Precies, voor in de toolbox van de calculerende crowdfunderquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:03 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Dankillustratief voor die gevallen waarin tussen peildatum 1-1 en datum van feitelijke aangifte nieuwe info komt
Ik heb de uitspraak niet in detail gelezen, maar dat laatste stukje, "die een licht werpen op de toestand op de waardepeildatum" lijkt me wel cruciaal. Als een geldlener halverwege het jaar stopt met betalen, kun je dan zeggen dat dat iets zegt over de toestand op 1 januari?quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:38 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Nog even een aanvulling op die waardepaling per 01-01.
Er is jurisprudentie over de vraag of bij de waardering van het box 3-vermogen rekening mag worden gehouden met kennis die op een later moment pas beschikbaar is gekomen, maar wel betrekking heeft op de waarde van een bezitting op de waardepeildatum.
Volgens de Rechtbank Arnhem is dit inderdaad het geval. De rechter keurt goed dat bij de bepaling van de waarde van de lening rekening wordt gehouden met alle na die datum beschikbaar gekomen gegevens, die een licht werpen op de toestand op de waardepeildatum.
Die wil ik, ondanks de wat lage rente vergoeding, ook wel meenemen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:15 schreef Tjalala het volgende:
Bruna Sissing
¤ 515.000 | 7,0 % rente | 48 maanden
Investeerders uit een eerdere lening zullen zo te zien een linkje krijgen.
1ste hypotheek op te kopen bedrijfspand (aankoop voor 575k)
1ste hypotheek op garageboxen (50K) Iets te snel gelezen, 1ste hypotheek maar achter de eerdere investeerders van de lening op garageboxen
Absoluut, dat is juist de kern van het vonnis.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik heb de uitspraak niet in detail gelezen, maar dat laatste stukje, "die een licht werpen op de toestand op de waardepeildatum" lijkt me wel cruciaal. Als een geldlener halverwege het jaar stopt met betalen, kun je dan zeggen dat dat iets zegt over de toestand op 1 januari?
Is al volquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Die wil ik, ondanks de wat lage rente vergoeding, ook wel meenemen.
Mocht er linkje zijn dan is die welkom 😇
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:03 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Absoluut, dat is juist de kern van het vonnis.
Er is nog een bonusvariabele: het feitelijke rendement in box 3. Interessant voor iedereen die ruim in Max cf zatquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:28 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik heb de uitspraak niet in detail gelezen, maar dat laatste stukje, "die een licht werpen op de toestand op de waardepeildatum" lijkt me wel cruciaal. Als een geldlener halverwege het jaar stopt met betalen, kun je dan zeggen dat dat iets zegt over de toestand op 1 januari?
Ik heb de uitspraak inmiddels wel gelezen, en ik ben het niet met je eens.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:03 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Absoluut, dat is juist de kern van het vonnis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bruto rendement 7,592%quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:57 schreef Red_arrow het volgende:
Ik neem aan dat iedereen bij GVE gemiddeld tussen de 4 en 5% zit?
quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:46 schreef Tjalala het volgende:
Compagnons De Boer en Alan kopen IJslandse trawler via crowdfunding
De via crowdfunding aangeschafte IJslandse trawler AR-38 Fródi II is vrijdag 7 februari aangekomen in Harlingen. Ze is eigendom van de Urker Jan de Boer en Cevdet Alan, die eerder samen actief waren in de exploitatie van boomkorkotters.Die kotter kan wel een likje verf gebruiken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit daar onder dit jaar. GvE is mijn slechtst presterende, zodat ik in zijn algemeenheid tussen de 7 en 8% zit.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:57 schreef Red_arrow het volgende:
Volgens mijn jaaropgave over 2024 van GVE 4,91% rendement, tegenover de S&P500 van +/-25% in 2024 voelt toch een beetje als onzinnig voor iemand van 40 jaar oud. Ik neem aan dat iedereen bij GVE gemiddeld tussen de 4 en 5% zit?
Dat is heel netjes bijna 7% nettoquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bruto rendement 7,592%
Bruto rendement na aftrek fee 6,975%
Netto rendement.6,889%
Sinds 2016quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:36 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Dat is heel netjes bijna 7% netto
Ik zit bij GvE op ruim 5% maar ik investeer daar ook al bijna 10 jaar.
De eerste 6 jaar was het bijna onmogelijk om 7% netto over te houden. Vaak was de rente nog geen 7% en dan moesten de kosten er nog af. En ook veel vaker defaults met slechte zekerheden toen.
Hoe lang investeer jij bij GvE?
Mijn bruto rendement is zelfs lager dan jouw netto rendement. Netto zit ik onder de 5%.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bruto rendement 7,592%
Bruto rendement na aftrek fee 6,975%
Netto rendement.6,889%
Ik ben klein begonnen bij GvE in de tijd dat de rentepercentages minder waren en heb opgebouwd in de tijd dat de geboden percentages beter waren. Ik heb wel veel projecten, maar bij de helft van de projecten is de inleg laag, terwijl er 5 projecten zijn met een veel hogere inleg die gemiddeld ook een hogere rente hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:58 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mijn bruto rendement is zelfs lager dan jouw netto rendement. Netto zit ik onder de 5%.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heb ik bij slechts 1 project een kleine afschrijving (cafetaria 't Pl*in niet meegerekend)
edit: geen idee hoe ik de linkjes nu aan moet passen om ze hier zichtbaar te krijgen.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Bruto rendement 7,518%quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:57 schreef Red_arrow het volgende:
Volgens mijn jaaropgave over 2024 van GVE 4,91% rendement, tegenover de S&P500 van +/-25% in 2024 voelt toch een beetje als onzinnig voor iemand van 40 jaar oud. Ik neem aan dat iedereen bij GVE gemiddeld tussen de 4 en 5% zit?
Whoei, partyschepen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:44 schreef KrekelJapie het volgende:
2x 1e hypotheek toeristische boten
https://e.geldvoorelkaar.(...)6jhtOxEQfMS-RSH65tGw
Hoe kun je door 2 of 3 projecten aan zo'n negatief rendement komen? Dan heb je niet echt aan spreiding gedaan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:25 schreef quepos het volgende:
Ik zit hier heerlijk bij GVE op -1,05% op mijn projecten, dankzij de comfortontwikkeling projecten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |