abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 februari 2025 @ 20:57:13 #201
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216710007
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het begon in 2008 al.
Kan.
Maar nu geld naar defensie gaat de situatie voor de komende jaren niet beinvloeden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216710011
twitter

Grote gemachiseerde aanval op Kostyantynopil
  zondag 16 februari 2025 @ 20:57:54 #203
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216710017
quote:

[..]
Ik snap wel waarom Amerika dat wil. Denemarken is gewoon geen geschikte beheerder voor dat gebied meer in het huidige geopolitieke speelveld.
Dat kan. Maar dan kun je dat nog niet zomaar inpikken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 16 februari 2025 @ 20:58:13 #204
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216710024
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:55 schreef skysherrif het volgende:
Sorry veel zal al gedeeld zijn misschien, maar sinds gisteren zijn er echt enorme aanvallen geweest weer met gemechaniseerde eenheden van de Russen en ook enorm veel russen en materiaal vernietigd:

[ x ]

[ x ]

[ x ]

[ x ]

Bovenstaande is Kursk

[ x ]

Volgens de russen zelf werden de Noord koreanen Nikoski uitgejaagd omdat ze geen support kregen van de 155e Naval brigade , waarna de 155e zelf maar weer aanviel om Nikolski terug te krijgen en dat lukte niet.
Wat zou de levensduur van een gemechaniseerd gepantserd voertuig aan de frontlinie zijn?
pi_216710029
twitter
  zondag 16 februari 2025 @ 20:58:38 #206
396550 Richestorags
pi_216710031
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan. Maar dan kun je dat nog niet zomaar inpikken.
Dat is ook nog niet gebeurd.
pi_216710037
twitter
pi_216710040
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Stalen tracks zijn ideaal in winterse omstandigheden. Met rubberen pads glij je het hele oefenterrein over, ja je kunt er kruispads op slaan bij bv een YPR of de Leo-2 maar bij een Leo-1/PRTL/Cheetah kon dat dan weer niet want geen losse pads.
Deze dingen bedoel ik. Die zijn niet positief voor de staat van het wegdek. In Nederland zullen ze denk ik niet zo snel nodig zijn. Maar kom je op flink besneeuwde bergwegen lijken ze me wel handig.

pi_216710049
Bekijk deze YouTube-video

Massale aanval in de buurt van Velyka novoselka
  zondag 16 februari 2025 @ 20:59:59 #210
396550 Richestorags
pi_216710056
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:58 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
:')

Dit is toch gewoon niet voor te stellen?
pi_216710063
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als het europese NATO deel zich gewoon aan de afspraken had gehouden was er geen sprake geweest van kortzichtigheid.

Dit soort plaatjes zeggen gewoon genoeg:

[ afbeelding ]
Volgens mij is het geld op zich niet eens zo gek wat wij uitgeven, de VS geeft kneiterveel uit waar we helemaal niet mee zouden moeten vergelijken, maar is het vooral heel ineffectief wat wij doen. Iedereen heeft aparte overhead etc. Qua slagkracht hebben we veel minder dan je zou verwachten voor dit geld.
pi_216710066
twitter

En tenslotte voor even.
  zondag 16 februari 2025 @ 21:01:24 #213
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216710069
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:37 schreef egayalS het volgende:

[..]
Trump pijpen smaakt lekker, niet waar?
We kunnen de schuld wel bij Trump neerleggen maar vroeg of laat loop je tegen de lamp als je de eigen defensie niet op orde hebt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216710073
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Achteraf gezien was die JSF ook niet zo heel slim.

We zitten die Amerikanen weer voor vele miljarden te spekken. Daarbij, als de Amerikanen willen dat we de JSF niet inzetten, kunnen ze ons mooi dwarszitten met het onderhoud, de ontwikkeling en reserve-onderdelen.
Hadden we dan de verouderde Eurofighter of Rafale moeten kopen? De twee Europese zesde generatie jachtvliegtuigprogramma's (waarbij de Britten en Italianen ook met de Japanners samenwerken) zouden beter gedwongen samengevoegd kunnen worden om onnodig tijd en geld verspillen te voorkomen.
pi_216710086
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat zou de levensduur van een gemechaniseerd gepantserd voertuig aan de frontlinie zijn?
Goeie vraag, ik denk dat het ligt aan welk front het is en misschien welk voertuig het ook is.

Voertuigen die vooral bedoeld zijn om mensen af te zetten en weg te rijden zullen het langer overleven. Een voertuig dat een positie moet verovere nin pokrovsk is afgeschreven het moment dat je hem diem issie opstuurt.
  zondag 16 februari 2025 @ 21:02:33 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216710087
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Achteraf gezien was die JSF ook niet zo heel slim.

We zitten die Amerikanen weer voor vele miljarden te spekken. Daarbij, als de Amerikanen willen dat we de JSF niet inzetten, kunnen ze ons mooi dwarszitten met het onderhoud, de ontwikkeling en reserve-onderdelen.
De Franse "I told you so/Je te l'avais bien dit." zal luid klinken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dassault_Rafale
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216710095
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:49 schreef spicymchaggis het volgende:
elfs nadat we hen grotendeels in de steek hebben gelaten in hun "war against terror".
Je bedoelt die keer dat zij Artikel 5 trokken waarna vrijwel ieder NAVO lid jarenlang troepen in Afghanistan had?
  zondag 16 februari 2025 @ 21:04:01 #218
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216710102
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 19:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit laat juist zien dat het verschillende lagen zijn. In de VS heb je gewoon één minister van defensie. Die hoeft niet alle staten apart af om met een boodschappenbriefje te werken.
Tis maar net wat daar in welk situatie dan (niet) goed aan is.
Links of rechts, is "EU" veel meer opgebouwd om te acteren vanuit vele compromissen en de USA meer werkt van directief leiderschap. In de EU is het ondenkbaar dat een Premier/President (muv Frankrijk?) zo die autonome zeggenschap heeft over de militaire (machts)middelen.

In USA hebben een federatie systeem waarbij bepaalde zeggenschap over onderwerpen totaal zijn overgedragen aan de centrale regering. Staten gaan niet over nationaal/militair/buitenlands beleid, wat gelijk ook haar zwakte is. Kiezers daar dus nauwelijks invloed op kunnen uitoefenen anders dan (in)stemmen met een Presidentieel beleid. Hooguit dat een congres(deelnemer) nog budgettair kan dwarsliggen en ergens een vliegveld of basis krijgt uitgeruild.

In EU is die medezeggenschap over macht - wmb - veel transparanter en ook voorkomt sws dat één persoon eenzijdig acties kan gaan afkondigen. In USA zijn er ook zekerheden ingebouwd tegen misbruik maar die liggen een stuk verder dan in EU dat het moet hebben van onderlinge consensus. Dit is goed aangaande oeverloze inbreng tot op de komma van een nietsnut en helaas verkeerd, als het gaat om (snel) kunnen/mogen handelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216710107
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we dat biljoen niet eens nodig.

Als we Oekraïne elke maand 2 miljard leveren aan militaire steun, wordt Rusland er op termijn ook wel doorheen gedraaid.
Dat is denk ik helemaal niet zo.
De EU heeft veel geld geleverd, dat klopt, en wat installaties.
De VS heeft hands-on de echte expertise geleverd, en heeft ook in OEK geopereerd.
Ik heb zo de gedachte dat als de VS daar wegloopt het helemaal fout gaat, ondanks dat je miljarden steunt.
Vakman pur sang
pi_216710126
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als het europese NATO deel zich gewoon aan de afspraken had gehouden was er geen sprake geweest van kortzichtigheid.

Dit soort plaatjes zeggen gewoon genoeg:

[ afbeelding ]
Dus? Moet onze marine nu twee vliegdekschepen (één is geen) plus bijbehorende bevoorradingsschepen, onderzeeërs, fregatten en de rest aanschaffen?
pi_216710127
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is denk ik helemaal niet zo.
De EU heeft veel geld geleverd, dat klopt, en wat installaties.
De VS heeft hands-on de echte expertise geleverd, en heeft ook in OEK geopereerd.
Ik heb zo de gedachte dat als de VS daar wegloopt het helemaal fout gaat, ondanks dat je miljarden steunt.
Ligt eraan, als er nog contracten zijn waardoor de huidige systemen van amerika nog spareparts " moet " leveren voor wat oekraine nu heeft dan zal het niet instorten. Of als die gekocht kunnen worden.
pi_216710163
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 21:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
We kunnen de schuld wel bij Trump neerleggen maar vroeg of laat loop je tegen de lamp als je de eigen defensie niet op orde hebt.
Ons Mark loopt nu hoog van de toren de blazen als hoge NAVO pik, maar hoe ging hij om met defensie in de vele jaren dat hij hier de scepter zwaaide?
pi_216710183
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 21:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ligt eraan, als er nog contracten zijn waardoor de huidige systemen van amerika nog spareparts " moet " leveren voor wat oekraine nu heeft dan zal het niet instorten. Of als die gekocht kunnen worden.
Zou wel bizar zijn als de VS dwars gaat liggen om Amerikaanse wapens in Oekraïne draaiende te houden.

De vraag naar Amerikaanse wapens zal dan wel rap dalen.
  zondag 16 februari 2025 @ 21:10:09 #224
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216710191
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
California Army National Guard zat er in 2022 voor de 10e (!) rotatie.

Om een idee te geven.
pi_216710194
quote:

[..]
Ik snap wel waarom Amerika dat wil. Denemarken is gewoon geen geschikte beheerder voor dat gebied meer in het huidige geopolitieke speelveld.
Beheerder? Groenland is gewoon een land binnen dat koninkrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')