quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiėren
en niet gewoon 2 regels kopiėren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiėren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiėren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik schijt over je hoofd heen
Waaron wuote jij mij zoveel eigenlijkquote:
Iets met poepquote:
[quote]quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waaron wuote jij mij zoveel eigenlijk
Nog 1 keer en ik doe melding van stalking
Dat is niet eens in nwsquote:
quote:
Geregistreerd op: dinsdag 14 januari 2025 @ 15:48quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:12 schreef Mr.Crow het volgende:
Ter lering en vermaak, zijn dit soort opmerkingen toegestaan?
[..]
Like gezet.quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
![]()
Betreffende post is verwijderdquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:12 schreef Mr.Crow het volgende:
Ter lering en vermaak, zijn dit soort opmerkingen toegestaan?
[..]
Kan het zijn dat hetgene waar je op doelt al is verwijderd?quote:Op maandag 24 februari 2025 19:24 schreef recursief het volgende:
Nober in NWS / Rechtbank Amsterdam doet aangifte na intimidatie rechter op socials
Ik vind dit niet okay. Deze mevrouw is de vrouw van de rechter die op internet gedoxed, geintimideerd en lastiggevallen wordt omdat ie vindt dat de minister van A&M een inreisverbod niet goed heeft onderbouwd.
Zijn vrouw wordt zelf ook lastiggevallen en er is hierom inmiddels een aangifte gedaan wegens doxing/intimidatie. Ik heb het idee dat deze user heel goed weet waar hij mee bezig is. Hij zet haar expres nog even extra in de spotlights in het topic dat nota bene over die aangifte gaat wegens doxing/intimidatie van deze mevrouw en haar man.
Ja, Danny heeft daar ingegrepen. Ik had het met opzet niet gequote.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kan het zijn dat hetgene waar je op doelt al is verwijderd?
Beste @Jippie , nou had ik juist de moeite genomen om die door uitspraak te debunken, met een hele lijst uitspraken erbij, en dan word potjandikkie juist die post van mij verwijderd? Dat lijkt me de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het geen maatschappelijk probleem is maar linkjes naar uitspraken waar een asielzoeker is veroordeeld vind ik niet passen onder
Uiteraard kun je het oneens zijn met een uitspraak van de rechter en mag je daar iets van zeggen, zegt Schaap. "Maar het gaat om de manier waarop. Richt je op de uitspraak, en niet op de persoon die de uitspraak doet."
De driehoek waarschuwt dat rechters daardoor niet meer onafhankelijk kunnen oordelen. Ook advocaten, die soms worden vereenzelvigd met de daden van hun cliėnt, kunnen op die manier hun werk niet meer doen.
Dat kloptquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Beste @:Jippie , nou had ik juist de moeite genomen om die door uitspraak te debunken, met een hele lijst uitspraken erbij, en dan word potjandikkie juist die post van mij verwijderd? Dat lijkt me de omgekeerde wereld.
Het gaat om deze post, die in quotes nog te zien is:
[ afbeelding ]
Er staan 5 links in: eentje naar een scherm met zoekresultaten, en vijf naar uitspraken die juist laten zien dat asielzoekers niet anders worden behandeld dan andere veroordeelden. Superrelevant, want het gaat er nou juist om dat er mensen zijn die vinden dat rechters politieke uitspraken doen, en dan met voorbeelden komen die niet kloppen. Dan doe ik moeite om dat onderbouwd met feiten te debunken en dan gaat mijn post weg. Graag uitleg.
Voor alle duidelijkheid: mijn linkjes wijzen JUIST NIET naar uitspraken waar een asielzoeker is veroordeeld.
Vind ik best vervelend. Ik heb een hoop moeite gestoken in het debunken van precies die feitenvrije kritiek op de rechtspraak waar het topic over gestart is. Op deze manier ga ik dat soort moeite niet meer doen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat klopt
Het is weggehaald omdat er een verwijderd bericht in gequote werd. Anders was het bericht waarin jij gequote werd ook verwijderd geweest.
Maar dat risico loop je als je iemand met een off-policy opmerking quote. Regelmatig zet ik in dat geval een knip, maar was op mobiel bezig en dat werkt niet zo eenvoudig.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:18 schreef recursief het volgende:
[..]
Vind ik best vervelend. Ik heb een hoop moeite gestoken in het debunken van precies die feitenvrije kritiek op de rechtspraak waar het topic over gestart is. Op deze manier ga ik dat soort moeite niet meer doen.
/edit: ik snap dat dit gebeurt als er een off topic discussie ontstaat maar cru genoeg was dat hier helemaal niet het geval. De rechtspraak ligt onder vuur, juist door dit soort feitenvrije insinuaties waarmee rechters beticht worden van politieke gekleurdheid. Precies daar gaat dit topic over. En als ik dan er tijd in steek om uitspraken op te zoeken en door te lezen of ze inderdaad relevant zijn, en daar een reactie van bak, dan is het enorm zuur dat die reactie verwijderd wordt.
Kennelijk is dat niet de bedoeling. Dat topic wordt echt op een hele bijzondere wijze gemodereerd.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:15 schreef recursief het volgende:
Wellicht strikt genomen off policy maar een sprekend voorbeeld van waar het topic over gaat dus niet eens echt off topic. En dat soort feitenvrij geleuter moet bestreden worden.
Ik vind @Jippie echt een prima mod, maar hier wordt de plank wel flink misgeslagen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kennelijk is dat niet de bedoeling. Dat topic wordt echt op een hele bijzondere wijze gemodereerd.
Wat heb ik precies verkeerd gedaan? Hadden de verwijzingen naar veroordelingen van asielzoekers ook niet verwijderd moeten worden?quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik vin md @:Jippie echt een prima mod, maar hier wordt de plank wel flink misgeslagen.
Verklaar je nader..quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kennelijk is dat niet de bedoeling. Dat topic wordt echt op een hele bijzondere wijze gemodereerd.
Maar als ik het weg haal is het ook weer verkeerd gemod volgens jou.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:15 schreef recursief het volgende:
Wellicht strikt genomen off policy maar een sprekend voorbeeld van waar het topic over gaat dus niet eens echt off topic. En dat soort feitenvrij geleuter moet bestreden worden.
Recursief legt dat volgens mij prima uit. Met als korte aanvulling dat je reageert op zogenaamde offtopic posts terwijl dat jśist de inhoudelijke toevoegingen zijn, tussen al het onderbuikgereutel dat in wezen het bewijs van het gelijk van de OP is.quote:
Dat kan ik. On welke post gaat het?quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat heb ik precies verkeerd gedaan? Hadden de verwijzingen naar veroordelingen van asielzoekers ook niet verwijderd moeten worden?
Misschien kunnen we @:Straatcommando. heel lief vragen of hij de mogelijkheden heeft om een verwijderde post terug te zetten?
Met bestrijden bedoel ik dan bestrijden met feiten. Dit soort geleuter heb je sowieso, dan kun je de verspreiders maar beter met harde feiten om de oren slaan anders blijft het onweersproken. Als het off topic is is dat uiteraard een reden om het weg te halen, maar dit was op een gekke manier niet off topic maar juist een prachtige illustratie van waar het topic over gaat.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar als ik het weg haal is het ook weer verkeerd gemod volgens jou.
Ik ben al bezig met de gratin dauphinoisquote:Op donderdag 27 februari 2025 17:41 schreef Jippie het volgende:
Ik ga de keuken in. Lees het zo wel.
Zie recursief in NWS / [NWS feedback]quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kan ik. On welke post gaat het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |