Hitler had nogal wat stemrondes, aftreden, nieuwe stemrondes, tegenstanders om zeep helpen en andere shit nodig om uiteindelijk echt de macht te grijpen. Trump lijkt veel minder met die shit van doen te hebben, wat vooral na de eerste waanzinnig slechte termijn best een wonderlijk fenomeen is.quote:
Trump verwart een handelsbalans met een begrotingsbalans.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:38 schreef Gimmick het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom VS zo klaagt over de handelsbalans. Ja, zij importeren meer goederen uit de EU dan wij. Maar daar krijgen ze wel wat voor terug: goederen. Wij verliezen dus die goederen.
In het land der blinden is éénoog koning president.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:55 schreef mcmlxiv het volgende:
We kunnen in ieder geval nu met 100% zekerheid zeggen dat Trump de grootste bedreiging voor de vrije westerse wereld is sinds Adolf Hitler. Best wel bizar dat deze vijand van het vrije westen niet alleen via vrije verkiezingen, maar zelfs met een echte meerderheid verkozen is.
Net zoals Trump onze btw ook tarieven vindt.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:41 schreef V. het volgende:
[..]
Trump verwart een handelsbalans met een begrotingsbalans.
quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
Het kan steeds gekker uit de MAGA koker![]()
[ x ]
Ik zie de stars and stripes al samengevoegd worden met de Russische vlag
Die is niet met Trump's gevolgde koers eens.quote:As a vassal state
Ja, dat is dus te betwijfelen met die stemcomputers van hun en dat geheimzinnige pact met Musk. You scratch my back, I scratch yours.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:55 schreef mcmlxiv het volgende:
We kunnen in ieder geval nu met 100% zekerheid zeggen dat Trump de grootste bedreiging voor de vrije westerse wereld is sinds Adolf Hitler. Best wel bizar dat deze vijand van het vrije westen niet alleen via vrije verkiezingen, maar zelfs met een echte meerderheid verkozen is.
Dit lijkt me een grap. Al durf ik dat tegenwoordig niet meer met zekerheid te zeggen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
Hé ik ben het met je eens. Dat is even schrikken.quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:29 schreef phpmystyle het volgende:
Of Poetin, Xi en Trump het spel slim spelen valt te bezien. Zeker Poetin en Trump zijn ratten die zo de ander kunnen laten vallen. En China heeft nooit Rusland echt voluit gesteund.
Waar wij het hier met zijn allen denk ik echt over eens kunnen zijn ongeacht onze ideologische verschillen is dat het geo-politieke spel niet beheerst wordt door ons Europeanen.
Misschien dat daarna alle Amerikaanse steden wel een fatsoenlijk metronetwerk / ov gaan krijgen dat is in ieder geval iets wat in Rusland wel beter geregeld is als in de VS..quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
Ja dat was altijd de bonus van de partij zijn die de lakens uitdeelt. Zij printen petrodollars en kopen daar mooie spullen voor.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:38 schreef Gimmick het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom VS zo klaagt over de handelsbalans. Ja, zij importeren meer goederen uit de EU dan wij. Maar daar krijgen ze wel wat voor terug: goederen. Wij verliezen dus die goederen.
Wij importeren meer diensten uit de VS. Daar verliest VS niets aan. Bijvoorbeeld voor elke verkochte McDonald's hamburger en Starbucks koffie gaat er een beetje geld naar de VS. De daadwerkelijke koffie en hamburger komt daar dan wel niet vandaan, maar ze verliezen niets. Het is bijna pure winst. Voor software geldt hetzelfde: er gaat veel EU geld naar de VS. Veel software laat zich bijna kosteloos schalen, dus daar verliezen ze ook niets aan. Ze hebben een veel betere deal.
En fatsoenlijke winkelwagentjes niet te vergetenquote:Op donderdag 20 februari 2025 15:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien dat daarna alle Amerikaanse steden wel een fatsoenlijk metronetwerk / ov gaan krijgen dat is in ieder geval iets wat in Rusland wel beter geregeld is als in de VS..![]()
Maar goed het wachten is op het volgende bizarre maga voorstel om goelags alla Rusland in te gaan stellen..
https://www.nu.nl/314791/(...)opdracht-van-vs.htmlquote:Panama houdt migranten vast in hotel in opdracht van VS
Panama houdt sinds dinsdag bijna 300 gedeporteerde migranten uit voornamelijk Aziatische landen vast in een hotel. Het land fungeert als tussenstop voor de VS, die moeite heeft sommige landen direct te bereiken en alle kosten van de operatie betaalt. Een deel van de migranten weigert terug te keren, wat zorgt voor juridische onzekerheid.
Rep Jack Kimble is een parodie-account.quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:46 schreef Dutch_view het volgende:
[ x ]
Je weet dat je in een zorgwekkende situatie beland bent als je aan de echtheid van dit soort berichten gaat twijfelen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:32 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Rep Jack Kimble is een parodie-account.
Dat. Met die Petro dollar hegemonie kunnen zijn meer spullen/grondstoffen/diensten kopen dan andere landen. Daarom zijn ze ook zo rijk.quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat was altijd de bonus van de partij zijn die de lakens uitdeelt. Zij printen petrodollars en kopen daar mooie spullen voor.
Alleen verandert hun rol nu en raken ze die globale hegemonie kwijt.
Ze zijn nu bezig de koers van hun schip te keren, met een Trumpiaanse uitleg over hoe de rest van de wereld jarenlang de VS uitbuitte.
quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat. Met die Petro dollar hegemonie kunnen zijn meer spullen/grondstoffen/diensten kopen dan andere landen. Daarom zijn ze ook zo rijk.
Blijkbaar denkt ie dat dat in USA goedkoper te produceren valt en dat het buitenland dan niet profiteert.
Anyway, hij kan ook visionair zijn en denken dat de dollar hegemonie (is ook zo) toch al tanende is.
De andere kant van de handelsbalans, is de kapitaalbalans.quote:Op donderdag 20 februari 2025 14:38 schreef Gimmick het volgende:
Klopt. Alleen Amerika kan dan bijdrukken en dat schuldpapier op de markt brengen omdat iedereen usd koopt voor de aanschaf van grondstoffen zoals olie.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:56 schreef loveli het volgende:
[..]
De andere kant van de handelsbalans, is de kapitaalbalans.
Als geld niet op de een of andere manier terugkomt, ben je je goud kwijt. Daar heb je wel kraaltjes en spiegeltjes voor terug gekregen (daarom koop ik zo weinig mogelijk uit China, bijzonder lastig).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |