zelf glashard te liegen en misinformatie te verspreiden:

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 26-02-2025 06:54:34 ]
pi_216836709
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 02:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja Kijkertje, het komt zoals altijd weer op hetzelfde neer bij je: "Alleen Republikeinen liegen en Democraten doen dat niet!"

Als je met droge ogen wilt beweren dat KJP in die vier jaar geen glasharde onwaarheden heeft verkondigd en slechts het beleid van haar baas "zo duidelijk mogelijk weergaf" (wat in praktijk ook echt niets meer inhield dan het klakkeloos herhalen van vooraf ingegeven standpunten van haar baas), dan vind ik het echt helemaal prima. :)
Welke 4 jaar? Vergeet je niet iemand?
Nadat Joe Biden in november 2020 de presidentsverkiezingen had gewonnen, verliet Psaki CNN om zich bij diens overgangsteam te voegen. Later die maand werd Psaki benoemd tot perschef van het Witte Huis. Ze hield haar eerste persconferentie in de avond van 20 januari 2021, na de inauguratie van Biden.[1]

In mei 2022 legde Psaki haar taken als perschef neer.
pi_216836729
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 02:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja Kijkertje, het komt zoals altijd weer op hetzelfde neer bij je: "Alleen Republikeinen liegen en Democraten doen dat niet!"

Als je met droge ogen wilt beweren dat KJP in die vier jaar geen glasharde onwaarheden heeft verkondigd en slechts het beleid van haar baas "zo duidelijk mogelijk weergaf" (wat in praktijk ook echt niets meer inhield dan het klakkeloos herhalen van vooraf ingegeven standpunten van haar baas), dan vind ik het echt helemaal prima. :)
Nou, kom maar op met een glasharde onwaarheid die de persvoorlichter tijdens Biden heeft verkondigd.
De huidige persvoorlichter komt er dagelijks mee, dus het moet niet moeilijk zijn eentje te vinden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216836735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 06:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Welke 4 jaar? Vergeet je niet iemand?
Nadat Joe Biden in november 2020 de presidentsverkiezingen had gewonnen, verliet Psaki CNN om zich bij diens overgangsteam te voegen. Later die maand werd Psaki benoemd tot perschef van het Witte Huis. Ze hield haar eerste persconferentie in de avond van 20 januari 2021, na de inauguratie van Biden.[1]

In mei 2022 legde Psaki haar taken als perschef neer.
Ook dat ja. Psaki had rood haar. Was ook vast een DEI-aanstelling!
pi_216836950
pi_216837085
Waarom moet Zelensky eigenlijk door zijn knietjes en een zilveren bord kado doen, zou het niet logischer zijn om Poetin die behandeling te geven?
pi_216837272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:03 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom moet Zelensky eigenlijk door zijn knietjes en een zilveren bord kado doen, zou het niet logischer zijn om Poetin die behandeling te geven?
Zo zou het moeten zijn inderdaad. Ware het niet dat de VS nu vanwege Trump's narcisme tot het rijtje Rusland, China, Iran en Noord Korea is gaan behoren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 26 februari 2025 @ 08:49:41 #198
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216837349
Jij be
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 02:14 schreef Eagles89 het volgende:
Dit is ook zo ontzettend waar. En precies wat er ook actueel is momenteel in Nederland. Waar ongekozen rechters en ambtenaren al jaren en jaren enorme macht kunnen uitoefenen in hun posities, alles kunnen frustreren en torpederen, terwijl de daadwerkelijk gekozen bestuurders volledig afhankelijk zijn van de meningen van een groepje rechters en ambtenaren, die zeer gekleurd zijn. En bovendien zelfs inmiddels openlijk durven uit te komen een regering die ze niet zint te gaan frustreren. Echt kippenvel hoe de Trump regering met Musk zo ongelofelijk veel vingers op de zere plekken weten te leggen, heilige huisjes omver trappen die al tientallen jaren waren vastgeroest, en de bijl in de rot van de samenleving weten en durven te zetten. Het is echt om de vingers bij af te likken hoe ze één voor één lijstjes af gaan om de infecties van de samenleving aan te pakken.
[ x ]
Jij bent een parodie-account.
Dat kan niet anders.
Niemand is zo getikt.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216837365
En iedereen die nu nog steeds op een gestoorde vogel blijft reageren werkt ook nog mee eraan. :')
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:04:04 #200
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216837473
quote:
Het Witte Huis kiest voortaan zelf welke nieuwsorganisaties toegang krijgen tot de perspools die de Amerikaanse president verslaan. De selectie was sinds 1914 in handen van de onafhankelijke White House Correspondents' Association (WHCA).
https://www.nu.nl/media/6(...)president-trump.html
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')