abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216745319
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
Wel scherp zijn...
Jij blijft cherrypicken in de data en vindt elke euro die naar mensen in grote nood gaat verspild, zo komen we er niet uit en ga ik er verder ook geen moeite in steken. Jij staat helemaal niet open voor de mogelijkheid dat asielmigratie helemaal geen echt probleem is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:12:51 #277
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216745324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Altijd interessant dat de enige discussie in de Nederlandse politiek die over asielmigranten is.
Nu weer het onderdeel toveren met statistiekjes door leken blijkbaar. Nou ik pas in elk geval om daar voor de 100ste keer op in te gaan.

De statistieken wijzen uit dat integratie beter kan maar ook dat het zeker niet slecht gaat.
Oh, dus als ik met statistieken kom is het toveren maar jij kan op basis van statistieken die laten zien dat asielmigranten tien keer zo vaak in de uitkering zitten als Nederland concluderen dat het "zeker niet slecht gaat". Wie is hier aan het toveren met subjectieve waardeoordelen?
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:17:08 #278
396550 Richestorags
pi_216745380
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij blijft cherrypicken in de data en vindt elke euro die naar mensen in grote nood gaat verspild, zo komen we er niet uit en ga ik er verder ook geen moeite in steken. Jij staat helemaal niet open voor de mogelijkheid dat asielmigratie helemaal geen echt probleem is.
Ik begrijp dat het lastig is als je inhoudelijk wordt vastgezet en je uitspraken niet blijken te kloppen. Dat kun je toegeven, maar je kunt ook weer nieuwe frames de wereld inslingeren en double downen op vasthouden aan je eigen echo chamber in POL, want in NWS en in het echte leven is er steeds minder ruimte voor de decennia aan gaslighting die er is geweest omtrent dit onderwerp.

Prima hoor :)
pi_216745489
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh, dus als ik met statistieken kom is het toveren maar jij kan op basis van statistieken die laten zien dat asielmigranten tien keer zo vaak in de uitkering zitten als Nederland concluderen dat het "zeker niet slecht gaat". Wie is hier aan het toveren met subjectieve waardeoordelen?
Statistieken laten ook zien dat van heel veel groepen de inburgering heel goed gaat. Maar het enige waar jij de focus op wil is waar het niet goed gaat. Daarbij tover je er ook mee, want in wat je quote heeft bij de slechtst presterende groep 50% een uitkering (Irakezen). Vervolgens bereken je met alleen die slechtst presterende groep dat migranten 10x zo vaak een uitkering hebben. Als je denkt op die manier je uitspraken objectiever te maken, dan zit je ernaast. Je laat alleen maar zien dat je een feit kan cherrypicken om een bepaalde frame neer te zetten, niet dat je een realistische discussie wil over de feiten.

Zelfs uit enkel de quotes die je plaatst kan ik je al met een heel ander frame om de oren slaan.
Ongeveer 71% van alle mensen tussen 15 en 75 jaar werkt dus of is werkloos.
Uit onderzoek van het CBS met cijfers tot juli 2021 weten we dat Irakezen uit het cohort 2014 op dat moment het vaakst een uitkering hebben (50%). Daarna komen Iraniërs en Syriërs met 44 en 45%. Afghanen (37%) en Eritreeërs (38%) en overige groepen (37%) hebben minder vaak een uitkering.

Dus we zien bij Afghanen en Eritreers groepen met een heel slechte naam al 62-63% na 7 jaar werkt. Tegenover 71% van de Nederlanders. Maar 8% verschil tussen groepen asielzoekers met een hele slechte naam en Nederlanders. Asielzoekers die op bijna elk vlak met een achterstand begonnen, andere taal/cultuur minder opleiding geen netwerk enzovoort. Zelfs die groepen komen aardig dicht in de buurt bij Nederlanders. De meeste groepen presteren nog beter dan dat. Maar ach en wee wat een last op Nederland een minderheid van mensen die het íets minder goed doet dan wij gemiddeld.
Dan zie je dus dat als je naar de feiten kijkt het overduidelijk veel en veel beter gaat dan jij probeert te schetsen met je zeer gekleurde frame.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 19-02-2025 12:34:08 ]
pi_216745529
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik begrijp dat het lastig is als je inhoudelijk wordt vastgezet en je uitspraken niet blijken te kloppen. Dat kun je toegeven, maar je kunt ook weer nieuwe frames de wereld inslingeren en double downen op vasthouden aan je eigen echo chamber in POL, want in NWS en in het echte leven is er steeds minder ruimte voor de decennia aan gaslighting die er is geweest omtrent dit onderwerp.

Prima hoor :)
Het is niet de flex die je denkt dat het is dat je zegt dat NWS een nóg grotere echokamer is geworden. Stukje radicaliseringsfabriek op het internet nu dus.
pi_216745572
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 07:36 schreef Hanca het volgende:
Nou, de ondergrens voor uitstoot is al weer afgeschoten: https://www.trouw.nl/poli(...)l-1-5-jaar~b84e3013/

Tenminste, de 'juridische check' duurt 1,5 jaar. Dat lijkt me een methode om te zeggen: het gaat juridisch in elk geval voorlopig niet. Al is Wiersma wel van plan het misschien vast in te voeren, zodat we misschien na 1,5 jaar met hetzelfde zitten als PAS en intern salderen (al mag in dit geval echt geen ondernemer klagen, als je nu nog niet weet dat geitenpaadjes het juridisch niet houden ben je totaal ongeschikt als ondernemer, dat vond ik bij intern salderen eigenlijk al).
2 maanden had Schoof zichzelf toch gegeven? Nog 4,5 week te gaan voor de definitieve oplossing van het stikstof dossier.
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:33:10 #282
396550 Richestorags
pi_216745603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Statistieken laten ook zien dat van heel veel groepen de inburgering heel goed gaat. Maar het enige waar jij de focus op wil is waar het niet goed gaat. Daarbij tover je er ook mee, want in wat je quote heeft bij de slechtst presterende groep 50% een uitkering (Irakezen). Vervolgens bereken je met alleen die slechtst presterende groep dat migranten 10x zo vaak een uitkering hebben. Als je denkt op die manier je uitspraken objectiever te maken, dan zit je ernaast. Je laat alleen maar zien dat je een feit kan cherrypicken om een bepaalde frame neer te zetten, niet dat je een realistische discussie wil over de feiten.
Hey, dat is een leugen die makkelijk te weerleggen is:
quote:
Onder de statushouders zelf, is dit rond de 40-50%, letterlijk meer dan 10 keer zoveel dus.
Ik schrijf dus nergens alleen 50% op. Bij de 10x heb ik juist al de onderkant van de range (rond de 40% gepakt). Nog meer?

quote:
Zelfs uit enkel de quotes die je plaatst kan ik je al met een heel ander frame om de oren slaan.
Ongeveer 71% van alle mensen tussen 15 en 75 jaar werkt dus of is werkloos.
Uit onderzoek van het CBS met cijfers tot juli 2021 weten we dat Irakezen uit het cohort 2014 op dat moment het vaakst een uitkering hebben (50%). Daarna komen Iraniërs en Syriërs met 44 en 45%. Afghanen (37%) en Eritreeërs (38%) en overige groepen (37%) hebben minder vaak een uitkering.

Dus we zien bij Afghanen en Eritreers groepen met een heel slechte naam al 62-63% na 7 jaar werkt. Tegenover 71% van de Nederlanders. Maar 8% verschil tussen groepen asielzoekers met een hele slechte naam en Nederlanders. Asielzoekers die op bijna elk vlak met een achterstand begonnen, andere taal/cultuur minder opleiding geen netwerk enzovoort. Zelfs die groepen komen aardig dicht in de buurt bij Nederlanders.
Dan zie je dus dat als je naar de feiten kijkt het overduidelijk veel en veel beter gaat dan jij probeert te schetsen met je zeer gekleurde frame.
Je kan er een ander frame van maken, het klopt alleen niet. Ondanks dat 71% van de Nederlanders in de groep 18-75 werkt, krijgt maar een paar procent van de mensen tot AOW-leeftijd een bijstandsuitkering (waar de statushouders al bij inbegrepen zitten). Er zitten dus mensen tussen die niet werken en geen uitkering krijgen omdat bijvoorbeeld hun partner genoeg verdient of ze werken parttime en krijgen daarnaast AOW en zijn dus te oud om een uitkering te ontvangen (immers ging het hier om de groep tot 75 en bij de uitkeringspercentages over leeftijden tot aan de AOW...) en krijgen daarom geen uitkering.

Daartegenover staat dat onder de statushouders gewoon 40-50% (nou oké, 37-50 voordat je DAAR weer over begint) van de leeftijd 18-AOW een bijstandsuitkering krijgt tegenover een paar% Nederlanders (waar de statushouders ook alweer in die groep verwerkt zitten...). Het percentage echte Nederlanders is dus NOG veel lager, zeker als je andere niet-Westerse oververtegenwoordiging niet zijnde asielzoekers in deze cijfers meeneemt. Er is dus niks gelogen aan hun overbelasting van het UWV :W
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:34:41 #283
396550 Richestorags
pi_216745632
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is niet de flex die je denkt dat het is dat je zegt dat NWS een nóg grotere echokamer is geworden. Stukje radicaliseringsfabriek op het internet nu dus.
NWS is meer in lijn met de algehele trend van de samenleving en heeft geen oververtegenwoordiging van verhalen die niet door CBS-cijfers worden gestaafd.
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:58:10 #284
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216745972
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
NWS is meer in lijn met de algehele trend van de samenleving en heeft geen oververtegenwoordiging van verhalen die niet door CBS-cijfers worden gestaafd.
De Kristallnacht was ook in lijn met de algehele trend van de samenleving.

De onderbuik regeert daar wel degelijk
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:59:32 #285
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216745986
Alle landen met veel asielmigratie in de EU hebben grote maatschappelijke uitdagingen, maar dat komt ab-so-luut niet door asielmigratie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 19 februari 2025 @ 13:02:46 #286
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_216746014
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
Alle landen met veel asielmigratie in de EU hebben grote maatschappelijke uitdagingen, maar dat komt ab-so-luut niet door asielmigratie.
Correct.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:03:20 #287
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216746020
quote:
Welke problemen ondervinden wij in Nederland, wat jou betreft?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_216746073
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hey, dat is een leugen die makkelijk te weerleggen is:
[..]
Ik schrijf dus nergens alleen 50% op. Bij de 10x heb ik juist al de onderkant van de range (rond de 40% gepakt). Nog meer?
Je weerlegt hier niets. Je herhaalt alleen wat je zei en niet onderbouwde. Je doet een hoop aannames die wij allemaal maar direct zouden moeten geloven.

quote:
Je kan er een ander frame van maken, het klopt alleen niet. Ondanks dat 71% van de Nederlanders in de groep 18-75 werkt, krijgt maar een paar procent van de mensen tot AOW-leeftijd een bijstandsuitkering (waar de statushouders al bij inbegrepen zitten). Er zitten dus mensen tussen die niet werken en geen uitkering krijgen omdat bijvoorbeeld hun partner genoeg verdient of ze werken parttime en krijgen daarnaast AOW en zijn dus te oud om een uitkering te ontvangen (immers ging het hier om de groep tot 75 en bij de uitkeringspercentages over leeftijden tot aan de AOW...) en krijgen daarom geen uitkering.
Je was toch zo van de cijfers, definieer een paar procent eens. Hoe groot denk je dat de impact van de statushouders is op die paar procent je doet nu alsof dat gigantisch is maak dat eens inzichtelijk.
Hoeveel procent van die statushouders zijn eigenlijk 65+? Allemaal leuk en aardig dat je cherrypicked en framed en vervolgens poneert dit is de werkelijkheid. Erg overtuigend wordt het niet omdat zo overduidelijk hier geen echte analyse plaatsvindt maar gewoon de aannames bij elkaar worden geveegd die bij elkaar genomen de uitkomst geven die je wilt zien.

quote:
Daartegenover staat dat onder de statushouders gewoon 40-50% (nou oké, 37-50 voordat je DAAR weer over begint) van de leeftijd 18-AOW een bijstandsuitkering krijgt tegenover een paar% Nederlanders (waar de statushouders ook alweer in die groep verwerkt zitten...). Het percentage echte Nederlanders is dus NOG veel lager, zeker als je andere niet-Westerse oververtegenwoordiging niet zijnde asielzoekers in deze cijfers meeneemt. Er is dus niks gelogen aan hun overbelasting van het UWV :W
Je quote zelf al cijfers waar bij de slechtst presterende groep Irakezen 50% een uitkering heeft.
Andere groepen hebben dat stukken minder. Niemand ontkent ook dat ze slechter presteren op de banenmarkt, gek he dat gevluchte minder opgeleide mensen uit een andere cultuur minder werk kunnen vinden.
Dan nog is het een frame om te doen alsof ze zorgen voor overbelasting van het UWV het UWV is er letterlijk om te zorgen dat mensen kunnen rondkomen en ze richting een baan te helpen. Nou lijkt dat tweede vaak vooral neer te komen in het proberen weg te pesten van mensen uit de uitkering. Misschien een idee om het UWV wat beter te laten presteren in het begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt richting een duurzame baan.
Maar uiteraard zet onze regering juist in op maximaal aan hun lot overlaten. Hoe slechter de integratie gaat hoe meer stemmen. Wat dat betreft zal Greet wel aan het bidden zijn voor een aanslag met islamitisch motief hier net voor de verkiezingen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:14:28 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216746154
quote:
Landen met weinig tot geen asielmigratie hebben dat ook. Dus er lijkt geen verband.
pi_216746244
quote:
Alle EU landen waar het wel eens regent hebben grote maatschappelijke problemen. Zou het door de regen komen?

Alle EU landen waar minstens een paar blonde mensen wonen hebben grote maatschappelijke problemen, zou het door de blondharigen komen (voor de duidelijkheid: ik ben blond)?

Alle neoliberale EU landen en niet-EU landen hebben grote maatschappelijke problemen, het zou dus ook door het neoliberalisme kunnen komen... aangezien dat daadwerkelijk een groot effect heeft, lijkt dat waarschijnlijker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:31:02 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216746348
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 08:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Met bezuiniging op huisvestiging natuurlijk? En dan straks zeuren over dat het budget overschreden wordt en dat er geen inburgering is?
PVVD wil de verstopping van de asielketen helemaal niet oplossen, juist die overstroming willen ze gebruiken om asielaanvraag in Nederland onaantrekkelijk te maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:35:11 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216746397
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PVVD wil de verstopping van de asielketen helemaal niet oplossen, juist die overstroming willen ze gebruiken om asielaanvraag in Nederland onaantrekkelijk te maken.
Terwijl zelf dat vaak aantrekkelijker is dan het land van herkomst.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:48:43 #293
396550 Richestorags
pi_216746594
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]
De Kristallnacht was ook in lijn met de algehele trend van de samenleving.

De onderbuik regeert daar wel degelijk
Aah, een Nazivergelijking. Dat werkte tot een paar jaar geleden. Nu moet je met iets meer komen, maar kennelijk is dat hier nog bon ton.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:58:31 #294
396550 Richestorags
pi_216746785
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je weerlegt hier niets. Je herhaalt alleen wat je zei en niet onderbouwde. Je doet een hoop aannames die wij allemaal maar direct zouden moeten geloven.
Ik doe geen aannames, leuk geprobeerd.

quote:
Je was toch zo van de cijfers, definieer een paar procent eens. Hoe groot denk je dat de impact van de statushouders is op die paar procent je doet nu alsof dat gigantisch is maak dat eens inzichtelijk.
400k bijstandsuitkeringen op de beroepsbevolking is hooguit een paar %. De beroepsbevolking in NL bestaat uit 9,8 miljoen mensen. Oftewel, 4%.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20duizend%20personen.

Terwijl binnen de groepen die ik noemde het uitkeringspercentage 37-50% is. Deze groepen zitten ook al verwerkt in de totale 4%, oftewel het aantal Nederlanders van autochtone afkomst is extreem laag.

quote:
Hoeveel procent van die statushouders zijn eigenlijk 65+?
Nul, want de cijfers zijn van 18-65 zoals ik aangaf.

quote:
Je quote zelf al cijfers waar bij de slechtst presterende groep Irakezen 50% een uitkering heeft.
Andere groepen hebben dat stukken minder. Niemand ontkent ook dat ze slechter presteren op de banenmarkt, gek he dat gevluchte minder opgeleide mensen uit een andere cultuur minder werk kunnen vinden.
Ik gaf netjes de range aan, namelijk 37-50%. Jij haalt telkens alleen die 50% aan.

quote:
Dan nog is het een frame om te doen alsof ze zorgen voor overbelasting van het UWV het UWV is er letterlijk om te zorgen dat mensen kunnen rondkomen en ze richting een baan te helpen. Nou lijkt dat tweede vaak vooral neer te komen in het proberen weg te pesten van mensen uit de uitkering. Misschien een idee om het UWV wat beter te laten presteren in het begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt richting een duurzame baan.
Maar uiteraard zet onze regering juist in op maximaal aan hun lot overlaten. Hoe slechter de integratie gaat hoe meer stemmen. Wat dat betreft zal Greet wel aan het bidden zijn voor een aanslag met islamitisch motief hier net voor de verkiezingen.
Bla bla bla. Een > factor 10 betekent gewoon een extreme oververtegenwoordiging. Jij maakt daar een feitenvrij verhaal van waarin je met allemaal niet onderbouwde excuses komt als "gek he" en "onze regering doet er alles aan".

De waarheid is hard.
pi_216746938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze willen de overstroming vooral gebruiken zodat het in het nieuws blijft komen. Als asiel de hoeveelheid aandacht zou krijgen die het zou verdienen als het normaal wordt geregeld, bestond de PVV niet.
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:10:05 #296
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216746992
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Aah, een Nazivergelijking. Dat werkte tot een paar jaar geleden. Nu moet je met iets meer komen, maar kennelijk is dat hier nog bon ton.
Dat werkte toen juist niet, echte Godwin. Inmiddels hebben we overal halve dan wel hele fascisten aan de macht of met een flinke achterban.

We studeren geschiedenis om er iets van te leren.
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:11:36 #297
396550 Richestorags
pi_216747019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dat werkte toen juist niet, echte Godwin. Inmiddels hebben we overal halve dan wel hele fascisten aan de macht of met een flinke achterban.

We studeren geschiedenis om er iets van te leren.
Die achterban bevindt zich niet in NWS. Kom anders even met een topic aanzetten waarin mensen oproepen tot met fakkels langsgaan bij een AZC?
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:12:26 #298
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216747032
quote:
Stop eens met het draaien van dezelfde grijze Kremlin plaat.

Dat het Westen grote problemen kent komt voornamelijk door het neoliberalisme, de groeiende kloof tussen arm en rijk waardoor we werkende armen hebben en corruptie bij de instituten van de politiek, overheid, rechterlijke macht, democratie en de media.
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:13:15 #299
396550 Richestorags
pi_216747053
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze willen de overstroming vooral gebruiken zodat het in het nieuws blijft komen. Als asiel de hoeveelheid aandacht zou krijgen die het zou verdienen als het normaal wordt geregeld, bestond de PVV niet.
De PVV heeft nooit in de regering behalve een korte gedoogconstructiegezeten tot hiervoor.

Tijd zat voor de andere partijen dus om het normaal te regelen en de PVV momentum te ontnemen. Is niet gebeurd. Niet janken dus.
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:18:54 #300
396550 Richestorags
pi_216747166
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Stop eens met het draaien van dezelfde grijze Kremlin plaat.

Dat het Westen grote problemen kent komt voornamelijk door het neoliberalisme, de groeiende kloof tussen arm en rijk waardoor we werkende armen hebben en corruptie bij de instituten van de politiek, overheid, rechterlijke macht, democratie en de media.
Aah, dus Rutte heeft alles gedaan en asiel is geen problematiek?

Over simpel zwart-wit denken gesproken. In werkelijkheid is het allebei problematisch geweest. De bloedspetters in Duitsland, de weggegeven woningen en de leeggetrokken sociale voorzieningen hebben niks met neoliberaal beleid te maken, alles met het binnenhalen van hordes volksstammen onder het mom van goed doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')