Sommige mensen hebben liever een onrechtvaardige vrede dan een rechtvaardige continue oorlog. Kan me daar op zich ook wel in vinden. Zeg niet dat ik voor het één of het andere ben.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:19 schreef Fok-it het volgende:
Neem ook die smerige frame maar over dat iedereen die fatsoenlijke voorwaarden eist geen vrede wilt
zonder vredestroepen is er geen vrede, dan blijft ie doorrottenquote:Op donderdag 20 februari 2025 11:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach Wierd
Neem ook die smerige frame maar over dat iedereen die fatsoenlijke voorwaarden eist geen vrede wilt
Als de VS uit NAVO stapt hebben Nederland, Duitsland, Turkije, Italië en België niet meer de beschikking of die bommen, mochten ze nodig zijn. Ik neem liever geen risico dat Rusland -of een ander land- ineens gaat denken dat we een prachtige prooi zijn die klaar staat om verorberd te worden zoals ze dachten over Oekraïne.quote:
Oja , jij denkt dat Brussel ook zo de sleutels van de EU aan Poetin geeftquote:Op donderdag 20 februari 2025 11:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de VS uit NAVO stapt hebben Nederland, Duitsland, Turkije, Italië en België niet meer de beschikking of dat bommen, mochten ze nodig zijn. Ik neem liever geen risico dat Rusland -of een ander land- ineens gaat denken dat we een prachtige prooi zijn die klaar staat om verorberd te worden zoals ze dachten over Oekraïne.
Ik heb liever dat ze denken dat het consequenties heeft die voor niemand leuk zijn. Als ik moet kiezen tussen gedwee naar de ondergang te lopen of een aantal vijanden het graf mee in te sleuren kies ik liever dat laatste. Zelfs al zijn die vijanden eigenlijk keurige huisvaders die slechts hun werk doen en ik het niet persoonlijk moet opvatten dat ze mij proberen dood te maken.
Niet mee eens. Frankrijk & VK hebben gewoon kernwapens.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de VS uit NAVO stapt hebben Nederland, Duitsland, Turkije, Italië en België niet meer de beschikking of die bommen, mochten ze nodig zijn. Ik neem liever geen risico dat Rusland -of een ander land- ineens gaat denken dat we een prachtige prooi zijn die klaar staat om verorberd te worden zoals ze dachten over Oekraïne.
Ik heb liever dat ze denken dat het consequenties heeft die voor niemand leuk zijn. Als ik moet kiezen tussen gedwee naar de ondergang te lopen of een aantal vijanden het graf mee in te sleuren kies ik liever dat laatste. Zelfs al zijn die vijanden eigenlijk keurige huisvaders die slechts hun werk doen en ik het niet persoonlijk moet opvatten dat ze mij proberen dood te maken.
Neuh, juist niet.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oja , jij denkt dat europa van Brussel ook zo de sleutels aan Poetin geeft
U weet ook hoeveel sterker dan Hiroshima de bommen nu zijn waarmee tot voor kort telkens gedreigd werd?quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:11 schreef fjs het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Rusland ons daarmee bijna dagelijks bedreigt. Wat een kut land!
Dus zelf ook maken is voor mij een reële optie.
Nee hierover geen geintjes.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oja , jij denkt dat europa van Brussel ook zo de sleutels aan Poetin geeft
Helsing maak 6000 drones per maandquote:
quote:HX-2 is geïntegreerd in Altra, het softwareplatform voor verkenningsaanvallen van Helsing dat de naadloze werking van meerdere HX-2-systemen, inlichtingen-, bewakings- en verkenningsmiddelen (ISR), artilleriesystemen en software voor slagveldbeheer mogelijk maakt.
Dit resulteert in een schaalbaar, slagwinnend systeem van systemen.HX-2 is geïntegreerd in Altra, het softwareplatform voor verkenningsaanvallen van Helsing dat de naadloze werking van meerdere HX-2-systemen, inlichtingen-, bewakings- en verkenningsmiddelen (ISR), artilleriesystemen en software voor slagveldbeheer mogelijk maakt.
Dit resulteert in een schaalbaar, slagwinnend systeem van systemen.
quote:De ingebouwde kunstmatige intelligentie zorgt ervoor dat HX-2 immuun is voor vijandelijke elektronische oorlogsvoering (EW) door zijn vermogen om doelen te zoeken, opnieuw te identificeren en aan te vallen, zelfs zonder signaal of continue dataverbinding
Laat Iran en Noord-Korea maar aan de VS over. Niet meer ons probleem.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet mee eens. Frankrijk & VK hebben gewoon kernwapens.
Het zou nodeloos hypocriet zijn om andere staten als Iran, Noord-Korea etc. tegen te werken en dan zelf wel atoomwapens gaan maken.
Dat zou de wereld er niet veiliger op maken.
Er word niet gepraat. Er zijn alleen maar de eisen van Putin.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:28 schreef Scjvb het volgende:
[..]
U weet ook hoeveel sterker dan Hiroshima de bommen nu zijn waarmee tot voor kort telkens gedreigd werd?
Praten is nu tenminste een reële optie geworden om deze dreiging te minderen.
Het probleem is dat daar niks goeds aan is, omdat Trump en zijn mannen stromannen van Rusland zijn en beslissingen willen maken zonder Oekraine erbij te betrekken.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:21 schreef Discombobulate het volgende:
Het is in ieder geval goed dat de VS en Rusland aan tafel gaan, we moeten allemaal nog maar zien hoe dit er uit gaat zien.
Dat is waar. Alleen veegt men die helaas niet zomaar even aan de kant. Daarmee moet diplomatiek worden omgegaan door beide partijen (grootmachten).quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er word niet gepraat. Er zijn alleen maar de eisen van Putin.
Race to the bottom.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Laat Iran en Noord-Korea maar aan de VS over. Niet meer ons probleem.
En de afhankelijkheid van de VS inruilen voor afhankelijkheid van Frankrijk en het VK? Nou, nee. Lijkt me gewoon niet een heel goed plan. Gewoon liever zelf doen, of samen met die andere landen.
Dat mogen ze allebei doen tot ze een ons wegen. Wat hebben partijen die niet aan die tafel zitten daarmee te maken?quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:33 schreef Scjvb het volgende:
Daarmee moet diplomatiek worden omgegaan door beide partijen (grootmachten).
Dat kan, als er dan spijkerharde garanties mbt die dingen worden afgesproken. En zo ver zijn we (nog) niet.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:27 schreef RamboDirk het volgende:
Niet mee eens. Frankrijk & VK hebben gewoon kernwapens.
We kunnen Rusland gewoon platbombarderen. Dan kunnen we het nutteloze gelul overslaan.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat is waar. Alleen veegt men die helaas niet zomaar even aan de kant. Daarmee moet diplomatiek worden omgegaan door beide partijen (grootmachten).
Die nukes liggen er al decennia. Dus effectief verandert er weinig als die Amerikaanse worden vervangen door Made-in Holland materiaal.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Race to the bottom.
Ik snap die angst voor het Russische defensie apparaat niet zo. Ze kunnen na 3 jaar nog altijd niet zeggen dat de Donbass van hun is. Ze jagen alles en iedereen over de kling maar bereiken geen significante doelen.
Het zou mij niks verbazen dat die kernkoppen van papier machee zijn. En als ze al wel de lucht in komen op eigen grondgebied neerstorten. Heel gechargeerd en arrogant misschien en geen reden om te verslappen.
Wij hebben op geen enkele wijze beschikking over die bommen. De Amerikanen hebben ze hier gestald. Dat is het. Zeggenschap Nederland is 0,0quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de VS uit NAVO stapt hebben Nederland, Duitsland, Turkije, Italië en België niet meer de beschikking of die bommen, mochten ze nodig zijn. Ik neem liever geen risico dat Rusland -of een ander land- ineens gaat denken dat we een prachtige prooi zijn die klaar staat om verorberd te worden zoals ze dachten over Oekraïne.
Van die opties lijken de eersten mij waarschijnlijker dan zelf bouwen. Maar hey, we zitten inmiddels al zo in een zero sum game en alles is mogelijk met een Trump die zeer rancuneus is tegenover de EU en het liefst de EU zo vernietigt zoals hij nu de rechtsstaat in Amerika ook kapot slaat dan het best kan zijn dat hij besluit of openlijk dreigt alle wapens inclusief B61s mee te nemen naar zijn land. En dat in de knotsgekke wereld waar wij in leven nu alle calculaties op tafel liggen inclusief het denken "wie zegt dat als wij een nuclear sharing opzetten met bestaande europese kernmachten dat overmorgen daar geen Le Pen zit die dat opzegt en wij ook hier in ons kontje worden genomen....oftewel zelf bouwen die dingen". En geef deze gedachte eens ongelijk, vandaag de dag.quote:Op donderdag 20 februari 2025 10:46 schreef Ulx het volgende:
Als de Amerikanen vertrekken nemen ze hun B61's mee. Dat lijkt me een nadeel voor Nederland. En ik denk dat andere landen daar ook zo over denken. Mij lijkt het verstandig om daar iets voor in de plaats te regelen. Of dat nou gedaan wordt door Frankrijk of het VK te vragen of zij een Nuclear Sharing willen opzetten of dat we uit het NPT stappen en zelf gaan bouwen maakt me weinig uit.
We hebben toch wel genoeg gezien?quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben liever een onrechtvaardige vrede dan een rechtvaardige continue oorlog. Kan me daar op zich ook wel in vinden. Zeg niet dat ik voor het één of het andere ben.
Het is in ieder geval goed dat de VS en Rusland aan tafel gaan, we moeten allemaal nog maar zien hoe dit er uit gaat zien.
met kernwapens ga je geen oorlog winnenquote:Op donderdag 20 februari 2025 11:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij hebben op geen enkele wijze beschikking over die bommen. De Amerikanen hebben ze hier gestald. Dat is het. Zeggenschap Nederland is 0,0
Er is geen enkel land dat overweegt Nederland te veroveren omdat we niet over kernwapens beschikken. Noch een land dat dit zou kunnen realistisch gezien.
Kernwapens hebben voor Nederland geen enkel nut. Niemand gaat Nederland naar zijn ondergang brengen wat Nederland kernwapens voor nodig heeft om dit te voorkomen. En zelfs in het onmogelijke geval dat Nederland veroverd wordt blijf ik liever liever om de boel uit te zitten. Vorige keer duurde het ook maar vijf jaar
Doe niet zo achterlijk. Dat land heeft er 10.000 tot 15.000 stuks.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Race to the bottom.
Ik snap die angst voor het Russische defensie apparaat niet zo. Ze kunnen na 3 jaar nog altijd niet zeggen dat de Donbass van hun is. Ze jagen alles en iedereen over de kling maar bereiken geen significante doelen.
Het zou mij niks verbazen dat die kernkoppen van papier machee zijn. En als ze al wel de lucht in komen op eigen grondgebied neerstorten. Heel gechargeerd en arrogant misschien en geen reden om te verslappen.
met dreigen win je nietsquote:Op donderdag 20 februari 2025 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk. Dat land heeft er 10.000 tot 15.000 stuks.
Zij gaan gewoon daarmee dreigen om ze in te zetten als ze iets veroverd hebben of dreigen met kleine operationele kernwapens als ze ontzet worden.
Mwah, we maken wel onderdeel uit van een gemeenschap hé. We leven niet op onszelf.quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij hebben op geen enkele wijze beschikking over die bommen. De Amerikanen hebben ze hier gestald. Dat is het. Zeggenschap Nederland is 0,0
Er is geen enkel land dat overweegt Nederland te veroveren omdat we niet over kernwapens beschikken. Noch een land dat dit zou kunnen realistisch gezien.
Kernwapens hebben voor Nederland geen enkel nut. Niemand gaat Nederland naar zijn ondergang brengen wat Nederland kernwapens voor nodig heeft om dit te voorkomen. En zelfs in het onmogelijke geval dat Nederland veroverd wordt blijf ik liever liever om de boel uit te zitten. Vorige keer duurde het ook maar vijf jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |