abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216744120
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 10:24 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ik heb wel het idee dat er de laatste jaren best veel leuke, maar kansloze oudere nummers worden toegevoegd aan de keuzelijsten.
Dit klopt wel. Ik heb alles wat dit jaar gedraaid is en nog niet op de keuzelijst staat ook verzameld in een playlist. Die zal ik aan het einde van het jaar delen. Dan kunnen we ons gezamenlijk nog iets meer ergeren aan wat het wel heeft gehaald en wat niet.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_216750110
En verder.

3950 Krezip & Danny Vera - Make It A Memory

Krezip had de comeback en Danny had de grote doorbraak in de hitlijsten met Rollercoaster. Daarna maakten ze samen dit lied, als het ophalen van goede oude tijden door twee mensen die elkaar lang niet hebben gezien. Vandaar dat dit vast ook goed scoort bij de oude garde, want dit haalde ook gewoon de Evergreen. Ook in de Top 2000 kwam het in 2023 binnen op 270 en een jaar later zelfs zes plekken hoger terug te vinden.

3949 Frank Zappa - Dancin' Fool

Zappa neemt de disco op de hak in Dancin' Fool. Een komische noot, niet te serieus te nemen. Maar ja, omdat het op zichzelf ook wat discoachtig klinkt werd het wel een hitje in Amerika. Het is wel lekker chaotisch, maar dat is ook een ander woord voor rommelig, die twee liggen dicht bij elkaar. Van 2000 tot 2021 stond dit in de lijst, met 509 in 2007 als hoogste positie.

3948 AC/DC - Thunderstruck

SANDER! Ik denk dat sommigen deze al wel verwacht hadden. Ik ben namelijk geen fan van de vocalen van Brian Johnson. AC/DC onder de tweede zanger was prima, bon. Maar met Brian als opvolger vind ik het allemaal niet echt wat, hij schreeuwt zo. En Thunderstruck vind ik muzikaal ook nog eens niet geweldig. Het riffje is aardig maar niet fenomenaal en het is ook veel van hetzelfde. Maar goed, demense zien het anders, sinds 2013 is dit de hoogste van AC/DC nadat het nummer in 2009 en 2010 nog heel toevallig op 1086 en 882 eindigde. Sinds 2011 op oudjaarsdag met in 2017 zelfs plek 13.

SPOILER: 3947-3926
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216750224
Xi heeft inderdaad aandelen.
pi_216750228
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:25 schreef Tussle266 het volgende:
Xi heeft inderdaad aandelen.
Stukje retorische vraag.
pi_216750305
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Stukje retorische vraag.
Eerder deze week leerde ik van de 12-jarige zoon van een vriend van mij dat je ook op liedjes kan stemmen waar die pijltjesgooiers mee het podium op komen. Dus ik geloof alles.
pi_216750314
Forever Young lager dan Marco & Trijntje, daar word ik niet blij van.

Met Fernando kan ik echt helemaal niets trouwens.
pi_216750316
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:34 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Eerder deze week leerde ik van de 12-jarige zoon van een vriend van mij dat je ook op liedjes kan stemmen waar die pijltjesgooiers mee het podium op komen. Dus ik geloof alles.
@Pino112 had daar ooit een stemlijst van
pi_216750323
quote:
8s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:35 schreef zorro28 het volgende:
Forever Young lager dan Marco & Trijntje, daar word ik niet blij van.

Met Fernando kan ik echt helemaal niets trouwens.
Ja ik vermoedde al dat dat me op wat kritische reacties zou komen te staan.
pi_216750363
Mooi lijstje middelmatigheid weer Mexi!

Ik wil alleen even een lans breken voor "Toveren" vanwege de frase " zelfs de oma van mijn oma (mijn betover-grootmoeder dus) had nooit een tovenaarsdiploma". Dat vind ik toch mooi bedacht :)
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 19 februari 2025 @ 18:40:28 #35
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216750366
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
@:Pino112 had daar ooit een stemlijst van
Dat je dat nog weet. Is al wel wat jaren terug :D
pi_216750395
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:40 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Dat je dat nog weet. Is al wel wat jaren terug :D
De autisten in dit topic vergeten nooit iets O+
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:51:10 #37
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216750514
Randy VanWarmer vind ik eigenlijk wel een goeie naam voor een vaste acteur in de BangBus ofzo.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:55:41 #38
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216750572
Dancin' Fool lijkt me echtwel een goner vwb jarenlang vaste waarden.
Stond ook niet meer in de Extra 500 2 jaar na zijn laatste notering.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_216750726
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dancin' Fool lijkt me echtwel een goner vwb jarenlang vaste waarden.
Stond ook niet meer in de Extra 500 2 jaar na zijn laatste notering.
Dat is ergens ook wel weer jammer, ondanks dat ik het dus niet bijzonder vind. Maar wel een uniek nummer dat je verder nooit hoort
  woensdag 19 februari 2025 @ 19:06:57 #40
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_216750739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 19:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is ergens ook wel weer jammer, ondanks dat ik het dus niet bijzonder vind. Maar wel een uniek nummer dat je verder nooit hoort
Ik vind 'm wel tof, alleen het einde is ruk.
  woensdag 19 februari 2025 @ 20:44:00 #41
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216752818
Genoeg bespreekgevalletjes vandaag!

Nummers die ik lager zou plaatsen:

3949 Frank Zappa - Dancin' Fool
3946 Niall Horan - This Town
3941 Imagine Dragons - Bones
3938 Rudi Carrell - Samen Een Straatje Om
3931 Raymond van het Groenewoud - Meisjes

Dancin' Fool is inderdaad uniek, maar uniek is niet per se iets positiefs. Vertrok rond dezelfde tijd als Living Doll uit de Top 2000 om nooit meer terug te keren, en in beide gevallen ben ik daar beslist niet rouwig om. Daarna hebben we twee artiesten die ik nog op Sziget heb gezien in '23, en met name Imagine Dragons vond ik daar niet eens slecht, maar op het album vind ik het doorgaans geen klap aan. Zo ook hier. Niall vind ik sowieso niet echt om aan te Horan. Ik heb een hekel aan honden dus die van Rudi Carrell is eigenlijk bij voorbaat kansloos, en Raymond van het Groenewoud heb ik altijd kolderieke nonsens gevonden.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

3950 Krezip & Danny Vera - Make It A Memory
3948 AC/DC - Thunderstruck
3944 Hans de Booij - Annabel
3935 Bon Jovi - It's My Life
3929 Lauren Daigle - You Say
3928 Alphaville - Forever Young

Twee enorme klassiekers die schromelijk ondergewaardeerd worden met Thunderstruck en Forever Young. Laatstgenoemde is mijn favoriet uit dit blokje en haalt moeiteloos de bovenste 500 hier, zowel de thematiek als de muzikale omlijsting vind ik ijzersterk. Krezip hebben we natuurlijk al eerder in dit lijstje zien staan, die vind ik duidelijk structureel beter dan Mex, en dat is ook logisch want moderne poprock. Bon Jovi is ook al eerder besproken. Annabel heb ik altijd wel geinig gevonden, geen standaard dertien-in-een-dozijn liefdesliedje maar net even anders, zit tekstueel en qua flow ook heel goed in elkaar. Tot slot Lauren Daigle, daarvan kan ik op zich wel volgen dat je hem hier plaatst, ik denk dat je echt gelovig moet zijn om die op waarde te kunnen schatten :P
  donderdag 20 februari 2025 @ 04:09:28 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216757588
Unwritten zit goed in elkaar en geeft tegelijkertijd een beetje jeuk, al vanaf dag 1.

Het is wat te hoorbaar doelgericht geschreven om op een bepaald type dodelijk saaie radiozender grijsgedraaid te worden, en daarnaast op alle andere zenders die minimaal deels mainstream draaien - en dat gebeurde dan ook.

Al was dit zeker niet haar ergste. Een paar jaar later kwam I wanna have your babies. :X

--------

En bij Toveren vallen met name de overdreven netjes garticuleerde kinderstemmetjes op.
pi_216758074
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 20:44 schreef DecoAoreste het volgende:
Lauren Daigle, daarvan kan ik op zich wel volgen dat je hem hier plaatst, ik denk dat je echt gelovig moet zijn om die op waarde te kunnen schatten
Je hoeft toch ook geen kernbom teruggekopt te hebben om Enola Gay te kunnen bevatten?
  donderdag 20 februari 2025 @ 11:52:50 #44
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_216761103
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 08:14 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Je hoeft toch ook geen kernbom teruggekopt te hebben om Enola Gay te kunnen bevatten?
Bevatten en waarderen zijn niet hetzelfde hè :P

Al luister ik alsnog wel liever naar een Hillsong of een Elevation (nee niet die van U2) dan naar Lauren Daigle, eerlijk is eerlijk.
pi_216770244
We gaan onverminderd door, het blok met dit soort nummers is echt nog lang niet klaar _O-

3925 The Sweet - Poppa Joe

The Sweet kennen we vooral van makkelijk in het gehoor liggende glamrock, maar hier mochten een stel studiomuzikanten een met wat suiker overgoten nummer inspelen wat in het oeuvre van The Sweet schril afsteekt door het gemis van gitaren. Het aloha-gevoel is groot met de percussie en dat vind ik nog wel een geinig sfeertje, zonder die percussie zou dit echt nog 500 plaatsen lager staan dus dat was een slimme zet. In de eerste 12 jaar stond dit in de lijst, met een bizar hoge plek 113 in 2001. Maar ja, in de begin jaren stemde de hele The Sweet-fanclub volgens mij, want buiten 2000 en 2001 kwam dit nauwelijks boven de 1000 uit.

3924 Bucks Fizz - Making your mind up

Weer eens een Brits songfestivallied en zowaar eens een keer een winnaar. Scheen daar niet echt goed gezongen te zijn en het is natuurlijk een wat onzinnig liedje, maar ik word nog wel vrolijk van de stijl. In 1999 op 1885 en in 2001 op 1946.

3923 5 Seconds of Summer - Youngblood

De Australische One Direction tourde in 2013 met de Britse variant en kreeg daardoor populariteit. Toch duurde het tot 2018 voordat de eerste top 40-hit werd gescoord. Dat was dit Youngblood, wat wel net iets meer tussen echte tienerpop en een wat volwassener geluid in valt. Een jaartje later vond Tom Morello het bijvoorbeeld ook goed genoeg om op Teeth mee te spelen, dat kan twee dingen betekenen: Of Tom had nog wat centen nodig, of Tom vindt het allemaal nog wel acceptabel. Ik vind dat dus ook wel, maar echt meer dan acceptabel is het ook weer niet. Er blijft toch een beetje een tienerpopsausje over een aardig nummer hangen. In 2019 en 2020 stond dit er in.

SPOILER: 3922-3901
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216771110
Tut tut, Mex, het nummer heet niet How Deep Is Your Throat ofzo, he

Blijkbaar heeft The Hoff bij De Muur nog meer gezongen dan Looking For Freedom (iets wat niemand meekreeg in die tijd)
  donderdag 20 februari 2025 @ 22:25:54 #47
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_216772401
Johnny Logan won 3 keer het songfestival, 2 keer als zanger en ook 1 keer als schrijver van Why Me? dat gezongen werd door Linda Martin in 1992.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_216772452
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 22:25 schreef Starflyer het volgende:
Johnny Logan won 3 keer het songfestival, 2 keer als zanger en ook 1 keer als schrijver van Why Me? dat gezongen werd door Linda Martin in 1992.
En hij was jurylid bij het Nationaal Songfestival in 2010, toen zijn expertise werd ingezet om te bepalen welke versie van Shalalie de beste was. Dat zet die overwinningen toch een beetje in de schaduw.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216773120
Bekijk deze YouTube-video

Ik kwam toevallig deze wilde herinterpretatie van Gilbert O'Sullivan tegen laatst, dus ik vind de vernoeming van Clair een goed moment om dit te plaatsen
Solidair met het Palestijnse volk 🍉
pi_216773513
Ergens is het wel jammer dat ze wel door hadden dat ze Nick aan Thomas en Simon aan Paul moesten koppelen. Ik zou er veel lol aan beleefd hebben als het omgedraaid was geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')