Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[..] Restaurant van de ouders gezien er meerdere Taormina's zijn in Den Haag. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet met zijn vieren kunnen werken en dat "de jongens" daarom de vleugels uitslaan. Wel twee kapiteins op één schip. Horeca en GVE is bij mij niet een gelukkige combinatie gebleken maar deze heeft wel een tweede dekkende hypotheek als zekerheid. Met alle vervroegde en verlate aflossingen en aflopende deposito tegelijkertijd ga ik proberen deze mee te nemen (als de baas vrijdag even de andere kant op kijkt ).
toen ik vanmiddag gelijk keek was de rente echt nog 9,5%....
Ik kan het project nu nog steeds niet inzien. Hoe kom je bij die 9%?
Als ik me goed herinner (ik kan het project nu ook niet meer inzien) was er sprake van een ruime 2e hypo dekking tov WOZ waarde, 2 kleine achtergestelde leningen, en een behoorlijke uitgave t.b.v goodwill.
Ik kreeg gisteren om 17:30 een link naar een voorpublicatie, waarbij stond dat hij die dag om 12 uur al live zou gaan. Vervolgens deed de link het niet. Er lijkt dus iets mis te gaan
Project: Overname Trattoria La Borsa Leendoel: Overname Doelbedrag: ¤ 216.000 Rente: 9% Looptijd: 60 maanden Leenvorm: Annuïtaire lening 12 februari live om 13:00 uur
[..] Ik kreeg gisteren om 17:30 een link naar een voorpublicatie, waarbij stond dat hij die dag om 12 uur al live zou gaan. Vervolgens deed de link het niet. Er lijkt dus iets mis te gaan
Project: Overname Trattoria La Borsa Leendoel: Overname Doelbedrag: ¤ 216.000 Rente: 9% Looptijd: 60 maanden Leenvorm: Annuïtaire lening 12 februari live om 13:00 uur
Waarschijnlijk is hij al helemaal volgestort door familie, vrienden en relaties. Jammer.
Van der Vloed Technische Installaties B.V. is failliet gegaan op 12-2 jongstleden. Dit betreft niet CCF/v.d.v.Beheer (lening 2019) maar wel de grootste huurder van het pand. Uitgerekend binnenkort moest de lening waarop qua cashflow ongeveer de helft is afgelost, binnenkort worden geherfinancierd. Qua taxatie is de lening ruim gedekt maar het is wel commercieel vastgoed....
Ik kan me voorstellen dat men probeert aan de verplichtingen te blijven voldoen, maar met 55% leegstand zal dat niet meevallen, totdat zich een nieuwe huurder meldt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 13-02-2025 14:10:41 ]
Op donderdag 13 februari 2025 13:55 schreef obligataire het volgende: Van der Vloed Technische Installaties B.V. is failliet gegaan op 12-2 jongstleden. Dit betreft niet CCF/v.d.v.Beheer (lening 2019) maar wel de grootste huurder van het pand. Uitgerekend binnenkort moest de lening waarop qua cashflow ongeveer de helft is afgelost, binnenkort worden geherfinancierd. Qua taxatie is de lening ruim gedekt maar het is wel commercieel vastgoed....
Ik kan me voorstellen dat men probeert aan de verplichtingen te blijven voldoen, maar met 55% leegstand zal dat niet meevallen, totdat zich een nieuwe huurder meldt.
SPOILER
SPOILER
De openstaande hoofdsom is 75% van de oorspronkelijke financiering. Dit kan inderdaad een uitdaging worden aangezien de waarde van zo'n pand voor een fors deel afhankelijk is van de kasstromen van de huurovereenkomsten. Herfinanciering zou sowieso al een hogere rentelast opleveren omdat deze nog in voor de ondernemer gunstiger tijden gefinancierd is. Ik kan me voorstellen dat als het nodig is dat de aflossing tijdelijk verlaagd dan wel opgeschort wordt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik zo de reviews voor zijn tandartsen praktijk lees wordt er ook op tanden gebied heel veel ellende door deze persoon veroorzaakt.
[..] De openstaande hoofdsom is 75% van de oorspronkelijke financiering. Dit kan inderdaad een uitdaging worden aangezien de waarde van zo'n pand voor een fors deel afhankelijk is van de kasstromen van de huurovereenkomsten. Herfinanciering zou sowieso al een hogere rentelast opleveren omdat deze nog in voor de ondernemer gunstiger tijden gefinancierd is. Ik kan me voorstellen dat als het nodig is dat de aflossing tijdelijk verlaagd dan wel opgeschort wordt.
Ziet er keurig uit. 435K geleend . Ongeveer 75%= 327K Waarde volgens Pitch 2019, vrije verkoop verhuurd 1000K en executie waarde rond 800k . Moet wel heel vreemd lopen als het nu niet het uitstaande bedrag + achterstallige rente opbrengt. Ik maak me hier totaal geen zorgen dat het geld niet terug komt. Ook al is het bedrijfs OG.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik zo de reviews voor zijn tandartsen praktijk lees wordt er ook op tanden gebied heel veel ellende door deze persoon veroorzaakt.
Bij dit pand is verkoop verder, maar geen volledige opbrengst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het laatste pand staat net op funda onder bod.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopenlijk gebruiken ze de verwachte overwaarde voor de andere projecten. Is wel toegezegd, maar moet het nog zien.
[..] Bij dit pand is verkoop verder, maar geen volledige opbrengst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het laatste pand staat net op funda onder bod.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopenlijk gebruiken ze de verwachte overwaarde voor de andere projecten. Is wel toegezegd, maar moet het nog zien.
44923 Hanso Mollstraat = stand lening is nog circa 199k excl rente met een opbrengst van circa 265-275k komt deze wel rond. Dit pandje zonder huurder wordt altijd wel verkocht.
[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 13-02-2025 17:57:20 ]
zaterdag v/a 15.00 u op SiGhttps://investeren.sameni(...)en-rijksweg-noord-95 ondernemer van 21 jr met al een project achter zijn naam. Voor zover ik kan overzien steekt hij er zelf niets in. Rente schijf 1A maar 6,25%
Project Coevorden van bovengenoemde leningnemer (H. S3diqi ) begint wel een vervelend lang traject te worden. Ondanks 1ste hyp transformatie vastgoed en 2de hyp woning al 1,5 jaar geen cent aan rente ontvangen, laat staan de aflossing. Iedere paar maanden ontvangen we een update dat het nu bijna rond is
Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef Thomas88 het volgende: Project Coevorden van bovengenoemde leningnemer (H. S3diqi ) begint wel een vervelend lang traject te worden. Ondanks 1ste hyp transformatie vastgoed en 2de hyp woning al 1,5 jaar geen cent aan rente ontvangen, laat staan de aflossing. Iedere paar maanden ontvangen we een update dat het nu bijna rond is
En er zat nog wel een rendabele wietkweker ... is toch best goed business model Nee maar heel vervelend. Je zou adhv zekerheden volledige recovery verwachten, maar moet het nog zien.
Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef Thomas88 het volgende: Project Coevorden van bovengenoemde leningnemer (H. S3diqi ) begint wel een vervelend lang traject te worden. Ondanks 1ste hyp transformatie vastgoed en 2de hyp woning al 1,5 jaar geen cent aan rente ontvangen, laat staan de aflossing. Iedere paar maanden ontvangen we een update dat het nu bijna rond is
Kun je het adres van Coevorden mededelen, zit zelf in Sneek, ook hier al sinds mrt24 maar 1 mndje rente ontvangen, maar met de onder bod / aanstaande sale komt deze wel goed. Maar de ¤ zijn nog niet binnen dus wil ik eea breder volgen, dank?
[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 13-02-2025 18:21:24 ]
[..] Er speelde bij mij ook mee dat ik af en toe goed gedekte projecten meepak op GVE om zodoende enigszins op peil te blijven met de totale inleg daar. Hoezeer ik Collin ook vertrouw, je wilt toch een spreiding in de cf porto.
Ik ben benieuwd hoe de uitwinning van de borg vorm zal krijgen. Verkoop van een woonhuis, een (extra) hypotheek op het woonhuis, of overname van de maandelijkse termijnen. Voor dat laatste is natuurlijk toestemming nodig, maar wel bespreekbaar denk ik. Hopelijk heeft pa een goed pensioen.... Het zou goed kunnen dat hij de laatste paar termijnen ook al betaald heeft (of uit het depot maar daar heb ik niets van meegekregen).
Zat hier blijkbaar ook in, maar geen idee waarom als ik het zo teruglees.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
[..] Waarschijnlijk is hij al helemaal volgestort door familie, vrienden en relaties. Jammer.
Kreeg dit bericht: Hartelijk dank voor uw mail. Wij hebben het project tijdelijk van de site gehaald om enkele aanpassingen door te voeren. Het project zal vanmiddag weer zichtbaar zijn en vanaf morgen om 13 uur gaat het project open om te investeren.
[..] Kun je het adres van Coevorden mededelen, zit zelf in Sneek, ook hier al sinds mrt24 maar 1 mndje rente ontvangen, maar met de onder bod / aanstaande sale komt deze wel goed. Maar de ¤ zijn nog niet binnen dus wil ik eea breder volgen, dank?
SPOILER
Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef boertje2024 het volgende: k [..] Kreeg dit bericht: Hartelijk dank voor uw mail. Wij hebben het project tijdelijk van de site gehaald om enkele aanpassingen door te voeren. Het project zal vanmiddag weer zichtbaar zijn en vanaf morgen om 13 uur gaat het project open om te investeren.
Is weer in te zien idd. Aparte tent, de eigenaar slaat aan op kinderwagens als je de Google reviews leest en als je de foto op GVE ziet dan begrijp je waarom. Maar de mensen zonder kinderen zijn blijkbaar dik tevreden, dus waarom niet. De kopers hebben ook genoeg ervaring in huis, dus ik doe wel mee denk ik.
Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef boertje2024 het volgende: k [..] Kreeg dit bericht: Hartelijk dank voor uw mail. Wij hebben het project tijdelijk van de site gehaald om enkele aanpassingen door te voeren. Het project zal vanmiddag weer zichtbaar zijn en vanaf morgen om 13 uur gaat het project open om te investeren.
[..] Staat er nu dat de 2 broers hoofdelijk aansprakelijk zijn, en de ouders niet, de ouders geven ook geen borgstelling af?
Maar wel een 2de hypotheek(maar hoe maak je daar aanspraak op dan zonder borgstelling/aansprakelijkheid?)
Hypotheekhouder staat toch gewoon in een register? Hebben we niet vaker een derdenhypotheken gezien onder deze voorwaarden?
Edit: even teruggekeken. Normaal gesproken wordt inderdaad naast de derdenhypotheek ook een borgstelling afgesproken bij hypotheek van derden. Jammer dat dit hier niet wordt gedaan. Denk dat er alleen bij verkoop van de woning geld naar GvE gaat en dat er tussentijds geen invorderingsacties naar ouders gedaan kunnen worden.
Misschien wordt dit rechtgetrokken in de hypotheekakte, maar deze is niet gepubliceerd.
Wou hem meenemen om ook weer wat bij GvE te doen, nu weet ik het nog niet.
Dank voor de schepte binnen dit forum weer!
[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 14-02-2025 05:42:31 ]
6 feb 2025Meerdere betalingstransacties Beste beleggers,
Vandaag heeft u de maandelijkse doorbetaling ontvangen. Vanwege een technische hiccup, zijn de betalingen in uw projecten niet verwerkt tot 1 transacties, zoals u van ons gewend bent. Per project ziet u op uw rekening een losse transactie.
Dit heeft betrekking op projecten die via de derdengeldenrekening van Kapitaal op Maat lopen. Het gaat dus niet om de projecten die via betaaldienstverlener GoCredible lopen.
Onze excuses voor dit ongemak. Ter compensatie betaalt u deze maand geen transactiefee.
Als u vragen heeft, neem dan gerust even contact met ons op.
Ik miste al weer een paar dagen de februari termijn van de orchidee kweker, en daar is vandaag de update van team Bas. Maar er gaat nu een vervroegde aflossing komen eind van de maand. Is voor de 1e lening waar ik in zit maar een paar maaanden vroeger, die zou volgens het schema tot mei dit jaar lopen. Zouden ze de boel ergens anders geherfincierd hebben?
SPOILER
Op vrijdag 7 februari 2025 19:45 schreef KrekelJapie het volgende: N.B. Wie gebruikt de afkorting KOM het langst. Dit forum of Kapitaal op Maat zelf? Ik denk zelf dit forum.
.
Op het forum was KOMmer en kwel ook nog een populaire toepassing
Houtfabriek die bestond sinds 1999 en financiering via CCF is failliet. Er staat nog 180k hoofdsom open. Wel zekerheid van 2e hypotheek woonhuis met overwaarde van 350k. Voor ondernemens een drama. Investeerders moeten er goed uit kunnen komen.
[..] hmm ok ik moet wel zeggen dat het een prachtige locatie is en die zijn zeer zeldzaam in de randstad voor dergelijke nieuwbouw projecten
als het een nieuw project zou zijn ok maar ze hebben gaandeweg de oorspronkelijke bouwplannen aangepast waardoor de bedragen ook omhoog gegaan zijn, dit soort zaken genereert altijd twijfel, bij mij althans