abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:11:53 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216761496
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Correct. Dat klopt dus niet met de modellen, die stellen dat die verzuring veel eerder en bij veel lagere waardes gebeurt.
[..]
Dat zal, maar dus een minder groot probleem dan uit de modellen werd voorspeld. Vandaar dus weer mijn punt: de modellen zijn onbetrouwbaar en het is een absurd idee om daar beleid op te blokkeren.
Nou nee, want voortschrijdende inzichten tonen danwel aan dat er in de bossen weinig effecten zijn ondanks de hogere waarden (zolang de bodem niet te nat wordt), maar stellen ook dat dat komt doordat het een bos is (met veel diepgewortelde bomen).

Dan kan je mogelijk de grens rond bossen wat verleggen, maar zeker niet algemeen maken.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216761526
over de TT... Trumps agenda is ook kolonisatie van Panama, Groenland en Gaza. Deze laatste met de bevolking wegjagen.
pi_216761536
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nou nee, want voortschrijdende inzichten tonen danwel aan dat er in de bossen weinig effecten zijn ondanks de hogere waarden (zolang de bodem niet te nat wordt), maar stellen ook dat dat komt doordat het een bos is (met veel diepgewortelde bomen).

Dan kan je mogelijk de grens rond bossen wat verleggen, maar zeker niet algemeen maken.
Dat is wel wat moeilijk te stellen zonder ook daadwerkelijk te meten op die andere plekken. Minder werken met algemene waarden en meer met daadwerkelijke metingen lijkt me sowieso een goed idee, met een focus op die Natura 2000 gebieden waar het eigenlijk allemaal om te doen is. Wat dat betreft heeft LTO wel wat goede ideeën, sowieso kan een Natura 2000 gebied dat als 'onherstelbaar' wordt aangemerkt sowieso opgeheven worden. Tenzij het niet daadwerkelijk onherstelbaar is natuurlijk.

Dan kunnen er nog wat van die gebieden aangewezen worden op het water en dergelijke, dat geldt toch al voor de meerderheid.
pi_216761561
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik heb het ergens anders gevonden, het gaat om een interview met mensen die een 'virtueel museum' runnen en één foto van zo'n vogel waar zij dan een mening over hebben. Nul bewijs of onderbouwing (en we hebben net al gezien dat die verzuring dus helemaal niet optreedt op de manier zoals hier over gepraat wordt). Tja, ik snap dat je heel gevoelig bent voor feitenvrije anekdotes en hysterische, emotionele taal maar als je dit 'kwaliteit' wil noemen...
Hier:
https://bosbeeld.nl/2020/(...)erdaad-in-de-natuur/

https://www.trouw.nl/duur(...)r-als-cola~bf3b2c83/
https://www.volkskrant.nl(...)atuur-doet~b0ce1abc/
https://eenvandaag.avrotr(...)odem-is-knetterzuur/
https://www.staatsbosbeheer.nl/wat-we-doen/stikstof
https://www.staatsbosbehe(...)-een-sluipmoordenaar
https://natuurenmilieu.nl/laat-stikstof-de-natuur-niet-stikken/
https://www.omroepbrabant(...)der-stikstofuitstoot

Maar gebruik gewoon je ogen, letterlijk iedereen kan het zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:17:37 #180
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216761599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:04 schreef mcmlxiv het volgende:
De vijand is gewoon onderdeel van het kabinet. Trump na alle extremistische uitspraken en daden nog als voorbeeld nemen, wat een smerige vuile fascistische rat ben je dan? PVV tuig dat in de bak thuishoort en niet in het kabinet.

https://www.destentor.nl/(...)-voorbeeld~add76db5/
Wat is daarmee mis? Er moet bezuinigd worden en sommige uitgaven waren niet erg zinvol.
Musk boekt daarmee ook veel resultaat. Hij praat nu al over een refund naar de belastingbetaler.

Wat we zien is juist heel bemoedigend.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:19:50 #181
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216761631
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat is daarmee mis? Er moet bezuinigd worden en sommige uitgaven waren niet erg zinvol.
Musk boekt daarmee ook veel resultaat. Hij praat nu al over een refund naar de belastingbetaler.

Wat we zien is juist heel bemoedigend.
Musk overdrijft sommige bezuinigingen met een factor 1000, maar vooral op zn woord vertrouwen.

Uiteindelijk is het makkelijk om een systeem te slopen en duur om het weer te laten werken.

Overigens ook echt populisme te top, doe belofte van refunds _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_216761641
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar gebruik gewoon je ogen, letterlijk iedereen kan het zien.
Feitenvrij anekdotisch gezever dus. :) Ik gebruik liever data en goede wetenschap.
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:20:54 #183
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216761650
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Musk overdrijft sommige bezuinigingen met een factor 1000, maar vooral op zn woord vertrouwen.

Uiteindelijk is het makkelijk om een systeem te slopen en duur om het weer te laten werken.

Overigens ook echt populisme te top, doe belofte van refunds _O-
Niemand heeft mij kunnen uitleggen wat er zinvol is om Sesamstraat for gender equality in Irak te organiseren voor zinvolle uitgave is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216761657
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Musk boekt daarmee ook veel resultaat.
Hij zegt dat hij resultaat boekt. Behalve een hele bak tweets vol onwaarheden heeft het nog niet opgeleverd. Je moet wel heel erg naïef zijn om daar in te trappen. Of gewoon ideologisch blind, kan ook.
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:25:49 #185
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216761727
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij zegt dat hij resultaat boekt. Behalve een hele bak tweets vol onwaarheden heeft het nog niet opgeleverd. Je moet wel heel erg naïef zijn om daar in te trappen. Of gewoon ideologisch blind, kan ook.
Mweh, het gaat om miljarden. Dat is voor de meeste mensen enorm veel geld.
Op het grote totaal het BBP of federal budget dan valt het mee. Maar geld is wel geld.

Mij is altijd verteld: "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd"
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:28:56 #186
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216761785
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Op het grote totaal het BBP of federal budget dan valt het mee. Maar geld is wel geld.

Elke miljard die daadwerkelijk klopt (en niet terugkomt!) is nog geen 3 euro per Amerikaan
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:31:58 #187
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216761828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Elke miljard die daadwerkelijk klopt (en niet terugkomt!) is nog geen 3 euro per Amerikaan
Dus? Het gaat erom dat je met tax money het juiste doet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216761882
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Feitenvrij anekdotisch gezever dus. :) Ik gebruik liever data en goede wetenschap.
Je zult geen enkele wetenschapper vinden die het slopende effect van de huidige stikstofuitstoot op de Nederlandse natuur ontkent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216761903
Musk is een Amerikaan, laten we hem daar laten (het liefst incl al zijn bedrijven, maar hemzelf in elk geval uit onze politiek).
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:44:02 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216762000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je zult geen enkele wetenschapper vinden die het slopende effect van de huidige stikstofuitstoot op de Nederlandse natuur ontkent.
Waarschijnlijk wel. Dat is deel van het probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216762019
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 11:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Vernietigd zelfs _O- Gelukkig is dat niet waar.

Stikstofuitstootreductie is een prima idee en boeren vrijwillig uitkopen is een goede strategie om dat te doen (omdat dat ook andere voordelen heeft), wat dat betreft ben ik het oneens met de aanpak van het kabinet. Maar laten we niet net doen alsof de natuur 'vernietigd' wordt, kom op zeg :D
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is wel wat moeilijk te stellen zonder ook daadwerkelijk te meten op die andere plekken. Minder werken met algemene waarden en meer met daadwerkelijke metingen lijkt me sowieso een goed idee, met een focus op die Natura 2000 gebieden waar het eigenlijk allemaal om te doen is. Wat dat betreft heeft LTO wel wat goede ideeën, sowieso kan een Natura 2000 gebied dat als 'onherstelbaar' wordt aangemerkt sowieso opgeheven worden. Tenzij het niet daadwerkelijk onherstelbaar is natuurlijk.

Dan kunnen er nog wat van die gebieden aangewezen worden op het water en dergelijke, dat geldt toch al voor de meerderheid.
Dus enerzijds is er geen sprake van vernietigde natuur maar anderzijds moeten we onherstelbare natura 2000 gebieden wel opgeven?

Verder zeg je volgens mij zoveel als dat je je bevindingen graag op data en onderzoek willen baseren, maar dat alle data en onderzoek niet aan de kwaliteitsvereisten voldoen die jij graag ziet voor deze data. Wat wil je dan wel aan data?
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:48:01 #192
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216762059
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:37 schreef Hanca het volgende:
Musk is een Amerikaan, laten we hem daar laten (het liefst incl al zijn bedrijven, maar hemzelf in elk geval uit onze politiek).
Lijkt mij militair rampzalig.
Je weet wat starlink momenteel doet?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216762131
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lijkt mij militair rampzalig.
Je weet wat starlink momenteel doet?
Men is bezig met een Europees alternatief: https://www.businessinsid(...)atief-voor-starlink/
Dus zodra dat er is kun je starlink afstoten.

Dat zou in 2030 zo moeten zijn: https://www.techzine.nl/n(...)tarlink-alternatief/
  donderdag 20 februari 2025 @ 12:55:26 #194
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216762156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Men is bezig met een Europees alternatief: https://www.businessinsid(...)atief-voor-starlink/
Dus zodra dat er is kun je starlink afstoten.

Dat zou in 2030 zo moeten zijn: https://www.techzine.nl/n(...)tarlink-alternatief/
Als alles meezit wel ja.
Dus musk kun je de komende 7 jaar nog niet de deur wijzen.
Sowieso zou ik hem niet bannen omdat hij nog wel meer technologie heeft dat veel voor ons gaat betekenen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216762210
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als alles meezit wel ja.
Dus musk kun je de komende 7 jaar nog niet de deur wijzen.
Sowieso zou ik hem niet bannen omdat hij nog wel meer technologie heeft dat veel voor ons gaat betekenen.
Dat valt wel mee, de nieuwe uitvindingen gaan uit China komen, niet meer uit de VS waar ze wetenschappers wegpesten. Maar ik had het nu primair over Musk zelf en zijn belachelijke strijd tegen de rechtsstaat in de VS, laat hem maar daar.
  donderdag 20 februari 2025 @ 13:22:45 #196
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216762509
Schiphol kan prima krimpen nu. Wat boeit het verlies aan slots in de VS waar ze mee gedreigd hebben?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_216762634
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, de nieuwe uitvindingen gaan uit China komen, niet meer uit de VS waar ze wetenschappers wegpesten. Maar ik had het nu primair over Musk zelf en zijn belachelijke strijd tegen de rechtsstaat in de VS, laat hem maar daar.
Laten we er stil bij staan waarom wetenschappers zouden moeten twijfelen tussen de VS en China en waarom ondanks dat Nederland niet aan de afgesproken 3% voor innovatie komt en daar nu zelfs op bezuinigt.
pi_216762666
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar er is nog geen cent bespaard, laat staan miljarden. Heb je de post waar je op reageert niet gelezen?
pi_216762704
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 12:45 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Dus enerzijds is er geen sprake van vernietigde natuur maar anderzijds moeten we onherstelbare natura 2000 gebieden wel opgeven?
Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Het plan van de LTO zegt dat gebieden die onherstelbaar worden verklaard (let op, verklaard) dus moeten komen te vervallen als Natura 2000 gebieden. Het is dat, of het is niet daadwerkelijk onherstelbaar. Dan is het een kwestie van de schade meten en in kaart brengen.

quote:
Verder zeg je volgens mij zoveel als dat je je bevindingen graag op data en onderzoek willen baseren, maar dat alle data en onderzoek niet aan de kwaliteitsvereisten voldoen die jij graag ziet voor deze data.
Nee, dat zeg ik niet. De data is er niet, omdat er niet gemeten wordt.
pi_216762809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 13:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet. De data is er niet, omdat er niet gemeten wordt.
Waar zijn de Vogel- en Habitatrichtlijnrapportage dan op gebaseerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')