Ja dat denk ik ook. Nu wil ik met klem zeggen dat ik het nooit goedkeur dat raadsleden belaagd worden en dat er dingen in de fik worden gezet als excessen van protest, maar protest is dus de enige mogelijkheid die mensen hebben om controle te houden over hun eigen leefomgeving.quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies de reden waarom veel mensen hun vertrouwen in de politiek en bestuurders verloren zijn.
quote:Minister zet in op meer flexwoningen en woningdelen, verbod volgt pas bij voldoende huisvesting
Kabinet zet streep door wet die voorrang voor statushouders in sociale huur moest verbieden
Den Haag- De wet die de voorrang voor statushouders op sociale huurwoningen moest verbieden, wordt door het nieuwe kabinet in de prullenbak gegooid.
Woonminister Boekholt-O’Sullivan wil eerst werken aan ’alternatieve huisvesting’ voor vluchtelingen die mogen blijven, pas daarna kan er wat haar betreft sprake zijn van een verbod.
Ik zie liever helemaal geen statushouders. Dat statushouden doen ze maar in hun eigen zandbak - optiefen!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:39 schreef DefKu het volgende:
Statushouders zijn nieuw en hebben daarom een achterstand, redeneerde de Raad van State. Die ongelijkheid zou moeten worden gecompenseerd met een voorrangsregeling, aldus het adviescollege.
Vooral dit stuk is te krankzinnig voor woorden. Raad van State zijn in principe gewoon landverraders.
quote:Nederland hervat terugsturen asielzoekers naar België
Nieuwsbericht | 18-03-2026 | 14:15
Nederland gaat weer alleenstaande mannelijke asielzoekers terugsturen naar België. Sinds een uitspraak van de Raad van State van 23 juli 2025 kon Nederland onder het Dublinverdrag geen alleenstaande niet-kwetsbare mannen meer terugsturen naar België.
Volgens de Raad van State zou de opvang en rechtsbescherming van deze groep asielzoekers in België onder de maat zijn.
Nederland staat sinds die uitspraak nauw in contact met België om de Dublinoverdracht zo snel mogelijk weer te hervatten.
België heeft Nederland nieuwe informatie over de verbeterde opvangsituatie aangeleverd waardoor Nederland direct weer kan beginnen met het terugsturen van deze groep asielzoekers naar België.
Misschien eerst eens stoppen met het bombarderen van die ‘zandbak’quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik zie liever helemaal geen statushouders. Dat statushouden doen ze maar in hun eigen zandbak - optiefen!
Wist niet dat wij die zandbak bombardeerden? 👋👋quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:33 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Misschien eerst eens stoppen met het bombarderen van die ‘zandbak’
Zal vast binnenkort wel weer een asieladvocaat samenzweren met de rvs...quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:15 schreef michaelmoore het volgende:
Nederland wil alleen nog kwetsbare asielzoekers opvangen die of gehandicapt of homo zijn en hun paspoort verloren hebben
Eeen beslissing van de Raad van State
https://www.rijksoverheid(...)lzoekers-naar-belgie
[..]
Zodat die lieden uit de zandbak kunnen doorgaan met moorden op hun eigen volk?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:33 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet meer dan logisch deze maatregel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:41 schreef arvensis het volgende:
Wat een teringbende dit kabinet. Hoe kan je deze zooi goedpraten en hier achter staan?
Ga jij als eerste de zandbak in met je plotselinge woke idealen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zodat die lieden uit de zandbak kunnen doorgaan met moorden op hun eigen volk?
https://www.telegraaf.nl/(...)moord/143509569.html en andere volken?
Hoe zijn dit woke idealen dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga jij als eerste de zandbak in met je plotselinge woke idealen?
Het is inderdaad heel logisch dat Kwame uit Kinshasa die vandaag besluit dat hij naar Nederland wil komen eerder een woning heeft in Nederland dan een Nederlands kind dat vandaag besluit dat hij op zichzelf wil gaan wonen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet meer dan logisch deze maatregel.
Dan stappen we uit de NAVO en sluiten we de grenzen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:33 schreef JanKlaassen1 het volgende:
[..]
Moslims helpen is toch woke?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe zijn dit woke idealen dan?
En wat probeer je mij nu weer in de schoenen te schuiven?
Volgens mij begrijp je mij verkeerd.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel logisch dat Kwame uit Kinshasa die vandaag besluit dat hij naar Nederland wil komen eerder een woning heeft in Nederland dan een Nederlands kind dat vandaag besluit dat hij op zichzelf wil gaan wonen.
Dat hoop ik wel.quote:
kwetsbare mannen kunnen toch overal vandaan komen?/quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:55 schreef Nexum het volgende:
Goede zaak maar wat mij betreft zouden we ook gewoon bepaalde gebieden op een soort lijst mogen zetten waarin we categorisch weigeren om mensen uit deze gebieden op te nemen.
Eritrea bijvoorbeeld heeft een groot gebied wat relatief veilig is en hetzelfde geld voor Somalië. Toch blijven we uit deze regio mensen opvangen wat gewoon niet logisch is.
Sudan snap ik echt nog wel en Libanon is inmiddels ook behoorlijk instabiel. Maar die asielzoekers uit de Hoorn van Afrika zijn grotendeels gewoon gelukzoekers en daarvoor is er simpelweg te weinig ruimte in Nederland.
Koekkoekquote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Moslims helpen is toch woke?
Niks wat jij niet wil met onze militairen.
Van Eritrea is bekend dat migratie een van de belangrijkste inkomstenbronnen is. Dat regime is bewust wat dubieus om migratiestromen aan te jagen en wij houden dat in stand door de open grenzen en het veel te ruimhartige asielbeleid. Eritreeërs zouden eigenlijk linearecta teruggestuurd moeten worden, het zijn allemaal nepvluchtelingen:quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:55 schreef Nexum het volgende:
Goede zaak maar wat mij betreft zouden we ook gewoon bepaalde gebieden op een soort lijst mogen zetten waarin we categorisch weigeren om mensen uit deze gebieden op te nemen.
Eritrea bijvoorbeeld heeft een groot gebied wat relatief veilig is en hetzelfde geld voor Somalië. Toch blijven we uit deze regio mensen opvangen wat gewoon niet logisch is.
Sudan snap ik echt nog wel en Libanon is inmiddels ook behoorlijk instabiel. Maar die asielzoekers uit de Hoorn van Afrika zijn grotendeels gewoon gelukzoekers en daarvoor is er simpelweg te weinig ruimte in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |