Dank!quote:Op zondag 9 februari 2025 13:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje strandpaviljoen:
https://www.collincrowdfu(...)ff72e59f0afd94bd33cf
Moeder runt de toko in Dordrecht, dochter die in Vlissingen. 2x weinig R (risico & rendement) , pak hem toch wel mee als het lukt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:14 schreef Horsemen het volgende:
Twee ijsjes via Collin met 2x een 1e hypotheek:
IJs bij Leijds
¤ 360.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ijs-bij-leijds/
Welke Fokforummer heeft zijn Rolex-klokkie verkocht en vervolgens de ¤ in het project gestopt..................?quote:Op zondag 9 februari 2025 19:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Er heeft iemand 174.000 gestort in het Rolex project op GvE en zit hiermee vol.
Bolle Jos vanuit Sierra Leonequote:Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef peterc het volgende:
[..]
Welke Fokforummer heeft zijn Rolex-klokkie verkocht en vervolgens de ¤ in het project gestopt..................?
Welkom hier!quote:Op maandag 10 februari 2025 09:30 schreef BONN013 het volgende:
Linkje IJs bij Leijds:
https://www.collincrowdfu(...)01496e98cfb4fcab0cc9
Waarschijnlijk weten andere investeerders dit ook niet, deze nieuwe HCN staat nu 4 uur na livegang nog niet eens op 50%. Ik kan me niet heugen dat een 5 sterren project zo langzaam liep. En dan willen ze ook nog een deel 2.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen idee wat ik hiervan moet denken.
CCF: de betaling is afhankelijk van 'een derde partij'.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:25 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb eens geinfomeerd over de afspraken bij CCF inzake de update van 20 nov 24
Dogan, 00048548
• De vergoedingsrente zal medio januari 2025 door de ondernemer worden voldaan.
Ten tijde van je belastingaangifte heb je de waarde van je MCF portefeuille zo goed mogelijk proberen in te schatten. Dat het dan achteraf anders uit is gekomen doet daar niet aan af. Volgens mij hoef je dus niet te corrigeren.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:26 schreef Slingervinger het volgende:
Ik heb een "fiscaal-technische" vraag: in 2023 heb ik flink afgeschreven op mijn MCF-portefeuille en de door MCF in de jaaropgaaf vermelde waarde daarvoor gecorrigeerd. In de loop van 2024 is echter toch nog wel wat teruggekomen waardoor de in de aangifte '23 voor MCF opgenomen waarde achteraf gezien te laag bleek.
Vraag is hoe je daarmee om moet gaan; ik voel er weinig voor de aangifte 2023 te corrigeren vandaar de vraag of dit misschien op een andere manier rechtgezet kan worden?
quote:
Dank voor reaktiequote:Op maandag 10 februari 2025 16:31 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
[..]
Ten tijde van je belastingaangifte heb je de waarde van je MCF portefeuille zo goed mogelijk proberen in te schatten. Dat het dan achteraf anders uit is gekomen doet daar niet aan af. Volgens mij hoef je dus niet te corrigeren.
Andersom zijn er ook leningen die ik in mijn belastingaangifte voor de volle 100% had meegenomen, maar die later in default raakten. Dat heb ik toen ook zo gelaten voor die eerdere jaren. Dus niet gecorrigeerd.
Zakelijke of prive investeerder?quote:Op maandag 10 februari 2025 16:26 schreef Slingervinger het volgende:
Ik heb een "fiscaal-technische" vraag: in 2023 heb ik flink afgeschreven op mijn MCF-portefeuille en de door MCF in de jaaropgaaf vermelde waarde daarvoor gecorrigeerd. In de loop van 2024 is echter toch nog wel wat teruggekomen waardoor de in de aangifte '23 voor MCF opgenomen waarde achteraf gezien te laag bleek.
Vraag is hoe je daarmee om moet gaan; ik voel er weinig voor de aangifte 2023 te corrigeren vandaar de vraag of dit misschien op een andere manier rechtgezet kan worden?
Ik had bijna mijn inleg voor de N*vag 2 teruggetrokken, maar vandaag is de nieuwe lening dan toch eindelijk tot stand gekomen. Nadat CCF het aflossingsschema van de eerste lening heeft aangepast, zal de aflossing daarvan nu toch vast spoedig volgen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Op 13-1 is herfinciering Novag volgeschreven. Is deze al tot stand gekomen?
https://www.collincrowdfund.nl/novag-exploitatie-b-v-1/
Dat kan toch alleen de eerste 4 dagen?quote:Op maandag 10 februari 2025 17:05 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Ik had bijna mijn inleg voor de N*vag 2 teruggetrokken.
Er kwam zelfs een herinnering voor het alsnog bevestigen van de automatische investering.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
PingPong HCN heeft tot nu toe ongeveer de helft van deel 1 opgehaald. Dat wordt dus moeilijk om de lening vol te krijgen. Deel 2 zal dan dus helemaal niet lukken. Heb nog niet vaak een project van HCN zo zien sukkelen.
Eens, ik kreeg ook een herinnering. Maar de combinatie schat ik ook niet hoog in. Dus ik sla een zeldzame keer ook over.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er kwam zelfs een herinnering voor het alsnog bevestigen van de automatische investering.
Dat is zeer zeldzaam![]()
Als het een gewoon restaurant was geweest dan had ik hem wel meegenomen, bij Chinese ondernemers heb ik altijd wel een goed gevoel. Maar dit is zo'n aparte combinatie. Bowlen en eten is een prettige combinatie, maar tafeltennis?? Misschien onderschat ik het maar vind het net iets te experimenteel...
In Amsterdam bestaat deze combi al: https://pongbar.nl/quote:Op maandag 10 februari 2025 19:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er kwam zelfs een herinnering voor het alsnog bevestigen van de automatische investering.
Dat is zeer zeldzaam![]()
Als het een gewoon restaurant was geweest dan had ik hem wel meegenomen, bij Chinese ondernemers heb ik altijd wel een goed gevoel. Maar dit is zo'n aparte combinatie. Bowlen en eten is een prettige combinatie, maar tafeltennis?? Misschien onderschat ik het maar vind het net iets te experimenteel...
Het is idd puur een momentopname, een inschatting van de waarde in het economische verkeer. Als je de vordering op dat moment had willen en kunnen verkopen, dan had het hoogstwaarschijnlijk ook veel minder opgeleverd dan de nominale waarde. Dat de omstandigheden later wijzigen doet daar niet aan af.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:31 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Ten tijde van je belastingaangifte heb je de waarde van je MCF portefeuille zo goed mogelijk proberen in te schatten. Dat het dan achteraf anders uit is gekomen doet daar niet aan af. Volgens mij hoef je dus niet te corrigeren.
HCN Sing Pong toch een basis-inleg gedaan. Ten eerste lijken mij het smart-boys, die horeca ervaring hebben en bovendien qua inkomen niet van deze toko afhankelijk zijn. Even generaliserend denken NL-ers wat is dit voor concept, werkt dit wel? Naar mijn mening kan dit zeker werken.quote:Op maandag 10 februari 2025 16:17 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weten andere investeerders dit ook niet, deze nieuwe HCN staat nu 4 uur na livegang nog niet eens op 50%. Ik kan me niet heugen dat een 5 sterren project zo langzaam liep. En dan willen ze ook nog een deel 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |