abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220479081
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 21:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de politiek zou woningen moeten bouwen voor iedereen , niet alleen voor asielzoekers , dan heb je dat niet
In weilanden misschien?
Vakman pur sang
pi_220479101
Als Nederland nog gewoon blank was (je weet wel, die tijd dat je naar buiten kon gaan en niet de hele tijd om je heen hoefde te kijken of iemand je neer ging steken) zouden we dan een huizenoverschot hebben?
pi_220479252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 23:02 schreef Koortsdroom het volgende:
Als Nederland nog gewoon blank was (je weet wel, die tijd dat je naar buiten kon gaan en niet de hele tijd om je heen hoefde te kijken of iemand je neer ging steken) zouden we dan een huizenoverschot hebben?
Heeft niets met huidskleur te maken. Immers, veel migranten uit Noord-Afrika zijn ook blank en zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.
pi_220479315
Het is best gemakkelijk om te zeggen dat de voorrang slecht is, maar wat dan? Volgens mij zijn er vier opties.

POLL
  dinsdag 31 maart 2026 @ 23:54:29 #180
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220479372
Anders namelijk:
quote:
De minister van Asiel en Migratie mag alleenstaande mannelijke asielzoekers niet langer terugsturen naar België vanwege systeemfalen van de Belgische autoriteiten bij de opvang en rechtsbescherming voor deze groep. Bron
Zoals de RvS in al haar wijsheid heeft besloten is systeemfalen reden om uitzetting op te schorten.
Logischerwijs volgt daaruit dat het ook niet langer verantwoord is om asielaanvragen te honoreren gezien het systeemfalen alhier. Daarom dus bij iedere aanvraag direct het stempel 'afgewezen' van stal halen. Wie al in de procedure/ opvang zit kan dan wachten tot de crisis is opgelost.
Pas als zowel de huisvestingscrisis, de geestelijke gezondheidszorgscrisis en de onderwijscrisis zijn opgelost kunnen we eens overwegen of we wellicht weer mensen in beperkte mate laten instromen.
Life is what you make it.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 23:56:21 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220479380
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 21:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de politiek zou woningen moeten bouwen voor iedereen , niet alleen voor asielzoekers , dan heb je dat niet
Je hebt te maken met d66 in het kabinet. Ieder huis is voor asielzoeker in hun beleving.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 maart 2026 @ 23:56:59 #182
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220479383
Oh, ik vergat nog de criminaliteitscrisis waarmee we ook geconfronteerd worden.
Life is what you make it.
pi_220479420
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 23:40 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is best gemakkelijk om te zeggen dat de voorrang slecht is, maar wat dan? Volgens mij zijn er vier opties.

[poll=9789]
Anders, namelijk: stop nu eindelijk eens met de massale instroom van derdewerelders wie dan ook, op dit punt
  woensdag 1 april 2026 @ 06:58:41 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220479845
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
In weilanden misschien?
ja of bouwen in een ander gebied met veel ruimte waar een teveel van is

en 54% van Nederland bestaat uit ongebruikt weiland dus, daar kan wel 5% van af
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 1 april 2026 @ 07:50:11 #185
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220480012
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 23:40 schreef KaheemSaid het volgende:

[poll=9789]
Anders als in grenzen dicht en optiefen met dat volk. Die was je even vergeten te vermelden?
"Hoka Hey!"
pi_220480023
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 00:15 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
Anders, namelijk: stop nu eindelijk eens met de massale instroom van derdewerelders wie dan ook, op dit punt
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 07:50 schreef matspontius het volgende:

[..]
Anders als in grenzen dicht en optiefen met dat volk. Die was je even vergeten te vermelden?
En hoe doen we dit precies als het het Verenigd Koninkrijk niet lukt? Dat is een eiland.

• qua grensbewaking,
• terwijl we handelsland Nederland overeind houden
• binnen de EU

Ik weet dat het veel gezegd is in de politieke arena, maar hoeveel dichterbij zijn we nu werkelijk gekomen zelfs met de PVV als grootste?
pi_220480418
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 07:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
En hoe doen we dit precies als het het Verenigd Koninkrijk niet lukt? Dat is een eiland.

• qua grensbewaking,
• binnen de EU

Ik weet dat het veel gezegd is in de politieke arena, maar hoeveel dichterbij zijn we nu werkelijk gekomen zelfs met de PVV als grootste?
Voorrang afschaffen om te beginnen, geen gezinshereniging tenzij je zelf je broek op kunt houden, geen permanente status meer voor vluchtelingen, niet meer beroep op beroep kunnen stapelen als je bent afgewezen etc.

Maak het onaantrekkelijk om naar Nederland te komen.
pi_220480536
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Voorrang afschaffen om te beginnen, geen gezinshereniging tenzij je zelf je broek op kunt houden, geen permanente status meer voor vluchtelingen, niet meer beroep op beroep kunnen stapelen als je bent afgewezen etc.

Maak het onaantrekkelijk om naar Nederland te komen.
Onaantrekkelijk zorgt er niet voor dat mensen niet komen. Dus als we de voorrang afschaffen hebben we de keuze "de mensen in azc's laten zitten", "de mensen op straat zetten", "alternatieve huisvesting regelen (wat eigenlijk verkapte voorrang is" of "toch voorrang verlenen".

Ik vind het,nog los van of het wettelijk mag, geen aantrekkelijk vooruitzicht wanneer statushouders op straat gezet worden? Jij wel?

Dus dan komen er juist overal AZC's (iets wat Wilders steeds op het conto van de spreidingswet gooit), of alternatieve huisvesting (dit worden dan zogenaamde statushoudercentra's denk ik) of toch voorrang verlenen?

Het is heel gemakkelijk om dingen te zeggen, maar ik zie gewoon het "hoe dan wel" niet zo duidelijk.
  woensdag 1 april 2026 @ 09:47:02 #189
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220480623
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 23:56 schreef Schanulleke het volgende:
Oh, ik vergat nog de criminaliteitscrisis waarmee we ook geconfronteerd worden.
Het gaat wel iets verder dan een criminaliteitscrisis. Het omslaan van de sfeer op straat is geen misdrijf. Het verdwijnen van de vrouwen uit het straatbeeld is niet strafbaar. Het gedram om en gedweep met een uitzonderingspositie voor een geloof is geen misdaad. Het probleem neerleggen bij mensen die erover praten in plaats van wat er gebeurt staat niet in het wetboek van strafrecht. Er kan ook iemand vervolgd worden voor het bijna kartelachtige nieuwsaanbod via DPG. De eerste die van zijn bed gelicht wordt over alle desinfomatiemeuk op Twitter, Cestmocro, Tiktok etc. moet ook nog komen.

En als het zo doorgaat wordt er ook niemand ter verantwoording geroepen voor het stelselmatige wanbeleid wat betreft wonen, immigratie, handhaving in de openbare ruimte en het gebrek aan expertise om het onderscheid te maken tussen gewone geloofsbeleving/cultuur en islamistische ondergraving.
pi_220480947
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het gaat wel iets verder dan een criminaliteitscrisis. Het omslaan van de sfeer op straat is geen misdrijf. Het verdwijnen van de vrouwen uit het straatbeeld is niet strafbaar. Het gedram om en gedweep met een uitzonderingspositie voor een geloof is geen misdaad. Het probleem neerleggen bij mensen die erover praten in plaats van wat er gebeurt staat niet in het wetboek van strafrecht. Er kan ook iemand vervolgd worden voor het bijna kartelachtige nieuwsaanbod via DPG. De eerste die van zijn bed gelicht wordt over alle desinfomatiemeuk op Twitter, Cestmocro, Tiktok etc. moet ook nog komen.

En als het zo doorgaat wordt er ook niemand ter verantwoording geroepen voor het stelselmatige wanbeleid wat betreft wonen, immigratie, handhaving in de openbare ruimte en het gebrek aan expertise om het onderscheid te maken tussen gewone geloofsbeleving/cultuur en islamistische ondergraving.
Het veiligheidsgevoel op straat is in de afgelopen jaren wat afgenomen, maar in 2005 werd de straat als onveiliger ervaren als nu.

Dat (jonge) vrouwen zich massaal onveilig voelen op straat is een feit en verschrikkelijk, maar ik kan niet vinden of dit in de afgelopen 25 jaar verbeterd of verslechterd is.
pi_220480985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 09:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Onaantrekkelijk zorgt er niet voor dat mensen niet komen.
Blijkbaar wel, kijk maar naar Denemarken.
  woensdag 1 april 2026 @ 10:38:20 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220481010
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Omdat Denemarken aan alle kanten uitstraalt dat ze niet (meer) zitten te wachten op sloebers uit Afrika en het MO.
pi_220481184
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 07:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]

• qua grensbewaking,
• binnen de EU

het kan mij geen bal meer schelen hoe ze het doen, ik ben geen politicus, ik heb niet de controle over de grensbewaking.

ik weet alleen dat nederlanders massaal niet aan een fatsoenlijke woning kunnen komen en steeds langer bij hun ouders wonen.

de boomers hebben dit veroorzaakt door de huizenbouw in te perken en tegelijkertijd de grenzen wijd open te gooien voor jan en alleman. zij mogen het ook weer oplossen, de klootzakken.
pi_220481194
https://x.com/WNLVandaag/status/2039236420879929406

D66 zit volledig in de tas van de asielmaffia.

Omringende landen hebben daar minder last van, zoals Duitsland en Zweden, en nemen wel gepaste maatregelen.

Nederland is zometeen echt de grote uitzondering, het absolute afvoerputje qua asiel.
pi_220481196
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:55 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
het kan mij geen bal meer schelen hoe ze het doen, ik ben geen politicus, ik heb niet de controle over de grensbewaking.

ik weet alleen dat nederlanders massaal niet aan een fatsoenlijke woning kunnen komen en steeds langer bij hun ouders wonen.

de boomers hebben dit veroorzaakt door de huizenbouw in te perken en tegelijkertijd de grenzen wijd open te gooien voor jan en alleman. zij mogen het ook weer oplossen, de klootzakken.
Het is vooral een tekort voor arme Nederlanders.

Vermogende kinderen of kinderen met vermogende ouders vinden zo een huis.
pi_220481200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Yep.

Ook Portugal geeft het goede voorbeeld. Biedt geen voorrang aan voor een woning, en uitkeringen daar zijn ook niet interessant.

Het logische resultaat: amper asielzoekers in Portugal.

1 + 1 = 2
pi_220481206
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:56 schreef Homey het volgende:
https://x.com/WNLVandaag/status/2039236420879929406

D66 zit volledig in de tas van de asielmaffia.

Omringende landen hebben daar minder last van, zoals Duitsland en Zweden, en nemen wel gepaste maatregelen.

Nederland is zometeen echt de grote uitzondering, het absolute afvoerputje qua asiel.
Er zijn recentelijk gewoon asiel wetten aangenomen.

Maar goed misschien moeten de mensen die de hele dag op Twitter zitten gewoon een keer een baan gaan zoeken
pi_220481208
Je blijft grote fabels lezen.

"het mag niet van Europa".

Euh...het mag wel.

Andere landen doen het al, en horen niks van de EU.

Dat fatalistische drogargument heeft als doel critici kalt te stellen, zodat de asielinstroom gewoon lekker door kan gaan.
pi_220481212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Er zijn recentelijk gewoon asiel wetten aangenomen.

Maar goed misschien moeten de mensen die de hele dag op Twitter zitten gewoon een keer een baan gaan zoeken
Nope. Plus: het gaan uiteindelijk om de handhaving.

Verder, succes met solliciteren!
pi_220481222
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 10:59 schreef Homey het volgende:
Nope. Plus: het gaan uiteindelijk om de handhaving.
Zijn er redenen om aan te nemen dat deze wetten niet gehandhaafd gaan worden? Volgens mij heeft het kabinet aangegeven dat dit niet zal gebeuren.

Echt kom uit die Twitter fuik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')