https://alcoholendrugsnij(...)nderjarigen-mag-dat/quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:30 schreef DjVero het volgende:
Morgen verjaardagsfissa van onze zoon; hij is 17 geworden. Hij had van tevoren gevraagd of hij ook een biertje mag drinken. Prima, geen probleem!
Maar er komen ook anderen; twee jongens, twee meiden. Die jongens zijn 18, die meiden nog niet. Wat moet ik daarmee? Ik had eigenlijk tegen hem gezegd dat ik ff een appje van die ouders wil wat betreft het wel of niet drinken van alcohol. Maar minder- en meerderjarigen op één feest is - eigenlijk - niet te controleren. Ik heb ook geen zin in gezeik.
Of moet ik één lijn trekken van helemaal geen alcohol? Dat deden sommige ouders bij ons vroeger, maarja, wat deden wij dan? In één of ander parkje de alcohol nuttigen en daarna doen alsof we cola dronken in de tuin. Maar die twee jongens nemen mix-dranken mee, dus ik zie het er al van komen dat ze dat stiekem in de cola gaan gooien, als ze slim zijn. Bovendien hebben ze allemaal allang alcohol genuttigd op andere feestjes, volgens mijn zoon.
Als het feest onder jouw dak is, is het jouw verantwoordelijkheid. Het zou mij als ouder dan echt geen moer uitmaken of er elders wel of niet gedronken wordt, onder mijn dak gelden mijn regels. En dat betekent dus ook geen alcohol voor minderjarigen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:30 schreef DjVero het volgende:
Morgen verjaardagsfissa van onze zoon; hij is 17 geworden. Hij had van tevoren gevraagd of hij ook een biertje mag drinken. Prima, geen probleem!
Maar er komen ook anderen; twee jongens, twee meiden. Die jongens zijn 18, die meiden nog niet. Wat moet ik daarmee? Ik had eigenlijk tegen hem gezegd dat ik ff een appje van die ouders wil wat betreft het wel of niet drinken van alcohol. Maar minder- en meerderjarigen op één feest is - eigenlijk - niet te controleren. Ik heb ook geen zin in gezeik.
Of moet ik één lijn trekken van helemaal geen alcohol? Dat deden sommige ouders bij ons vroeger, maarja, wat deden wij dan? In één of ander parkje de alcohol nuttigen en daarna doen alsof we cola dronken in de tuin. Maar die twee jongens nemen mix-dranken mee, dus ik zie het er al van komen dat ze dat stiekem in de cola gaan gooien, als ze slim zijn. Bovendien hebben ze allemaal allang alcohol genuttigd op andere feestjes, volgens mijn zoon.
De praktijk is dat als jij die minderjarige meisjes alcohol schenkt onder jouw dak en er gebeurt iets daar of onderweg naar huis, ben jij verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:39 schreef DjVero het volgende:
[..]
Aan wet- en regelgeving heb ik niks in deze, omdat de praktijk simpelweg anders is.
Er zijn minderjarigen bij.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:39 schreef DjVero het volgende:
[..]
Aan wet- en regelgeving heb ik niks in deze, omdat de praktijk simpelweg anders is. Bovendien, die jongens zijn al 18.
Als jij dit op voorhand al weet: tassencontrole, tussentijds controleren, je bent er zelf bij.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
Omdat ik weet hoe die jongelui doen en denken; er gaat alcohol gedronken worden, al dan niet stiekem, omdat er ook meerderjarigen bij zijn. Ik vraag om praktische tips hoe er dán mee om te gaan. Hoef jij, of wie dan ook, niet met wet- en regelgeving te schermen, want niet iedereen is even braaf. En als hier geen ervaringsdeskundigen zijn, is dat ook prima. Jullie komen weer met dingen waar ik NIET om vraag.
Minderjarige meiden?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:52 schreef DjVero het volgende:
Ik zie de bui alweer hangen hier: laat maar![]()
Ik heb de gouden tip van m'n collega's al: telefoonnummer vragen aan ouders voor overleg of al dan niet toestemming.
quote:die twee jongens nemen mix-dranken mee, dus ik zie het er al van komen dat ze dat stiekem in de cola gaan gooien, als ze slim zijn
Zie je, daar ga je al weer over braaf zijn. Daar gaat het hier niet om.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
Omdat ik weet hoe die jongelui doen en denken; er gaat alcohol gedronken worden, al dan niet stiekem, omdat er ook meerderjarigen bij zijn. Ik vraag om praktische tips hoe er dán mee om te gaan. Hoef jij, of wie dan ook, niet met wet- en regelgeving te schermen, want niet iedereen is even braaf. En als hier geen ervaringsdeskundigen zijn, is dat ook prima. Jullie komen weer met dingen waar ik NIET om vraag.
Je vraagt om meningen en die krijg je, met zelfs tips erbij. Als je je antwoord toch al klaar had, waarom kom je dan hier?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:52 schreef DjVero het volgende:
Ik heb de gouden tip van m'n collega's al: telefoonnummer vragen aan ouders voor overleg of al dan niet toestemming.
Dat had je werkelijk zelf nog niet bedacht?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:52 schreef DjVero het volgende:
Nee want 'als ze slim zijn, dan gooien die jongens stiekem een mixdrankje bij de minderjarige meiden in hun cola'.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat had je werkelijk zelf nog niet bedacht?
Het is hetzelfde patroon once again: hier met iets aankomen waar hij zelf heel liberaal in is, want hij is zo'n liberale opvoeder, heel anders dan al die brave moraalridderende moeders hier, en gaat dan wijzen naar de moraalridders, zichzelf op de borst slaan en verbolgen vertrekken omdat niemand hier hem begrijpt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee want 'als ze slim zijn, dan gooien die jongens stiekem een mixdrankje bij de minderjarige meiden in hun cola'.
En daar gaat hij toestemming voor vragen bij de ouders.![]()
Te bizar voor woorden dit.
Als je het zo stelt, daar kan toch geen ouder tegen zijn?quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:01 schreef capricia het volgende:
'Vindt u het goed dat wat 18+ jongens uw minderjarige dochter dronken voeren? Gewoon bij een feestje bij ons thuis.'
Ze hebben allemaal allang alcohol gedronken; althans volgens mijn zoon een paar maanden geleden op het feestje van de autogarage waar hij stage loopt, baco's. Hij is godzijdank hartstikke eerlijk hierover, ze roken ook alle vijf. Het gaat hier om een andere samenstelling van de maatschappij, iets waar jij volgens mij niet zoveeel mee te maken hebt. Ik wéét hoe dit gaat en hoe die mensen een beetje denken. Ik wil geen gezeik hieromtrent, dus ik vraag om ervaringen. Hieromtrent. Dan vind ik het gewoon niet oké om verwijten of verwijzingen te lezen 'hoe het anders kan', want dat gaat gewoon niet gebeuren. Pubers zijn stiekem, no matter what, en dat hier toevallig ouders zitten bij wie dat niet zo gaat, alleen maar mooi voor je/hen. Maar zo gaat het niet overal.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zie je, daar ga je al weer over braaf zijn. Daar gaat het hier niet om.
Ik postte juist alleen een link over verantwoordelijkheid, zonder oordeel, puur de feiten. Maar dat wil je niet.
Nou, dan wat @:Schanu zegt: of de meerderjarige jongens niet uitnodigen, of goed controleren. Als je werkelijk niet wil dat minderjarigen waarvan je geen akkoord hebt van de ouders bij jou in huis alcohol drinken.
En het kan echt. Ik heb het meegemaakt dat een net 17-jarige een feestje wilde geven waar ook lui bij waren van allerlei leeftijden die vaak wel drinken, maar bij hem thuis mocht dat niet. Duidelijk gecommuniceerd naar de rest, en het werd gewoon een alcoholvrije avond. Wat alcoholvrij bier erbij, leuke mocktails, harde muziek, klaar ben je.
'Van horen zeggen drinkt je minderjarige dochter sws al regelmatig en ze rookt als een ketter, dus lijkt me geen probleem toch, dat ze hier ook meezuipt met de volwassen mannen'.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:03 schreef Schanu het volgende:
Ik zou het wel fijn vinden als een vader mij zo'n appje stuurt, dan weet ik in het vervolg in ieder geval waar mijn dochters niet meer hoeven te komen
Dan is het toch onzin om hier je vraag te komen stellen? Dat is dan alleen maar weer bedoeld om hier een beetje te trollen. En jij kunt je weer een geweldige vrije opvoeder voelen. Prima.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:03 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal allang alcohol gedronken; althans volgens mijn zoon een paar maanden geleden op het feestje van de autogarage waar hij stage loopt, baco's. Hij is godzijdank hartstikke eerlijk hierover, ze roken ook alle vijf. Het gaat hier om een andere samenstelling van de maatschappij, iets waar jij volgens mij niet zoveeel mee te maken hebt. Ik wéét hoe dit gaat en hoe die mensen een beetje denken. Ik wil geen gezeik hieromtrent, dus ik vraag om ervaringen. Hieromtrent. Dan vind ik het gewoon niet oké om verwijten of verwijzingen te lezen 'hoe het anders kan', want dat gaat gewoon niet gebeuren. Pubers zijn stiekem, no matter what, en dat hier toevallig ouders zitten bij wie dat niet zo gaat, alleen maar mooi voor je/hen. Maar zo gaat het niet overal.
En ja, ik weet heus wel dat IK bepaal, maar zo'n ouder wil ik ook gewoon niet zijn. Zeker niet, omdat we de verjaardagen samen vieren en vrijwel iedereen alcohol zuipt. Ook mijn gasten. Persoonlijk háát ik regels....dan hoef je daar echt bij mij over te beginnen.
Kennelijk, ja. Ik had anders verwacht, maar prima.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is het toch onzin om hier je vraag te komen stellen? Dat is dan alleen maar weer bedoeld om hier een beetje te trollen. En jij kunt je weer een geweldige vrije opvoeder voelen. Prima.
Je sneer over dat ik in een andere samenstelling van de maatschappij zit...echt WTF
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |