abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216782535
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:04 schreef Fretwork het volgende:
Er valt niet te ontkennen dat dit soort absurde complottheorieën, over reptiel achtige aliens die onze overheden gekaapt hebben om zich te voeden met ons bloed en onze angsten, kunnen leiden tot geweldsuitbarstingen.
Dat valt zeker te ontkennen, dat is in Nederland nog nooit voorgekomen. Daarnaast is het een doodlopende weg om mensen verantwoordelijk te houden voor de daden van anderen op deze manier. Of moet Timmermans ook de gevangenis in als iemand een aanslag op Wilders probeert te plegen op basis van wat tweets van Timmermans? Kom op zeg.
pi_216782548
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de NCTV ziet hem zo.
Onzin. Terroristen worden opgepakt omdat ze of iets strafbaars hebben gedaan of iets strafbaars aan het voorbereiden zijn. Mensen die niets anders doen dan hun mening verkondigen bestempelen als terroristen is een weg naar tyrannie.
pi_216782556
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat valt zeker te ontkennen, dat is in Nederland nog nooit voorgekomen. Daarnaast is het een doodlopende weg om mensen verantwoordelijk te houden voor de daden van anderen op deze manier. Of moet Timmermans ook de gevangenis in als iemand een aanslag op Wilders probeert te plegen op basis van wat tweets van Timmermans? Kom op zeg.
Nou, publiceer je bewijs, het NCTV rapport. Of stop over Icke en accepteer dat ook jij dat rapport niet hebt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216782578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou, publiceer je bewijs, het NCTV rapport. Of stop over Icke en accepteer dat ook jij dat rapport niet hebt.
Ik hoef dat rapport niet te hebben. NCTV bepaalt niks, het is de rechter die bepaalt en die motivering staat gewoon online. Daar wordt zelfs expliciet gezegd dat Icke niet oproept tot geweld of zelf geweld pleegt. Dus of de rechter liegt of er staat niets van die strekking in dat rapport. Kies maar.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:11:49 #105
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216782592
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
:')

De mensen die hiervoor zijn aangesteld vinden van wel, ik ben een beetje klaar met deze Dunning-Krugeresque discussie.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216782631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

De mensen die hiervoor zijn aangesteld vinden van wel
En hoeven daar blijkbaar nul verantwoording voor af te leggen wat jou betreft. Goed systeempje hoor :') Kom op man, je kunt toch zelf ook wel nadenken en redeneren? Waarom beantwoord je mijn vraag over bijvoorbeeld Timmermans niet? Of doe het andersom, wat jij wil.
pi_216782663
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik hoef dat rapport niet te hebben. NCTV bepaalt niks, het is de rechter die bepaalt en die motivering staat gewoon online. Daar wordt zelfs expliciet gezegd dat Icke niet oproept tot geweld of zelf geweld pleegt. Dus of de rechter liegt of er staat niets van die strekking in dat rapport. Kies maar.
De motivering is dat rappport dus. En uit dat rapport wprdt niet gepubliceerd. Dus kom met dat rapport of stop.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216782705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En hoeven daar blijkbaar nul verantwoording voor af te leggen wat jou betreft.
Dat doen ze aan de minister en aan de Inspectie van Jusititie en Veiligheid. Lijkt me inderdaad voldoende, het gaat ons niks aan.

Hier: https://www.rijksoverheid(...)stitie-en-veiligheid
pi_216782709
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
De motivering is dat rappport dus.
Nee, de motivering is dit: https://www.rechtspraak.n(...)ijft-van-kracht.aspx

De uitspraak is: hij moet geweerd worden vanwege zijn meningen. Omdat zijn uitspraken misschien ooit een keer zou kunnen leiden tot mensen die anders gaan denken en dan misschien ooit een keer geweld zouden kunnen plegen.

Hou nou maar op met liegen. De rechter doet de uitspraak, niet de NCTV.
pi_216782750
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, de motivering is dit: https://www.rechtspraak.n(...)ijft-van-kracht.aspx

De uitspraak is: hij moet geweerd worden vanwege zijn meningen. Omdat zijn uitspraken misschien ooit een keer zou kunnen leiden tot mensen die anders gaan denken en dan misschien ooit een keer geweld zouden kunnen plegen.

Hou nou maar op met liegen. De rechter doet de uitspraak, niet de NCTV.
https://www.rechtspraak.n(...)ijft-van-kracht.aspx

quote:
De staatssecretaris baseert zijn standpunt onder andere op twee rapporten en een analyse van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV).

De rechtbank is het eens met de staatssecretaris dat hij ook potentiële bedreigingen van de openbare orde kan betrekken bij de vraag of een derdelander een bedreiging vormt van de openbare orde.

Op basis van de rapporten die de staatssecretaris tot zijn beschikking had, volgt de rechtbank zijn standpunt dat Icke zo'n bedreiging vormt.
Kortom, tot jij die rapporten hebt kun jij geen enkele conclusie trekken of dat terecht is of niet. De rechter deed zijn uitspraak op basis van deze niet openbare rapporten.
pi_216782757
Wat gaan we doen als een of andere moslimterrorist een aanslag pleegt en dan zegt geïnspireerd te zijn door die ene kerel die nu door NCTV niet als gevaarlijk aangemerkt wordt?
pi_216782775
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kortom, tot jij die rapporten hebt kun jij geen enkele conclusie trekken of dat terecht is of niet.
Jawel, want de rest van de tekst legt uit wat er uit die rapporten blijkt. Onder andere dat hij niet oproept tot geweld. De redenering is wat ik beschreef. Kom op man, verf jezelf toch niet steeds in zo'n hoek.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:22:55 #113
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216782786
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En hoeven daar blijkbaar nul verantwoording voor af te leggen wat jou betreft. Goed systeempje hoor :') Kom op man, je kunt toch zelf ook wel nadenken en redeneren? Waarom beantwoord je mijn vraag over bijvoorbeeld Timmermans niet? Of doe het andersom, wat jij wil.
Die leggen gewoon verantwoording af hoor:
https://www.nctv.nl/organ(...)e%20burgerluchtvaart.

Je punt over Timmermans is werkelijk zo compleet iets anders dat ik me afvraag of een soort basistoets begrijpend lezen niet nodig zou moeten zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_216782798
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:21 schreef MoreDakka het volgende:
Wat gaan we doen als een of andere moslimterrorist een aanslag pleegt en dan zegt geïnspireerd te zijn door die ene kerel die nu door NCTV niet als gevaarlijk aangemerkt wordt?
Dan gaan we de inspectie verhogen of kijken wat er mis ging bij de NCTV, maar zo'n wat als vraag verdient eigenlijk geen antwoord. Tot nu toe is dit nooit gebeurd.
pi_216782820
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jawel, want de rest van de tekst legt uit wat er uit die rapporten blijkt. Onder andere dat hij niet oproept tot geweld. De redenering is wat ik beschreef. Kom op man, verf jezelf toch niet steeds in zo'n hoek.
Jij verft jezelf in de hoek. De rest van de tekst is een verhaal naast die rapport, niet uit de rapporten die staatsgeheim zijn. Jij kunt toch niet zo dom zijn te denken dat de rechter uit een staatsgeheim rapport citeert.
pi_216782823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Die leggen gewoon verantwoording af hoor:
https://www.nctv.nl/organ(...)e%20burgerluchtvaart.
Dat vind je niet nodig, je vertrouwt ze blind schijnbaar.

quote:
Je punt over Timmermans is werkelijk zo compleet iets anders dat ik me afvraag of een soort basistoets begrijpend lezen niet nodig zou moeten zijn.
Ach ja, altijd leuk om als je geen antwoord hebt zo om je heen te slaan, maar probeer het eens. Probeer eens uit te leggen hoe uitspraken van één persoon (die niet oproepen tot geweld) en een geweldsuiting van een ander persoon zo aan elkaar kunnen verhouden dat die eerste persoon ook verantwoordelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 21-02-2025 16:30:12 ]
pi_216782877
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij verft jezelf in de hoek. De rest van de tekst is een verhaal naast die rapport
De rechter baseert zich op die rapporten, dat staat er letterlijk. Het is prima mogelijk om de daadwerkelijke inhoud geheim te houden en tegelijkertijd aan te geven waar je op oordeelt. Dat ik dit moet uitleggen is echt absurd _O-

De feiten zijn simpel: uit dat rapport blijkt schijnbaar dat zijn uitspraken ooit een keer bij iemand misschien een gevoel aan zou kunnen wakkeren dat zou kunnen leiden tot een geweldsuiting van die persoon. Icke zelf roept niet op tot geweld. Als dat wel zo was had dat in die rapporten gestaan. Nogmaals, we gaan er vanuit dat de rechter niet liegt.

Ergo, hij wordt geweerd omdat hij een mening heeft die misschien ooit bij een niet nader genoemd persoon iets aan zou kunnen wakkeren. Als je dat goed vindt, tja. Dan vind je het dus goed als iemand om een mening geweerd wordt. Dat mag je vinden, maar dan moet je er niet over liegen :)
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:30:42 #118
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216782892
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat vind je niet nodig, je vertrouwt ze blind schijnbaar.
[..]
Ach ja, altijd leuk om als je geen antwoord hebt zo om je heen te slaan, maar probeer het eens. Probeer eens uit te leggen hoe sterk die link tussen uitspraken van één persoon (die niet oproepen tot geweld) en een geweldsuiting van een ander persoon zo aan elkaar kunnen verhouden dat die eerste persoon ook verantwoordelijk is.
Omdat het erover gaat of hij het land in mag met het oog op de veiligheid. Het is helemaal niet de vraag of hij ergens voor verantwoordelijk gesteld wordt, het is een zaak van openbare orde.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:31:34 #119
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216782901
Omdat we elkaar geen troll mogen noemen neem ik wel even pauze
pi_216782912
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De rechter baseert zich op die rapporten, dat staat er letterlijk. Het is prima mogelijk om de daadwerkelijke inhoud geheim te houden en tegelijkertijd aan te geven waar je op oordeelt. Dat ik dit moet uitleggen is echt absurd _O-

De feiten zijn simpel: uit dat rapport blijkt schijnbaar dat zijn uitspraken ooit een keer bij iemand misschien een gevoel aan zou kunnen wakkeren dat zou kunnen leiden tot een geweldsuiting van die persoon. Icke zelf roept niet op tot geweld. Als dat wel zo was had dat in die rapporten gestaan. Nogmaals, we gaan er vanuit dat de rechter niet liegt.

Ergo, hij wordt geweerd omdat hij een mening heeft die misschien ooit bij een niet nader genoemd persoon iets aan zou kunnen wakkeren. Als je dat goed vindt, tja. Dan vind je het dus goed als iemand om een mening geweerd wordt. Dat mag je vinden, maar dan moet je er niet over liegen :)
Het is prima. Dat jij onverbeterlijk bent en overal complotten ziet had ik inmiddels moeten weten. Jij hebt een hekel aan de rechtsstaat, ik niet. Jij denkt dat de NCTV wat doet op basis van onderbuikgevoelens en de inspectie dat ook nog accepteert, ik niet. Dat is blijkbaar een onoverbrugbaar verschil, omdat jij maar niet wil accepteren dat jij de inhoud niet kent en je grote held Icke wel eens een gevaar kan zijn.

Eigenlijk moet ik hetzelfde doen als de Kamer doet met FvD, negeren. Want er valt niet normaal met FvDers te praten.
pi_216782918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het is helemaal niet de vraag of hij ergens voor verantwoordelijk gesteld wordt, het is een zaak van openbare orde.
Nee, zo werkt het niet. Als hij niet verantwoordelijk is voor een eventuele geweldsuiting dan kan je ook niet zeggen dat zijn uitspraken daar toe zouden kunnen leiden. Hij is immers verantwoordelijk voor zijn uitspraken, en met deze maatregel zou hem belemmerd worden om die uitspraken te doen. Dus of hij is medeverantwoordelijk voor hypotetisch geweld vanwege zijn uitspraken of niet.

De fundamentele vraag blijft hetzelfde. Misschien zou je nog een keer een poging kunnen doen.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 16:36:53 #122
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216782964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, zo werkt het niet. Als hij niet verantwoordelijk is voor een eventuele geweldsuiting dan kan je ook niet zeggen dat zijn uitspraken daar toe zouden kunnen leiden. Hij is immers verantwoordelijk voor zijn uitspraken, en met deze maatregel zou hem belemmerd worden om die uitspraken te doen. Dus of hij is medeverantwoordelijk voor hypotetisch geweld vanwege zijn uitspraken of niet.

Natuurlijk wel :D

Laat ook maar, bord voor de kop
pi_216783053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het mag wel, maar ik vind de mening dat iemand die geen gevaar vormt maar alleen een andere mening heeft hier niet welkom is vrij verwerpelijk. Maar je hebt gelijk, verwerpelijke meningen zijn niet verboden.
Waarom is dat verwerpelijk? ik zou eerder zeggen dat we iets moeten doen tegen de vrijheid van meningsuiting. Wie is er precies bij gebaat om iemand toe te laten die zulke zaken aan het verkondigen is?
pi_216783073
Vreselijk zeg, wat een figuur zeg
pi_216783182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom is dat verwerpelijk? ik zou eerder zeggen dat we iets moeten doen tegen de vrijheid van meningsuiting. Wie is er precies bij gebaat om iemand toe te laten die zulke zaken aan het verkondigen is?
En waar gaan we de grens leggen? Wilders zegt exact hetzelfde als deze man, alleen dan tegen moslims ipv christenen. Dominees zeggen ook wel eens dingen waar niet iedereen blij mee zal zijn. Waar is de grens dan?

Wat mij betreft is het voor het toelaten tot Nederland vrij simpel: je bent een gevaar of je bent geen gevaar. En dat is aan de NCTV en de rechter. Als je vervolgens in Nederland de wet gaat overtreden door haatzaaien oid, zul je worden opgepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')