Dat bedoel ik met:quote:Op maandag 24 februari 2025 20:49 schreef Ivo1985 het volgende:
En als er dan ook niets is van een samenlevingscontract oid, dan is TS juridische ook geen partner.
quote:Op maandag 24 februari 2025 20:35 schreef blomke het volgende:
In welke hoedanigheid ben jij (straks) zijn juridische partner?
Voor mij hangt dat een beetje samen met dat ik ook bijdraag aan de hypotheek, we zijn nu op papier niets van elkaar en voelt dan een beetje aasgierig om dan wel het huis te willen na z'n dood? En dat voelde toen we net gingen samen wonen sowieso nog wel heftig.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:22 schreef Lienekien het volgende:
@:Meke Ik lees een aantal verstandige beslissingen en overwegingen, imo. Vooral ook om het na een tijdje weer te gaan bekijken.
Wat ik me afvraag, en als je dat wilt delen, wat is de reden dat hij je (nog) niet als erfgenaam heeft aangewezen?
OK, zo had ik het nog niet bekeken. Ik snap dat wel.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Voor mij hangt dat een beetje samen met dat ik ook bijdraag aan de hypotheek, we zijn nu op papier niets van elkaar en voelt dan een beetje aasgierig om dan wel het huis te willen na z'n dood? En dat voelde toen we net gingen samen wonen sowieso nog wel heftig.
Hij heeft dit huis echt wel met dank aan z'n ouders kunnen kopen, dus voelde voor hem dan ook ondankbaar als ik dat dan zou krijgen. Ik hecht ook niet heel veel waarde aan dit huis als object (wel het thuis samen met m'n vriend hoor) Maar inrichting vind ik nu bijv echt nog niet mooi
Dus denk dat ik hier sowieso niet zou willen blijven in m'n eentje dus dan voelt het al helemaaaaal als geld harken.
Meer emotioneel dan rationele beslissing geloof ik dus, moet op termijn ook echt veranderen hoor, maar dat voelt voor mij een logische stap om te gaan regelen als ik ook mee ga betalen aan aflossing en dat we echt samen het huis hebben.
Oh, hier ben ik het mee eens! Ik zie dat ik 50/50 zei, maar dat kan wat mij betreft ook 90/10 zijn hoorquote:Op maandag 24 februari 2025 21:34 schreef Leandra het volgende:
Ik lees weer over 50/50 regelen, niemand zegt dat het maar 50/50 geregeld moet worden, dat zou ook absoluut niet eerlijk zijn, wij hebben het zelfs niet 50/50 geregeld en wij zijn inmiddels al bijna 12 jaar getrouwd en hebben een al ruim 14 jaar kind samen.
Eerlijk regelen betekent niet 50/50 delen, zeker niet als de één een huis met overwaarde en/of vermogen heeft.
Eerlijk regelen betekent dat geen van beiden er op achteruit gaat ten opzichte wat ze ingebracht hebben.
Nee, als het niet vastgelegd is dan is het sowieso meer gedoe.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh, hier ben ik het mee eens! Ik zie dat ik 50/50 zei, maar dat kan wat mij betreft ook 90/10 zijn hoorWij zijn zelf ook aan het kijken hoe we het tzt het beste kunnen regelen door meer te kijken naar wat we allebei over houden. Liever dat we gezellig samen op vakantie kunnen dan dat we allebei hypothetisch een half huis hebben terwijl dat uiteindelijk hopelijk toch nooit echt uitmaakt.
Maar welke getallen je ook invult bij een X/X regeling, ik snap nog steeds dat als je voor het eerst gaat samenwonen, het ook heftig voelt om meteen alles juridisch vast te leggen, júist als het misgaat. Het is dan meteen zoveel meer gedoe?
Linkje?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:55 schreef Solispolar het volgende:
Pas maar op met dit soort topics TS. Laatst stelde ik (vanuit het andere perspectief) een soortgelijke vraag en toen werd er een complete psychoanalyse op mijn relatie losgelaten. Blijkbaar is een relatie onmogelijk als je voorstelt om iets bij te dragen in een relatie.
OT: Ik zou gewoon weg blijven van betalen hypotheek/waardevermeerdering e.d. Ik zou een bepaalde huursom afspreken en hem dat gewoon betalen; net als dat je op een andere manier een huis zou huren.
Oh ja, dat topic.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
WGR / Hoe creatieve oplossing te vinden voor luxeprobleem
Ik heb de relatie maar beëindigd, dat snap je zelf ook.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja, dat topic.![]()
Ja dat was wel des foks.
Snap je gevoel.
Mer een verwijzing naar het topic.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:06 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik heb de relatie maar beëindigd, dat snap je zelf ook.
He ja, TS is geen kostganger …quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:55 schreef Solispolar het volgende:
OT: Ik zou gewoon weg blijven van betalen hypotheek/waardevermeerdering e.d. Ik zou een bepaalde huursom afspreken en hem dat gewoon betalen; net als dat je op een andere manier een huis zou huren.
Precies.quote:Op maandag 24 februari 2025 21:34 schreef Leandra het volgende:
Ik lees weer over 50/50 regelen, niemand zegt dat het maar 50/50 geregeld moet worden, dat zou ook absoluut niet eerlijk zijn, wij hebben het zelfs niet 50/50 geregeld en wij zijn inmiddels al bijna 12 jaar getrouwd en hebben een al ruim 14 jaar kind samen.
Eerlijk regelen betekent niet 50/50 delen, zeker niet als de één een huis met overwaarde en/of vermogen heeft.
Eerlijk regelen betekent dat geen van beiden er op achteruit gaat ten opzichte wat ze ingebracht hebben.
Hadden jullie daar ook een termijn aan verbonden? Want als deze constructie tien jaar oid zou duren loopt dat bedrag behoorlijk op, kan ik me zo voorstellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:01 schreef _Lily_ het volgende:
Hier vroeger dezelfde situatie
Wij hadden alle lasten naar rato verdeeld, inclusief de hypotheeklast en de hypotheekrente.
We hadden bij de notaris vastgelegd dat degene zonder huis alle hypotheekgerelateerde kosten terug zou krijgen bij een relatiebreuk. Dus alles wat ie had ingelegd. En we hadden een testament gemaakt waarin hij erfgenaam was (we hadden toen nog geen kinderen)
De hypotheekrente aftrek ging in de huishoud pot
We hadden daar geen termijn aan verbonden. We liepen dus allebei een zeker risico.quote:Op zondag 2 maart 2025 14:14 schreef Meke het volgende:
[..]
Hadden jullie daar ook een termijn aan verbonden? Want als deze constructie tien jaar oid zou duren loopt dat bedrag behoorlijk op, kan ik me zo voorstellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |