abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216608376
quote:
Dank!
Meegenomen.
pi_216609692
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 16:14 schreef Horsemen het volgende:
Twee ijsjes via Collin met 2x een 1e hypotheek:

IJs bij Leijds
¤ 360.000 | 7,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/ijs-bij-leijds/
Moeder runt de toko in Dordrecht, dochter die in Vlissingen. 2x weinig R (risico & rendement) , pak hem toch wel mee als het lukt.
https://indebuurt.nl/dord(...)cht-proberen~275889/
denk dat ze het IJswinckeltje bij de lunchroom zetten.

Het effect van dit project op mijn totale VRH% ga ik niet uitrekenen en geloof ik wel. Mijn gehele belegg-porteff van low > high risk past nog steeds bij mij.

[ Bericht 14% gewijzigd door peterc op 09-02-2025 17:00:25 ]
pi_216611732
Er heeft iemand 174.000 gestort in het Rolex project op GvE en zit hiermee vol.
pi_216612053
Bij GvE heb ik mijn wallet geleegd, en wordt mij te vaak investering gevraagd voor hoge goodwill betaling. Veel dure klokjes en auto's projecten en dan recent de oneerlijke deal voor bestaande beleggers in het S&H project en nu 174k plotselinge betaling.
pi_216616693
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Er heeft iemand 174.000 gestort in het Rolex project op GvE en zit hiermee vol.
Welke Fokforummer heeft zijn Rolex-klokkie verkocht en vervolgens de ¤ in het project gestopt..................? *O*
pi_216616832
quote:
12s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:17 schreef peterc het volgende:

[..]
Welke Fokforummer heeft zijn Rolex-klokkie verkocht en vervolgens de ¤ in het project gestopt..................? *O*
Bolle Jos vanuit Sierra Leone 8-)
Pecunia non olet
pi_216617887
quote:
Welkom hier!
Volgens mij ben je nieuw hier.
Allereerst bedankt voor het linkje, ik heb hem voor mijn basisbedrag meegenomen.
Heb je al ervaring met crowdfinance? Bij welke platforms heb je ervaring en heb je nog tips voor ons?
pi_216618168
Ik heb eens geinfomeerd over de afspraken bij CCF inzake de update van 20 nov 24
Dogan, 00048548
• De vergoedingsrente zal medio januari 2025 door de ondernemer worden voldaan.
pi_216622005
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 14:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Geen idee wat ik hiervan moet denken. :+
Waarschijnlijk weten andere investeerders dit ook niet, deze nieuwe HCN staat nu 4 uur na livegang nog niet eens op 50%. Ik kan me niet heugen dat een 5 sterren project zo langzaam liep. En dan willen ze ook nog een deel 2.
pi_216622130
Sig
Je hebt geïnvesteerd in het project Aartshertogenstraat 34 in Landgraaf. De hypotheek is op 7-2-2025 vervroegd afgelost.

6 mnd boeterente.
pi_216622140
Ik heb een "fiscaal-technische" vraag: in 2023 heb ik flink afgeschreven op mijn MCF-portefeuille en de door MCF in de jaaropgaaf vermelde waarde daarvoor gecorrigeerd. In de loop van 2024 is echter toch nog wel wat teruggekomen waardoor de in de aangifte '23 voor MCF opgenomen waarde achteraf gezien te laag bleek.
Vraag is hoe je daarmee om moet gaan; ik voel er weinig voor de aangifte 2023 te corrigeren vandaar de vraag of dit misschien op een andere manier rechtgezet kan worden?
pi_216622164
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:25 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb eens geinfomeerd over de afspraken bij CCF inzake de update van 20 nov 24
Dogan, 00048548
• De vergoedingsrente zal medio januari 2025 door de ondernemer worden voldaan.
CCF: de betaling is afhankelijk van 'een derde partij'.
Hij heeft het geld niet, vrij vertaald.
pi_216622196
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:26 schreef Slingervinger het volgende:
Ik heb een "fiscaal-technische" vraag: in 2023 heb ik flink afgeschreven op mijn MCF-portefeuille en de door MCF in de jaaropgaaf vermelde waarde daarvoor gecorrigeerd. In de loop van 2024 is echter toch nog wel wat teruggekomen waardoor de in de aangifte '23 voor MCF opgenomen waarde achteraf gezien te laag bleek.
Vraag is hoe je daarmee om moet gaan; ik voel er weinig voor de aangifte 2023 te corrigeren vandaar de vraag of dit misschien op een andere manier rechtgezet kan worden?
Ten tijde van je belastingaangifte heb je de waarde van je MCF portefeuille zo goed mogelijk proberen in te schatten. Dat het dan achteraf anders uit is gekomen doet daar niet aan af. Volgens mij hoef je dus niet te corrigeren.

Andersom zijn er ook leningen die ik in mijn belastingaangifte voor de volle 100% had meegenomen, maar die later in default raakten. Dat heb ik toen ook zo gelaten voor die eerdere jaren. Dus niet gecorrigeerd.
pi_216622410
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:31 schreef djtiesto8 het volgende:

quote:

[..]

[..]
Ten tijde van je belastingaangifte heb je de waarde van je MCF portefeuille zo goed mogelijk proberen in te schatten. Dat het dan achteraf anders uit is gekomen doet daar niet aan af. Volgens mij hoef je dus niet te corrigeren.

Andersom zijn er ook leningen die ik in mijn belastingaangifte voor de volle 100% had meegenomen, maar die later in default raakten. Dat heb ik toen ook zo gelaten voor die eerdere jaren. Dus niet gecorrigeerd.
Dank voor reaktie _O- in de praktijk zou dat betekenen dat de MCF-portefeuille in '24 t o v '23 in waarde is toegenomen
pi_216622412
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:26 schreef Slingervinger het volgende:
Zakelijke of prive investeerder?

In het eerste geval is er geen rendementsbelasting op basis van het vermogen en komen de afschrijvingen gewoon ten laste (als verlies) van het resultaat in het specifieke jaar. Als er dan later alsnog een recovery is dan zijn dat weer (extra)baten in het volgende jaar omdat je het eerder als verlies hebt opgenomen. Je betaalt in de basis alleen over rendement belasting, alleen als je je rendement verlaagt met verlies moet je het ook verhogen met extra inkomsten.

In het geval van prive/box3 heb je neem ik aan dat je het verlies naar beste eer en geweten ten laste van het vermogen (bezittingen en vorderingen) voor dat belastingjaar heb gebracht. Als er dan later toch nog wat recovery is dan heb ontvang je dat geld gewoon en maakt het weer onderdeel uit van je bezittingen/vermogen voor dat andere belastingjaar. Ik zie niet echt reden voor correctie tenzij je wat al te enthousiast (lees: onredelijk) bent geweest met het afboeken van het verwachte verlies.
pi_216622468
https://www.quotenet.nl/z(...)-vahabian-interview/

Wat achtergrond over Fat-Phills die we wel eens in CF tegen komen.
pi_216622569
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 14:12 schreef KrekelJapie het volgende:
Op 13-1 is herfinciering Novag volgeschreven. Is deze al tot stand gekomen?
https://www.collincrowdfund.nl/novag-exploitatie-b-v-1/
Ik had bijna mijn inleg voor de N*vag 2 teruggetrokken, maar vandaag is de nieuwe lening dan toch eindelijk tot stand gekomen. Nadat CCF het aflossingsschema van de eerste lening heeft aangepast, zal de aflossing daarvan nu toch vast spoedig volgen.
pi_216623150
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:05 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Ik had bijna mijn inleg voor de N*vag 2 teruggetrokken.
Dat kan toch alleen de eerste 4 dagen?
pi_216624176
PingPong HCN heeft tot nu toe ongeveer de helft van deel 1 opgehaald. Dat wordt dus moeilijk om de lening vol te krijgen. Deel 2 zal dan dus helemaal niet lukken. Heb nog niet vaak een project van HCN zo zien sukkelen.
pi_216624266
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
PingPong HCN heeft tot nu toe ongeveer de helft van deel 1 opgehaald. Dat wordt dus moeilijk om de lening vol te krijgen. Deel 2 zal dan dus helemaal niet lukken. Heb nog niet vaak een project van HCN zo zien sukkelen.
Er kwam zelfs een herinnering voor het alsnog bevestigen van de automatische investering.
Dat is zeer zeldzaam :)

Als het een gewoon restaurant was geweest dan had ik hem wel meegenomen, bij Chinese ondernemers heb ik altijd wel een goed gevoel. Maar dit is zo'n aparte combinatie. Bowlen en eten is een prettige combinatie, maar tafeltennis?? Misschien onderschat ik het maar vind het net iets te experimenteel...
Pecunia non olet
pi_216624318
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Er kwam zelfs een herinnering voor het alsnog bevestigen van de automatische investering.

Als het een gewoon restaurant was geweest dan had ik hem wel meegenomen, bij Chinese ondernemers heb ik altijd wel een goed gevoel. Maar dit is zo'n aparte combinatie. Bowlen en eten is een prettige combinatie, maar tafeltennis?? Misschien onderschat ik het maar vind het net iets te experimenteel...
Eens, ik kreeg ook een herinnering. Maar de combinatie schat ik ook niet hoog in. Dus ik sla een zeldzame keer ook over.
pi_216624360
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

In Amsterdam bestaat deze combi al: https://pongbar.nl/
pi_216624430
quote:

[..]
Het is idd puur een momentopname, een inschatting van de waarde in het economische verkeer. Als je de vordering op dat moment had willen en kunnen verkopen, dan had het hoogstwaarschijnlijk ook veel minder opgeleverd dan de nominale waarde. Dat de omstandigheden later wijzigen doet daar niet aan af.

Er is een beroemd voorbeeld uit de rechtspraak van iemand die met een vuurpijl zijn rieten dak in vuur en vlam zette. Die had pech, want ná nul uur nul gedaan....
Pecunia non olet
pi_216624483
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 16:17 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Waarschijnlijk weten andere investeerders dit ook niet, deze nieuwe HCN staat nu 4 uur na livegang nog niet eens op 50%. Ik kan me niet heugen dat een 5 sterren project zo langzaam liep. En dan willen ze ook nog een deel 2.
HCN Sing Pong toch een basis-inleg gedaan. Ten eerste lijken mij het smart-boys, die horeca ervaring hebben en bovendien qua inkomen niet van deze toko afhankelijk zijn. Even generaliserend denken NL-ers wat is dit voor concept, werkt dit wel? Naar mijn mening kan dit zeker werken.

Vwb de Karaoke kijk maar naar de mannen van The End Karaoke met hun stabiele toko in Tilburg, Groningen en A'dam en de nieuwe toko's in Zwolle & Arnhem. Ook heeft R'dam een groot international expat publiek dat mogelijk bekend zal zijn met PingPong & Karaoke. Een activiteit waar je nog wat competitie / afleiding vermaak hebt en met een groep waarschijnlijk leuk rustig drinkend wat etend en kletsend en zonder geklooi en agressie van wazige figuren een avond kan doorbrengen.

Ja het is wat anders dan een avond in een dorp oud-hollands bier zuipen in een standaard café met 104dB op je oren. Om daarna met bier te gooien of mekaar op de bek te slaan. Danwel in een nacht-tent pilletjes macho figuren onder de dope te moeten ontwijken.

In de Brainport-regio (thats where ik resideer) heb je best veel toko's (horeca-winkels etc) mede ook gericht op het international publiek hier, met concepten waarvan wij in 1e instantie dachten...ken da wel... ja... het ken dus wel.
Gewoon weer wat anders en daar is hier maar ook in R'dam best een publiek voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')