En de PVV werd de grootste, misschien met 76 zetels.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit kabinet wil weer eens met omgedraaide volgorde "regeren". De instroom is niet ingeperkt, maar we gaan wel mensen pesten die mogen blijven. Over 5 jaar kijken we terug naar een enorme groep mensen die niks kon en mocht en daarom ook niets doet behalve overlast geven.
Een huis kopen met een bescheiden modaal inkomen?quote:Op maandag 17 februari 2025 13:42 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Een huis kopen met een bescheiden modaal inkomen?
Ok, ik zie het anders.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit kabinet wil weer eens met omgedraaide volgorde "regeren". De instroom is niet ingeperkt, maar we gaan wel mensen pesten die mogen blijven. Over 5 jaar kijken we terug naar een enorme groep mensen die niks kon en mocht en daarom ook niets doet behalve overlast geven.
Een van de betere posts in dit topicquote:Op maandag 17 februari 2025 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, daar is het begrip van "urgentie" voor uitgevonden. Helaas werd en wordt daar massaal misbruik van gemaakt a) omdat mensen gewoon kut zijn soms en b) omdat de situatie op de woningmarkt mensen wanhopig maakt dus dan gaan mensen hun kind "eruit zetten" zodat het "dakloos" wordt want dan kan het ineens wel uit huis.
Zo vind ik ook dat statushouders meer urgentie verdienen omdat ze in een tijdelijke opvang verkeren, vaak zonder privacy met alle stress van dien. Alleen is het woningmarkt zo verneukt dat dit nu al jarenlang betekent dat Nederlandse burgers niet uit elkaar kunnen, niet op een gezonde leeftijd het huis uit kunnen, ouderen niet door kunnen stromen naar passender woningen.
Het echte probleem is dat elk aspect van de woningmarkt is gesloopt en dat dit niet op te lossen is op de korte termijn door de stikstofnormen. Dus dan gaan mensen - begrijpelijk - de rek elders zoeken.
Als ze verstandig zijn mensen overtuigen op de pvv te stemmen, zodat er niks gebeurt.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:43 schreef mackinac het volgende:
[..]
Wat doen Somaliėrs daar zelf aan?
Ja, en? Als je je voordoet als vluchteling die gratis eten en onderdak moet krijgen dan moet je ook bereid zijn om in een tentenkamp te zitten. Ze hoeven ook niet per se in Nederland een woning te zoeken, op het Bulgaarse platteland staat vast wel wat leeg.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:06 schreef Brembo het volgende:
Probleem is wel waar moet je die asielzoekers dan weer kwijt? Het is niet dat de instroom opdroogt als je de kraan dicht draait.
Dus nu zadel je de asielzoekers maar op om eeuwig te gaan verkassen tussen opvanglocaties omdat er geen woningen zijn.
Ja, dat is de VVD methode, "zoek het maar uit". Dat hebben we gezien.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:43 schreef mackinac het volgende:
[..]
Wat doen Somaliėrs daar zelf aan?
De economie groeit gestaag, er staan honderdduizenden vacatures open en kansen liggen voor het oprapen.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat doet dit kabinet eraan om die Somaliėrs aan het werk te krijgen?
Nee, dat is niet de VVD methode, dat is gewoon de manier waarop het voor 99,99% van de wereldbevolking werkt.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is de VVD methode, "zoek het maar uit". Dat hebben we gezien.
Voor sommige mensen heb je wat meer stokken achter de deur nodig, zoals korting op uitkeringen e.d.
Dus nogmaals: wat doet dit kabinet om mensen aan het werk te krijgen?
Je kiest het meest trieste voorbeeld eruit en doet dan alsof dat op iedere statushouder van toepassing is.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:39 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Precies, het is een kwestie van tijd voordat al die Somalische statushouders die hier in het verleden asiel hebben gekregen en nu een sociale huurwoning bezet houden gaan werken, any day now!
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)liers-in-de-bijstand
Het werk niet, dat zie je. Anders waren er wel meer dan 3 op de 10 aan het werk.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:48 schreef mackinac het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de VVD methode, dat is gewoon de manier waarop het voor 99,99% van de wereldbevolking werkt.
Ik heb in dit topic al aangegeven dat ik voor een totale asielstop ben. Daarnaast moet dit kabinet veel meer doen om remigratie te stimuleren.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het werk niet, dat zie je. Anders waren er wel meer dan 3 op de 10 aan het werk.
Maar als ik het goed begrijp ben je er niet voor als dit kabinet meer zou doen om Somaliėrs aan het werk te krijgen?
Wat is volgens jou de oplossing en hoeveel miljard mag het kosten?quote:Op maandag 17 februari 2025 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het werk niet, dat zie je. Anders waren er wel meer dan 3 op de 10 aan het werk.
Maar als ik het goed begrijp ben je er niet voor als dit kabinet meer zou doen om Somaliėrs aan het werk te krijgen?
Die Somaliėrs zijn er al minimaal 10 jaar, dus een beetje laat.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:53 schreef mackinac het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic al aangegeven dat ik voor een totale asielstop ben.
Die Somaliėrs hebben een Nederlands paspoort en mogen zich vrij in de gehele EU verplaatsen en vestigen.quote:Daarnaast moet dit kabinet veel meer doen om remigratie te stimuleren.
Wel gek dat het voor de rest van de beroepsbevolking dan wel werkt. Zou er misschien een verschil in persoonlijkheid, culturele achtergrond of anderzijds een verschil tussen beroepsgroepen zitten ergens?quote:Op maandag 17 februari 2025 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met je ¤40.000 ,- bruto per jaar huren voor ¤1500,00 per maand?quote:Op maandag 17 februari 2025 13:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een huis kopen met een bescheiden modaal inkomen?
Geen idee wat je bedoelt. Kopen kan niet, maar huren in de vrije sector wel.
Voor iedere migrant die gezond is en niet te oud (ik zou inzetten op jonger dan 55), zou moeten gelden dat je inzet op:quote:Op maandag 17 februari 2025 13:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de oplossing en hoeveel miljard mag het kosten?
Natuurlijk, want als ze werken dan kan je er toch niet meer over klagen dat ze niet werken.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je bent er dus op tegen om die Somaliėrs aan het werk te krijgen?
Dat heb ik toch al aangegeven? Ik ben van mening dat ze dat zelf moeten doen. Wat in ieder geval niet helpt is om huisvesting en andere 'gratis' voorzieningen te regelen zodat alle motivatie weg is om een baan te zoeken. Daarnaast zou je ook uitkeringen kunnen gaan korten voor mensen die hier X jaren wonen en nog steeds geen baan hebben.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je bent er dus op tegen om die Somaliėrs aan het werk te krijgen?
Klinkt veel te logisch en redelijk. Doen we niks mee.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor iedere migrant die gezond is en niet te oud (ik zou inzetten op jonger dan 55), zou moeten gelden dat je inzet op:
- taal leren
- cultuur leren
- integreren
- een vak leren of een vak dat de migrant beheerst bijscholen naar onze standaarden
Wie daar niet aan meewerkt:
- wordt gekort op de uitkering
- krijgt geen verlenging van de status voor bepaalde tijd (wat alleen voor nieuwe gevallen mogelijk is)
Er is meer tussen hemel en aarde dan "progressief links" of "conservatief rechts", er is nog een fatsoenlijk midden.
Volgend jaar wordt dat EU migratiepact van kracht en kan de opvang van nieuwe asielzoekers afgekocht worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kiest het meest trieste voorbeeld eruit en doet dan alsof dat op iedere statushouder van toepassing is.
Als we mensen gaan dwingen te blijven in asielzoekerscentra gaan er twee dingen gebeuren.
-Mensen die willen werken kunnen dat niet en moeten gezellig samen blijven wonen met veiligelandiers die niet bevordelijk zijn voor een goed staatsburgerschap.
-De centra zullen snel gaan uitpuilen waarop de rechter de overheid gaat dwingen meer woonruimte te vinden. Dat zal gevonden worden in dure hotels waarop jij weet gaat janken. De reden dat de rechter de overheid wederom gaat dwingen is omdat de overheid een wettelijke taak heeft die ze verzaken. De wet zou eerst aangepast moeten worden, maar bruinrechts geniet van de slachtofferrol en maakt liever rechters verdacht dan dat ze daadwerkelijk problemen oplost.
Ja, en bij het betrappen op b.v. homofobie vanuit de religie gelijk opkenkeren naar de zandbak.quote:Op maandag 17 februari 2025 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor iedere migrant die gezond is en niet te oud (ik zou inzetten op jonger dan 55), zou moeten gelden dat je inzet op:
- taal leren
- cultuur leren
- integreren
- een vak leren of een vak dat de migrant beheerst bijscholen naar onze standaarden
- werk
Wie daar niet aan meewerkt:
- wordt gekort op de uitkering
- krijgt geen verlenging van de status voor bepaalde tijd (wat alleen voor nieuwe gevallen mogelijk is)
Er is meer tussen hemel en aarde dan "progressief links" of "conservatief rechts", er is nog een fatsoenlijk midden.
Je bedoelt dat de autochtone bevolking ook last kan krijgen van psychische aandoeningen, verleidingen, agressie, noem maar op omdat ze stelselmatig en op grote schaal worden gediscrimineerd op de woningmarkt doordat tienduizenden statushouders altijd voorrang krijgen?quote:Op maandag 17 februari 2025 13:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is niet zwart of wit he, je snapt zelf ook dat jarenlang in een soort kansloos voorgeborchte wonen niet bijdraagt aan de stabiliteit van het leven van mensen? En dat mensen dan vatbaarder worden voor psychische aandoeningen, verleidingen, agressie, noem maar op?
Niemand wil ontkennen dat sommige nationaliteiten buitenproportioneel veel beroep doen op de sociale voorzieningen of in grotere mate moeite hebben hier te aarden en zich acceptabel te gedragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |