abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2025 @ 09:11:46 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218236428
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Precies de reden waarom veel mensen hun vertrouwen in de politiek en bestuurders verloren zijn.
Ja dat denk ik ook. Nu wil ik met klem zeggen dat ik het nooit goedkeur dat raadsleden belaagd worden en dat er dingen in de fik worden gezet als excessen van protest, maar protest is dus de enige mogelijkheid die mensen hebben om controle te houden over hun eigen leefomgeving.

De reactie is vaak overdreven, maar ook daarin zit een factor dat de overheid het heeft laten liggen om zelf de controle te pakken op de instroom en vooral de selectie. Het draagvlak is daardoor weg. Iedereen snapt dat gezinnen uit onveilige landen een veilige plek verdienen. Niemand snapt dat er hordes alleenstaande jonge mannen zonder enig recht op asiel de boel hier kunnen verstieren voor iedereen terwijl daar niks aan te doen zou zijn.

Ooit woonde ik in een klein stadje. Daar was kleinschalige opvang. Dat ging goed. Het was echt een gevoel van "het zijn onze mensen, we kennen ze". Dat is toen binnen een half jaar na de komst van een buitenproportioneel groot AZC gesloopt. Ineens waren de mensen die er al jaren woonden één van de vele bruine gezichtjes en werden aangekeken op het onaangepaste gedrag van de vele probleemgevallen uit het AZC. Het hele netwerk van vrijwilligers is toen bijna weggelopen. Het stond als een huis maar de overheid overspeelde hun hand. Doei draagvlak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')