Dit.quote:
Je stelde dat er miljarden aan belastinggeld heen gingen. Dit zijn particuliere gelden. Wat is het nou? Begrijp je de cijfers niet?quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)vesteerder-in-israel
Ja, daar gaat het al fout.quote:
Hij is ambtenaar dus het idee dat hij het verschil tussen particulier en belastinggeld niet snapt vind ik niet heel erg uit de lucht gegrepen.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je stelde dat er miljarden aan belastinggeld heen gingen. Dit zijn particuliere gelden. Wat is het nou? Begrijp je de cijfers niet?
Ik zou aan die nickname niet teveel gewicht toekennen. Het is overduidelijk een kloon.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hij is ambtenaar dus het idee dat hij het verschil tussen particulier en belastinggeld niet snapt vind ik niet heel erg uit de lucht gegrepen.
Prima.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je stelde dat er miljarden aan belastinggeld heen gingen. Dit zijn particuliere gelden. Wat is het nou? Begrijp je de cijfers niet?
Sow koekoek koekoekquote:Op woensdag 25 maart 2026 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het al fout.
Die bron is premium. Daar zijn volgens mij regels over hier op Fok, zoals je ongetwijfeld weet.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Prima.
Nederland koopt steeds meer wapens in Israël - NRC https://share.google/a4zUfiIpcS5zSmHkX
Ahhh en nu voldoet een bron opeens niet meer?quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Die bron is premium. Daar zijn volgens mij regels over hier op Fok, zoals je ongetwijfeld weet.
Wat zou daar mis mee zijn eigenlijk als Nederlandse bedrijven investeren in Israël?quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Israel krijgt anders miljarden aan Nederlandse belastingcenten.
Maar als Katy Piri daar kritisch op is dan is ze een antisemiet volgens sommige.
Dan weet je het nu. De cijfers en statistieken liegen namelijk niet. Wel kunnen we merken dat in bepaalde contreien zulke cijfers en statistieken nogal gevoelig liggen en men het niet prettig vindt als men hiermee geconfronteerd wordt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Excuses, ik was vergeten dat FOK! erom bekend staat dat er vaak cijfers en statistieken worden gedeeld. En niet draait op halve waarheden of fophef's.
Hoi. Dit soort advies wordt niet gewaardeerd op Fok.quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:11 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh en nu voldoet een bron opeens niet meer?
Dan haal je het toch lekker door een paywall remover
Als je wilt kan ik het ook voor je door archive.is halen
En een relaccount.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik zou aan die nickname niet teveel gewicht toekennen. Het is overduidelijk een kloon.
Daar kom ik niet dus dat zou ik niet weten.quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Sow koekoek koekoek
Die doet het vast goed op het schoolplein
Ambtenaar als in die zin dat hij zijn inkomen maandelijks van de staat krijgt?quote:Op woensdag 25 maart 2026 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hij is ambtenaar dus het idee dat hij het verschil tussen particulier en belastinggeld niet snapt vind ik niet heel erg uit de lucht gegrepen.
Ja maar dat doet een leraar of vuilnisman ook. Ik schat hem meer in van het type dat ergens op een ministerie 8 uur zit te vergaderen met als enige resultaat een document vol wollige ambtelijke oneliners en dooddoeners.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:45 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ambtenaar als in die zin dat hij zijn inkomen maandelijks van de staat krijgt?
Het scheelt enorm dat ze daar van links tot rechts een hekel hebben aan nep-vluchtelingen uit de 3e wereld.quote:Op woensdag 25 maart 2026 20:20 schreef Homey het volgende:
En kijk eens naar Denemarken:
https://x.com/wierdduk/status/2036868390392909944
Hele andere koek dan Nederland.
Een land wat heel erg op ons lijkt, pal boven ons. Toch een asielbeleid wat 180 graden gedraaid is t.o.v. ons. Het maakt uit wat je stemt, of je instituten weerbaar zijn tegen de asielmaffia, wat gezond nationalisme onder bestuurders, etcetera.
Wat asiel betreft wel ja, alhoewel de instroom daar ook niet exact nul is. In Denemarken hebben ze nog een gezonde dosis nationalisme en wil voor behoud van eigen cultuur en taal. En dat bedoel ik ook op hoger niveau. In Denemarken kan je gewoon op je eigen burgemeester stemmen, dus er worden ook rechtse burgemeesters gekozen, die gaan echt geen AZC neerzetten. In Nederland zijn vrijwel alle burgemeesters pro-asiel.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:03 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het scheelt enorm dat ze daar van links tot rechts een hekel hebben aan nep-vluchtelingen uit de 3e wereld.
Ja ze moeten wel hequote:Op woensdag 25 maart 2026 21:28 schreef Homey het volgende:
[..]
. In Nederland zijn vrijwel alle burgemeesters pro-asiel.
Burgemeesters voeren gewoon de wet uit. Er was niet zo lang geleden een kabinet dat niks voor elkaar heeft gekregen omdat de grootste clown al sinds 1998 niks voor elkaar krijgt omdat hij ook geen inhoudelijke skills heeft behalve roeptoeteren.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:28 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat asiel betreft wel ja, alhoewel de instroom daar ook niet exact nul is. In Denemarken hebben ze nog een gezonde dosis nationalisme en wil voor behoud van eigen cultuur en taal. En dat bedoel ik ook op hoger niveau. In Denemarken kan je gewoon op je eigen burgemeester stemmen, dus er worden ook rechtse burgemeesters gekozen, die gaan echt geen AZC neerzetten. In Nederland zijn vrijwel alle burgemeesters pro-asiel.
Maar de anti-immigratie sentimenten gaan breder dan asiel, ook in Denemarken is feitelijk sprake van omvolking door een influx van 30k buitenlanders, waarvan het grote deel arbeidsimmigranten. Het land kent nog geen 6 miljoen inwoners, dus ook daar zie je die trend, alhoewel een stuk langzamer dan Nederland.
In Amsterdam en Rotterdam is de autochtone Nederlander een minderheid, in Kopenhagen is 75% nog echt Deens. Groot verschil.
onder aan de streep krijgen ze nog voorrang op een woning of niet?quote:Op maandag 30 maart 2026 01:21 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Dom idee.
Laatst werden er wat containerwoningen geopend waar voorlopig Oekrainers in worden gezet. En als die terug naar UA kunnen andere doelgroepen.
Reacties: NEE DENK AAN ONZE KINDEREN! WIJ ZIJN JALOERS! (haha, tuurlijk)
Nu zie je op sociale media al hatelijke berichten over dat asielzoekers maar in zo'n cut containerwoning geplaatst moeten worden.
Komen die er, zijn mensen weer boos. Als voorrang voor asielzoekers (statushouders) op sociale huur (die voorrang stelt overigens weinig voor) er niet meer is, moet je die mensen alsnog ergens kwijt, en van menig Nederlander mag dat niet in de jaloersmakende containerwoningen.
volgends AI welquote:Op maandag 30 maart 2026 06:46 schreef Friday12 het volgende:
[..]
onder aan de streep krijgen ze nog voorrang op een woning of niet?
quote:AI-overzicht
D66 verzet zich fel tegen het voornemen van minister Faber (PVV) om de voorrang voor statushouders bij sociale huurwoningen te schrappen.
D66 noemt dit populisme, stelt dat het woningtekort hiermee niet wordt opgelost en dat het integratie hindert. Gemeenten zijn wettelijk verplicht statushouders te huisvesten.
Standpunten en ontwikkelingen:
D66 positie: D66-fracties in diverse gemeenten (o.a. Den Haag, Arnhem) noemen het afschaffen van urgentie "inhumaan en onuitvoerbaar". Volgens de partij blijven statushouders anders te lang in AZC's zitten, wat de druk op de opvang verhoogt.
Conflict met Faber: Minister Faber wilde de voorrang per 1 juli 2024 afschaffen, maar dit werd vertraagd. In maart 2026 werd duidelijk dat het kabinet een verbod op de voorrangsregeling schrapt, omdat de wettelijke taakstelling voor gemeenten blijft bestaan en alternatieven ontbreken.
Huisvestingsverordening: Gemeenten zoals Amsterdam en Wassenaar nemen statushouders op in hun huisvestingsverordening als een groep die voorrang krijgt, naast andere urgenten.
Financiële prikkel: Faber stelt wel ¤30.000,- beschikbaar aan gemeenten per gehuisveste statushouder, en ¤38.000,- voor een tijdelijke woning.
Kortom, D66 pleit voor behoud van de voorrang, terwijl Faber (PVV) deze wilde afschaffen.
De juridische verplichting tot huisvesting zorgt er echter voor dat statushouders voorlopig voorrang behouden.
de politiek zou woningen moeten bouwen voor iedereen , niet alleen voor asielzoekers , dan heb je dat nietquote:Op woensdag 25 maart 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Als iedereen nou gewoon een beetje inschikt en de hardverworven welvaart inlevert, kunnen er steeds meer gekkies bij'
Die hele partij, werkelijk, om te kotsen.
In weilanden misschien?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de politiek zou woningen moeten bouwen voor iedereen , niet alleen voor asielzoekers , dan heb je dat niet
Heeft niets met huidskleur te maken. Immers, veel migranten uit Noord-Afrika zijn ook blank en zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:02 schreef Koortsdroom het volgende:
Als Nederland nog gewoon blank was (je weet wel, die tijd dat je naar buiten kon gaan en niet de hele tijd om je heen hoefde te kijken of iemand je neer ging steken) zouden we dan een huizenoverschot hebben?
Zoals de RvS in al haar wijsheid heeft besloten is systeemfalen reden om uitzetting op te schorten.quote:De minister van Asiel en Migratie mag alleenstaande mannelijke asielzoekers niet langer terugsturen naar België vanwege systeemfalen van de Belgische autoriteiten bij de opvang en rechtsbescherming voor deze groep. Bron
Je hebt te maken met d66 in het kabinet. Ieder huis is voor asielzoeker in hun beleving.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de politiek zou woningen moeten bouwen voor iedereen , niet alleen voor asielzoekers , dan heb je dat niet
Anders, namelijk: stop nu eindelijk eens met de massale instroom van derdewerelders wie dan ook, op dit puntquote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:40 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is best gemakkelijk om te zeggen dat de voorrang slecht is, maar wat dan? Volgens mij zijn er vier opties.
[poll=9789]
ja of bouwen in een ander gebied met veel ruimte waar een teveel van isquote:
Anders als in grenzen dicht en optiefen met dat volk. Die was je even vergeten te vermelden?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:40 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is best gemakkelijk om te zeggen dat de voorrang slecht is, maar wat dan? Volgens mij zijn er vier opties.
[poll=9789]
quote:Op woensdag 1 april 2026 00:15 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
Anders, namelijk: stop nu eindelijk eens met de massale instroom van derdewerelders wie dan ook, op dit punt
En hoe doen we dit precies als het het Verenigd Koninkrijk niet lukt? Dat is een eiland.quote:Op woensdag 1 april 2026 07:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Anders als in grenzen dicht en optiefen met dat volk. Die was je even vergeten te vermelden?
Voorrang afschaffen om te beginnen, geen gezinshereniging tenzij je zelf je broek op kunt houden, geen permanente status meer voor vluchtelingen, niet meer beroep op beroep kunnen stapelen als je bent afgewezen etc.quote:Op woensdag 1 april 2026 07:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
En hoe doen we dit precies als het het Verenigd Koninkrijk niet lukt? Dat is een eiland.
• qua grensbewaking,
• terwijl we handelsland Nederland overeind houden
• binnen de EU
Ik weet dat het veel gezegd is in de politieke arena, maar hoeveel dichterbij zijn we nu werkelijk gekomen zelfs met de PVV als grootste?
Onaantrekkelijk zorgt er niet voor dat mensen niet komen. Dus als we de voorrang afschaffen hebben we de keuze "de mensen in azc's laten zitten", "de mensen op straat zetten", "alternatieve huisvesting regelen (wat eigenlijk verkapte voorrang is" of "toch voorrang verlenen".quote:Op woensdag 1 april 2026 09:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voorrang afschaffen om te beginnen, geen gezinshereniging tenzij je zelf je broek op kunt houden, geen permanente status meer voor vluchtelingen, niet meer beroep op beroep kunnen stapelen als je bent afgewezen etc.
Maak het onaantrekkelijk om naar Nederland te komen.
Het gaat wel iets verder dan een criminaliteitscrisis. Het omslaan van de sfeer op straat is geen misdrijf. Het verdwijnen van de vrouwen uit het straatbeeld is niet strafbaar. Het gedram om en gedweep met een uitzonderingspositie voor een geloof is geen misdaad. Het probleem neerleggen bij mensen die erover praten in plaats van wat er gebeurt staat niet in het wetboek van strafrecht. Er kan ook iemand vervolgd worden voor het bijna kartelachtige nieuwsaanbod via DPG. De eerste die van zijn bed gelicht wordt over alle desinfomatiemeuk op Twitter, Cestmocro, Tiktok etc. moet ook nog komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:56 schreef Schanulleke het volgende:
Oh, ik vergat nog de criminaliteitscrisis waarmee we ook geconfronteerd worden.
Het veiligheidsgevoel op straat is in de afgelopen jaren wat afgenomen, maar in 2005 werd de straat als onveiliger ervaren als nu.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het gaat wel iets verder dan een criminaliteitscrisis. Het omslaan van de sfeer op straat is geen misdrijf. Het verdwijnen van de vrouwen uit het straatbeeld is niet strafbaar. Het gedram om en gedweep met een uitzonderingspositie voor een geloof is geen misdaad. Het probleem neerleggen bij mensen die erover praten in plaats van wat er gebeurt staat niet in het wetboek van strafrecht. Er kan ook iemand vervolgd worden voor het bijna kartelachtige nieuwsaanbod via DPG. De eerste die van zijn bed gelicht wordt over alle desinfomatiemeuk op Twitter, Cestmocro, Tiktok etc. moet ook nog komen.
En als het zo doorgaat wordt er ook niemand ter verantwoording geroepen voor het stelselmatige wanbeleid wat betreft wonen, immigratie, handhaving in de openbare ruimte en het gebrek aan expertise om het onderscheid te maken tussen gewone geloofsbeleving/cultuur en islamistische ondergraving.
Blijkbaar wel, kijk maar naar Denemarken.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Onaantrekkelijk zorgt er niet voor dat mensen niet komen.
Omdat Denemarken aan alle kanten uitstraalt dat ze niet (meer) zitten te wachten op sloebers uit Afrika en het MO.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, kijk maar naar Denemarken.
het kan mij geen bal meer schelen hoe ze het doen, ik ben geen politicus, ik heb niet de controle over de grensbewaking.quote:Op woensdag 1 april 2026 07:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
En hoe doen we dit precies als het het Verenigd Koninkrijk niet lukt? Dat is een eiland.
• qua grensbewaking,
• terwijl we handelsland Nederland overeind houden
• binnen de EU
Ik weet dat het veel gezegd is in de politieke arena, maar hoeveel dichterbij zijn we nu werkelijk gekomen zelfs met de PVV als grootste?
Het is vooral een tekort voor arme Nederlanders.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:55 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
het kan mij geen bal meer schelen hoe ze het doen, ik ben geen politicus, ik heb niet de controle over de grensbewaking.
ik weet alleen dat nederlanders massaal niet aan een fatsoenlijke woning kunnen komen en steeds langer bij hun ouders wonen.
de boomers hebben dit veroorzaakt door de huizenbouw in te perken en tegelijkertijd de grenzen wijd open te gooien voor jan en alleman. zij mogen het ook weer oplossen, de klootzakken.
Yep.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, kijk maar naar Denemarken.
Er zijn recentelijk gewoon asiel wetten aangenomen.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:56 schreef Homey het volgende:
https://x.com/WNLVandaag/status/2039236420879929406
D66 zit volledig in de tas van de asielmaffia.
Omringende landen hebben daar minder last van, zoals Duitsland en Zweden, en nemen wel gepaste maatregelen.
Nederland is zometeen echt de grote uitzondering, het absolute afvoerputje qua asiel.
Nope. Plus: het gaan uiteindelijk om de handhaving.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er zijn recentelijk gewoon asiel wetten aangenomen.
Maar goed misschien moeten de mensen die de hele dag op Twitter zitten gewoon een keer een baan gaan zoeken
Zijn er redenen om aan te nemen dat deze wetten niet gehandhaafd gaan worden? Volgens mij heeft het kabinet aangegeven dat dit niet zal gebeuren.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:59 schreef Homey het volgende:
Nope. Plus: het gaan uiteindelijk om de handhaving.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |