Kan.quote:
Dat kan. Maar dan kun je dat nog niet zomaar inpikken.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Amerika dat wil. Denemarken is gewoon geen geschikte beheerder voor dat gebied meer in het huidige geopolitieke speelveld.
Wat zou de levensduur van een gemechaniseerd gepantserd voertuig aan de frontlinie zijn?quote:Op zondag 16 februari 2025 20:55 schreef skysherrif het volgende:
Sorry veel zal al gedeeld zijn misschien, maar sinds gisteren zijn er echt enorme aanvallen geweest weer met gemechaniseerde eenheden van de Russen en ook enorm veel russen en materiaal vernietigd:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Bovenstaande is Kursk
[ x ]
Volgens de russen zelf werden de Noord koreanen Nikoski uitgejaagd omdat ze geen support kregen van de 155e Naval brigade , waarna de 155e zelf maar weer aanviel om Nikolski terug te krijgen en dat lukte niet.
Dat is ook nog niet gebeurd.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dan kun je dat nog niet zomaar inpikken.
Deze dingen bedoel ik. Die zijn niet positief voor de staat van het wegdek. In Nederland zullen ze denk ik niet zo snel nodig zijn. Maar kom je op flink besneeuwde bergwegen lijken ze me wel handig.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stalen tracks zijn ideaal in winterse omstandigheden. Met rubberen pads glij je het hele oefenterrein over, ja je kunt er kruispads op slaan bij bv een YPR of de Leo-2 maar bij een Leo-1/PRTL/Cheetah kon dat dan weer niet want geen losse pads.
Volgens mij is het geld op zich niet eens zo gek wat wij uitgeven, de VS geeft kneiterveel uit waar we helemaal niet mee zouden moeten vergelijken, maar is het vooral heel ineffectief wat wij doen. Iedereen heeft aparte overhead etc. Qua slagkracht hebben we veel minder dan je zou verwachten voor dit geld.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het europese NATO deel zich gewoon aan de afspraken had gehouden was er geen sprake geweest van kortzichtigheid.
Dit soort plaatjes zeggen gewoon genoeg:
[ afbeelding ]
We kunnen de schuld wel bij Trump neerleggen maar vroeg of laat loop je tegen de lamp als je de eigen defensie niet op orde hebt.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:37 schreef egayalS het volgende:
[..]
Trump pijpen smaakt lekker, niet waar?
Hadden we dan de verouderde Eurofighter of Rafale moeten kopen? De twee Europese zesde generatie jachtvliegtuigprogramma's (waarbij de Britten en Italianen ook met de Japanners samenwerken) zouden beter gedwongen samengevoegd kunnen worden om onnodig tijd en geld verspillen te voorkomen.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Achteraf gezien was die JSF ook niet zo heel slim.
We zitten die Amerikanen weer voor vele miljarden te spekken. Daarbij, als de Amerikanen willen dat we de JSF niet inzetten, kunnen ze ons mooi dwarszitten met het onderhoud, de ontwikkeling en reserve-onderdelen.
Goeie vraag, ik denk dat het ligt aan welk front het is en misschien welk voertuig het ook is.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat zou de levensduur van een gemechaniseerd gepantserd voertuig aan de frontlinie zijn?
De Franse "I told you so/Je te l'avais bien dit." zal luid klinken.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Achteraf gezien was die JSF ook niet zo heel slim.
We zitten die Amerikanen weer voor vele miljarden te spekken. Daarbij, als de Amerikanen willen dat we de JSF niet inzetten, kunnen ze ons mooi dwarszitten met het onderhoud, de ontwikkeling en reserve-onderdelen.
Je bedoelt die keer dat zij Artikel 5 trokken waarna vrijwel ieder NAVO lid jarenlang troepen in Afghanistan had?quote:Op zondag 16 februari 2025 20:49 schreef spicymchaggis het volgende:
elfs nadat we hen grotendeels in de steek hebben gelaten in hun "war against terror".
Tis maar net wat daar in welk situatie dan (niet) goed aan is.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit laat juist zien dat het verschillende lagen zijn. In de VS heb je gewoon één minister van defensie. Die hoeft niet alle staten apart af om met een boodschappenbriefje te werken.
Dat is denk ik helemaal niet zo.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dat biljoen niet eens nodig.
Als we Oekraïne elke maand 2 miljard leveren aan militaire steun, wordt Rusland er op termijn ook wel doorheen gedraaid.
Dus? Moet onze marine nu twee vliegdekschepen (één is geen) plus bijbehorende bevoorradingsschepen, onderzeeërs, fregatten en de rest aanschaffen?quote:Op zondag 16 februari 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het europese NATO deel zich gewoon aan de afspraken had gehouden was er geen sprake geweest van kortzichtigheid.
Dit soort plaatjes zeggen gewoon genoeg:
[ afbeelding ]
Ligt eraan, als er nog contracten zijn waardoor de huidige systemen van amerika nog spareparts " moet " leveren voor wat oekraine nu heeft dan zal het niet instorten. Of als die gekocht kunnen worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is denk ik helemaal niet zo.
De EU heeft veel geld geleverd, dat klopt, en wat installaties.
De VS heeft hands-on de echte expertise geleverd, en heeft ook in OEK geopereerd.
Ik heb zo de gedachte dat als de VS daar wegloopt het helemaal fout gaat, ondanks dat je miljarden steunt.
Ons Mark loopt nu hoog van de toren de blazen als hoge NAVO pik, maar hoe ging hij om met defensie in de vele jaren dat hij hier de scepter zwaaide?quote:Op zondag 16 februari 2025 21:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We kunnen de schuld wel bij Trump neerleggen maar vroeg of laat loop je tegen de lamp als je de eigen defensie niet op orde hebt.
Zou wel bizar zijn als de VS dwars gaat liggen om Amerikaanse wapens in Oekraïne draaiende te houden.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ligt eraan, als er nog contracten zijn waardoor de huidige systemen van amerika nog spareparts " moet " leveren voor wat oekraine nu heeft dan zal het niet instorten. Of als die gekocht kunnen worden.
California Army National Guard zat er in 2022 voor de 10e (!) rotatie.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De VS heeft hands-on de echte expertise geleverd, en heeft ook in OEK geopereerd.
Beheerder? Groenland is gewoon een land binnen dat koninkrijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Amerika dat wil. Denemarken is gewoon geen geschikte beheerder voor dat gebied meer in het huidige geopolitieke speelveld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |