abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216683467
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Of jij bemoeit je er niet mee.
Als downvoten hier zou kunnen dan ga jij hele zware tijden tegemoet. Wat een pretenties.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216683468
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben tegen twijfelachtige interpretaties van de wet door rechters. En tevens tegen actiegroepen en activisten die denken via de rechtstaat de democratie te ondermijnen.
Ja precies. Jij wil dat als het kabinet iets zegt iedereen braaf volgt ook al gaat het tegen wetten, die door de politiek zijn bedacht, in. Stel het volgende kabinet is kneiter links. Echt zo links als 't maar kan, Timmerfrans samen met Halsema premier, en de vrouwelijke minister van binnenlandse zaken besluit om rechts te verbieden en verkiezingen tijdelijk uit te stellen. Sta je dan nog steeds achter de filosofie dat het de wil van het volk is. Een democratie is alleen niet de meeste stemmen bepalen, de minderheid heeft een stem en wordt beschermd ook al is dat een vervelend groep mensen

Ontopic. Faber is al bijna een jaar minister, de PVV wist 14 maanden geleden al dat ze gingen regeren. Faber had dit besluit al 9 maanden geleden, 8 maanden, 7-, 6-, 5-, 4-, 3 maanden geleden kunnen nemen alleen dat deed ze niet. Ze wil onbetrouwbaar bestuurder spelen. Geen idee of jij werkt maar jij of je leidinggevende gaat eind januari niet akkoord als het jaarbudget ineens een kwart is terwijl het werk hetzelfde blijft.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:21:51 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216683489
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is het niet.

Het gaat er simpelweg om dat men bij Vluchtelingenwerk van mening is de voorgestelde maatregelen een reorganisatie met ontslagen zouden vragen en men hier niet aan wil. Om hier vervolgens aan te kunnen ontkomen speelt men de kaart dat er geen redelijke termijn zou zijn geboden. De voorzieningenrechter gaat hier vervolgens in mee, dat staat ook in de uitspraak:
[..]
Er zijn hier namelijk geen vaste termijnen voor, dit is een kwestie van interpretatie waarbij een rechter moet oordelen of hij/zij vindt dat er sprake is van een redelijke termijn of niet.

Maar dit zou natuurlijk nooit voor de rechter moeten komen. Vluchtelingenwerk moet reorganiseren en bezuinigingen als het daar de opdracht voor heeft gekregen van een minister die door een democratisch verkozen kabinet naar voren is geschoven.

In plaats daarvan ondermijnt Vluchtelingenwerk de democratie en denkt het eigen beleid te kunnen doorzetten ondanks dat er besloten dat dit niet de bedoeling is.
Leuk verzonnen, maar wat Faber deed is gewoon onwettig. Of je het nu leuk vindt of niet. En wat je er ook bij verzint of niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216683491
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Faber van mening is dat Vluchtelingenwerk met minder geld toe kan, dan moet ze eerst maar zorgen voor minder vluchtelingen.
Ook op dat vlak is er nogal wat tegengestribbeld zullen we maar zeggen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Leuk verzooben, maar wat Faber deed is gewoon onwettig. Of je het nu leuk vindt of niet. En wat je er ook bij verzint of niet.
Nee hoor, dat klopt niet. En ik leg ook duidelijk uit waarom niet. Dit gaat om een kwestie van wil en interpretatie, niet om duidelijk uitgeschreven termijnen die worden genegeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:22:56 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216683503
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Lees gewoon de eerste zin.
Dat deed ik.
quote:
A non-governmental organization (NGO) is an independent, typically nonprofit organization that operates outside government control, though it may get a significant percentage of its funding from government sources.
Het punt is dat ze klagen omdat ze minder subsidie gaan krijgen. Ze zijn dus niet onafhankelijk.

Dit wordt een semantische discussie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216683515
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hoezo? We zouden lagere huren krijgen, lagere prijzen, lagere BTW, minder Marokkanen en minder asielzoekers toch?

Volgens mij ligt het kabinet keurig op schema, als je de verkiezingsprogramma's negeert.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:24:54 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216683529
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Nee hoor, dat klopt niet. En ik leg ook duidelijk uit waarom niet. Dit gaat om een kwestie van wil en interpretatie, niet om duidelijk uitgeschreven termijnen die worden genegeerd.
Ja hoor, dat klopt wél. En dat heeft de rechter keurig uitgelegd.
pi_216683537
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit toont weer eens aan hoe activisme en het politiseren van de rechtstaat een steeds groter probleem aan het worden is. Een activistisch bolwerk zoals Vluchtenlingwerk, dat natuurlijk allemaal behalve onpartijdig is, zullen elk mogelijk beleid om de migratie in te berken en ook hun macht in te bereken, aanvechten bij rechters.

Dit gaan we steeds vaker zien. Uit een bepaalde hoek heeft men inmiddels wel besloten dat verkiezingen winnen niet meer lukt, dus dan maar zo. Of het niet om migratie, het klimaat, stikstof of zelfs buitenlandbeleid gaat, men zal naar de rechter gaan stappen (waar genoeg geestverwanten zitten) om zo alsnog de eigen zin door te drukken tegen de wil in van het volk.
Jezus wat een stukje proza.

En dat heeft dan tien likes.

Als je 4 jaar geleden dit geschreven zou hebben zou je een wappie zijn en naar BNW doorverwezen worden. Zeker als je alles verdacht maakt zonder enige onderbouwing of feitelijk juistheden.
pi_216683546
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoezo? We zouden lagere huren krijgen, lagere prijzen, lagere BTW, minder Marokkanen en minder asielzoekers toch?

Volgens mij ligt het kabinet keurig op schema, als je de verkiezingsprogramma's negeert.
Ja, dat heb je met die populistische partijen, die er nog nooit over na hebben gedacht hoe ze hun geroep ook moeten gaan realiseren. Dan staan ze daar ineens met hun mond vol tanden en zonder mogelijkheden. Door blijven bluffen tot het werkt of je regeerperiode er op zit.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:26:28 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216683551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat deed ik.
[..]
Het punt is dat ze klagen omdat ze minder subsidie gaan krijgen. Ze zijn dus niet onafhankelijk.

Dit wordt een semantische discussie.
Geen idee hoe jij het voor elkaar krijgt iets anders te lezen dan dat er staat.
pi_216683558
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 18:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Rechters moeten grondwettelijk beperkt worden om zich te bemoeien met politiek.
Mijn stem heeft het.
Die is er met gw art 120

Of wat bedoel je? Weet je uberhaupt iets van staatsrecht af? Of bedoel je gewoon dat rechters niet meer mogen toetsen?
pi_216683579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:26 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Die is er met gw art 120

Of wat bedoel je? Weet je uberhaupt iets van staatsrecht af? Of bedoel je gewoon dat rechters niet meer mogen toetsen?
Ja, ze mogen wel wetten maken die in strijd zijn met de grondwet, maar ze moeten zich wel aan hun eigen wetten (en die van hun voorgangers) houden.
pi_216683586
Het verbaast me altijd hoe graag mensen een dictatuur willen invoeren en alle burgerrechten willen laten varen, zolang ze er maar migranten mee kunnen pesten.

Alsof dan alle wetgeving en de grondwet er ineens niet meer toe doen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:29:19 #64
182233 thedeedster
pi_216683591
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Geen idee hoe jij het voor elkaar krijgt iets anders te lezen dan dat er staat.
Tja. Dus een discussie over semantiek.

Jij vindt hen al onafhankelijk omdat ze zelfbevoegd zijn. Zelf mogen beslissen.

Ik vind ze niet onafhankelijk wat ze zijn afhankelijk van ander geld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216683596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ze mogen wel wetten maken die in strijd zijn met de grondwet, maar ze moeten zich wel aan hun eigen wetten (en die van hun voorgangers) houden.
Wie is ze?
pi_216683601
Dan moet ze het maar in een periode van een paar jaar afbouwen. Ook prima.
pi_216683602
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het verbaast me altijd hoe graag mensen een dictatuur willen invoeren en alle burgerrechten willen laten varen, zolang ze er maar migranten mee kunnen pesten.

Alsof dan alle wetgeving, staatsrecht en grondwet er ineens niet meer toe doen.
Alleen hun rechten, niet die van ons!
pi_216683605
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:29 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja. Dus een discussie over semantiek.

Jij vindt hen al onafhankelijk omdat ze zelfbevoegd zijn. Zelf mogen beslissen.

Ik vind ze niet onafhankelijk wat ze zijn afhankelijk van ander geld.
Nou, stel dat we daar in meegaan.

Hoe zou je dan graag zien dat vluchtelingenwerk aan haar geld zou komen?
pi_216683611
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:25 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Als je 4 jaar geleden dit geschreven zou hebben zou je een wappie zijn en naar BNW doorverwezen worden. Zeker als je alles verdacht maakt zonder enige onderbouwing of feitelijk juistheden.
Nog steeds niet op Anoniem joh?
pi_216683616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:29 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wie is ze?
De leden van het kabinet.
pi_216683617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nog steeds niet op Anoniem joh?
Weet je nog dat je net "bemoei je er niet mee" zei? ...
Daar ga je voor jezelf wel heel selectief mee om.
pi_216683619
quote:

Some men just want the world to burn.

Maar Beppie en Kokkie denken ook niet na. Zitten in de bijstand, misschien bewindvoering en denken dat grot Geert dat gaat oplossen. En ik denk oprecht dat het gros van de zwevende kiezer wat op de PVV stemde, BBB, FvD, D66, etc ook gewoon nu wordt meegetrokken met Wilders die zich ooit Milders toonde.

Kiezersbedrog.
pi_216683625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maak er een overheidsorgaan met dito controlerende functie van.
pi_216683629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Weet je nog dat je net "bemoei je er niet mee" zei? ...
Daar ga je voor jezelf wel heel selectief mee om.
Heet jij Origami dan?
pi_216683630
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maak er een overheidsorgaan met dito controlerende functie van.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Of jij bemoeit je er niet mee.
Je wil dat anderen zich niet met jouw reacties bemoeien en vervolgens antwoord je wel voor iedereen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:33:21 #76
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216683639
quote:

Burgerrechten zijn niet van toepassing op migranten; dat zijn geen burgers.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216683642
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bemoei je er niet mee.
Ik weet het, dit wilde je niet horen, want nu zitten je vriendjes van Vluchtelingenwerk opeens zonder inkomen als dit zou gebeuren :*
pi_216683643
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja precies. Jij wil dat als het kabinet iets zegt iedereen braaf volgt ook al gaat het tegen wetten, die door de politiek zijn bedacht, in. Stel het volgende kabinet is kneiter links. Echt zo links als 't maar kan, Timmerfrans samen met Halsema premier, en de vrouwelijke minister van binnenlandse zaken besluit om rechts te verbieden en verkiezingen tijdelijk uit te stellen. Sta je dan nog steeds achter de filosofie dat het de wil van het volk is. Een democratie is alleen niet de meeste stemmen bepalen, de minderheid heeft een stem en wordt beschermd ook al is dat een vervelend groep mensen

Ontopic. Faber is al bijna een jaar minister, de PVV wist 14 maanden geleden al dat ze gingen regeren. Faber had dit besluit al 9 maanden geleden, 8 maanden, 7-, 6-, 5-, 4-, 3 maanden geleden kunnen nemen alleen dat deed ze niet. Ze wil onbetrouwbaar bestuurder spelen. Geen idee of jij werkt maar jij of je leidinggevende gaat eind januari niet akkoord als het jaarbudget ineens een kwart is terwijl het werk hetzelfde blijft.
Ja, natuurlijk, ook dat is democratie.

Halsema vind ik trouwens wel een integere vrouw, zou ik geen problemen mee hebben als persoon. Het beleid wordt een heel ander verhaal, maar als dat is wat Nederland wil, dan is dat zo. Mocht de stront aan de knikker komen ben ik hier in principe toch zo weg.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:25 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Het benoemen van feiten heeft verder niets met 'wappie' en 'BNW' te maken. Er zijn letterlijk over alle onderwerpen die ik benoem rechtszaken geweest, waarbij gemaakt beleid en beslissingen worden aangevochten door actiegroepen en activisten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:33:48 #79
182233 thedeedster
pi_216683647
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je mist mijn punt. Ik stel dat er weinig NON is in NGO. Ik heb het nooit over geld gehad. Alleen over afhankelijkheid.

Maar misschien zijn giften een optie? Volgens mij zijn er meer dan genoeg mensen die dolgraag willen betalen. :)
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:35:00 #80
182233 thedeedster
pi_216683668
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Waarom zou je anders nog überhaupt voor een Nederlands paspoort gaan? Als er toch geen verschil is?
pi_216683675
quote:

Wat mensen vooral willen is in een functionerende democratie leven, en niet in een schijndemocratie, waar het keer op keer één helft van het politieke spectrum vakkundig onmogelijk wordt gemaakt om beleid te implementeren.
pi_216683677
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je mist mijn punt. Ik stel dat er weinig NON is in NGO. Ik heb het nooit over geld gehad. Alleen over afhankelijkheid.

Uiteindelijk zijn rechters en politici ook onafhankelijk én betaald door de overheid.
Ik denk dat dat elkaar niet in de weg hoeft te zitten.
pi_216683681
Ik vind de uitspraak nogal van de rechter nogal opmerkelijk, dit omdat er nogal wat culturele instellingen hun subsidie kwijt zijn geraakt, waardoor soms noodgedwongen moet worden gestopt of behoorlijk gekort zijn op subsidie waardoor zij het personeelsbestand moeten inkrimpen. Vraag mij dan of deze culturele instellingen dan niet alsnog succesvol de gang naar de rechter kunnen maken.

Het probleem is dus volgens de rechter dat er veranderde inzichten aan ten grondslag moet liggen en dat er een redelijke termijn moet worden gesteld voor subsidiekorting, dus dat zal Faber qua veranderde inzichten duidelijker moeten maken en een redelijke termijn moeten stellen om wel succesvol te kunnen korten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_216683688
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Maar misschien zijn giften een optie? Volgens mij zijn er meer dan genoeg mensen die dolgraag willen betalen. :)
Ik zou het net als in de VS aan de kerk overlaten. Dat krijg je met een noodwetje vast wel voor elkaar, nietwaar?
pi_216683695
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:33 schreef HowardRoark het volgende:
Het benoemen van feiten heeft verder niets met 'wappie' en 'BNW' te maken. Er zijn letterlijk over alle onderwerpen die ik benoem rechtszaken geweest, waarbij gemaakt beleid en beslissingen worden aangevochten door actiegroepen en activisten.
Nee wat je doet is de rechterlijke macht verdacht maken door te schrijven dat er vriendjes zitten van links.
pi_216683699
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hangt van het type migrant af, allicht.
pi_216683709
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat mensen vooral willen is in een functionerende democratie leven, en niet in een schijndemocratie, waar het keer op keer één helft van het politieke spectrum vakkundig onmogelijk wordt gemaakt om beleid te implementeren.
Ja, dat roept de linkse oppositie al een hele tijd. Maar ik dacht dat je voor rechts was?
pi_216683710
quote:

[..]
Ik denk dat je wat kritischer moet zijn op de capaciteiten van Faber. Ze is te licht voor deze taak.

Zelfs voor overlast in Ter Apel komt ze met een "avondklok", terwijl die overlast er ook overdag is, bijvoorbeeld in het OV.

Dan ben je toch totaal niet capabel. Zelfs de oppositie (die van het andere "politieke spectrum") vond dat slappe maatregelen.
pi_216683740
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk dat je wat kritischer moet zijn op de capaciteiten van Faber. Ze is te licht voor deze taak.

Zelfs voor overlast in Ter Apel komt ze met een "avondklok", terwijl die overlast er ook overdag is, bijvoorbeeld in het OV.

Dan ben je toch totaal niet capabel. Zelfs de oppositie (die van het "andere" politieke spectrum) vond dat slappe maatregelen.
Niet dat ik voor Faber in de bres wil springen, maar er is al vele jaren ernstige overlast door asielzoekers in Ter Apel, dus ook onder vorige regeringen.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:41:03 #90
182233 thedeedster
pi_216683743
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Uiteindelijk zijn rechters en politici ook onafhankelijk én betaald door de overheid.
Ik denk dat dat elkaar niet in de weg hoeft te zitten.
Goed voorbeeld. Maar zoals ik al zei, het is een kwestie van semantiek.

Ander voorbeeld. De NPO. Die schijnt ook onafhankelijk te zijn. Maar ze zijn toch vaak aardiger voor partijen die niet willen beknibbelen aan hun geld. En vice versa. Dus ja, wat is zo'n onafhankelijkheid nog waard?

En dit geldt natuurlijk ook voor een rechterlijke macht. Als die in hun macht beperkt worden door bepaalde onderdelen van de Staat, dan zijn ze daar ook niet blij mee. Het blijven tenslotte gewoon mensen. En de jurisprudentie laat zien dat de mens nog steeds invloed heeft op de interpretatie van een wet.
pi_216683744
quote:

[..]
Over welke helft heb je het nou precies dan?
pi_216683765
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Niet dat ik voor Faber in de bres wil springen, maar er is al vele jaren ernstige overlast door asielzoekers in Ter Apel, dus ook onder vorige regeringen.
Ja, de VVD heeft dat ook laten liggen in vorige kabinetten.

Maar je zou toch zeggen, met de PVV én een PVV minister, dan moet er toch iets met "de vuist op tafel" komen ipv een avondklok? Ik bedoel... Als de PVV dit niet kan, welke partij dan wel? Mss toch maar de SP dan?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:43:25 #93
56749 BlaZ
pi_216683772
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Waarom zou je anders nog überhaupt voor een Nederlands paspoort gaan? Als er toch geen verschil is?
Voila, daarom is dit onderscheid ook zo relevant. Het niet langer onderscheid maken haalt ook het element staat onderuit en komt voort uit het Leninisme.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 19:45:01 #94
56749 BlaZ
pi_216683789
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hangt van het type migrant af, allicht.
Nou ja, remigranten zijn geen migranten.
pi_216683831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nou ja, remigranten zijn geen migranten.
Je hebt ook mensen die hiernaartoe emigreren en staatsburger worden, om wat te noemen. Maar goed, ik vind dit verder niet zo interessant eerlijk gezegd.

Interessanter vind ik waarom mensen de rechtspraak verdacht maken en net doen alsof het ze toch echt gaat om oneerlijke rechtspraak in plaats van dat ze de uitspraak gewoon niet zo leuk vinden.

Als ze nou aangaven wat er niet klopte aan de uitspraak en waarom dit niet strookt met de Algemene wet bestuursrecht of waarom de redenatie van de rechter niet klopt zoals in de uitspraak te lezen zou moeten zijn (is die al ergens gepubliceerd?) of waarom de Algemene wet bestuursrecht niet van toepassing zou zijn, dan zou het imho nog wat op kunnen leveren.

[ Bericht 18% gewijzigd door SnertMetChoco op 14-02-2025 20:00:58 ]
pi_216683832
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voila, daarom is dit onderscheid ook zo relevant. Het niet langer onderscheid maken haalt ook het element staat onderuit en komt voort uit het Leninisme.
Ok, geen burgerrechten. Moeten ze zich wel aan de Nederlandse wet houden? En de ambtenaren die over hun beslissen en ze verzorgen? En hoe staat het met de mensenrechten?

Straks ga je nog beweren dat al die mensen zich aan de wet van het land waar de vluchteling vandaan komt moeten houden.
pi_216683847
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, de VVD heeft dat ook laten liggen in vorige kabinetten.

Maar je zou toch zeggen, met de PVV én een PVV minister, dan moet er toch iets met "de vuist op tafel" komen ipv een avondklok? Ik bedoel... Als de PVV dit niet kan, welke partij dan wel? Mss toch maar de SP dan?
Weet ik niet, maar ik zou gaan voor een meer menselijke benadering van de asielzoekers. Luisteren naar hun noden en oog hebben voor de onzekere situatie waarin zij verkeren. Meer mensen inschakelen voor hun begeleiding en wellicht ook Nederlanders met een vluchtelingenachtergrond inschakelen om bepaalde zaken helder te krijgen. Voorgaande wil niet zeggen dat asielzoekers gepamperd worden, maar meer oog voor de mens achter de asielzoeker zou zeker een goede zaak zijn.
pi_216683929
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

Als ze nou aangaven wat er niet klopte aan de uitspraak en waarom dit niet strookt met de Algemene wet bestuursrecht of waarom de redenatie van de rechter niet klopt zoals in de uitspraak te lezen zou moeten zijn (is die al ergens gepubliceerd?) of waarom de Algemene wet bestuursrecht niet van toepassing zou zijn, dan zou het imho nog wat op kunnen leveren.
https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:RBAMS:2025:919
pi_216683952
quote:

[..]
Voor de derde keer dat ligt aan de onkunde van het kabinet
pi_216684034
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 19:49 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Weet ik niet, maar ik zou gaan voor een meer menselijke benadering van de asielzoekers. Luisteren naar hun noden en oog hebben voor de onzekere situatie waarin zij verkeren. Meer mensen inschakelen voor hun begeleiding en wellicht ook Nederlanders met een vluchtelingenachtergrond inschakelen om bepaalde zaken helder te krijgen. Voorgaande wil niet zeggen dat asielzoekers gepamperd worden, maar meer oog voor de mens achter de asielzoeker zou zeker een goede zaak zijn.
Oh zeker.

Maar ik zou ook niet naar een situatie willen waar je overlastgevers beloont met een verblijfsstatus.
Als je hier komt om overlast te veroorzaken, dan kan je dat beter in je thuisland doen.

Ik begrijp aan de andere kant ook best dat maanden / jaren in onzekerheid en met teveel mensen in een opvangcentrum ook een slechtere kant in je naar boven kan halen.

Maar zwartrijden, winkeldiefstal, ruzie zoeken, mensen lastigvallen, etc... er is wel een grens, ga je daar overheen dan heb je hier niets te zoeken denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')