abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:10:14 #151
5428 crew  miss_sly
pi_217867508
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:08 schreef DjVero het volgende:
Wat hoop ik voor jullie dat je hier nooit mee te maken gaat krijgen en dat alles lekker fairytales en unicorns blijft. _O-
Flikker toch op met je fairytales en unicorns.

Wat kun je toch een vervelend denigrerend mannetje zijn, alleen omdat andere mensen ergens anders over denken dan jij.

Ben ik nog steeds benieuwd hoe je het op gaat lossen als (een van) de meisjes geen toestemming krijgen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:12:29 #152
236264 crew  capricia
pi_217867522
Gezellig van die kotsende pubers in je huis. En zelf niet in staat met je bezopen harsens om in te grijpen als het echt mis gaat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217867526
quote:
Wat hoop ik voor jullie dat je hier nooit mee te maken gaat krijgen en dat alles lekker fairytales en unicorns blijft. _O-
Ik ga zeker niet uit van sprookjes, maar ik weet wel dat ik wel die strenge ouder durf te zijn en ga zijn als het op dit soort zaken aankomt. Want ik ben de opvoeder, daar heb ik voor gekozen en die rol draag ik dan ook uit. Richting mijn eigen kinderen maar zeker ook richting andere kinderen die bij mij over de vloer komen en waar ik dus verantwoordelijk voor ben.

Maar als jij niet streng wil zijn en regels haat, zal jouw zoon en zullen misschien zelfs zijn vrienden dat al lang weten. Zelfs al zou je nu wel een regel willen instellen, kan je er met zekerheid vanuit gaan dat daar keihard overheen gelopen wordt. Dat heb je zelf gecreëerd.
pi_217867545
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je sneer over dat ik in een andere samenstelling van de maatschappij zit...echt WTF :?
Heb jij (veel) te maken dan met praktijkschool, vmbo's en diens omgevingen? Want zo ja, dan neem ik die opmerking terug.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:15:08 #155
236264 crew  capricia
pi_217867546
quote:

[..]
Kennelijk, ja. Ik had anders verwacht, maar prima.

Afgesloten.

Klaar.
Blijven ze ook slapen?
Of zet je ze zo dronken op de fiets naar huis?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217867559
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:03 schreef DjVero het volgende:

[..] Ik wil geen gezeik hieromtrent, dus ik vraag om ervaringen. Hieromtrent. Dan vind ik het gewoon niet oké om verwijten of verwijzingen te lezen 'hoe het anders kan', want dat gaat gewoon niet gebeuren.
Je vraagt in je beginpost letterlijk: "Of moet ik één lijn trekken van helemaal geen alcohol?"

Daar reageert zo'n beetje iedereen hier bevestigend op en dan begin je te roeptoeteren dat dat niet gaat gebeuren en dat je het niet oké vindt dat wij die mening geven? :{w
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:17:41 #157
236264 crew  capricia
pi_217867564
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:15 schreef DjVero het volgende:

[..]
Heb jij (veel) te maken dan met praktijkschool, vmbo's en diens omgevingen? Want zo ja, dan neem ik die opmerking terug.
Wouw.
Wat een nare post. Waarom zou je zo generaliseren?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:19:15 #158
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217867577
quote:

[..]
Ja, hoi.

En iedereen die zich op dergelijke denigrerende manieren uitlaat over 'die doelgroep' kan van mij een hele grote mond krijgen.

Als jij dat wil kun je er gewoon een alcoholvrij feestje van maken. Ongeacht het deel van de maatschappij waarin je je bevindt. Dat dezelfde jongeren op andere plekken misschien wel drinken doet daar niets aan af.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217867578
quote:

[..]
Stel je nu indirect dat kinderen van het VMBO en de praktijkschool geen regels nodig hebben omdat ze toch hun eigen gang gaan?

Mijn vrouw werkt in het speciaal onderwijs, allemaal 16 jarigen, reken maar dat ze júíst streng is voor haar leerlingen. Alle kinderen hebben regels en grenzen nodig, óók de 'doelgroep' die jij benoemt.
pi_217867620
:D
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, hoi.

En iedereen die zich op dergelijke denigrerende manieren uitlaat over 'die doelgroep' kan van mij een hele grote mond krijgen.

Beetje aan het invullen, nietwaar? Ik geef ze nota bene zelf les, althans, het stadium erna (mbo). En ik vind het geweldige lui, honderd keer beter dan de academici waartussen ik ben opgegroeid en waar wél dat sentiment heerst. Ik sta er alleen anders in wat betreft keihard begrenzen. ;)
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:27:42 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_217867639
Ik snap prima dat iemand de keuze maakt om een minderjarig kind alcohol te laten nuttigen (natuurlijk heb ik een idee over hoeveelheden, maar iets is meer dan nix). Ik snap dus dat je je kind dat op een verjaardag gunt. Ik zou alleen niet afgaan op wat hij zegt. Maar dat doe ik ook niet met 'ze hebben allemaal meer zakgeld, ze hadden allemaal een onvoldoende, ze zijn er allemaal uitgestuurd en dat soort zaken'. En als er andere minderjarigen bij zijn inderdaad overleggen met de ouders. Als de ouders nee zeggen en die kinderen komen toch, betekent dat dat je de rest heel duidelijk moet maken dat er bij jou thuis geen alcohol geschonken of gedronken wordt aan of door die minderjarigen. En volgens mij kun je daar prima bij zeggen dat het wat kou betreft had gemogen, maar niet van die ouders en dat je dat respecteert en dat je ervan uitgaat dat jouw zoon en andere meerderjarige gasten dat ook accepteren en respecteren.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:27:45 #162
346939 Janneke141
pi_217867640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:24 schreef DjVero het volgende:
[..]
Beetje aan het invullen, nietwaar? Ik geef ze nota bene zelf les, althans, het stadium erna (mbo). En ik vind het geweldige lui, honderd keer beter dan de academici waartussen ik ben opgegroeid en waar wél dat sentiment heerst. Ik sta er alleen anders in wat betreft keihard begrenzen. ;)
Ja, ik heb wel meer posts van je gelezen. Laten we het hierop houden: ik hoop dat je in het echt professioneler bent dan je op dit forum doet voorkomen.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:29:14 #163
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217867658
Overigens wel een aardige kapstok, wat doe je als je kind in zulke situaties belandt omdat andere ouders zich minder verantwoord gedragen dan gedacht?

Zoonlief wil niet meer met een vader van een vriend meerijden omdat die met 90 over de landweggetjes scheurt maar er wordt wel af en toe aangeboden dat ze ‘m oppikken. Kind durft niet de waarheid te zeggen maar verzint steeds een excuus.

Voor tweede jaar op rij is bij een feestje van een andere vriend mijn kind 45 minuten naar een escaperoom vervoerd zonder gordel want ze propten 4 kinderen op de achterbank. We waren het alweer vergeten van vorig jaar dus kind kwam met hetzelfde verhaal thuis.

Blijkbaar vinden de andere ouders dit dus oké? Ik denk alleen maar hoe durf je het in je hoofd te halen met andermans kind. Zowel die gordel als dat scheuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 06-06-2025 16:51:20 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_217867683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, ik heb wel meer posts van je gelezen. Laten we het hierop houden: ik hoop dat je in het echt professioneler bent dan je op dit forum doet voorkomen.
Ja, lekker professioneel doen tijdens vrijetijdsbesteding. _O-
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:34:22 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_217867710
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:29 schreef laziness het volgende:
Overigens wel een aardige kapstok, wat doe je als je kind in zulke situaties beland omdat andere ouders zich minder verantwoord gedragen dan gedacht?

Zoonlief wil niet meer met een vader van een vriend meerijden omdat die met 90 over de landweggetjes scheurt maar er wordt wel af en toe aangeboden dat ze ‘m oppikken. Kind durft niet de waarheid te zeggen maar verzint steeds een excuus.

Voor tweede jaar op rij is bij een feestje van dezelfde jongen mijn kind 45 minuten naar een escaperoom vervoerd zonder gordel want ze propten 4 kinderen op de achterbank. We waren het alweer vergeten van vorig jaar dus kind kwam met hetzelfde verhaal thuis.

Blijkbaar vinden de andere ouders dit dus oké? Ik denk alleen maar hoe durf je het in je hoofd te halen met andermans kind. Zowel die gordel als dat scheuren.
Hier was het hun eigen vader die er vier op de achterbank propte. Daar heb ik wat van gezegd. Heb de jongens aangegeven dat ze mogen weigeren in te stappen.

Ik vind het redelijk asociaal om zo met andermans kinderen om te gaan, ook al maakt het voor jouw eigen kinderen niets uit. Ik ben de trut die rustig in de appgroep zou melden dat ik het wel fijn zou vinden dat er voldoende auto's rijden. Anders haal en breng ik mijn kind zelf wel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:34:23 #166
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_217867712
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:03 schreef DjVero het volgende:
Ze hebben allemaal allang alcohol gedronken
quote:
Ik sta er alleen anders in wat betreft keihard begrenzen. ;)
Dit vind ik helemal geen goed argument dat ze allemaal al hebben gedronken, dat hoeft toch niet direct te betekenen dat je het ook gaat faciliteren? ik weet dat mijn kind alcohol drinkt maar als zij met ons uit eten is of in een bar of op een terrasje zit of wat dan ook krijgt ze het gewoon niet. Prima middenweg tussen niet hard begrenzen en eigen keuzes/fouten laten maken.

Maar om dan andermans kinderen iets te geven is wel weer een hele andere situatie.
Ik vind dat echt een no-go, je moet degelijk omgaan met andere kinderen. En jij hebt gewoon die verantwoordelijkheid.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:42:33 #167
5428 crew  miss_sly
pi_217867773
quote:
[..]
Niemand mag neerkijken op (v)mbo'ers (terecht overigens) maar jij wel op 'academici' dat zijn echt geen goede lui. Misschien schiet je een beetje te ver door in het gewone man zijn en zo leuk met de tieners.
pi_217867787
Leuk doen met de zogenaamde (meeste) volwassenen hier zal er nooit inzitten, nee. :D _O-
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:49:20 #169
236264 crew  capricia
pi_217867812
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:45 schreef DjVero het volgende:
Leuk doen met de zogenaamde (meeste) volwassenen hier zal er nooit inzitten, nee. :D _O-
Maar hoe ga je het nu oplossen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:50:16 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_217867815
quote:
Ik denk dat dat meer aan jouw gedrag ligt dan aan de andere users hier. En ja, dat kan ik zeggen, want ik heb inmiddels in mijn tig jaar hier heel wat van de users mogen ontmoeten :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217867829
Ik ben zelf geen liefhebber van alcohol, maar in dit geval gaat het om 17 jarigen… die hebben echt allemaal al regelmatig alcohol gedronken hoor. Mijn nichtje werd laatst 14 en had een slaapfeestje, daar werden ook flessen drank meegesneakt. En bij andere nichtjes die 16 werden eerder ook al. Ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen hier braaf heeft gewacht tot zijn (toen nog) 16e. Ik was ook 14.

Ik zou de betreffende ouders contacten, aangeven dat je over de 18-jarigen niets meer te zeggen hebt (en hen ook niets wil weigeren, want zij zijn oud genoeg). Dikke kans dat de ouders gewoon akkoord gaan zolang het bij een beperkte hoeveelheid blijft. En gaan ze niet akkoord dan zou ik dat vooraf duidelijk aangeven aan alle aanwezigen, dat de 17 jarigen geen alcohol mogen, en als dat wel gebeurt dat het feestje dan direct voor iedereen afgelopen is en je de ouders belt om ze op te halen. Leg de verantwoordelijkheid gewoon bij hen. En grijp dus ook daadwerkelijk in indien nodig. Jouw huis, jouw regels.
  vrijdag 6 juni 2025 @ 16:54:24 #172
346939 Janneke141
pi_217867835
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:53 schreef FlyingFish het volgende:
aangeven dat je over de 18-jarigen niets meer te zeggen hebt
Dat is niet waar, want het is je eigen huis.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:56:45 #173
5428 crew  miss_sly
pi_217867855
quote:
Wat wil je nu?
Je hebt allang een mening over de meeste users hier, omdat ze anders over dingen denken dan jij. Dat anders is in jouw ogen hartstikke verkeerd, moralistisch, niet van deze wereld, losgezongen van de werkelijkheid. Jij bent de enige die weet hoe het er in de echte wereld met echte tieners aan toegaat. Waarom kom je dan uberhaupt hier om meningen of zelfs 'advies' vragen? Dat wil je toch helemaal niet echt? Of is dit je vrijdagmiddaggebbetje: lekker een beetje een vuurtje opstoken, achterover leunen en die zielige moekes lekker uit gaan zitten lachen?

Nou, proficiat, je hebt je geintje weer gehad. Succes met je feestje. Ben vooral beniewd wat je nu gaat doen als de ouders van de meisjes geen toestemming geven. En ik vraag me werkelijk af, als die jongens alle drie zo'n leuke knullen zijn, dan kun je daar toch gewoon een normaal gesprek mee voeren en met ze afspreken dat ze zich zelf een beetje inhouden en onder geen beding alcohol aan die meisjes geven, stiekem of niet? Ze zijn 17 en 18, dat moet toch lukken, zou je denken.
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:57:28 #174
236264 crew  capricia
pi_217867861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:53 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben zelf geen liefhebber van alcohol, maar in dit geval gaat het om 17 jarigen… die hebben echt allemaal al regelmatig alcohol gedronken hoor. Mijn nichtje werd laatst 14 en had een slaapfeestje, daar werden ook flessen drank meegesneakt. En bij andere nichtjes die 16 werden eerder ook al. Ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen hier braaf heeft gewacht tot zijn (toen nog) 16e. Ik was ook 14.

Ik vind dit niet normaal, om eerlijk te zijn. 13/14 jarigen met flessen drank.

Ben ik nu vreemd?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 6 juni 2025 @ 16:59:21 #175
5428 crew  miss_sly
pi_217867870
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind dit niet normaal, om eerlijk te zijn. 13/14 jarigen met flessen drank.

Ben ik nu vreemd?
Nee hoor, je bent niet vreemd.

Wil niet zeggen dat het niet gebeurt, overigens, want het gebeurt wel. Bij mijn dochter in de klas zitten ook wat jongeren die regelmatig drinken. Ze heeft zelfs een vriendin die regelmatig voor school even een shotje neemt 'om de dag beter door te komen'. Maar er zijn er ook genoeg die niet drinken. Het is zeker niet normaal of 'iedereen doet het'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')