Ik heb kritiek op alle religies.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, een gezonde reactie is simpelweg snappen dat de radicale islam een gevaar vormt en daar maatregelen op te nemen i.p.v. islamofobie uitspuiten. Islamofobie is de angst en afkeer van *alles* wat met de islam te maken heeft, dus inclusief alle moslims.
Maargoed, ik zie al welke kant dit topic op gaat. Rechts Nederland sloopt echt alle mogelijkheden om kritiek te uitten op de islam vanuit links
Dit vind ik altijd zo jammer dat dit als oorzaak word op gevoerd, alles om het maar niet op de islam te hoeven steken of de lokale cultuur, het komt zogezegt door oorlogs trauma's.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als het veel Syriërs en Afghanen zijn, in die landen is het wel oorlog geweest. Die hebben heel veel geweld gezien.
Die zijn misschien wel helemaal doorgedraaid.
Ik kan geen andere reden bedenken waarom je anders random mensen neer zou steken. Vooral geen kinderen.Die zijn gewoon gek. Hier is ook geen plaats om die mensen te genezen. Wachtlijsten bij de GGZ.
Dus die lopen hier rond als een tijdbom. Of in Oostenrijk. Of in Duitsland. Of in Engeland.
Vermoed ik.
Jaja, en in dat interview en alles kan hij/zij de boel niet faken zeker? Want het is overduidelijk dat hij/zij de boel hier gigantisch in de maling neemt en iedereen belachelijk probeert te makenquote:Op zondag 16 februari 2025 08:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij was ooit, lang geleden, user van de maand compleet met interview en alles en daaruit bleek al dat hij moslim was. Dat was lang voordat hij begon met dit stokpaardje van hem waar hij reageert op elke kritiek op moslims.
Combinatie van religie en cultuur, achterhaalde denkbeelden, frustratie dat al die ongelovigen wel succesvol zijn in het leven.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:11 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo jammer dat dit als oorzaak word op gevoerd, alles om het maar niet op de islam te hoeven steken of de lokale cultuur, het komt zogezegt door oorlogs trauma's.
Hoeveel aanslagen hebben Oekrainers al gepleegd in Europa?
Plus dat er gewoon openlijke oproepen en opdrachten zijn vanuit jihadistische hoek om aanslagen te plegen en deze ook gepleegd worden door extremistische moslims zonder traumatische achtergrond.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:11 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo jammer dat dit als oorzaak word op gevoerd, alles om het maar niet op de islam te hoeven steken of de lokale cultuur, het komt zogezegt door oorlogs trauma's.
Ik vind het allebij een probleem en ik snap ook niet dat zoveel mensen de behoefte hebben om het Russische gevaar en het Islamitsche gevaar te ontkennen, terwijl het duidelijk zichtbaar isquote:Op zondag 16 februari 2025 07:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op...
Een enkele aanslag met een paar doden per jaar?
Of knettergekke figuren zoals Trump en Poetin die wereldwijde rampen veroorzaken.
Wat is erger? Idd, die 2e.
Europese problemen zijn er, zeker. AFD en andere racistische partijen die opstormen zijn een gevaar.
Maar de grotere gevaren zijn de VS en Rusland.
Voor zover we weten 1quote:Op zondag 16 februari 2025 10:11 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Het zijn wel Islamieten, maar dan nog moet je wel heel wreed zijn om bijvoorbeeld een kind van 2 te kunnen neersteken. Die in Munchen heeft ook een moeder met een dochtertje van 2 dood gereden.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:11 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Een duidelijke statement vanuit de moslim gemeenschap dat ze afstand nemen van dergelijke tereurdaden zou wel helpen ja.quote:Op zondag 16 februari 2025 01:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is ook geen probleem van de Islam, ik heb helemaal geen problemen met de Moslims in mijn buurt, kan er goed mee praten, en ze weten dat ik homo ben, een goed Moslim zal nooit een oordeel uitspreken over iemand anders. Het probleem is de geradicaliseerde moslims, echter vanuit de Moslimgemeenschap zie ik hier maar weinig weerstand tegen, als Moslims in Europa op erkenning en respect willen rekenen zouden ze veel meer moeten doen om die uitwassen tegen te gaan.
Punt is natuurlijk wel dat 'de moslimgemeenschap' helemaal geen geheel is. Turken bijvoorbeeld hebben helemaal niks met Afghanen en zijn ook vaak wantrouwig jegens Syriers. Het is niet alleen maar religie, het is ook een cultureel dingetje.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:43 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Een duidelijke statement vanuit de moslim gemeenschap dat ze afstand nemen van dergelijke tereurdaden zou wel helpen ja.
Blijft altijd angstvallig stil vanuit die hoek.
Door het volk wel, maar niet door haar werkgever en de rechterlijke macht.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als die politie agente hem op dat moment doodgeschoten had, dan was ze een als een enorme held behandeld denk ik.
Dank je wel voetbalamanager. Klopt, ik ben inderdaad overtuigd Moslim.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij was ooit, lang geleden, user van de maand compleet met interview en alles en daaruit bleek al dat hij moslim was.
Ik herken me hier totaal niet in moet ik zeggen. Stukje defect perceptiemanagement lijkt het wel.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jaja, en in dat interview en alles kan hij/zij de boel niet faken zeker? Want het is overduidelijk dat hij/zij de boel hier gigantisch en de maling neemt en iedereen belachelijk probeert te maken
Te veel eer. Op dat plaatje waar de dader aan het lachen is kun je goed zien dat er een steekje los zit. Ondanks Islam, niet dankzij.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:52 schreef Halcon het volgende:
Alweer de religie van de vrede aan het werk?
Dat is waar, maar ze zijn over algemeen redelijk goed georganiseerd, en nemen over algemeen een standpunt van hogeraf aan.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk wel dat 'de moslimgemeenschap' helemaal geen geheel is. Turken bijvoorbeeld hebben helemaal niks met Afghanen en zijn ook vaak wantrouwig jegens Syriers. Het is niet alleen maar religie, het is ook een cultureel dingetje.
Sinds wanneer is de Koran een kookboek?quote:Op zondag 16 februari 2025 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik herken me hier totaal niet in moet ik zeggen. Stukje defect perceptiemanagement lijkt het wel.
Maar laten we aub bij het onderwerp blijven, stelling: dit soort aanslagen worden in de regel uitgevoerd door gekken. Gekken die ook uit een kookboek nog inspiratie kunnen halen voor hun daden.
Ik ben het eens met die stelling. Laten we dat als 0lijn hanteren aub.
Jason.²
Inderdaad. Dat vingertje omhoog. Iemand die Allah op plek 1 in het leven zet.. Dan zit er idd een steekje los.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Te veel eer. Op dat plaatje waar de dader aan het lachen is kun je goed zien dat er een steekje los zit. Ondanks Islam, niet dankzij.²
Ik ben wel benieuwd wat jij vindt van Moslims die zelfmoord plegen in de naam van God.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Te veel eer. Op dat plaatje waar de dader aan het lachen is kun je goed zien dat er een steekje los zit. Ondanks Islam, niet dankzij.²
Er zijn meerdere statements geweest en demonstraties vanuit diverse moslimgemeenschappen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:43 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Een duidelijke statement vanuit de moslim gemeenschap dat ze afstand nemen van dergelijke tereurdaden zou wel helpen ja.
Blijft altijd angstvallig stil vanuit die hoek.
Je moet ook je focus op die 72 maagden zettenquote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef tesssssssss het volgende:
Het zijn wel Islamieten, maar dan nog moet je wel heel wreed zijn om bijvoorbeeld een kind van 2 te kunnen neersteken. Die in Munchen heeft ook een moeder met een dochtertje van 2 dood gereden.
Dat bedoel ik. Dan moet je mentaal heel wreed zijn. Probeer je maar eens voor te stellen dat je een kind van 2 zou moeten neersteken.
Die hele extreme Islamieten doen dat voor Allah.
die zal het nog steeds ontkennen waarschijnlijkquote:Op zondag 16 februari 2025 12:58 schreef Toine51 het volgende:
Verdachte mesaanval Oostenrijk gelieerd aan IS, was online geradicaliseerd - https://nos.nl/l/2556071
Never forget, he Judith?
https://x.com/JudithSargentin/status/600276891883417600
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |