We zijn Trump (en de VS) allang kwijt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rutte doet het toch wel slim. Hij beseft dondersgoed dat alle negatieve woorden over Trump hem nu alleen nog maar verder weg duwen.
Er is een verschil tussen kwijt zijn en nog meer in de crosshairs komen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
We zijn Trump (en de VS) allang kwijt.
Rutte is tenslotte ook van de Navo.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rutte doet het toch wel slim. Hij beseft dondersgoed dat alle negatieve woorden over Trump hem nu alleen nog maar verder weg duwen.
Je zou zeggen dat zoiets toch ook een deel van de achterban van Trump te ver gaat.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
Wat denken we, gaat de VS de Navo verlaten?
Dat zou ik echt een zwarte dag vinden. Dan komt er een einde aan een heel tijdsframe in onze geschiedenis.
[ x ]
Dat einde is er al toch gezien de houding van Trump?quote:Op zondag 2 maart 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
Dat zou ik echt een zwarte dag vinden. Dan komt er een einde aan een heel tijdsframe in onze geschiedenis.
[ x ]
Vind je? Ik weet het niet. Ik hoop het niet.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat einde is er al toch gezien de houding van Trump?
Niemand hoopt dat. Maar Trump zorgt helaas wel voor een totaal nieuwe dynamiek…quote:Op zondag 2 maart 2025 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je? Ik weet het niet. Ik hoop het niet.
80 jaar alliantie in de prullenbak is nog al wat qua geopolitieke verhoudingen.
Het einde van de NAVO zou een godsgeschenk zijn en had al veel eerder moeten gebeuren.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Zeker, en voor dat karretje meoten we ons niet laten spannen.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Trump eerder naar een NAVO wil die hem kan helpen met zijn anti-China plannen.
En een NAVO waar alle landen veel geld uitgeven aan de Amerikaanse defensieindustrie.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:53 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Trump eerder naar een NAVO wil die hem kan helpen met zijn anti-China plannen.
Volgens mij was die breuk er al vanaf het moment dat Trump weer president werd.quote:
Was is er precies mis met de NAVO?quote:Op zondag 2 maart 2025 10:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het einde van de NAVO zou een godsgeschenk zijn en had al veel eerder moeten gebeuren.
De NAVO is opgericht als tegenhanger van het Warschau-pact. Na de ontbinding van laatstgenoemde had de NAVO eigenlijk ook ontbonden moeten worden ipv de NAVO steeds uit te breiden. Nu is er een disbalans en ik snap op zich best dat landen als Rusland en Servie zich daar ongemakkelijk bij voelen. Ook lopen we altijd het risico door schurkenstaat VS in onzalige oorlogen te worden meegesleept. Bovendien zijn we door de NAVO veel te veel een militaire bijwagen van de VS geworden en hebben die een invloed op het Europese continent die niet wenselijk is.quote:
Idd, precies dit. De NAVO is een clubje dat door de Amerikanen wordt aangestuurd en helemaal geen gelijkwaardig partnerschap.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De NAVO is opgericht als tegenhanger van het Warschau-pact. Na de ontbinding van laatstgenoemde had de NAVO eigenlijk ook ontbonden moeten worden ipv de NAVO steeds uit te breiden. Nu is er een disbalans en ik snap op zich best dat landen als Rusland en Servie zich daar ongemakkelijk bij voelen. Ook lopen we altijd het risico door schurkenstaat VS in onzalige oorlogen te worden meegesleept. Bovendien zijn we door de NAVO veel te veel een militaire bijwagen van de VS geworden en hebben die een invloed op het Europese continent die niet wenselijk is.
Wat?quote:Op zondag 2 maart 2025 11:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De NAVO is opgericht als tegenhanger van het Warschau-pact. Na de ontbinding van laatstgenoemde had de NAVO eigenlijk ook ontbonden moeten worden ipv de NAVO steeds uit te breiden. Nu is er een disbalans en ik snap op zich best dat landen als Rusland en Servie zich daar ongemakkelijk bij voelen. Ook lopen we altijd het risico door schurkenstaat VS in onzalige oorlogen te worden meegesleept. Bovendien zijn we door de NAVO veel te veel een militaire bijwagen van de VS geworden en hebben die een invloed op het Europese continent die niet wenselijk is.
In mijn hoofd was het andersom, maar goed, dat neemt niet weg dat die NAVO al afgebroken had moeten worden en dat het bespottelijk is dat een puissant rijke, federaliserende statenbond van een halfmiljard inwoners een wingman-enforcer nodig zou hebben om niet van de wereldkaart geveegd te worden.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat?
Het Warschaupact (1955) werd opgericht als antwoord op de NAVO (1949) hoor.
De Navo was er tenslotte ook eerder.
https://www.tweedewereldo(...)avo-en-warschaupact/
De Navo was er al voor het Warschaupact, en ook erna.
"He's got tremendous hatred for Putin, but I can tell you, the other side isn't exactly in love with him either."quote:Op zondag 2 maart 2025 11:43 schreef Perrin het volgende:
De VS ziet de Russische oorlog tegen Oekraïne niet als een bedreiging, maar als een deal. De VS zien zichzelf nu slechts als bemiddelaar en niet als partij. Dit is het einde van de transatlantische veiligheidssamenwerking.
Europa is voor Trump geen partner maar een prooi.
Polen was hier altijd op tegen. Die vertrouwden alleen de Amerikanen sinds de vernietiging van de Tweede Poolse Republiek. Dat zal nu met het buitenlands beleid van Trump anders kunnen zijnquote:Op zondag 2 maart 2025 11:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lijkt me dat je eerst je feiten op orde mag brengen.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In mijn hoofd was het andersom, maar goed, dat neemt niet weg dat die NAVO al afgebroken had moeten worden en dat het bespottelijk is dat een puissant rijke, federaliserende statenbond van een halfmiljard inwoners een wingman-enforcer nodig zou hebben om niet van de wereldkaart geveegd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |