quote:Op maandag 17 februari 2025 14:05 schreef Scorpie het volgende:
Oh nee wacht, links heeft een teringhekel aan blanke mensen, dus die mogen lekker verpauperen op 9 hoog achter, je weet wel, dat plekje wat door andere mensen als "te slecht voor asielzoekers" werd betiteld. Blijkbaar wel goed genoeg voor het witte gepeupel waar linkse politici op neerkijken.
Dit is wat we willen van een overheid hoor! Misschien is er volgend jaar een oplossing, dus doen we nu al alsof het probleem er niet meer is.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:02 schreef musicmaker92 het volgende:
[..]
Volgend jaar wordt dat EU migratiepact van kracht en kan de opvang van nieuwe asielzoekers afgekocht worden.
Maar dat werkt voor veel mensen niet, blijkbaar.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:01 schreef mackinac het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al aangegeven? Ik ben van mening dat ze dat zelf moeten doen.
Ik denk ook dat het beter is om statushouders eerst onder te brengen in een soort chalets zodat de bestaande woningvoorraad ontlast wordt.quote:Wat in ieder geval niet helpt is om huisvesting en andere 'gratis' voorzieningen te regelen zodat alle motivatie weg is om een baan te zoeken. Daarnaast zou je ook uitkeringen kunnen gaan korten voor mensen die hier X jaren wonen en nog steeds geen baan hebben.
Maar dan zijn er ook heel wat FOK!'ers die zo naar de zandbak kunnen.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:04 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ja, en bij het betrappen op b.v. homofobie vanuit de religie gelijk opzouten naar de zandbak.
Oplossingsgericht denken moeten we niet hebben. Als je problemen oplost verliest de PVV haar bestaansrecht.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor iedere migrant die gezond is en niet te oud (ik zou inzetten op jonger dan 55), zou moeten gelden dat je inzet op:
- taal leren
- cultuur leren
- integreren
- een vak leren of een vak dat de migrant beheerst bijscholen naar onze standaarden
- werk
Wie daar niet aan meewerkt:
- wordt gekort op de uitkering
- krijgt geen verlenging van de status voor bepaalde tijd (wat alleen voor nieuwe gevallen mogelijk is)
Er is meer tussen hemel en aarde dan "progressief links" of "conservatief rechts", er is nog een fatsoenlijk midden.
Ik zie hier mensen vallen over het feit dat statushouders dezelfde behandeling gaan krijgen als witte autochtone Nederlanders, en blijkbaar is dat totaal not done en verdient deze groep beter dan de gemiddelde thuiswonende modaal verdienende zoon of dochter van witte komaf. Maar nemen ze het dan ook op voor Jan de Thuiswoner die in die onmenselijke situatie zou zitten?quote:
Dan halen we gewoon het stokpaardje van Links van stal; 'ze zijn nu eenmaal hier geboren, die kan je dus niet terugsturen, hurrrr durrrrr slurp slurrrrp'quote:Op maandag 17 februari 2025 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dan zijn er ook heel wat FOK!'ers die zo naar de zandbak kunnen.
Heb je een quote hiervan?quote:Op maandag 17 februari 2025 14:11 schreef Scorpie het volgende:
de rest kan lekker de tering krijgen aldus onze progressieve linkse kerkgangers in dit topic.
En daarmee ga je volledig voorbij aan de beginsituaties die verschillen.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie hier mensen vallen over het feit dat statushouders dezelfde behandeling gaan krijgen als witte autochtone Nederlanders, en blijkbaar is dat totaal not done en verdient deze groep beter dan de gemiddelde thuiswonende modaal verdienende zoon of dochter van witte komaf. Maar nemen ze het dan ook op voor Jan de Thuiswoner die in die onmenselijke situatie zou zitten?
Wie zegt dat dan?quote:Nee hoor, het is vooral de statushouder die een gratis(!) huis mag krijgen, de rest kan lekker de tering krijgen aldus onze progressieve linkse kerkgangers in dit topic.
Oplossingsgericht zoals wellicht de gemeente Utrecht die in 2022 tijdelijk alle sociale huurwoningen naar statushouders liet gaan? Ja, dat was een groot succes:quote:Op maandag 17 februari 2025 14:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oplossingsgericht denken moeten we niet hebben. Als je problemen oplost verliest de PVV haar bestaansrecht.
Misschien moeten deze mensen gewoon gaan werken om hoger te komen dan een 9 hoog flatwoning. Maar goed het probleem was dat er geen huizen zijn en nu is deze 9 hoog flatwoning niet goed genoeg?quote:Op maandag 17 februari 2025 14:05 schreef Scorpie het volgende:
Oh nee wacht, links heeft een teringhekel aan blanke mensen, dus die mogen lekker verpauperen op 9 hoog achter, je weet wel, dat plekje wat door andere mensen als "te slecht voor asielzoekers" werd betiteld. Blijkbaar wel goed genoeg voor het witte gepeupel waar linkse politici op neerkijken.
Je was er notabene zelf 1 van, pannenkoek:quote:
quote:
quote:Op maandag 17 februari 2025 12:51 schreef Origami94 het volgende:
Slechte zaak. Jarenlang wachten op een status, op een huis en dan gaan de populistische stemmers en partijen zeker roepen dat ze niet integeren.
Heel bijzonder dat ik daar nooit een reactie op heb ontvangen van jou.quote:Op maandag 17 februari 2025 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zoals de rest van blank Nederland ja. Achteraan aansluiten en niet janken, je wil toch zo graag als Nederlander behandeld worden?
Je schrijft dus dat ik heb geschreven dat de rest de tering mag krijgen. Ik lees dit nergens terug.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je was er notabene zelf 1 van, pannenkoek:
[..]
[..]
[..]
Heel bijzonder dat ik daar nooit een reactie op heb ontvangen van jou.
quote:Op maandag 17 februari 2025 14:11 schreef Scorpie het volgende:
Nee hoor, het is vooral de statushouder die een gratis(!) huis mag krijgen, de rest kan lekker de tering krijgen aldus onze progressieve linkse kerkgangers in dit topic.
Dit is gewoon niet waar. Er zijn genoeg redenen waarvoor een witte autochtoon ook vooraan de wachtrij kan komen te staan. Statushouders zitten in een situatie waarin ze daar ook recht op hebben. Echt nog niemand hier heeft gezegd dat ze beter verdienen dan de rest en dat autochtonen de tering kunnen krijgen.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie hier mensen vallen over het feit dat statushouders dezelfde behandeling gaan krijgen als witte autochtone Nederlanders, en blijkbaar is dat totaal not done en verdient deze groep beter dan de gemiddelde thuiswonende modaal verdienende zoon of dochter van witte komaf. Maar nemen ze het dan ook op voor Jan de Thuiswoner die in die onmenselijke situatie zou zitten?
Nee hoor, het is vooral de statushouder die een gratis(!) huis mag krijgen, de rest kan lekker de tering krijgen aldus onze progressieve linkse kerkgangers in dit topic.
Ja, de 1 zit bij pa en ma thuis op zolder en mag kost en inwoning zelf betalen terwijl hij aan het werk is, de ander in een opvanglocatie met een gratis uitkering, gratis telefoon, gratis abo.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En daarmee ga je volledig voorbij aan de beginsituaties die verschillen.
Jij snapt er dus echt niks van. Gratis telefoon, uitkering en abbo. Dat bestaat niet eens.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:19 schreef Scorpie het volgende:
gratis uitkering, gratis telefoon, gratis abo.
Je geeft er toch geen hol om? Je ageert alleen tegen het feit dat statushouders zometeen dezelfde behandeling krijgen als autochtone Nederlanders, dat is het enige wat jij belangrijk vindt.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je schrijft dus dat ik heb geschreven dat de rest de tering mag krijgen. Ik lees dit nergens terug.
[..]
Prima wanneer dat je standpunt is, maar vind je het dan wel oké dat er meer geld naar de (fatsoenlijke) opvang van statushouders gaat?quote:Op maandag 17 februari 2025 14:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, de 1 zit bij pa en ma thuis op zolder en mag kost en inwoning zelf betalen terwijl hij aan het werk is, de ander in een opvanglocatie met een gratis uitkering, gratis telefoon, gratis abo.
Je hebt gelijk, eigenlijk moet de statushouder nog verder naar achter.
Beter nog van mij mag per direct de woonplicht weer ingevoerd worden zoals decennia geleden. Dus als er een half miljoen woningen leeg staan moeten die verkocht of verhuurd worden. En wil je een huis kopen dan zal dit weer moeten gaan met een vergunning mbt je gezinssituatie.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je geeft er toch geen hol om? Je ageert alleen tegen het feit dat statushouders zometeen dezelfde behandeling krijgen als autochtone Nederlanders, dat is het enige wat jij belangrijk vindt.
Al eerder gezegd, zet ze in simpele en sobere barakken met alle basisvoorzieningen bij elkaar zodat ze daar kunnen afwachten tot er een keer wat vrijkomt, net zoals de rest van Nederland dat moet doen. Geen luxe maar ze hoeven echt niet te creperen, zeg maar datzelfde als wat 45% van Nederland nu ook al meemaakt. Who knows, misschien schept het nog een band, op dezelfde wijze worden behandeld als de rest van Nederland.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Prima wanneer dat je standpunt is, maar vind je het dan wel oké dat er meer geld naar de (fatsoenlijke) opvang van statushouders gaat?
Niet eens een gek idee.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dan zijn er ook heel wat FOK!'ers die zo naar de zandbak kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |