abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216691385
Heb de hele speech van JD Vance geluisterd.
Natuurlijk is het voor de gevestigde orde in de EU heel brutaal en tegendraads.
Ik twijfel ook wel aan de intenties.

Maar ad andere kant, vroeg ik mij al lang af. Elk land met een beetje een economie in EU heeft problemen door massa integratie, elk land probeert daar een oplossing in te vinden. En veel landen komt populisme de kop op.
Dit is dankzij de EU die integraal niks effectiefs doen tegen de migratiestromen.
Als dat met heel goed en streng beleid werd opgepakt en heel duidelijk gestopt dan hadden landen geen problemen, geen opkomst van populisme.

Ook de opgedrongen greendeals enz slopen de Europese maakindustrie. Elk jaar meer tot er een echt grote depressie komt. En de normale man staat met de rug tegen de muur want de EU is te log, het duurt veel te lang tot zaken veranderen.

Dit eenmaal door hebbend kun je heel anders naar de VS kijken en misschien zijn ze wel echt bezorgd om de toekomst in de EU.
Ook de VS weten dat bv een AfD steunen niet direct een goed plan is, maar dat het nodig is om te gaan luisteren naar de bevolking en echte verandering te creëren.

Ook op gebied van defensie moet de EU pijlsnel een heel andere en betere koers varen.

In dat licht is dit het beste op dit moment wat de EU kon gebeuren.

Wat de EU nodig heeft is een hele dikke portie positiviteit, vertrouwen in zelfkunnen en vele reële ambitieuze projecten opstarten die niks met “green” te maken hebben.
We hebben nu te lang geleefd met het idee dat alles kut is: stikstof, klimaat, migratie, toeslagen en weet ik t wat voor een affaires. Zelfs alle grote bedrijven waren kut. Wegen vol met asfalt plakkers. Negatieve reacties van mensen op elk onderwerp.

We moeten andere focus, positief, ambitieus, leiders in de wereld op gebied van handel, tech en IT worden. Enorme defensie. China en de VS van de troon willen stoten, zowel economisch als militair.
Realpolitik bedrijven.
Uitscheiden met alles wat dat tegenhoud. De bezem door de bureaucratie.
VB als Greenpeace rechtszaken wint die negatief zijn voor het economische klimaat, dan pak je keihard de rechters aan, de bezem door de raad van state. Iedereen die het land verzwakt ipv versterkt moet een probleem krijgen.
Ontwikkelings en mensenrechten organisaties die problemen veroorzaken en een stroom op gang blijven helpen van geld wat de verkeerde kant op rolt opheffen.
Alleen in totale positieve keiharde samenwerking en eu voor eu kun je je losweken en in vrijheid blijven leven. Niet voor ons maar voor onze kinderen:
Vakman pur sang
pi_216691472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat begrijp jij er niet aan? Hij zegt daar expliciet dat hij het wel toegestaan doch onacceptabel vindt. Dat is zo'n beetje de kern van het opkomen voor vrijheid van meningsuiting - die vrijheid is er niet alleen voor welgevallige meningen.

Niet helemaal, maar goed, geen zin in.
pi_216691621
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik zou zeggen: missie geslaagd. Druk op de migratieknop en alle sukkels springen door de hoepel.
Ware het niet dat er deze week weer zo'n nep-vluchteling op een groep mensen is ingereden.
pi_216691627
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat klopt, in theorie kan dat. Dat is alleen niet waar Pritorius en de zijnen op uit zijn. Zij willen de democratie zogenaamd beschermen door niet alleen in discussie te gaan - wat volkomen legitiem zou zijn - maar door vrijheden in de perken. Dat verhult hij door uitspraken als "wij staan voor het recht om kritiek te leveren" meteen op te volgen met uitspraken als "een democratie moet zich kunnen verdedigen". Die twee zijn onverenigbaar als het laatste het eerst onmogelijk maakt. Eén keer in zijn toespraak maakt Pritorius expliciet dat dat is wat hij bedoelt, als hij zegt dat het natuurlijk niet zo kan zijn dat iedereen alles kan zeggen.
Het is verbazingwekkend dat anderen dit niet zien. Nota bene in de toespraak geeft Vance voorbeelden van hoe vvm in de EU meer en meer wordt beperkt.

De EU is verworden tot een ondemocratisch gedrocht.

Weten we nog dat we tegen een associatieverdrag met Oekraïne hebben gestemd? Niet alleen is dat gewoon gekomen, ongekozen Ursula is druk aan het uitoefenen dat Oekraïne nu versneld bij de EU kan komen…

Dat gaat tegen de wil van de bevolking in, maar bovendien tegen hun belangen. Nog afgezien van dat Oekraïne verdomd ver zit van voldoen aan de eisen om lid te mogen worden.

Mark my words: die eisen worden straks even versoepeld en het gaat gewoon gebeuren. Wat een klein groepje bepaalt wel wat goed voor u is.
pi_216691713
Boehoehoe Vance zegt iets over de massa-immigratie.

Ondertussen in Oostenrijk:

twitter
pi_216691735
quote:
De reactie van Scholz was heel sterk en Zelenskyy kreeg een staande ovatie toen hij het podium opkwam. Hij is alleen geen sterke spreker. Toch positieve reacties, alleen het EU leger werd nog wat lauw ontvangen.
Die roep van Zelensky om een Europees leger is dan zeker toch ook gewoon buitenlandse inmenging? Ik verwacht een donderpreek van de Eurocraten!
pi_216691786
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah jij weet het beter dan de veiligheidsdiensten in Roemenie.
Nee, ik weet kennelijk beter dan jij dat er helemaal geen discussie is of de mensen daadwerkelijk gestemd hebben conform de uitslag (anders is het verkiezingsfraude).

Wat de inlichtingendiensten beweren (of dat waar is, is een tweede, Roemenië is ook vrij corrupt) is dat er via social media invloed is uitgeoefend. Alsof dat niet mag…

Het probleem is simpelweg dat de uitslag niet bevalt en de EU laat zich dan gewoon zien voor wat het is: een autoritaire, ondemocratische structuur.

En jij vindt dat allemaal prima.
pi_216691835
quote:
Dus. Vance zegt: "Jullie zijn hier in Europa maar gevaarlijk bezig. Jullie doen niet wat wij (de VS) zeggen. Jullie leven niet volgens onze normen en waarden. Jullie wagen het om je eigen koers te varen. En kijk eens wat daardoor is gebeurd: de buitenlanders hebben het land overspoeld. Jullie moeten maar eens snel bij jezelf te rade gaan of jullie dat willen, of de leiding aan ons overlaten." Doodse stilte in de zaal

En dan is de reactie hier: "Hij heeft gelijk! Dat moeten we niet willen! We willen ook Trump als president! Dan kunnen we al die buitenlanders tegen houden en er uit gooien!"

Ik zou zeggen: missie geslaagd. Druk op de migratieknop en alle sukkels springen door de hoepel.

De reactie van Scholz was heel sterk en Zelenskyy kreeg een staande ovatie toen hij het podium opkwam. Hij is alleen geen sterke spreker. Toch positieve reacties, alleen het EU leger werd nog wat lauw ontvangen.

Kortom, de EU leiders staan op het punt om Trump en co uit te kotsen en het zelf te gaan doen. ^O^
Dan zijn er straks heel veel Europese lijders…
pi_216691891
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:29 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Die roep van Zelensky om een Europees leger is dan zeker toch ook gewoon buitenlandse inmenging? Ik verwacht een donderpreek van de Eurocraten!
Nee, dat was correcte inmenging.

Overigens lieten politici in Europa zich bepaald niet onbetuigd als het ging om het steunen van Harris.

Stelletje hypocrieten…
pi_216691949
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat was correcte inmenging.

Overigens lieten politici in Europa zich bepaald niet onbetuigd als het ging om het steunen van Harris.

Stelletje hypocrieten…
Steunend op de hypergeavanceerde these ‘als wij het doen is het goed, want wij zijn de goeden. Wij zijn de goeden, want wij doen goede dingen’.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:38:30 #236
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216691979
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Steunend op de hypergeavanceerde these ‘als wij het doen is het goed, want wij zijn de goeden. Wij zijn de goeden, want wij doen goede dingen’.
Precies, het kernprobleem zit hem in het idealisme. Eigen is het een vorm van het doel heiligt de middelen, zolang het doel het goede is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216692087
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Yep.

Maar onder de streep is Europa de afgelopen jaren compleet naar de klote aan het helpen is. Er is heel veel rijkdom in Europa, dus dat duurt wel decennia voordat het echt een probleem wordt, maar de vooruitzichten zijn bitterslecht.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:44:12 #238
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216692134
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens bewijzen de politici (en hun slaafse volgers) wel het gelijk van Vance door in koor te roepen dat hij dit niet had mogen zeggen.

Het is vooral een waarschuwing aan Europa. Als je de boel blijft verkloten hier, ga ons dan niet vragen om de troep op te ruimen.
Ik maak me geen zorgen. De VS is zichzelf van binnenuit helemaal af aan het breken.
De EU doet het helemaal niet slecht. Hoe harder ze het roepen, hoe meer ik er van overtuigd ben dat wij het heel goed doen en dat we ons alleen nog maar gaan verbeteren. ^O^
Want de Amerikaanse regering vind op het moment dat het met allen landen die geen rechts radicale regering hebben die achter ze staat niet goed gaat, en daar hebben ze een mening over en proberen ze op slinkse wijze te beïnvloeden, bijvoorbeeld dmv Musk en X en nu Vance met z’n geleuter.
Ze breken zichzelf af.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216692170
Vance kwam op de veiligheidsconferentie in München, die over Oekraïne zou gaan, even met een toespraak over dat niet Rusland of China de vijand is, maar de immigranten. Mooie voorzet voor de Duitse verkiezingen en een mooie afleidingsmanoeuvre voor het chaotische gedrag van Trump.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:46:54 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216692200
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik weet kennelijk beter dan jij dat er helemaal geen discussie is of de mensen daadwerkelijk gestemd hebben conform de uitslag (anders is het verkiezingsfraude).

Wat de inlichtingendiensten beweren (of dat waar is, is een tweede, Roemenië is ook vrij corrupt) is dat er via social media invloed is uitgeoefend. Alsof dat niet mag…

Het probleem is simpelweg dat de uitslag niet bevalt en de EU laat zich dan gewoon zien voor wat het is: een autoritaire, ondemocratische structuur.

En jij vindt dat allemaal prima.
De EU bepaalt niet of Roemenie zijn verkiezingen goedkeurt of niet. Dat doet hun hooggerechtshof. Dus dat is al een onjuiste weergave van zaken.
pi_216692206
Volgens Vance moeten we oppassen voor immigranten, hij is er zelf namelijk met eentje getrouwd en sindsdien draagt hij altijd eyeliner. ( :+ )
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:47:26 #242
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216692214
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:45 schreef luxerobots het volgende:
Vance kwam op de veiligheidsconferentie in München, die over Oekraïne zou gaan, even met een toespraak over dat niet Rusland of China de vijand is, maar de immigranten. Mooie voorzet voor de Duitse verkiezingen en een mooie afleidingsmanoeuvre voor het chaotische gedrag van Trump.
En heel toevallig is er notabene een Afghaan die zo vlak voor de verkiezingen zo'n stunt uithaalt in Duitsland. Het is misschien over het randje om false flag te roepen, maar de CIA heeft wel gekkere voorstellen gedaan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:48:04 #243
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216692227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:45 schreef luxerobots het volgende:
Precies. Een mooie afleiding voor de afbraak in hun land en het zou mooi meegenomen zijn als die lui daar hier ook macht krijgen (zo denken ze). Musk vind het maar heel irritant, al die regels binnen de EU, voor zijn bedrijven. En vast wel meer tech miljardairs.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216692253
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En heel toevallig is er notabene een Afghaan die zo vlak voor de verkiezingen zo'n stunt uithaalt in Duitsland. Het is misschien over het randje om false flag te roepen, maar de CIA heeft wel gekkere voorstellen gedaan.
Dan zou ik eerder naar de russen wijzen. Poetin zet migranten in als wapen en wij zij zo dom om ze toe te laten.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:50:39 #245
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216692292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dan zou ik eerder naar de russen wijzen. Poetin zet migranten in als wapen en wij zij zo dom om ze toe te laten.
Afghanen hebben het niet zo op de Russen volgens mij, maar er zullen er genoeg zijn die wel voor het karretje van de VS te spannen zijn. Ik zie ook niet in hoe Rusland gebaat is bij een flinke winst voor het AfD.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216692303
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik maak me geen zorgen. De VS is zichzelf van binnenuit helemaal af aan het breken.
De EU doet het helemaal niet slecht. Hoe harder ze het roepen, hoe meer ik er van overtuigd ben dat wij het heel goed doen en dat we ons alleen nog maar gaan verbeteren. ^O^
Want de Amerikaanse regering vind op het moment dat het met allen landen die geen rechts radicale regering hebben die achter ze staat niet goed gaat, en daar hebben ze een mening over en proberen ze op slinkse wijze te beïnvloeden, bijvoorbeeld dmv Musk en X en nu Vance met z’n geleuter.
Ze breken zichzelf af.
Hoe breken ze zichzelf af? Waar blijkt dat uit?
pi_216692325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat mag inderdaad niet, net als in de meeste democratiën heeft Roemenië regels omtrent campagnefinanciën. Dat vergeet je voor het gemak even?
pi_216692330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Afghanen hebben het niet zo op de Russen volgens mij, maar er zullen er genoeg zijn die wel voor het karretje van de VS te spannen zijn. Ik zie ook niet in hoe Rusland gebaat is bij een flinke winst voor het AfD.
AfD is pro-russisch.
pi_216692351
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De EU bepaalt niet of Roemenie zijn verkiezingen goedkeurt of niet. Dat doet hun hooggerechtshof. Dus dat is al een onjuiste weergave van zaken.
Ik heb niet geschreven dat de EU dat heeft gedaan. Ik constateer dat de EU achter het besluit staat, terwijl de enige correcte reactie zou zijn dat dit een ernstige schending is van de democratie en dat er sancties volgen als dit zo blijft.
pi_216692370
Verder snap ik de ophef niet zo. Dat lulletje behangroller die een onzinrol heeft als kontenkruiper van Trump moet je gewoon uitlachen. Alsof zo'n idioot ook maar iets weet over Europa, en alsof de regering die hij vertegenwoordigt niet totaal hypocriet is met dit soort gelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')