Veel apps (o.a. Radio Garden en een of andere wekker-app) hebben full screen-reclames die je - behalve met een subscription, of de app stoppen en weer opnieuw aan zetten - op geen enkele manier weg kunt krijgen. Vaak geen kruisje, en 'pijltje terug' werkt ook niet.quote:Op maandag 7 april 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Reclames in het algemeen!Ads, ads ads EVERYWHERE. Doodziek word je er van. Een gemiddelde ad-blocker kan er al haast niet meer tegenop boksen.
Sommige websites zijn gewoonweg onleesbaar aan het worden vanwege de continue vervuiling van banners en reclame blokken/filmpjes die overal oppoppen.
En ja dan moeten we overal maar een 'premium' account voor nemen of een subscription zodat de ads minder worden. Zo kan je wel bezig blijven natuurlijk.
Dus ja, echt schijthekel aan advertising in het algemeen, het is gewoon echt veel en veel te veel geworden, en het stopt maar niet
Als man kan ik zeggen dat het soms onbewust gebeurd.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Mannen die in hun kruis grabbelen terwijl ze zien dat anderen het zien. Moet dat nou?Ik zie het elke week minstens één keer. Leg je piemel ff op het toilet goed ofzo.
Of was het vaker.
![]()
Ja. Zo'n uitwendig gezwel moet soms even gecorrigeerd worden en wil ook nog wel eens jeuken.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Mannen die in hun kruis grabbelen terwijl ze zien dat anderen het zien. Moet dat nou?Ik zie het elke week minstens één keer. Leg je piemel ff op het toilet goed ofzo.
Of was het vaker.
![]()
Reclame moet verboden worden.quote:Op maandag 7 april 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Reclames in het algemeen!Ads, ads ads EVERYWHERE. Doodziek word je er van. Een gemiddelde ad-blocker kan er al haast niet meer tegenop boksen.
Sommige websites zijn gewoonweg onleesbaar aan het worden vanwege de continue vervuiling van banners en reclame blokken/filmpjes die overal oppoppen.
En ja dan moeten we overal maar een 'premium' account voor nemen of een subscription zodat de ads minder worden. Zo kan je wel bezig blijven natuurlijk.
Dus ja, echt schijthekel aan advertising in het algemeen, het is gewoon echt veel en veel te veel geworden, en het stopt maar niet
Spijker + kop. Het is echt niet leuk meer om online bezig te zijn over het algemeen.quote:Op maandag 7 april 2025 22:20 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Reclame moet verboden worden.
https://decorrespondent.n(...)28-27b7-ced7bd4fa883
En de glorietijd van het internet is al lang voorbij![]()
Steeds irritantere ads-praktijken.
Bijna elk artikel zit achter een paywall tegenwoordig. Ja die kan je omzeilen maar 9 van de 10 keer denk ik laat ook maar, te veel moeite.
Zoekmachines zijn nu slechter dan vroeger omdat die ook gewoon de betalende of manipulerende sites bovenaan zetten.
Razendsnelle copyright claims op muziek/beelden.
"Deze video is door de gebruiker niet beschikbaar gemaakt in jouw land"
Vroeger had je binnen een minuut wat je zocht. Nu moet je eerst een lading bagger en blokkades door.
Ja, ChatGPT/LLMs zijn geweldig natuurlijk, maar 9 van de 10 keer gebruik ik het als verkapte zoekmachine, omdat de normale zoekmachines niet meer geven wat ik zoek.quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Spijker + kop. Het is echt niet leuk meer om online bezig te zijn over het algemeen.
Ik moet bekennen dat, waar ik nog het meest het internet voor gebruik tegenwoordig, is mijn betaalde (plus) versie van ChatGTP.(of dat a good thing or a bad thing is laten we maar even in het midden haha)
Qua vrije tijd gebruik ik het veel om taal (Spaans) te leren door in mijn brakke Spaans tegen 'het' te typen en te vragen hoe mijn grammatica was en dan bijvoorbeeld kleine opdrachtjes te vragen of me te overhoren etc. Werkt goed moet ik zeggen. En daarnaast voor allerlei suffe vragen die soms in me opkomen![]()
En qua werk gebruik ik het veel om te helpen met debuggen van code etc aangezien ik coderen zelf niet leuk vind maar het wel deels nodig heb voor mijn werkOok dat werkt verdomd goed met de betaalde versie.
Maar echt websites bezoeken doe ik steeds minder. Uiteraard FOK!en hier en daar wat nieuws lezen en dan houdt het alweer gauw op vaak...En ja, verder is het precies wat je zegt, je wordt OVERAL doodgegooid met ads praktijken en idd als je al een search doet voor iets zie je bij de eerste 5 resultaten meteen "sponsored" staan. Jah..... de relevantie heeft het al lang verloren, het gaat er nu vooral nog om, wie pompt het meeste geld in zijn ad-campaigns en die staat bovenaan!
![]()
Een van de ergste dingen eraan, is dat het veel mensen geen bal kan schelen of muziek en andere creatieve uitingen door een echt mens worden gemaakt, of AI-gegenereerd zijn. En doordat die mensen met velen zijn, krijg je er ook mee te maken als je dat niet wil.quote:
quote:"Ik wil dat AI mijn borden wast, niet mijn gedichten schrijft."
Nog schadelijker: jij kijkt naar filmpje X waarin iets heftigs gebeurd, dus het algoritme gaat je nog meer heftige filmpjs voorschotelen. Zo ontstaan wappies die in rabbitholes vallen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 11:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een van de ergste dingen eraan, is dat het veel mensen geen bal kan schelen of muziek en andere creatieve uitingen door een echt mens worden gemaakt, of AI-gegenereerd zijn. En doordat die mensen met velen zijn, krijg je er ook mee te maken als je dat niet wil.
"Wat maakt het uit, het klinkt toch goed?"![]()
Een treffende quote die ik recent las:
[..]
Erger me vooral aan het feit dat Linkedin steeds meer op feesboek gaat lijkenquote:Op dinsdag 8 april 2025 16:37 schreef Discombobulate het volgende:
Grafhekel aan Linkedin en de neppe blije mensjes daarin
En voor mij is het tegen wil en dank wel een beetje nodig.
Ik had gereageerd op iemand die geen vast contract had gekregen van "Hahahahahah" ten eerste omdat het gewoon een lul was en ten tweede omdat we elkaar gewoon kennen en ik dat wel kon maken.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:55 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Erger me vooral aan het feit dat Linkedin steeds meer op feesboek gaat lijken
En in z'n algemeenheid dat social media teveel bij TikTok afkijkt.quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:55 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Erger me vooral aan het feit dat Linkedin steeds meer op feesboek gaat lijken
Dit ook wel jaquote:Op dinsdag 8 april 2025 16:37 schreef Discombobulate het volgende:
Grafhekel aan Linkedin en de neppe blije mensjes daarin
En voor mij is het tegen wil en dank wel een beetje nodig.
Er is soms ook wel eens zo'n wolkenstreep, heel lineair, op de kaart van Buienradar. Zal vast een soort glitch zijn ofzo, maar volgens de wappies is dat ook iets.quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mensen die op elk bericht van bijvoorbeeld Buienradar beginnen te ouwehoeren over chemtrails, HAARP, geoenginering etc. Het is weken zonnig, het wordt een keer bewolkt en het is gelijk gemanipuleerd.
Sowieso, wappies in het algemeen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 5 april 2025 09:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is gewoon vrijwel dezelfde look als heroin chic.
...'skinnytok'.quote:Op zaterdag 5 april 2025 09:24 schreef Eightyone het volgende:
Dat gezeik met vrouwelijke ideaalbeelden, waarbij vrouwen steeds weer in een andere mal geperst worden.
Een poosje terug was het in de mode om een reet te hebben in de trant van Kim Kardashion. Spoel een paar jaar door, en het is een 'ballet body' waar amper vet aan zit. Hou op.
https://www.harpersbazaar(...)plastisch-chirurgie/
Ja het zou ook heel gek zijn als het verhaal was van "Die man liep altijd met bloederige bijlen en lichaamsdelen van kinderen door de tuin en groette nooit; we zijn geschokt dat nu blijkt dat hij friet zegt."quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:14 schreef tong80 het volgende:
Bij calamiteiten...."Dat dat hier gebeurt, zo'n rustig dorp." "Het was zo'n lief gezin, de man groette altijd." Etc.
Knettergek wordt je daar van. Bij de plaatselijke jumbo staan nu voorgesneden stukjes fruit op de plek van de vleesvervangers. Als het dan nog voor een jaar is ok maar die schappen rouleren veel vaker.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:34 schreef Karina het volgende:
Supermarkten die opeens de indeling veranderen waardoor je niks meer kunt vinden.
Ik heb nu werkelijk nog nooit gedacht dan neem ik dat wel als iets niet op zijn plek staat.quote:Op maandag 7 april 2025 10:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is strategie, als je moet zoeken is de kans groter dat je een impulsaankoop doet
De nabestaanden? Of de condoleerders?quote:Op zaterdag 12 april 2025 19:51 schreef vipergts het volgende:
Mensen die bij een condoleance hun hele verhaal gaan staan vertellen.
Ik ook niet maar ik heb op de middelbare detailhandel school gezeten en daar werd het ook als tactiek genoemd om te zorgen dat er mensen impulsief gaan inkopenquote:Op zaterdag 12 april 2025 19:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb nu werkelijk nog nooit gedacht dan neem ik dat wel als iets niet op zijn plek staat.
Niet ALS, maar EN.quote:Op zaterdag 12 april 2025 19:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb nu werkelijk nog nooit gedacht dan neem ik dat wel als iets niet op zijn plek staat.
in Rotterdam is het altijd afschuwelijk druk, overweeg dan Denemarken. Net zo groot als Nederland maar met nog geen 6 miljoen inwoners ruimte zat, lijkt me heerlijk.quote:Op zaterdag 12 april 2025 20:24 schreef SEMTEX het volgende:
Taffesetaffese drukte in Rotterdam rond het WTC. Ik moest mijn startnummer ophalen voor de marathon. Ik haat mensenmassa’s. Ben er nu achter dat echt grote marathons mij daarom qua mensenmassa’s tegenstaan. Of Rotterdam is te klein voor al die mensen.
En bij "grote" wedstrijden duren de voor-en na beschouwingen samen langer dan de wedstrijd.quote:Op zaterdag 12 april 2025 20:42 schreef -Deluzion- het volgende:
Wat mij ontzettend irriteert is dat eindeloze gelul in de rust bij voetbalwedstrijden. Altijd dezelfde clichés, het slaat nergens op. Zodra het rust is gaat bij mij alles 15 minuten op mute. En na de wedstrijd meteen de boel uit, weg met die onzin.
De condoleerders, je houdt de hele rij op en zit je daar op te wachten als nabestaanden op zo'n moment na 50 handjes is condoleren gewoon vervelend.quote:Op zaterdag 12 april 2025 19:58 schreef maily het volgende:
[..]
De nabestaanden? Of de condoleerders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |