abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 april 2025 @ 11:39:15 #201
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217310982
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Reclames in het algemeen! :( Ads, ads ads EVERYWHERE. Doodziek word je er van. Een gemiddelde ad-blocker kan er al haast niet meer tegenop boksen.

Sommige websites zijn gewoonweg onleesbaar aan het worden vanwege de continue vervuiling van banners en reclame blokken/filmpjes die overal oppoppen.
En ja dan moeten we overal maar een 'premium' account voor nemen of een subscription zodat de ads minder worden. Zo kan je wel bezig blijven natuurlijk.

Dus ja, echt schijthekel aan advertising in het algemeen, het is gewoon echt veel en veel te veel geworden, en het stopt maar niet :X
Veel apps (o.a. Radio Garden en een of andere wekker-app) hebben full screen-reclames die je - behalve met een subscription, of de app stoppen en weer opnieuw aan zetten - op geen enkele manier weg kunt krijgen. Vaak geen kruisje, en 'pijltje terug' werkt ook niet. :{
  Moderator maandag 7 april 2025 @ 22:04:25 #202
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217315433
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Mannen die in hun kruis grabbelen terwijl ze zien dat anderen het zien. Moet dat nou? :') Ik zie het elke week minstens één keer. Leg je piemel ff op het toilet goed ofzo. :G Of was het vaker. :{w
Als man kan ik zeggen dat het soms onbewust gebeurd.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217315504
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Mannen die in hun kruis grabbelen terwijl ze zien dat anderen het zien. Moet dat nou? :') Ik zie het elke week minstens één keer. Leg je piemel ff op het toilet goed ofzo. :G Of was het vaker. :{w
Ja. Zo'n uitwendig gezwel moet soms even gecorrigeerd worden en wil ook nog wel eens jeuken.
pi_217315570
quote:
9s.gif Op maandag 7 april 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Reclames in het algemeen! :( Ads, ads ads EVERYWHERE. Doodziek word je er van. Een gemiddelde ad-blocker kan er al haast niet meer tegenop boksen.

Sommige websites zijn gewoonweg onleesbaar aan het worden vanwege de continue vervuiling van banners en reclame blokken/filmpjes die overal oppoppen.
En ja dan moeten we overal maar een 'premium' account voor nemen of een subscription zodat de ads minder worden. Zo kan je wel bezig blijven natuurlijk.

Dus ja, echt schijthekel aan advertising in het algemeen, het is gewoon echt veel en veel te veel geworden, en het stopt maar niet :X
Reclame moet verboden worden.
https://decorrespondent.n(...)28-27b7-ced7bd4fa883

En de glorietijd van het internet is al lang voorbij :+

Steeds irritantere ads-praktijken.
Bijna elk artikel zit achter een paywall tegenwoordig. Ja die kan je omzeilen maar 9 van de 10 keer denk ik laat ook maar, te veel moeite.
Zoekmachines zijn nu slechter dan vroeger omdat die ook gewoon de betalende of manipulerende sites bovenaan zetten.
Razendsnelle copyright claims op muziek/beelden.
"Deze video is door de gebruiker niet beschikbaar gemaakt in jouw land"

Vroeger had je binnen een minuut wat je zocht. Nu moet je eerst een lading bagger en blokkades door.
pi_217315636
Ik erger me enorm aan de slechte keuzes die mijn medemensen maken. Het houdt niet op, niet vanzelf. :'(
  Moderator dinsdag 8 april 2025 @ 09:11:31 #206
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217316965
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2025 22:20 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Reclame moet verboden worden.
https://decorrespondent.n(...)28-27b7-ced7bd4fa883

En de glorietijd van het internet is al lang voorbij :+

Steeds irritantere ads-praktijken.
Bijna elk artikel zit achter een paywall tegenwoordig. Ja die kan je omzeilen maar 9 van de 10 keer denk ik laat ook maar, te veel moeite.
Zoekmachines zijn nu slechter dan vroeger omdat die ook gewoon de betalende of manipulerende sites bovenaan zetten.
Razendsnelle copyright claims op muziek/beelden.
"Deze video is door de gebruiker niet beschikbaar gemaakt in jouw land"

Vroeger had je binnen een minuut wat je zocht. Nu moet je eerst een lading bagger en blokkades door.
Spijker + kop. Het is echt niet leuk meer om online bezig te zijn over het algemeen.

Ik moet bekennen dat, waar ik nog het meest het internet voor gebruik tegenwoordig, is mijn betaalde (plus) versie van ChatGTP. :P (of dat a good thing or a bad thing is laten we maar even in het midden haha)

Qua vrije tijd gebruik ik het veel om taal (Spaans) te leren door in mijn brakke Spaans tegen 'het' te typen en te vragen hoe mijn grammatica was en dan bijvoorbeeld kleine opdrachtjes te vragen of me te overhoren etc. Werkt goed moet ik zeggen. En daarnaast voor allerlei suffe vragen die soms in me opkomen :P
En qua werk gebruik ik het veel om te helpen met debuggen van code etc aangezien ik coderen zelf niet leuk vind maar het wel deels nodig heb voor mijn werk :') Ook dat werkt verdomd goed met de betaalde versie.

Maar echt websites bezoeken doe ik steeds minder. Uiteraard FOK! :7 en hier en daar wat nieuws lezen en dan houdt het alweer gauw op vaak...En ja, verder is het precies wat je zegt, je wordt OVERAL doodgegooid met ads praktijken en idd als je al een search doet voor iets zie je bij de eerste 5 resultaten meteen "sponsored" staan. Jah..... de relevantie heeft het al lang verloren, het gaat er nu vooral nog om, wie pompt het meeste geld in zijn ad-campaigns en die staat bovenaan! 8)7 :|W
  dinsdag 8 april 2025 @ 10:10:50 #207
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217317384
Algoritmes. The root of all evil.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217317552
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2025 09:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Spijker + kop. Het is echt niet leuk meer om online bezig te zijn over het algemeen.

Ik moet bekennen dat, waar ik nog het meest het internet voor gebruik tegenwoordig, is mijn betaalde (plus) versie van ChatGTP. :P (of dat a good thing or a bad thing is laten we maar even in het midden haha)

Qua vrije tijd gebruik ik het veel om taal (Spaans) te leren door in mijn brakke Spaans tegen 'het' te typen en te vragen hoe mijn grammatica was en dan bijvoorbeeld kleine opdrachtjes te vragen of me te overhoren etc. Werkt goed moet ik zeggen. En daarnaast voor allerlei suffe vragen die soms in me opkomen :P
En qua werk gebruik ik het veel om te helpen met debuggen van code etc aangezien ik coderen zelf niet leuk vind maar het wel deels nodig heb voor mijn werk :') Ook dat werkt verdomd goed met de betaalde versie.

Maar echt websites bezoeken doe ik steeds minder. Uiteraard FOK! :7 en hier en daar wat nieuws lezen en dan houdt het alweer gauw op vaak...En ja, verder is het precies wat je zegt, je wordt OVERAL doodgegooid met ads praktijken en idd als je al een search doet voor iets zie je bij de eerste 5 resultaten meteen "sponsored" staan. Jah..... de relevantie heeft het al lang verloren, het gaat er nu vooral nog om, wie pompt het meeste geld in zijn ad-campaigns en die staat bovenaan! 8)7 :|W
Ja, ChatGPT/LLMs zijn geweldig natuurlijk, maar 9 van de 10 keer gebruik ik het als verkapte zoekmachine, omdat de normale zoekmachines niet meer geven wat ik zoek.
  dinsdag 8 april 2025 @ 11:38:14 #209
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217317864
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 april 2025 10:10 schreef SEMTEX het volgende:
Algoritmes. The root of all evil.
Een van de ergste dingen eraan, is dat het veel mensen geen bal kan schelen of muziek en andere creatieve uitingen door een echt mens worden gemaakt, of AI-gegenereerd zijn. En doordat die mensen met velen zijn, krijg je er ook mee te maken als je dat niet wil.

"Wat maakt het uit, het klinkt toch goed?"

:|W |:(

Een treffende quote die ik recent las:

quote:
"Ik wil dat AI mijn borden wast, niet mijn gedichten schrijft."
  dinsdag 8 april 2025 @ 13:01:35 #210
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217318433
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 11:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Een van de ergste dingen eraan, is dat het veel mensen geen bal kan schelen of muziek en andere creatieve uitingen door een echt mens worden gemaakt, of AI-gegenereerd zijn. En doordat die mensen met velen zijn, krijg je er ook mee te maken als je dat niet wil.

"Wat maakt het uit, het klinkt toch goed?"

:|W |:(

Een treffende quote die ik recent las:
[..]

Nog schadelijker: jij kijkt naar filmpje X waarin iets heftigs gebeurd, dus het algoritme gaat je nog meer heftige filmpjs voorschotelen. Zo ontstaan wappies die in rabbitholes vallen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 8 april 2025 @ 13:06:08 #211
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217318462
Een goed boek over de invloed van algoritmes: 'Filterwereld'.

https://www.bol.com/nl/nl/p/filterwereld/9300000183650284/
pi_217318588
Aan zwerte @Zipportal
U MAD?
pi_217319978
Grafhekel aan Linkedin en de neppe blije mensjes daarin :')

En voor mij is het tegen wil en dank wel een beetje nodig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217321443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:37 schreef Discombobulate het volgende:

Erger me vooral aan het feit dat Linkedin steeds meer op feesboek gaat lijken :{
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_217321516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 13:23 schreef de_boswachter het volgende:
Aan zwerte @:zipportal
Downie van Gerwen.
pi_217321555
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 19:55 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Erger me vooral aan het feit dat Linkedin steeds meer op feesboek gaat lijken :{
Ik had gereageerd op iemand die geen vast contract had gekregen van "Hahahahahah" ten eerste omdat het gewoon een lul was en ten tweede omdat we elkaar gewoon kennen en ik dat wel kon maken.

Nou, iedereen viel over me heen. :')

"Ja, Linkedin is toch geen Facebook man blablabla"

Blijkbaar nemen mensen Linkedin heel erg serieus. _O-

Maar ik heb er echt een teringhekel aan, alleen heb ik het ook wel nodig op dit moment. :')
pi_217322161
Nieuwsberichten waar nog altijd gerefereerd wordt naar corona, ook al hebben ze niks met corona te maken, net alsof het een of ander ijkpunt in de tijd is
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217322182
Het RTL 4 weerbericht dat blijkbaar mede mogelijk gemaakt is door Magere Hein, want iedere keer zie je een blije muts fietsen met voorop een doodskist, echt wat de actuele neuk
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 8 april 2025 @ 21:44:55 #219
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217322332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 19:55 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
En in z'n algemeenheid dat social media teveel bij TikTok afkijkt.

En ook dat dergelijke diensten de gebruikerservaring steeds meer dicht timmeren, ipv dat je zelf een keuze hebt.

Nee, ik wil geen Shorts (zo'n storend iets wat op TikTok moet lijken). En ook niet dat YT-filmpjes automatisch aan springen, met geluid. :{

Plus: ik wil op Instagram gewoon de meest recente berichten kunnen zien bij het aanklikken van een hashtag (is een poosje terug gesloopt). Niet alleen de populairste. Wat hier voor Instagrammers met niet zo veel volgers bij komt, is dat ze praktisch onzichtbaar zijn geworden, en extra druk voelen om op de 'grote' Instagrammers te gaan lijken. Zo push je eenheidsworst.

En dit zijn nog maar een paar voorbeelden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Enshittification

[ Bericht 3% gewijzigd door Eightyone op 09-04-2025 10:41:57 ]
  woensdag 9 april 2025 @ 11:47:41 #220
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217325245
Kan je op Google (desktop-versie) btw niet meer zoeken op taal/afkomst? -O-

Edit - hangt blijkbaar af van het account dat je er gebruikt.
pi_217325849
Mensen die in een avocado staan te knijpen alsof het een stressbal is wat ze in hun handen hebben. Om daarna te besluiten hem niet te kopen en terug te leggen :N Beter helemaal niet knijpen en een avocado thuis laten rijpen, maar als je in de winkel wilt kijken op je een rijpe hebt, een zacht kneepje is echt genoeg.
pi_217331507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 16:37 schreef Discombobulate het volgende:

Dit ook wel ja :Y Van die mensen die ook aan de lopende band ‘inspirerende’ blogs erop gooien die rechtstreeks uit ChatGPT komen
pi_217339725
Statiegeldverzamelaars Amsterdam krijgen officieuze vakbond
:') :r
https://nos.nl/artikel/25(...)n-officieuze-vakbond

"Wij willen een positief beeld laten zien van deze doelgroep. Laten zien dat dit mensen zijn die hard werken voor hun geld. Dat het krachtige mensen zijn die op een heel creatieve manier autonoom proberen te zijn."

"Daarmee kan ik mijn eigen eten kopen en wat ik verder nog op een dag nodig heb. Sigaretten bijvoorbeeld."
goh
  vrijdag 11 april 2025 @ 17:46:05 #224
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_217343271
Mensen die op elk bericht van bijvoorbeeld Buienradar beginnen te ouwehoeren over chemtrails, HAARP, geoenginering etc. Het is weken zonnig, het wordt een keer bewolkt en het is gelijk gemanipuleerd.

Sowieso, wappies in het algemeen. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_217344021
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 17:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mensen die op elk bericht van bijvoorbeeld Buienradar beginnen te ouwehoeren over chemtrails, HAARP, geoenginering etc. Het is weken zonnig, het wordt een keer bewolkt en het is gelijk gemanipuleerd.

Sowieso, wappies in het algemeen. :r
Er is soms ook wel eens zo'n wolkenstreep, heel lineair, op de kaart van Buienradar. Zal vast een soort glitch zijn ofzo, maar volgens de wappies is dat ook iets. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')