We hebben Ukraine minimaal geholpen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wensdenken.
Is gewoon niet de realiteit. Dat heeft Biden geprobeerd. En dat plan heeft keihard gefaald.
Ja, zoals in Vietnam.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Zo werkt dat niet in de praktijk. Ik zal het je nog sterker vertellen: als Rusland die corridor naar Knigsberg gaat trekken en dus Navo landen aan gaat vallen, dan nog gaat de VS in weerwil van de ‘plicht’ zich daar niet tegenaan bemoeien.
De VS zal absoluut niet in een oorlog met de Russen verzeild willen raken.
Als er nou iets is wat de VS bewezen hebben is het dat ze iedereen laten vallen als hen dat beter uitkomt. Vaker gebeurd.
Dat kwam voornamelijk door de Amerikaanse bevolking er helemaal genoeg van had.quote:
Dan zouden ze niet zo paniekerig te werk gaan als op een manier uit de jaren 70, zoiets is met een twee , drie drone makkelijk neer te halen, om binnen te komenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op dit moment heeft Rusland ook militair de overhand.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Russisch leger zet anti-dronenetwerken op langs wegen
Bekijk deze YouTube-videoquote:Ukrainian drones zero in and blow Russian armoured vehicles to pieces
Zelensky doet het beter.. hoe lang duurt Poetins drie dagen SMO ondertussenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij is de enige die Poetin echt internationaal voor gek heeft gezet idd. Waarschuwen, daarna schieten.
Alleen totaal onvergelijkbare omstandigheden.
Niet alleen om Oekrane. Het gaat om de eigen-waarde die we geven aan ontluikende democratie waar Oekrane haar weg heeft gekozen. Oekrane dan niet bijstaan wil zeggen dat we ook niets geven om onze eigen verworvenheden en kennelijk bereid zijn om die wie maar wat dreigt, waarden weg te geven.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee. Ukraine kreeg in de jaren '90 veiligheidsgaranties bij hun onafhankelijkheid. Het winnen van deze oorlog tegen Rusland is een uitvoering van die veiligheidsgarantie. Het onze plicht om Ukraine volop te steunen.
Democratin zijn zo wispelturig als de kiezers. Maar dat is hier aangaande Oekrane ook het geval, de Amerikaanse kiezer heeft iets anders gekozen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kwam voornamelijk door de Amerikaanse bevolking er helemaal genoeg van had.
Valt me tegen van Mertz maar dit zal hij wel zeggen om wind uit de zeilen te halen van AfD.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:42 schreef polderturk het volgende:
Vrede sluiten met Poetin is als vrede sluiten met ISIS.
Hoeveel ziekenhuizen heeft hij platgebombardeerd?
[ x ]
Hij heeft het over Rusland, niet over Poetin.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:42 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Want dat werkt altijd zo goedquote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Valt me tegen van Mertz maar dit zal hij wel zeggen om wind uit de zeilen te halen van AfD.
Hmmmm.. Rusland start(te) hier de oorlog. De "niemand" generalisatie is verder aan jou.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:27 schreef VEM2012 het volgende:
Nee, ik heb gezegd dat het beindigen van de oorlog, waarbij een deel van Oekrane permanent onder Russisch gezag blijft beter is dan een nucleaire oorlog starten.
Een mening die, geloof mij nou maar, niet alleen door de VS, maar alle Europese staten wordt gedeeld.
Onder de streep is niemand bereid om zo ver te gaan voor Oekrane. En gelukkig maar, want overheden hebben primair te zorgen voor de eigen burgers.
Stel je voor dat er iemand als Poetin in Duitsland aan de macht komt (niet denkbeeldig)quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb gezegd dat het beindigen van de oorlog, waarbij een deel van Oekrane permanent onder Russisch gezag blijft beter is dan een nucleaire oorlog starten.
Een mening die, geloof mij nou maar, niet alleen door de VS, maar alle Europese staten wordt gedeeld.
Onder de streep is niemand bereid om zo ver te gaan voor Oekrane. En gelukkig maar, want overheden hebben primair te zorgen voor de eigen burgers.
Waar zegt Merz dat. Ik lees juist dat hij Oekrane beter wil steunen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:42 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Maar ook Poetin loopt straks tegen een grens aan. En dat weet hij heel goed. Die man gedraagt zich nog steeds berekenen en zeker niet irrationeel. Hij weet heel goed dat ie het niet nog veel langer kan volhouden.quote:
Zie van wie de tweet is en je weet genoeg.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar zegt Merz dat. Ik lees juist dat hij Oekrane beter wil steunen.
Germany's conservative election frontrunner Friedrich Merz pledged a stronger role for Berlin in the EU and muscular support for Ukraine as he outlined his foreign policy vision at the Munich Security Conference.
(...)
Whereas Scholz has flatly refused to send long-range missiles to Kyiv, Merz said his intent "remains to deliver, within a European coordinated framework, more weapons to Ukraine".
https://www.france24.com/(...)foreign-policy-plans
Ja die Zelensky staat Poetin (en Trump) lelijk in de weg.quote:
Taiwan is defacto gewoon een onafhankelijk land. Ze hebben een eigen munt, kiezen hun eigen leiders, hebben hun eigen leger. Er gaat geen cent belasting naar Beijing. Ze hebben een eigen paspoort wat internationaal erkend wordt en ook nog eens ‘sterker’ is dan een Chinees paspoort. Zo hebben Taiwan geen visum plicht voor de EU en China wel.quote:
Die man van Palantir die zei laatst, als China Taiwan aan wil vallen, dan moeten ze het dit jaar gaan doen, want AI warfare wordt extreem krachtigquote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:31 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Taiwan is defacto gewoon een onafhankelijk land. Ze hebben een eigen munt, kiezen hun eigen leiders, hebben hun eigen leger. Er gaat geen cent belasting naar Beijing. Ze hebben een eigen paspoort wat internationaal erkend wordt en ook nog eens ‘sterker’ is dan een Chinees paspoort. Zo hebben Taiwan geen visum plicht voor de EU en China wel.
Ik vraag mij af of USA kiezer iets heeft gekozen of eerder iets niet heeft willen kiezen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Democratin zijn zo wispelturig als de kiezers. Maar dat is hier aangaande Oekrane ook het geval, de Amerikaanse kiezer heeft iets anders gekozen.
Gezien veel reacties, hoeft een Putin niet eens op klus te gaan en is menigeen bereid de loper(s) tot ons land over te geven.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
.......
Ik denk dat dit klusje in drie dagen geklaard is, met de vechtlust van Unsere Manschaft en de 1000 tanks die gevechtsklaar staan volgens mijn adviseurs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |