Ja dat denk ik ook. Nu wil ik met klem zeggen dat ik het nooit goedkeur dat raadsleden belaagd worden en dat er dingen in de fik worden gezet als excessen van protest, maar protest is dus de enige mogelijkheid die mensen hebben om controle te houden over hun eigen leefomgeving.quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies de reden waarom veel mensen hun vertrouwen in de politiek en bestuurders verloren zijn.
quote:Minister zet in op meer flexwoningen en woningdelen, verbod volgt pas bij voldoende huisvesting
Kabinet zet streep door wet die voorrang voor statushouders in sociale huur moest verbieden
Den Haag- De wet die de voorrang voor statushouders op sociale huurwoningen moest verbieden, wordt door het nieuwe kabinet in de prullenbak gegooid.
Woonminister Boekholt-O’Sullivan wil eerst werken aan ’alternatieve huisvesting’ voor vluchtelingen die mogen blijven, pas daarna kan er wat haar betreft sprake zijn van een verbod.
Ik zie liever helemaal geen statushouders. Dat statushouden doen ze maar in hun eigen zandbak - optiefen!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:39 schreef DefKu het volgende:
Statushouders zijn nieuw en hebben daarom een achterstand, redeneerde de Raad van State. Die ongelijkheid zou moeten worden gecompenseerd met een voorrangsregeling, aldus het adviescollege.
Vooral dit stuk is te krankzinnig voor woorden. Raad van State zijn in principe gewoon landverraders.
quote:Nederland hervat terugsturen asielzoekers naar België
Nieuwsbericht | 18-03-2026 | 14:15
Nederland gaat weer alleenstaande mannelijke asielzoekers terugsturen naar België. Sinds een uitspraak van de Raad van State van 23 juli 2025 kon Nederland onder het Dublinverdrag geen alleenstaande niet-kwetsbare mannen meer terugsturen naar België.
Volgens de Raad van State zou de opvang en rechtsbescherming van deze groep asielzoekers in België onder de maat zijn.
Nederland staat sinds die uitspraak nauw in contact met België om de Dublinoverdracht zo snel mogelijk weer te hervatten.
België heeft Nederland nieuwe informatie over de verbeterde opvangsituatie aangeleverd waardoor Nederland direct weer kan beginnen met het terugsturen van deze groep asielzoekers naar België.
Misschien eerst eens stoppen met het bombarderen van die ‘zandbak’quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik zie liever helemaal geen statushouders. Dat statushouden doen ze maar in hun eigen zandbak - optiefen!
Wist niet dat wij die zandbak bombardeerden? 👋👋quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:33 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Misschien eerst eens stoppen met het bombarderen van die ‘zandbak’
Zal vast binnenkort wel weer een asieladvocaat samenzweren met de rvs...quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland wil alleen nog kwetsbare asielzoekers opvangen die of gehandicapt of homo zijn en hun paspoort verloren hebben
Eeen beslissing van de Raad van State
https://www.rijksoverheid(...)lzoekers-naar-belgie
[..]
Zodat die lieden uit de zandbak kunnen doorgaan met moorden op hun eigen volk?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:33 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet meer dan logisch deze maatregel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:41 schreef arvensis het volgende:
Wat een teringbende dit kabinet. Hoe kan je deze zooi goedpraten en hier achter staan?
Ga jij als eerste de zandbak in met je plotselinge woke idealen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zodat die lieden uit de zandbak kunnen doorgaan met moorden op hun eigen volk?
https://www.telegraaf.nl/(...)moord/143509569.html en andere volken?
Hoe zijn dit woke idealen dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga jij als eerste de zandbak in met je plotselinge woke idealen?
Het is inderdaad heel logisch dat Kwame uit Kinshasa die vandaag besluit dat hij naar Nederland wil komen eerder een woning heeft in Nederland dan een Nederlands kind dat vandaag besluit dat hij op zichzelf wil gaan wonen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet meer dan logisch deze maatregel.
Dan stappen we uit de NAVO en sluiten we de grenzen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:33 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Moslims helpen is toch woke?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe zijn dit woke idealen dan?
En wat probeer je mij nu weer in de schoenen te schuiven?
Volgens mij begrijp je mij verkeerd.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel logisch dat Kwame uit Kinshasa die vandaag besluit dat hij naar Nederland wil komen eerder een woning heeft in Nederland dan een Nederlands kind dat vandaag besluit dat hij op zichzelf wil gaan wonen.
Dat hoop ik wel.quote:
kwetsbare mannen kunnen toch overal vandaan komen?/quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:55 schreef Nexum het volgende:
Goede zaak maar wat mij betreft zouden we ook gewoon bepaalde gebieden op een soort lijst mogen zetten waarin we categorisch weigeren om mensen uit deze gebieden op te nemen.
Eritrea bijvoorbeeld heeft een groot gebied wat relatief veilig is en hetzelfde geld voor Somalië. Toch blijven we uit deze regio mensen opvangen wat gewoon niet logisch is.
Sudan snap ik echt nog wel en Libanon is inmiddels ook behoorlijk instabiel. Maar die asielzoekers uit de Hoorn van Afrika zijn grotendeels gewoon gelukzoekers en daarvoor is er simpelweg te weinig ruimte in Nederland.
Koekkoekquote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moslims helpen is toch woke?
Niks wat jij niet wil met onze militairen.
Van Eritrea is bekend dat migratie een van de belangrijkste inkomstenbronnen is. Dat regime is bewust wat dubieus om migratiestromen aan te jagen en wij houden dat in stand door de open grenzen en het veel te ruimhartige asielbeleid. Eritreeërs zouden eigenlijk linearecta teruggestuurd moeten worden, het zijn allemaal nepvluchtelingen:quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:55 schreef Nexum het volgende:
Goede zaak maar wat mij betreft zouden we ook gewoon bepaalde gebieden op een soort lijst mogen zetten waarin we categorisch weigeren om mensen uit deze gebieden op te nemen.
Eritrea bijvoorbeeld heeft een groot gebied wat relatief veilig is en hetzelfde geld voor Somalië. Toch blijven we uit deze regio mensen opvangen wat gewoon niet logisch is.
Sudan snap ik echt nog wel en Libanon is inmiddels ook behoorlijk instabiel. Maar die asielzoekers uit de Hoorn van Afrika zijn grotendeels gewoon gelukzoekers en daarvoor is er simpelweg te weinig ruimte in Nederland.
Helemaal niet binnnelaten!!! Scheelt een hoop ellende en geld, optiefen met dat volk!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Van Eritrea is bekend dat migratie een van de belangrijkste inkomstenbronnen is. Dat regime is bewust wat dubieus om migratiestromen aan te jagen en wij houden dat in stand door de open grenzen en het veel te ruimhartige asielbeleid. Eritreeërs zouden eigenlijk linearecta teruggestuurd moeten worden, het zijn allemaal nepvluchtelingen:
[ afbeelding ]
Dat punt van integratie zijn we allang voorbij. Daar zijn de aantallen te groot voor en de politici zijn te slap.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 16:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Volgende punt: nou eindelijk eens werk gaan maken van die integratie, in plaats van het over de schutting te gooien. Asielzoekers zijn per definitie niet zelfredzaam, zolang ze die integratie nog niet gehad hebben.
Natuurlijk des te meer reden van Geert om dat te boycotten, want asielzoekers die goed mee kunnen draaien, dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
We moeten nu 'verbinden', een stinkende open wond verbinden, maar de verbinders vinden verbinding fantastisch.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat punt van integratie zijn we allang voorbij. Daar zijn de aantallen te groot voor en de politici zijn te slap.
We zullen samen aan een oplossing moeten werken. Met de nadruk op samen zowel linkse als rechtse medemensen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat punt van integratie zijn we allang voorbij. Daar zijn de aantallen te groot voor en de politici zijn te slap.
De oplossing ligt voor de hand, een asielstop, remigratie van tuig en de focus leggen op de Nederlandse bevolking.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:51 schreef torentje het volgende:
[..]
We zullen samen aan een oplossing moeten werken. Met de nadruk op samen zowel linkse als rechtse medemensen.
En niet samenwerken om een kleine groep rechtse ondernemers-waarvan men moet werken voor geld-rijker te maken.
Remigratie van tuig klinkt niet verkeerd, maar daar hebben we de mankracht niet voor.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De oplossing ligt voor de hand, een asielstop, remigratie van tuig en de focus leggen op de Nederlandse bevolking.
De Jonge Nederlanders kunnen barsten en bouwen doen ze ook niet , want ja weilanden he, dat is heiligquote:
Het zijn gewoon immorele schoften. Internationale verdragen m'n reet.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 20:55 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ze weten dat het fout is maar kunnen dat niet uitleggen. Dus lopen ze maar weg. Boevenbende.
De huidige asielinstroom en die voorrang op woningen schendt ook allerlei rechten, bijvoorbeeld het woonrecht van de reeds ingezetenen van dit land. Ook een punt voor activisten: dien rechtszaken in wegens discriminatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 20:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het zijn gewoon immorele schoften. Internationale verdragen m'n reet.
Laat mij raden. Je hebt het vonnis niet gelezen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:39 schreef DefKu het volgende:
Statushouders zijn nieuw en hebben daarom een achterstand, redeneerde de Raad van State. Die ongelijkheid zou moeten worden gecompenseerd met een voorrangsregeling, aldus het adviescollege.
Vooral dit stuk is te krankzinnig voor woorden. Raad van State zijn in principe gewoon landverraders.
Israel krijgt anders miljarden aan Nederlandse belastingcenten.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wist niet dat wij die zandbak bombardeerden? 👋👋
'Kiki' Piriquote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:04 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Israel krijgt anders miljarden aan Nederlandse belastingcenten.
Maar als Kiki Piri daar kritisch op is dan is ze een antisemiet volgens sommige.
Hadden die ouders maar moeten werken zodat ze hun kind financieel kunnen ondersteunen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel logisch dat Kwame uit Kinshasa die vandaag besluit dat hij naar Nederland wil komen eerder een woning heeft in Nederland dan een Nederlands kind dat vandaag besluit dat hij op zichzelf wil gaan wonen.
Gemiddelde FOK! topic:quote:Op dinsdag 24 maart 2026 20:43 schreef Koortsdroom het volgende:
Gemiddelde D66 vergadering:
"Welke optie is het meest kut voor autochtone Nederlanders? Die kiezen we!"
Ik lees in de GW nergens iets terug over "ingezetene"quote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:52 schreef Homey het volgende:
[..]
De huidige asielinstroom en die voorrang op woningen schendt ook allerlei rechten, bijvoorbeeld het woonrecht van de reeds ingezetenen van dit land. Ook een punt voor activisten: dien rechtszaken in wegens discriminatie.
Aardige trol-act dit wel. Ga ik als voordeel van de twijfel maar vanuit in ieder geval.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hadden die ouders maar moeten werken zodat ze hun kind financieel kunnen ondersteunen.
Maar volgens zielig Nederland moeten al hun kinderen Angelique en Priscilla die 250 euro per week uitgeven aan nep nagels een woning
Grenzen dicht!!!111quote:Op dinsdag 24 maart 2026 23:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Grenzen dicht, heb je ook geen discussie meer nodig over wetten.
Schaamteloos.quote:
Iedereen krijgt één muntje om een keer mee te mogen vliegen en Rob Jetten krijgt er twintig. Want iedereen is gelijk, maar sommige mensen net iets meer dan anderen. Do as I say, not as I do.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 20:43 schreef Koortsdroom het volgende:
Gemiddelde D66 vergadering:
"Welke optie is het meest kut voor autochtone Nederlanders? Die kiezen we!"
quote:Op woensdag 25 maart 2026 00:00 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Iedereen krijgt één muntje om een keer mee te mogen vliegen en Rob Jetten krijgt er twintig. Want iedereen is gelijk, maar sommige mensen net iets meer dan anderen. Do as I say, not as I do.
[ afbeelding ]
Dat is nu net het probleem: we leven niet in een community, maar in een open inrichting waar iedere wereldburger naar believen in en uit kan lopen. Vele varkens maken de spoeling dun.quote:… but if you live together as a community …
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |