Ik krijg wel vaker een herinnering. Ik heb automatisch toezeggen ingesteld voor 5 sterren projecten maar neem die niet allemaal mee. En bij niet bevestigen krijg ik een herinnering.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er kwam zelfs een herinnering voor het alsnog bevestigen van de automatische investering.
Dat is zeer zeldzaam![]()
Als het een gewoon restaurant was geweest dan had ik hem wel meegenomen, bij Chinese ondernemers heb ik altijd wel een goed gevoel. Maar dit is zo'n aparte combinatie. Bowlen en eten is een prettige combinatie, maar tafeltennis?? Misschien onderschat ik het maar vind het net iets te experimenteel...
Als bedrijfs- of familie-uitje lijkt het me misschien toch wel leuk, het is dan een avondvullende activiteit. Lekker kletsen met elkaar en tussendoor en in wisselende samenstelling een balletje slaan. Alleen met de partner lijkt het me niets maar wel met een groep. Ik kan me nog van héél lang geleden op de middelbare school nog wel herinneren dat er een tafel stond in de aula en daar werd áltijd wel op gespeeld. Je hoeft er geen atleet voor te zijnquote:Op maandag 10 februari 2025 19:28 schreef peterc het volgende:
[..]
HCN Sing Pong toch een basis-inleg gedaan. Ten eerste lijken mij het smart-boys, die horeca ervaring hebben en bovendien qua inkomen niet van deze toko afhankelijk zijn. Even generaliserend denken NL-ers wat is dit voor concept, werkt dit wel? Naar mijn mening kan dit zeker werken.
Vwb de Karaoke kijk maar naar de mannen van The End Karaoke met hun stabiele toko in Tilburg, Groningen en A'dam en de nieuwe toko's in Zwolle & Arnhem. Ook heeft R'dam een groot international expat publiek dat mogelijk bekend zal zijn met PingPong & Karaoke. Een activiteit waar je nog wat competitie / afleiding vermaak hebt en met een groep waarschijnlijk leuk rustig drinkend wat etend en kletsend en zonder geklooi en agressie van wazige figuren een avond kan doorbrengen.
Ja het is wat anders dan een avond in een dorp oud-hollands bier zuipen in een standaard café met 104dB op je oren. Om daarna met bier te gooien of mekaar op de bek te slaan. Danwel in een nacht-tent pilletjes macho figuren onder de dope te moeten ontwijken.
In de Brainport-regio (thats where ik resideer) heb je best veel toko's (horeca-winkels etc) mede ook gericht op het international publiek hier, met concepten waarvan wij in 1e instantie dachten...ken da wel... ja... het ken dus wel.
Gewoon weer wat anders en daar is hier maar ook in R'dam best een publiek voor.
Voor mij wat minder lang geleden, in het oude pand van het bedrijf waar ik mijn hele werkzame leven gewerkt heb stonden in een verder nogal kale ruimte 2 of 3 tafeltennistafels, 2 biljarttafels en er hingen ook nog enkele dartborden. Tijdens de lunchpauze waren er altijd wat collega's die een balletje sloegen en daar hun energie kwijt konden. Ik heb er ook wel eens een enkele keer gebruik van gemaakt. Sommige waren nogal fanatiek, eigen batjes en balletje en kwamen vaak helemaal bezweet weer terug.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik kan me nog van héél lang geleden op de middelbare school nog wel herinneren dat er een tafel stond in de aula en daar werd áltijd wel op gespeeld. Je hoeft er geen atleet voor te zijn![]()
Ben benieuwd wat HCN gaat doen om de campagne vlot te trekken.......
Dat is voor zover ik weet de minimale termijn die CCF hanteert als bedenktijd. Maar zolang je inleg nog de status 'inschrijving' heeft, en nog geen 'investering', kan je je inschrijving nog verwijderen.quote:Op maandag 10 februari 2025 17:43 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat kan toch alleen de eerste 4 dagen?
Die kan je wel indrukken maar dan krijg je de tekst "uw inschrijving kan niet meer verwijderd worden" of iets dergelijks.quote:Op maandag 10 februari 2025 23:17 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Dat is voor zover ik weet de minimale termijn die CCF hanteert als bedenktijd. Maar zolang je inleg nog de status 'inschrijving' heeft, en nog geen 'investering', kan je je inschrijving nog verwijderen.
Zo is Achter*dijk Hol*ding B.V. op 31-1-2025 gefinancierd via CCF, maar ik heb nog steeds de optie 'verwijder uw inschrijving'. Dit zie ik alleen op de webpagina, niet op de app.
Dit is ook mijn ervaring @djtiesto8quote:Op dinsdag 11 februari 2025 00:54 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Die kan je wel indrukken maar dan krijg je de tekst "uw inschrijving kan niet meer verwijderd worden" of iets dergelijks.
Is ook mijn ervaring. Als de inschrijving heel lang duurt, heb je volgens mij wel weer mogelijkheden, want je moet kunnen verwachten dat het redelijk snel wordt omgezet. Ik weet echter niet de termijnen hiervoor, maar dit moetquote:Op dinsdag 11 februari 2025 06:28 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dit is ook mijn ervaring @:djtiesto8
Zojuist legt iemand ¤50.000 in en staat nu op 67%. Eerder op de ochtend was het met kleinere bedragen al naar 52% gegaan.quote:Op maandag 10 februari 2025 20:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat HCN gaat doen om de campagne vlot te trekken.......
ING dusquote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:54 schreef tnhb het volgende:
[..]
Veilingen leveren vaak niet genoeg op simpelweg vanwege beperkt publiek en risico's, heeft ccf de veiling in gang gezet of is het (ing) de eerste hypotheekhouder? Oftewel, hoeveel (rente)achterstand is daar nog die ook eerst van de opbrengst af moet.
quote:In december jl. hebben we u voor het laatst geïnformeerd over de afwikkeling van lening 42706 t.n.v. ECI Machinery. Toen hebben we u verteld dat de eerste hypotheekhouder (ING-bank) de openbare executieverkoop van het onroerend goed gelegen aan Ridderspoor 16 te Haaksbergen heeft geïnitieerd.
Middels deze link kunt u de executieveiling volgen.
Met zekerheden te verwaarlozen, als ik het goed lees.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:49 schreef boertje2024 het volgende:
Nieuwe investeringskans in Workspot via NLI
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Workspot_Holding_BV2
Op basis van de gegevens uit 2022 lijkt er redelijk wat overwaarde te zijn, zeker in combinatie met de prijsstijgingen de afgelopen jaren. Alleen vanwege de keuze om een executieveiling te houden en de eerste hypotheek met onbekende bijkomende kosten en achterstanden kan dat vies tegen gaan vallen. Ik houd toch rekening met een afboeking op dit projectquote:
Ik hou ook rekening met afboeking. Koper moet het huis blind kopen. Geen foto's, geen bezichtiging en mogelijk een huurder met bescherming in het pand.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Op basis van de gegevens uit 2022 lijkt er redelijk wat overwaarde te zijn, zeker in combinatie met de prijsstijgingen de afgelopen jaren. Alleen vanwege de keuze om een executieveiling te houden en de eerste hypotheek met onbekende bijkomende kosten en achterstanden kan dat vies tegen gaan vallen. Ik houd toch rekening met een afboeking op dit project
klopt, zit zelf in een oudere van hen en inmiddels zonder haperingen 65% conform schema afgelost. sla deze wel over omdat ik betere alternatieven hebquote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:02 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met zekerheden te verwaarlozen, als ik het goed lees.
Volquote:Op maandag 10 februari 2025 16:17 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weten andere investeerders dit ook niet, deze nieuwe HCN staat nu 4 uur na livegang nog niet eens op 50%. Ik kan me niet heugen dat een 5 sterren project zo langzaam liep. En dan willen ze ook nog een deel 2.
quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:22 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Update van de Echte Bakker (NLI):Waarom zou men 5000,- van de hoofdsom pas uitbetalen bij het sluiten van het dossier?quote:NLI:
(...)
U ontvangt gezamenlijk een aflossing van EUR 225.250,= zodat de restant hoofdsom EUR 5000,= bedraagt. Tevens ontvangt u een gedeeltelijke vergoeding voor de niet ontvangen rente van gezamenlijk EUR 18.015,15.
Het uitwin proces wordt gecontinueerd
Omdat het faillissement nog niet is afgerond kan uw gezamenlijke lening om administratieve redenen nog niet volledig worden afgelost. Bij het sluiten van het dossier ontvangt u de laatste gezamenlijke EUR 5000,=. Deze opbrengst is nu al zeker.
(...)
Als de hele aflossing binnen is is het project afgerond en kan er later geen achterstallige rente meer bijgeschreven worden. In mijn spreadsheet geen probleem, bij de administratie van NLI schijnbaar wel.quote:NLI:
Bedankt voor je vraag. Wij kunnen dit niet eerder boeken omdat dan de eventuele nog te ontvangen bedragen niet meer verwerkt kunnen worden de lening kan niet in zijn geheel afgelost zijn.
In 2020 waren er 411 openbare executieverkopen op dik 4.517.000 koopwoningen, het aantal is volgens mij daarna nog iets lager geworden. Dwz dat de hypo-gever veel aan gelegen is om dit tegen te gaan. een veiling brengt gemiddeld >30% minder op dan een normale verkoop. Je moet het als hypo-nemer dus ook wel echt ver laten komen wil de hypo-verstrekker juist hiertoe over gaan. Reden kan van alles zijn maar handy is zeker het niet van de geldnemer.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik hou ook rekening met afboeking. Koper moet het huis blind kopen. Geen foto's, geen bezichtiging en mogelijk een huurder met bescherming in het pand.
Ik zag het vanmiddag inderdaad. Paar grote bedragen, dan gaat het snel. Zouden dit investeerders zijn uit het eigen netwerk die achter de hand zijn gehouden mocht het niet zo hard lopen? Ik zag ook rond 11:30 uur een melding op X dat het project open stond, heeft misschien ook nog wat mensen gelokt.quote:
Geen idee of ze in Burkina Faso is ondergedoken, de vraag is dan natuurlijk ook nog of ze daar incassobureau's hebben. ....quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:54 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik hou ook rekening met afboeking. Koper moet het huis blind kopen. Geen foto's, geen bezichtiging en mogelijk een huurder met bescherming in het pand.
Bolle Jos is wel de buurman.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:20 schreef obligataire het volgende:
Geen idee of ze in Burkina Faso is ondergedoken, de vraag is dan natuurlijk ook nog of ze daar incassobureau's hebben. ....
Chinezen zet dat per hand op blackjack in, dus dat zou me niets verbazen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:18 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zag het vanmiddag inderdaad. Paar grote bedragen, dan gaat het snel. Zouden dit investeerders zijn uit het eigen netwerk die achter de hand zijn gehouden mocht het niet zo hard lopen? Ik zag ook rond 11:30 uur een melding op X dat het project open stond, heeft misschien ook nog wat mensen gelokt.
Die heeft al een lokale prinses meen ik. Presidentsdochter...?quote:
Heeft iemand ook nog een mooie foto of link van een mannelijke defaulter? Gewoon, voor de variatie :-)quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:33 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die heeft al een lokale prinses meen ik. Presidentsdochter...?
Miss Success mag er ook zijn:
http://ecimachinery.com/w(...)_20181031_151555.jpg
In meerdere opzichten een geslaagde opvolgster van destijds Anna Skipper. Die knappe Zweedse zit ook nog steeds ondergedoken te genieten van Nederlandse centjes.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:30 schreef Essebes het volgende:
[..]
Heeft iemand ook nog een mooie foto of link van een mannelijke defaulter? Gewoon, voor de variatie :-)
Oei bummer 😭Dat ie er zeker geen een van onze platforms hier..quote:
Da's goed nieuws. En Novag #1 staat inmiddels in de wallet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:01 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
In december jl. hebben wij u geïnformeerd over de betalingsachterstand bij M. van den Th**lart (box3) met leningnummer. Ondertussen is ons medegedeeld dat de lening in februari of begin maart geheel wordt afgelost.
Zou betekenen dat we ook nog drie maanden aan vergoedingsrente zouden moeten ontvangen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:01 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
In december jl. hebben wij u geïnformeerd over de betalingsachterstand bij M. van den Th**lart (box3) met leningnummer. Ondertussen is ons medegedeeld dat de lening in februari of begin maart geheel wordt afgelost.
Het valt me op dat er de laatste tijd bij Collin veel projecten voorbijkomen met transformaties en korte looptijden. Ik heb het gevoel dat er aanzienlijk minder MKB-bedrijven zijn die financiering aanvragen. Dat vind ik jammer, omdat ik zelf minder affiniteit heb met dit soort verbouwingsprojecten. Misschien was dit in het verleden ook al het geval, maar viel het mij toen minder op.quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:00 schreef Slingervinger het volgende:
nieuw transformatieproject bij Collin 18 mnd 8% https://www.collincrowdfund.nl/w-e-aaltink/ linkje welkom
En dan vooral een hoop van die splitsingen die in de basis over 100% LTV heengaan, maar met een leuk opgeplakte waarde na verbouwing toch in aanmerking komen voor op het platform. Zelf ook niet zo'n fan van, maar met de hoge volumes uiteraard het grootste verdienmodel voor CF platformen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:04 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Het valt me op dat er de laatste tijd bij Collin veel projecten voorbijkomen met transformaties en korte looptijden. Ik heb het gevoel dat er aanzienlijk minder MKB-bedrijven zijn die financiering aanvragen. Dat vind ik jammer, omdat ik zelf minder affiniteit heb met dit soort verbouwingsprojecten. Misschien was dit in het verleden ook al het geval, maar viel het mij toen minder op.
Hopelijk komen er binnenkort meer verschillende financieringsaanvragen voorbij, want in maart verwacht ik een aantal aflossingen uit lopende projecten.
Eens. Maar daarnaast heb ik tevens de indruk dat ook de andersoortige projecten die nog wel langskomen de laatste tijd van mindere kwaliteit zijnquote:Op woensdag 12 februari 2025 15:04 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Het valt me op dat er de laatste tijd bij Collin veel projecten voorbijkomen met transformaties en korte looptijden. Ik heb het gevoel dat er aanzienlijk minder MKB-bedrijven zijn die financiering aanvragen. Dat vind ik jammer, omdat ik zelf minder affiniteit heb met dit soort verbouwingsprojecten. Misschien was dit in het verleden ook al het geval, maar viel het mij toen minder op.
Hopelijk komen er binnenkort meer verschillende financieringsaanvragen voorbij, want in maart verwacht ik een aantal aflossingen uit lopende projecten.
En als je ziet hoe snel ze vol zitten, ondanks de vaak forse bedragen, dan lijkt de algemene perceptie te zijn dat dit risicoloze kortlopende depositootjes zijn. Ik zie dat toch wat anders en laat de meeste daarom lopen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
En dan vooral een hoop van die splitsingen die in de basis over 100% LTV heengaan, maar met een leuk opgeplakte waarde na verbouwing toch in aanmerking komen voor op het platform. Zelf ook niet zo'n fan van, maar met de hoge volumes uiteraard het grootste verdienmodel voor CF platformen.
Misschien speelt ook mee dat er -naar mijn idee althans- de laatste tijd minder goede projecten langskomen dan vroeger, je kan dan makkelijk wat minder kritisch worden zeker nu de spaarrente weer daaltquote:Op woensdag 12 februari 2025 17:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
En als je ziet hoe snel ze vol zitten, ondanks de vaak forse bedragen, dan lijkt de algemene perceptie te zijn dat dit risicoloze kortlopende depositootjes zijn. Ik zie dat toch wat anders en laat de meeste daarom lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is een project bij GVE:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is voor de borgstellers te hopen dat er nog wat geld zit binnen bedrijf voor terugbetaling....
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:37 schreef Januit het volgende:
Zag onderstaand faillissement voorbij komen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is een project bij GVE:Sneu voor de ouders die voor het volledige bedrag borg stonden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is voor de borgstellers te hopen dat er nog wat geld zit binnen bedrijf voor terugbetaling....
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:37 schreef Januit het volgende:
Zag onderstaand faillissement voorbij komen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is een project bij GVE:Heb indertijd een bescheiden gun-inleg gedaan, status 33% vd inleg terug / incl rente circa 50%.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is voor de borgstellers te hopen dat er nog wat geld zit binnen bedrijf voor terugbetaling....
Helaas ook voor de overige financiers welke ¤ in stoptenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de borgsteller restSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faillissement aangevraagd voor grote Bossche horecazaak: eigenaar gelooft nog steeds in conceptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dertien Brabantse bedrijven failliet, waaronder grote horecazaak en onderneming van kersverse vader
DEN BOSCH - De rechtbank heeft dinsdag dertien bedrijven in Noord-Brabant failliet verklaard. Opvallend: een ondernemer werd vader op de dag dat zijn bouwbedrijf bankroet ging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 12-02-2025 18:43:34 ]![]()
Wat vinden jullie van deze?
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=30771
Ik vind hem erg goed, vooral door borgstelling van ouders die gedekt is met een ruime tweede hyp.
Ik neem hem mee voor 5K![]()
En daarnaast vaak aflossingen zonder extra vergoedingen. Loopt het allemaal snel en positief genoeg kunnen ze er goedkoop vanaf. Is er een risico door vertragingen etc ligt het bij de investeerderquote:Op woensdag 12 februari 2025 15:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
En dan vooral een hoop van die splitsingen die in de basis over 100% LTV heengaan, maar met een leuk opgeplakte waarde na verbouwing toch in aanmerking komen voor op het platform. Zelf ook niet zo'n fan van, maar met de hoge volumes uiteraard het grootste verdienmodel voor CF platformen.![]()
is een inner crowd project, niet toegankelijk voor anderenquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:06 schreef Ramon-123 het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=30771
Ik vind hem erg goed, vooral door borgstelling van ouders die gedekt is met een ruime tweede hyp.
Ik neem hem mee voor 5K![]()
Hij is offline gehaald door GvE, ik kan hem ook niet meer zien.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:21 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
is een inner crowd project, niet toegankelijk voor anderen
Is iig een italiaan op de coolsingel R'dam, twee broers nemen die over, ouders pompen er geld in (hebben ook italiaans restaurant), voor overig bedrag GvE, ouders staan garant.
Is bestaande tent met goede omzet, en zit ervaring in de familie
Als backup hypotheek op huis ouders.
Rente 9,5%. Annutair in 5 jaar
As. vrijdag Live voor investeerders![]()
Ook app melding ontvangen maar kan niet meer doorlinken naar het projectquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef Ramon-123 het volgende:
[..]
Hij is offline gehaald door GvE, ik kan hem ook niet meer zien.
Is iig een italiaan op de coolsingel R'dam, twee broers nemen die over, ouders pompen er geld in (hebben ook italiaans restaurant), voor overig bedrag GvE, ouders staan garant.
Dank voor info, heb de link inmiddels ook gekregen maar werkt nietquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef Ramon-123 het volgende:
[..]
Hij is offline gehaald door GvE, ik kan hem ook niet meer zien.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:06 schreef peterc het volgende:
[..]
Heb indertijd een bescheiden gun-inleg gedaan, status 33% vd inleg terug / incl rente circa 50%.
Helaas ook voor de overige financiers welke ¤ in stoptenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de borgsteller restEr speelde bij mij ook mee dat ik af en toe goed gedekte projecten meepak op GVE om zodoende enigszins op peil te blijven met de totale inleg daar. Hoezeer ik Collin ook vertrouw, je wilt toch een spreiding in de cf porto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd hoe de uitwinning van de borg vorm zal krijgen. Verkoop van een woonhuis, een (extra) hypotheek op het woonhuis, of overname van de maandelijkse termijnen. Voor dat laatste is natuurlijk toestemming nodig, maar wel bespreekbaar denk ik. Hopelijk heeft pa een goed pensioen....
Het zou goed kunnen dat hij de laatste paar termijnen ook al betaald heeft (of uit het depot maar daar heb ik niets van meegekregen).Pecunia non olet![]()
Termijn 14 & 16 zijn uit depot en deze zijn later weer aangezuiverd, verder geen meldingen, dus in principe zouden er bij GVE nog 2 moeten staan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:52 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er speelde bij mij ook mee dat ik af en toe goed gedekte projecten meepak op GVE om zodoende enigszins op peil te blijven met de totale inleg daar. Hoezeer ik Collin ook vertrouw, je wilt toch een spreiding in de cf porto.
Ik ben benieuwd hoe de uitwinning van de borg vorm zal krijgen. Verkoop van een woonhuis, een (extra) hypotheek op het woonhuis, of overname van de maandelijkse termijnen. Voor dat laatste is natuurlijk toestemming nodig, maar wel bespreekbaar denk ik. Hopelijk heeft pa een goed pensioen....
Het zou goed kunnen dat hij de laatste paar termijnen ook al betaald heeft (of uit het depot maar daar heb ik niets van meegekregen).
Als fam zou ik kijken naar een possibility according tp the Trump Doctrine > Make a Deal
Forum Opties Forumhop: Hop naar: