abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:54:20 #51
9001 Gunner
#teamkroegenlos
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:55:49 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216677648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet er nu gewoon van uitgaan dat de VS in de praktijk niet langer een NAVO-bondgenoot is. Trump overlaadt Poetin en Rusland al dagen met complimenten, terwijl hij geen goed woord over heeft voor de traditionele partners van de VS. Dat laat zien dat de huidige POTUS totaal niet van plan is om zich te committeren aan Artikel 5, mocht het ooit zover komen.

Met iemand als Tulsi Gabbard als DNI (en Trump zelf, niet te vergeten) is ook duidelijk dat vertrouwelijke informatie niet langer veilig is bij de Amerikanen. Die samenwerking moet dus ook per direct stop worden gezet.

Laten ons loskoppelen van de VS, en wel zo snel mogelijk. Want als je vasthoudt aan het naïeve idee dat Trump uiteindelijk wel een draai maakt in ons voordeel, dan kom je (weer) bedrogen uit en ramt hij een dolk in onze rug.
Dit lijkt me een tamelijk open deur :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 11:59:27 #53
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216677717
quote:
quote:
– Trump stelt een trilaterale overeenkomst voor tussen Amerika, China en Rusland om de militaire begrotingen van de drie landen met 50% te verlagen. Hij wil hierover gesprekken voeren met Xi en Putin.
Deze lijkt me niet geheel toevallig als je bedenkt dat de VS grote moeite heeft om de Chinese bouw van marineschepen bij te benen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:02:01 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216677770
quote:
Maar het winnen gaat door, volgens de Trump-landverraders in dit topic, met een gecertificeerde wappie op HHS en een Trump-puppet als baas van de nationale veiligheid _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:02:06 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216677772
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Deze lijkt me niet geheel toevallig als je bedenkt dat de VS grote moeite heeft om de Chinese bouw van marineschepen bij te benen.
Of dat er helemaal geen capaciteit in de VS is als Europa ineens voor honderden miljarden extra zou gaan bestellen (geld wat we dus vooral aan eigengemaakte wapensystemen zouden moeten uitgeven) naast wat de VS al voor zichzelf produceert.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216677802
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
De Navy is steeds tien keer groot. Dus dit gaat China niet doen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:03:38 #57
38496 Perrin
pi_216677807
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Maar het winnen gaat door, volgens de Trump-landverraders in dit topic, met een gecertificeerde wappie op HHS en een Trump-puppet als baas van de nationale veiligheid _O-
Hater. Het zijn allemaal toppers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:04:11 #58
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216677826
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Al die punten zijn bijzonder maar het bijzonder trieste "AP wil de Golf van Amerika niet benoemen dus mag je niet meer op persconferenties komen" kleutergedrag is wel van een bijzonder niveau . Mijn hemel dat is president van het 'machtigste' land ter wereld.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:28:26 #59
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216678230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet er nu gewoon van uitgaan dat de VS in de praktijk niet langer een NAVO-bondgenoot is. Trump overlaadt Poetin en Rusland al dagen met complimenten, terwijl hij geen goed woord over heeft voor de traditionele partners van de VS. Dat laat zien dat de huidige POTUS totaal niet van plan is om zich te committeren aan Artikel 5, mocht het ooit zover komen.

Met iemand als Tulsi Gabbard als DNI (en Trump zelf, niet te vergeten) is ook duidelijk dat vertrouwelijke informatie niet langer veilig is bij de Amerikanen. Die samenwerking moet dus ook per direct stop worden gezet.

Laten ons loskoppelen van de VS, en wel zo snel mogelijk. Want als je vasthoudt aan het naïeve idee dat Trump uiteindelijk wel een draai maakt in ons voordeel, dan kom je (weer) bedrogen uit en ramt hij een dolk in onze rug.
Waarom loskoppelen? Waarom niet accepteren dat onze macht wat minder is geworden en gewoon doorgaan met leven? Of moeten we nu ruzie trappen met USA.

We hebben al met fucking de halve wereld oorlog met onze liberale expansiedrift. Men pikt het niet meer. Men is ons zat.
En terecht.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:29:23 #60
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216678251
Doge heeft al behoorlijk wat geld opgespoord dat fout werd besteed of in zakken belande waar dat niet hoorde.
Is dat niet fijn?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:30:12 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216678265
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:04 schreef Gunner het volgende:

[..]
Al die punten zijn bijzonder maar het bijzonder trieste "AP wil de Golf van Amerika niet benoemen dus mag je niet meer op persconferenties komen" kleutergedrag is wel van een bijzonder niveau . Mijn hemel dat is president van het 'machtigste' land ter wereld.
Loop een willekeurige crèche binnen en je zult een stuk volwassener gedrag aantreffen bij de peuters.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216678270
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom loskoppelen? Waarom niet accepteren dat onze macht wat minder is geworden en gewoon doorgaan met leven? Of moeten we nu ruzie trappen met USA.

We hebben al met fucking de halve wereld oorlog met onze liberale expansiedrift. Men pikt het niet meer. Men is ons zat.
En terecht.
Waarom ik van mening ben dat we ons los moeten koppelen van de VS staat nota bene in de post waar je op reageert. Le-zen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216678305
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:29 schreef phpmystyle het volgende:
Doge heeft al behoorlijk wat geld opgespoord dat fout werd besteed of in zakken belande waar dat niet hoorde.
Is dat niet fijn?
Definieer 'behoorlijk wat'
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:33:10 #64
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216678310
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom ik van mening ben dat we ons los moeten koppelen van de VS staat nota bene in de post waar je op reageert. Le-zen.
Ik heb het nu tweemaal gelezen zelfs.
Dat wil je omdat de USA een dolk in onze rug heeft gestoken?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216678337
quote:
Is dat niet fijn?
Doge heeft tot nu toe vooral verfierbare leugens verspreid dat mensen dat fijn vinden vind ik heel gek.

Goebels natte droom, leugens verspreiden die door de geindoctrineerden over de hele wereld als waarheden gezien worden.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:37:31 #66
38496 Perrin
pi_216678371

twitter
pi_216678401
quote:
Is dat niet fijn?
Ik heb nog geen greintje bewijs gezien qua massale fraude, alleen maar rage twiets van de nepo apartheid baby.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216678418
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb het nu tweemaal gelezen zelfs.
Dat wil je omdat de USA een dolk in onze rug heeft gestoken?
1. Trump prijst Poetin, valt bondgenoten aan. Het heeft er alle schijn van dat de VS onder zijn bewind de reet afveegt met Artikel 5, mocht het zover komen.
2. Tulsi Gabbard is niet te vertrouwen met gevoelige informatie, gezien haar voorliefde voor dictators. Hetzelfde geldt trouwens voor Trump, die al eerder vertrouwelijke info doorspeelde naar Lavrov. Het is nog steeds niet duidelijk of dat bewust of per ongeluk was.
3. Trump vindt ons oneerlijk, staat te popelen om een handelsoorlog met de EU te voeren. Met zo iemand kun je niet normaal zaken doen.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:46:07 #69
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216678511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
1. Trump prijst Poetin, valt bondgenoten aan. Het heeft er alle schijn van dat de VS onder zijn bewind de reet afveegt met Artikel 5, mocht het zover komen.
2. Tulsi Gabbard is niet te vertrouwen met gevoelige informatie, gezien haar voorliefde voor dictators. Hetzelfde geldt trouwens voor Trump, die al eerder vertrouwelijke info doorspeelde naar Lavrov. Het is nog steeds niet duidelijk of dat bewust of per ongeluk was.
3. Trump vindt ons oneerlijk, staat te popelen om een handelsoorlog met de EU te voeren. Met zo iemand kun je niet normaal zaken doen.
1 en 2 zijn mogelijk best waar. Maar de VS is ons niet schatplichting om EU te blijven steunen in haar (indirecte) oorlog tegen Rusland. VS neemt nog eenmaal de taak op zich om een deal te bewerkstelligen tussen Oekraiene en Rusland. Maar daarna houdt het op. Sowieso staat het de VS vrij om te doen wat zij willen, evenals het ons vrij staat om te doen wat wij willen. Coalities komen op, blijven, en vervallen na een periode weer. Dat zie je hier ook gebeuren. Na elke tijd komt er een andere tijd. Deal with it.

Punt 3 heb ik ook zo mijn bedenkingen jegens Trump. Hij realiseert zich niet dat wij in de EU met MILJOENEN vluchtelingen zit dankzij alle vredesoperaties, interventies, regime changes, etc etc etc van de afgelopen decennia.

Maar afijn. Zij mogen wat mij betreft gewoon bij ons blijven kopen, BMW's, friet, etc, net zoals ik graag hun Apples en Tesla's koop. Dat kan gewoon doorgaan toch?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:50:00 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216678569
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:37 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

[ x ]
München. Sowieso een stad met een geschiedenis op het gebied van het in de steek laten van bondgenoten. Alleen gaat het deze keer niet om een land, maar om een heel continent. Benieuwd of Vance na thuiskomst ook met een papiertje zal wapperen en ‘Peace for our time!’ roepen gaat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216678628
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
1 en 2 zijn mogelijk best waar. Maar de VS is ons niet schatplichting om EU te blijven steunen in haar (indirecte) oorlog tegen Rusland. VS neemt nog eenmaal de taak op zich om een deal te bewerkstelligen tussen Oekraiene en Rusland. Maar daarna houdt het op. Sowieso staat het de VS vrij om te doen wat zij willen, evenals het ons vrij staat om te doen wat wij willen. Coalities komen op, blijven, en vervallen na een periode weer. Dat zie je hier ook gebeuren. Na elke tijd komt er een andere tijd. Deal with it.
Wat is dit nou voor onzinnig stukje tekst? Het hele idee achter de NAVO is nou juist dat we elkaar steunen. Daar was de VS het tot vorige maand ook van harte mee eens. Vergeet niet dat de VS het enige lidstaat is dat ooit een beroep heeft gedaan op Artikel 5.

Het staat de VS inderdaad vrij om te doen wat zij wil. Dat is ook de reden dat ik pleit voor een loskoppeling, aangezien de Amerikanen zich niet langer gedragen als een NAVO-bondgenoot. Beetje bij de les blijven, Willempie.

Verder is jouw formulering dat de EU oorlog voert tegen Rusland ronduit bizar. Maar dat stukje gaslighting negeer ik maar even.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:56:43 #72
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216678680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat is dit nou voor onzinnig stukje tekst? Het hele idee achter de NAVO is nou juist dat we elkaar steunen. Daar was de VS het tot vorige maand ook van harte mee eens. Vergeet niet dat de VS het enige lidstaat is dat ooit een beroep heeft gedaan op Artikel 5.

Het staat de VS inderdaad vrij om te doen wat zij wil. Dat is ook de reden dat ik pleit voor een loskoppeling, aangezien de Amerikanen zich niet langer gedragen als een NAVO-bondgenoot. Beetje bij de les blijven, Willempie.

Verder is jouw formulering dat de EU oorlog voert tegen Rusland ronduit bizar. Maar dat stukje gaslighting negeer ik maar even.
Waarom moeten wij geheel losgekoppeld worden terwijl de situatie nu is - zoals het lijkt - dat de Amerikanen ambigue zijn (of mogelijk zelfs uit NAVO stappen) omtrent art 5.

Om die reden hoeven wij toch niet geheel losgekoppeld te worden? We kunnen toch ondanks dat gewoon diplomatieke banden houden en handel drijven? Waarom is het alles of niets?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216678693
quote:
Is dat niet fijn?
Wie heeft "bepaald" dat dit fout ging? De "speciaal" adviseur? En defineer fout

Zoveel vragen
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:58:37 #74
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216678703
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:57 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Wie heeft "bepaald" dat dit fout ging? De "speciaal" adviseur? En defineer fout
Geld naar gender/inclusiviteit voor Sesamstraat in Irak. En nog meer van die zooi, de lijst is niet limitatief.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216678740
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom moeten wij geheel losgekoppeld worden terwijl de situatie nu is - zoals het lijkt - dat de Amerikanen ambigue zijn (of mogelijk zelfs uit NAVO stappen) omtrent art 5.

Om die reden hoeven wij toch niet geheel losgekoppeld te worden? We kunnen toch ondanks dat gewoon diplomatieke banden houden en handel drijven? Waarom is het alles of niets?
Met loskoppelen doel ik op het stopzetten van pro-actieve samenwerking die hoort bij de allianties waar wij samen met de VS deel van uitmaken. Er is daardoor nu sprake van een grote mate van afhankelijkheid, die in sommige gevallen wederkerig is. Die innige banden moeten we losweken.

Ik doel logischerwijs niet op het compleet beëindigen van alle communicatie met de VS. Dat zou absurd zijn - en het is ook ietwat knullig dat je dat veronderstelt. Zelfs met China hebben we diplomatieke en economische banden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')