wat snap je niet aan NEE ?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:08 schreef kree het volgende:
[..]
antwoord eerst maar eens in FB voor ik weer een ban krijg ofzo. Want heb hier wel mening over nl
Maar zal het hier leuk houden dan
Hm, zie TT nu pas.quote:
Auw, johquote:
leesbrilquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm, zie TT nu pas.
Kan iemand me die snel uitleggen...?
owh ik werk bij drinkwater bedrijf. ik weet niet aanleiding van je vraag, maar vertel?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met kraanwater? Scheelt inderdaad een hoop geld.
Ik drink 2 liter water per dag. Kost me nog al niet wat als ik Spa/BarleDuc moet kopen
Harrie maakte een opmerking over dat je na je 45e je te korte armpjes hebt voor wat je zietquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm, zie TT nu pas.
Kan iemand me die snel uitleggen...?
half jaartje ofzo denkquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoelang gaat mijn ban nu weer zijn?
2 maanden, 9 dagen, 16 uur en 12 minutenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoelang gaat mijn ban nu weer zijn?
Bans worden niet besproken, TR gezet.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:10 schreef SwJ het volgende:
[..]
2 maanden, 9 dagen, 16 uur en 12 minuten
Note gegevenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:11 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Bans worden niet besproken, TR gezet.
Ik quote iemand anders die 't had over dat kraanwater vies wasquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef kree het volgende:
[..]
owh ik werk bij drinkwater bedrijf. ik weet niet aanleiding van je vraag, maar vertel?
Oh dat red ik wel.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:10 schreef SwJ het volgende:
[..]
2 maanden, 9 dagen, 16 uur en 12 minuten
ging over mss brilletje moeten dragen als je wat ouder bent dus.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:10 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Harrie maakte een opmerking over dat je na je 45e je te korte armpjes hebt voor wat je ziet![]()
ens juistquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:11 schreef kree het volgende:
[..]
ging over mss brilletje moeten dragen als je wat ouder bent dus.
Deze man!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met kraanwater? Scheelt inderdaad een hoop geld.
Ik drink 2 liter water per dag. Kost me nog al niet wat als ik Spa/BarleDuc moet kopen
Oh ja... dat over de leesbrilquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:10 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Harrie maakte een opmerking over dat je na je 45e je te korte armpjes hebt voor wat je ziet![]()
het verschilt maar ligt aan de zuiveringstechniek.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:11 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ik quote iemand anders die 't had over dat kraanwater vies was
Vind het kraanwater hier best prima te drinken.
Als ik wat ik per dag drink moet kopen aan water komt er 50-60 euro boven op m'n boodschappen
De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Deze man!![]()
![]()
(eh,... toch wat onwennig, uit mijn mond toetsenbord)
even teruglezen. heel makkelijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:09 schreef kree het volgende:
[..]
owh ik werk bij drinkwater bedrijf. ik weet niet aanleiding van je vraag, maar vertel?
Hier in Tilburg komt er volgens mij zelfs bronwater uit de kraanquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:13 schreef kree het volgende:
[..]
het verschilt maar ligt aan de zuiveringstechniek.
Ben van overtuigd en niet alleen omdat ik er werk, maar Dunea. ZH dus voor deel. gaat via duinen enzo.
En merk inderdaad van andere bedrijven smaakt het iets anders.
Ja maar elk water smaakt toch anders?quote:
Ohooohhh....quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:11 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Ik quote iemand anders die 't had over dat kraanwater vies was
Vind het kraanwater hier best prima te drinken.
Als ik wat ik per dag drink moet kopen aan water komt er 50-60 euro boven op m'n boodschappen
Water bij jou in de buurt had voor m'n gevoel een wat chemische smaak of zo. Maar was voor de Senseo primaquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:13 schreef kree het volgende:
[..]
het verschilt maar ligt aan de zuiveringstechniek.
Ben van overtuigd en niet alleen omdat ik er werk, maar Dunea. ZH dus voor deel. gaat via duinen enzo.
En merk inderdaad van andere bedrijven smaakt het iets anders.
natuurlijk water is natuurlijk met kleine smaakverschillen. het is geen Spanje waar er chloor o.i.d. aan wordt toegevoegdquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:15 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ja maar elk water smaakt toch anders?
Spa anders dan kraanwater en anders dan evian bijvoorbeeld
quote:Tilburg
Het drinkwater dat bij u uit de kraan komt, komt uit de beste bronnen van Brabant. Het grondwater van nu is duizenden jaren geleden uit de lucht gevallen. Als sneeuw, regen of hagel. Van dit grondwater maken wij drinkwater. Hieronder vindt u gegevens over de waterkwaliteit van het drinkwater in Tilburg.
Vind het wel leuk dat 'ie zo gepassioneerd kan praten over dingen hoor. Hoe weinig er soms ook van te snappen isquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:15 schreef Sally het volgende:
[..]
Ohooohhh....
Geef kree een pinkie over kraanwater en............
preciesquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:16 schreef Rob het volgende:
[..]
natuurlijk water is natuurlijk met kleine smaakverschillen. het is geen Spanje waar er chloor o.i.d. aan wordt toegevoegd
Lang verhaal man.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:16 schreef kree het volgende:
sowieso want als je weet hoeveel controle er is op drinkwater, het is altijd wel volgens regels. iig van wat er wel en niet in mag zitten.
Je wil niet weten hoeveel controles er zijn, maar doet waterlab enzo voor meeste trouwens.
Dagelijks rijden ze allerlei tappunten langs en werken ze uit in lab wat wel en niet in.
Je zal er nooit dood aan gaan, maar toch kan drinkwater smaak verschillen, maar met mijn hand op mijn hart durf ik te zeggen dat je overal in NL gewoon kraanwater kunt drinken zonder problemen.
Sterker nog door lab aangetroffen in drinkwater flesjes die je koopt voldoen niet eens aan de normen van NL over drinkwater.
ter info dat he
Serieus niet?! Hoe komt dat dan?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:16 schreef kree het volgende:
Sterker nog door lab aangetroffen in drinkwater flesjes die je koopt voldoen niet eens aan de normen van NL over drinkwater.
Spa is goorquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:18 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Serieus niet?! Hoe komt dat dan?
Vind Barleduc trouwens helemaal niet lekker, smaakt zo chemisch.
Wel handig om er een aantal van in voorraad te hebben.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:18 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Wow, niet te geleuve! 😯quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:16 schreef kree het volgende:
sowieso want als je weet hoeveel controle er is op drinkwater, het is altijd wel volgens regels. iig van wat er wel en niet in mag zitten.
Je wil niet weten hoeveel controles er zijn, maar doet waterlab enzo voor meeste trouwens.
Dagelijks rijden ze allerlei tappunten langs en werken ze uit in lab wat wel en niet in.
Je zal er nooit dood aan gaan, maar toch kan drinkwater smaak verschillen, maar met mijn hand op mijn hart durf ik te zeggen dat je overal in NL gewoon kraanwater kunt drinken zonder problemen.
ter info dat he
Spa is ook "net niet water"quote:
Nee, gewoon siroop. Koffie? Wie drinkt er nu koffie?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:16 schreef HappyCharly het volgende:
O
[..]
Of water met gemalen koffiebonen?
Dat kan iddquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:18 schreef Rob het volgende:
[..]
je zou een eigen waterfilter kunnen nemen
grondwater. maar let op, er is vervuilende industrie geweest. en vanwaar ze het oppompen duurt zo 50 jaar ofzo voor die vervuiling ingepompt wordt door bodemquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier in Tilburg komt er volgens mij zelfs bronwater uit de kraan![]()
En dan nog flessen kopen omdat daar bubbels in zitten.
mocht iemand hier meer over willen weten en rapporten enzo, dan doe maar DM. gaat te ver om ze hier allemaal te posten. maar alsnog is dat openbare info van toezichthouder.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier in Tilburg komt er volgens mij zelfs bronwater uit de kraan![]()
En dan nog flessen kopen omdat daar bubbels in zitten.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, gewoon siroop. Koffie? Wie drinkt er nu koffie?
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:16 schreef HappyCharly het volgende:
O
[..]
Of water met gemalen koffiebonen?
@SjW gaat je zo DM-enquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:19 schreef kree het volgende:
[..]
grondwater. maar let op, er is vervuilende industrie geweest. en vanwaar ze het oppompen duurt zo 50 jaar ofzo voor die vervuiling ingepompt wordt door bodem
\
Maar alsnog hun moeten aan zelfde regelgeving voldoen. en weet zeker dat ze aan die zelfde voorwaarden gebonden zijn, Drinkwater in NL is altijd veilig. Tot je meter dan he..... als je daarna water gaat zuipen wat jaar stil heeft gestaan in leidingen. dat valt niet onder verantwoordelijkheid drinkwater bedrijven.
[..]
mocht iemand hier meer over willen weten en rapporten enzo, dan doe maar DM. gaat te ver om ze hier allemaal te posten. maar alsnog is dat openbare info van toezichthouder.
echt? geen idee waarom?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:16 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Water bij jou in de buurt had voor m'n gevoel een wat chemische smaak of zo. Maar was voor de Senseo prima
Ohhh goddank.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
nee nee, over traagheid!
Oei.
hoe dat komt is omdat de drinkwaterwet die er wel is voor drinkwater in NL niet van toepassing is op die flesjes.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:18 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Chloor zit nu nog vooral in Italie/Spanje in 't water toch?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:23 schreef kree het volgende:
[..]
echt? geen idee waarom?
Ik las ff chloor enzo, maar dat wordt al heel tijd niet meer gedaan?
Moet wel zeggen de aansluitingen ervoor zijn er wel voor mocht de hele shizzle uit de klauwen lopen en is het een nood oplossing.
maar er wordt al tijden geen chloor meer bijgevoegd in drinkwater. Deden ze vroeger trouwens wel. maar dat is zeker al 15 jaar terug als niet langer.
Toch raar dat die drinkwater wet niet van toepassing is op flesjes die ze hier verkopen en niet in kleine hoeveelheden ook.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:25 schreef kree het volgende:
[..]
hoe dat komt is omdat de drinkwaterwet die er wel is voor drinkwater in NL niet van toepassing is op die flesjes.
Er zitten meer dingen in die niet toegestaan zijn zoals eisen op drinkwater uit de kraan.
Je zal er ook niet aan dood gaan. want is gelul in de marge allemaal.
Maar dat is een feit. en wil maar zeggen hier in NL drinken uit de kraan, veiliger kun je niet zijn.
Goh nieuwe slogan gelijk zo ff uit het niks.
Die heb ik heul vroeger gezien als sneak preview. Deed ik regelmatig met een maat van me. Mooi concept wel, je weet niet wat je te zien gaat krijgen en gaat er dus helemaal open in.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik krijg van Dusk Till Dawn-vibes.
Favoriete film
klopt ja. en dat heeft vooral te maken met dat waterzuivering hier nu ondergronds gaat.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:26 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Chloor zit nu nog vooral in Italie/Spanje in 't water toch?
Heb ook geen idee waarom 't water daar zo raar smaakte. Maar liep altijd gewoon naar de Appie voor een fles water, en dat is ook een zeldzaamheid
Drink jij veel ander water dan kraanwater Kree?
lekkerrrrrquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zin in een colaatje?
[ afbeelding ]
Ah oke, wat smerig man open filters waar vogels in zitten te boutenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:30 schreef kree het volgende:
[..]
klopt ja. en dat heeft vooral te maken met dat waterzuivering hier nu ondergronds gaat.
Vroeger waren het open kanalen. en ook gewoon open filters waar volges in zaten te schijten etc.
Nu is dit zelfs voor ons moeten we pakken aan etc, omdat biologisch betrouwbaar laatste filter stap.
Daarom is het chloor niet meer nodig. Maar dit doen ze in andere landen zeker nog wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |